DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

Mercedes vyměnil před prvním tréninkem v Portugalsku řídicí elektroniku u obou svých pohonných jednotek, v tréninku si otestuje vůz bez systému dvouosého řízení (DAS).

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 24.10.2020 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jirka_1 (Hlasovali 3 lidé) 23.10.2020 08:36
DAS - jojo, jste moc šikovní a chytří, tak… »
» daaviid23 (Hlasoval 1 člověk) 23.10.2020 10:43
Třeba tam je domluva a tentokrát opravdu tajná … »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 23.10.2020 10:45
V F1 platí, že co není zakázáno, je povoleno - na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
právě že DAS jde přímo proti pravidlům, ale mercedes to dokázal "okecat" a FIA jim to povolila. Jinak DAS nemysleli u mercedesu, ale donesl to alison od ferrari, ale tam to nepoužili, protože jim bylo řečeno že je to v rozporu s pravidly. Asi tolik k pravidlům a FIA. Proti pravidlům je to jen když řekně FIA že to tak je...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak,tak...vidím to prakticky stejně.

Přiznám se že jsem zvědavej až vyplavou na povrch podmínky nové komerční smlouvy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Kdyby do elektroniky Merglu dodávala součástky Katóda Holomóc, tak by Mergl lítal hezky plavmo. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ano prosím. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
taky vás při čtení této věty napadl podnik Katóda Olomóc, jeho omluva a Tatra 603 s tém pertinaxem?
"U Valtteriho byl nalezen vadný elektrický díl v řídicí elektronce....." 18 18 18

no, jedno písmenko jsem v citátu sice smáznul, ale nemohl jsem si pomoci 13.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
O FIA jsem iluze ztratil už v době začátcích ERSu. Už tehdy se Todt nechal automobilkami uplatit pro kyseliny. A letos tomu FIA dala korunu. Dohoda s Ferrari vústila v benevolenci proti DAS, stopnutí závodu v Austrálii až v době kdy už se měl jet první trénink a diváci kteří tam přicestovali z celého světa stáli hodiny namačkání před branámi.
Prostě FIA by měli přidat do názvu ještě jedno A od slova anarchie.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
to se holt podná správný genteman 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Nikdy by si to nikdo z týmu nedovolil kdyby FIA za něco stála, to jaké vysílá signály na to aby se pravidla porušovala je nehorázné. To nařízení o tom když tam má někdo příznaky že musí do karantény a podstoupit test mají jasně v nařízení. Oni se vymluví na to že je to ani nenapadlo udělat si znova test že to tomu neodpovídalo 02

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Všichni z prostředí F1 ví že to Strollovci přehnali, ale prý jejích postup proti určeným pravidlům nebyl. Proto FIA jedná jak se takovému šlendriánství vyhnout. Možná povolá i odborníka na slovo vzatého z nám známých řad.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Pokud vím, tak Mercedes podmínil svou další přítomnost hybridními technologiemi, protože závodění s klasickými agregáty mu nedávalo žádný smysl. Spalovací motor uměl vyrobit každý a cesta cestovních aut se začala ubírat k nějakému druhu hybridů.
Obecně se F1 přežila už před dvaceti lety, všechno už tu bylo, jen v různém objemu a provedení jak motorů, tak aut. Původní smysl závodění ukázat potenciálním kupujícím kvalitu značky, že umí postavit výkonná, spolehlivá a hodně rychlá auta byla reklama jako čuník. Dnes umí postavit výkonné cestovní auto s perfektním podvozkem každý výrobce aut a zákazníky nějaké závodění zajímá jen okrajově a zcela jistě si podle F1 auto nekupuje. Dnešní F1 je pouze hodně drahá zábava, která toho společnosti moc nepřináší. Spočítejte si, kolik peněz se díky F1 promrhá...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Dobře komentátoři naložili RP, cítím to stejně jako oni a jsem z toho taky zhnusen. Opět taky nečinností FIA a hlavně aby se vše jen nějak přešlo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ne né, jen jsem chytil za slovíčko. To já tuze rád. 03
Jinak já moc neleju a když už, tak zásadně až po páté. 14

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jo takhle....já myslel že už leješ před obědem. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Je to tak...DAS je legitimní...Mercedes prostě našel technické řešení v souladu s platnými technickými regulemi. Proto taky FIA správně letos DAS musí tolerovat.
Jak postupovat v těchto případech je složitý...F1 už je enormě drahá...správně jsi napsal že Mercedes má kapacity a prostředky...což 3/4 startovního pole nemá. Fanoušek by jistě chtěl vidět větší kreativitu...zlatá doba kdy Colin Chapman neustále přicházel s novými nápady a technické regule byly proti současnému stavu velmi volné. Ale problém spočívá v těch nákladech...asi nikdo nechce F1 kde by jezdilo po 5 monopostech Ferrari, Mercedes, Redbull a Renault...a nebo dokonce aby skončila jako CART v americe s jednotnými auty.
Zdá se že snaha o unifikaci některých částí (řídící jednotka, pneumatiky) hatí nesmyslně složité a drahé hybridní motory. Naoko to tak neyvpadá...ale podle mě důkazem je to že v F1 není žádný nový motorář krom od krize a odchodu automobilek kolem roku 2010, naopak skončil Cosworth (hybridy byly nad jeho možnosti), Honda se vrátila aby zas odešla...podle mě všechno kvůli vysokým nákladům.
Já osobně bych byl pro návrat klasických atmosférických motorů a ponechal bych možnost rekuperace energie z brzd...ale s tím že bych uvolnil víc hranici povoleného výkonu získaného z rekuperace...muselo by se to udělat v součinnosti s min. povolenou váhou monopostu...aby nešlo vyždímat lehce max. z rekuperace, ale bylo by dilema mezi získaným výkonem a váhou monopostu (čím víc výkonu, tím vyšší hmostnost baterií) a baterie k rekuperaci unifikované.
Není to jednoduché, ale šlo by udělat změny v technických regulích tak aby se eliminovali negativní dopady současné složité aerodynamiky a hlavně se zaměřit na to aby monoposty mohli jezdit v těsném závěsu a nepotřebovali tak k předjetí berličku typu DRS.
Jenže právě týmy jako Mercedes které utrácejí ohromné částky...nechtějí takové změny...skoro se až divím že už není problém s tím neustálým vítězením Mercedesu...ale když se to tak vezme...vždyť on je jediná automobilka která se F1 věnuje na 100%, Ferrari zdaleka nemá kapacity a prostředky Mercedesu, Redbull je jen výrobce limonády...a pak už jsou tam týmy které jsou buď béčka a nebo McLaren s Williamsem...klasické týmy které ale za současné podoby F1 nemají nárok. Takže Mercedes de-fakto jede vlastní ligu...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Když se ptal na komponenty od Landa, tak jsem trochu zavzpomínal na motoristickou minulost Daniela Landy v rallye a v tahačích.
Snad jsem tím nikomu neublížil. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
No FIA upřesnila pravidla kolem DAS (=zakázala od příštího roku) už na jaře, takže moc nechápu tu poznámku o tom, že teď to najednou zakázala.
Jinak ano, našli díru v pravidlech a využili jí jako mnozí před nimi, gratuluju. Ale jako mnohým jiným byla tahle vychytávka později zakázaná. Konec příběhu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
To odpovídáš aDIMU ? 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Daniel nezávodí už hodně dlouho. Už se věnuje pouze hudbě, ale je možné, že si občas nějakou sranda rallye ještě dá. 14

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama