DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS
Mercedes vyměnil před prvním tréninkem v Portugalsku řídicí elektroniku u obou svých pohonných jednotek, v tréninku si otestuje vůz bez systému dvouosého řízení (DAS).
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
12:34 24.10.2020 178.255.168.XXX
právě že DAS jde přímo proti pravidlům, ale mercedes to dokázal "okecat" a FIA jim to povolila. Jinak DAS nemysleli u mercedesu, ale donesl to alison od ferrari, ale tam to nepoužili, protože jim bylo řečeno že je to v rozporu s pravidly. Asi tolik k pravidlům a FIA. Proti pravidlům je to jen když řekně FIA že to tak je...
tom11
14:43 23.10.2020 77.48.94.XXX
taky vás při čtení této věty napadl podnik Katóda Olomóc, jeho omluva a Tatra 603 s tém pertinaxem?
"U Valtteriho byl nalezen vadný elektrický díl v řídicí elektronce....."
no, jedno písmenko jsem v citátu sice smáznul, ale nemohl jsem si pomoci .
"U Valtteriho byl nalezen vadný elektrický díl v řídicí elektronce....."
no, jedno písmenko jsem v citátu sice smáznul, ale nemohl jsem si pomoci .
Ferda
14:43 23.10.2020 46.47.176.XXX
O FIA jsem iluze ztratil už v době začátcích ERSu. Už tehdy se Todt nechal automobilkami uplatit pro kyseliny. A letos tomu FIA dala korunu. Dohoda s Ferrari vústila v benevolenci proti DAS, stopnutí závodu v Austrálii až v době kdy už se měl jet první trénink a diváci kteří tam přicestovali z celého světa stáli hodiny namačkání před branámi.
Prostě FIA by měli přidat do názvu ještě jedno A od slova anarchie.
Prostě FIA by měli přidat do názvu ještě jedno A od slova anarchie.
Situs
14:31 23.10.2020 88.102.38.XXX
Nikdy by si to nikdo z týmu nedovolil kdyby FIA za něco stála, to jaké vysílá signály na to aby se pravidla porušovala je nehorázné. To nařízení o tom když tam má někdo příznaky že musí do karantény a podstoupit test mají jasně v nařízení. Oni se vymluví na to že je to ani nenapadlo udělat si znova test že to tomu neodpovídalo
Jirka_1
13:46 23.10.2020 217.30.64.XXX
Pokud vím, tak Mercedes podmínil svou další přítomnost hybridními technologiemi, protože závodění s klasickými agregáty mu nedávalo žádný smysl. Spalovací motor uměl vyrobit každý a cesta cestovních aut se začala ubírat k nějakému druhu hybridů.
Obecně se F1 přežila už před dvaceti lety, všechno už tu bylo, jen v různém objemu a provedení jak motorů, tak aut. Původní smysl závodění ukázat potenciálním kupujícím kvalitu značky, že umí postavit výkonná, spolehlivá a hodně rychlá auta byla reklama jako čuník. Dnes umí postavit výkonné cestovní auto s perfektním podvozkem každý výrobce aut a zákazníky nějaké závodění zajímá jen okrajově a zcela jistě si podle F1 auto nekupuje. Dnešní F1 je pouze hodně drahá zábava, která toho společnosti moc nepřináší. Spočítejte si, kolik peněz se díky F1 promrhá...
Obecně se F1 přežila už před dvaceti lety, všechno už tu bylo, jen v různém objemu a provedení jak motorů, tak aut. Původní smysl závodění ukázat potenciálním kupujícím kvalitu značky, že umí postavit výkonná, spolehlivá a hodně rychlá auta byla reklama jako čuník. Dnes umí postavit výkonné cestovní auto s perfektním podvozkem každý výrobce aut a zákazníky nějaké závodění zajímá jen okrajově a zcela jistě si podle F1 auto nekupuje. Dnešní F1 je pouze hodně drahá zábava, která toho společnosti moc nepřináší. Spočítejte si, kolik peněz se díky F1 promrhá...
juras
11:56 23.10.2020 88.103.92.XXX
Je to tak...DAS je legitimní...Mercedes prostě našel technické řešení v souladu s platnými technickými regulemi. Proto taky FIA správně letos DAS musí tolerovat.
Jak postupovat v těchto případech je složitý...F1 už je enormě drahá...správně jsi napsal že Mercedes má kapacity a prostředky...což 3/4 startovního pole nemá. Fanoušek by jistě chtěl vidět větší kreativitu...zlatá doba kdy Colin Chapman neustále přicházel s novými nápady a technické regule byly proti současnému stavu velmi volné. Ale problém spočívá v těch nákladech...asi nikdo nechce F1 kde by jezdilo po 5 monopostech Ferrari, Mercedes, Redbull a Renault...a nebo dokonce aby skončila jako CART v americe s jednotnými auty.
Zdá se že snaha o unifikaci některých částí (řídící jednotka, pneumatiky) hatí nesmyslně složité a drahé hybridní motory. Naoko to tak neyvpadá...ale podle mě důkazem je to že v F1 není žádný nový motorář krom od krize a odchodu automobilek kolem roku 2010, naopak skončil Cosworth (hybridy byly nad jeho možnosti), Honda se vrátila aby zas odešla...podle mě všechno kvůli vysokým nákladům.
Já osobně bych byl pro návrat klasických atmosférických motorů a ponechal bych možnost rekuperace energie z brzd...ale s tím že bych uvolnil víc hranici povoleného výkonu získaného z rekuperace...muselo by se to udělat v součinnosti s min. povolenou váhou monopostu...aby nešlo vyždímat lehce max. z rekuperace, ale bylo by dilema mezi získaným výkonem a váhou monopostu (čím víc výkonu, tím vyšší hmostnost baterií) a baterie k rekuperaci unifikované.
Není to jednoduché, ale šlo by udělat změny v technických regulích tak aby se eliminovali negativní dopady současné složité aerodynamiky a hlavně se zaměřit na to aby monoposty mohli jezdit v těsném závěsu a nepotřebovali tak k předjetí berličku typu DRS.
Jenže právě týmy jako Mercedes které utrácejí ohromné částky...nechtějí takové změny...skoro se až divím že už není problém s tím neustálým vítězením Mercedesu...ale když se to tak vezme...vždyť on je jediná automobilka která se F1 věnuje na 100%, Ferrari zdaleka nemá kapacity a prostředky Mercedesu, Redbull je jen výrobce limonády...a pak už jsou tam týmy které jsou buď béčka a nebo McLaren s Williamsem...klasické týmy které ale za současné podoby F1 nemají nárok. Takže Mercedes de-fakto jede vlastní ligu...
Jak postupovat v těchto případech je složitý...F1 už je enormě drahá...správně jsi napsal že Mercedes má kapacity a prostředky...což 3/4 startovního pole nemá. Fanoušek by jistě chtěl vidět větší kreativitu...zlatá doba kdy Colin Chapman neustále přicházel s novými nápady a technické regule byly proti současnému stavu velmi volné. Ale problém spočívá v těch nákladech...asi nikdo nechce F1 kde by jezdilo po 5 monopostech Ferrari, Mercedes, Redbull a Renault...a nebo dokonce aby skončila jako CART v americe s jednotnými auty.
Zdá se že snaha o unifikaci některých částí (řídící jednotka, pneumatiky) hatí nesmyslně složité a drahé hybridní motory. Naoko to tak neyvpadá...ale podle mě důkazem je to že v F1 není žádný nový motorář krom od krize a odchodu automobilek kolem roku 2010, naopak skončil Cosworth (hybridy byly nad jeho možnosti), Honda se vrátila aby zas odešla...podle mě všechno kvůli vysokým nákladům.
Já osobně bych byl pro návrat klasických atmosférických motorů a ponechal bych možnost rekuperace energie z brzd...ale s tím že bych uvolnil víc hranici povoleného výkonu získaného z rekuperace...muselo by se to udělat v součinnosti s min. povolenou váhou monopostu...aby nešlo vyždímat lehce max. z rekuperace, ale bylo by dilema mezi získaným výkonem a váhou monopostu (čím víc výkonu, tím vyšší hmostnost baterií) a baterie k rekuperaci unifikované.
Není to jednoduché, ale šlo by udělat změny v technických regulích tak aby se eliminovali negativní dopady současné složité aerodynamiky a hlavně se zaměřit na to aby monoposty mohli jezdit v těsném závěsu a nepotřebovali tak k předjetí berličku typu DRS.
Jenže právě týmy jako Mercedes které utrácejí ohromné částky...nechtějí takové změny...skoro se až divím že už není problém s tím neustálým vítězením Mercedesu...ale když se to tak vezme...vždyť on je jediná automobilka která se F1 věnuje na 100%, Ferrari zdaleka nemá kapacity a prostředky Mercedesu, Redbull je jen výrobce limonády...a pak už jsou tam týmy které jsou buď béčka a nebo McLaren s Williamsem...klasické týmy které ale za současné podoby F1 nemají nárok. Takže Mercedes de-fakto jede vlastní ligu...
daaviid23
11:48 23.10.2020 90.182.169.XXX
No FIA upřesnila pravidla kolem DAS (=zakázala od příštího roku) už na jaře, takže moc nechápu tu poznámku o tom, že teď to najednou zakázala.
Jinak ano, našli díru v pravidlech a využili jí jako mnozí před nimi, gratuluju. Ale jako mnohým jiným byla tahle vychytávka později zakázaná. Konec příběhu.
Jinak ano, našli díru v pravidlech a využili jí jako mnozí před nimi, gratuluju. Ale jako mnohým jiným byla tahle vychytávka později zakázaná. Konec příběhu.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek