DISKUZE K ČLÁNKU "Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost
Šéf Renaultu nemá radost z odchodu Hondy z Formule 1. Podle něj jde o vážnou událost, kvůli níž je zapotřebí urychlit plánované změny v pravidlech pro pohonné jednotky, k nimž mělo dojít po sezóně 2025.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
14:57 08.10.2020 176.74.150.XXX
Já osobně také upřednostňuji hybridní technologii, přesněji plug-in-hybrid, to mě příjde jako racionální cesta, na každodenní jezdění do práce stačí akumulátor a na cesty dovolenou spalovací motor, který mě neomezuje.
GRAHAM
14:56 08.10.2020 109.81.213.XXX
Jenže zapoměl jsi napsat že ještě ale Hondě chybí v určitým stádiu třeba i 150 kW.....ERS.
Honda nebyla nejblíže, Renault by kvcada módu silnější a loňský rok byl vždycky silnější,( Krom tlumení specifikace A)
Myslím že Mercedes nedožene nikdo......Renault je loni dohnal, jenže oni rok připravovali novej motor a nakopli to neskutečně. Na 5-10 koní by zcela určitě zapoměl.....a věz že Mercedes ještě pořad nejede naplno.
Honda nebyla nejblíže, Renault by kvcada módu silnější a loňský rok byl vždycky silnější,( Krom tlumení specifikace A)
Myslím že Mercedes nedožene nikdo......Renault je loni dohnal, jenže oni rok připravovali novej motor a nakopli to neskutečně. Na 5-10 koní by zcela určitě zapoměl.....a věz že Mercedes ještě pořad nejede naplno.
Mansell_fan
13:22 08.10.2020 37.188.168.XXX
Tahle generace motorů dokázala to, že máme od jejího začátku neporazitelného dominátora, neuvěřitelně rozevřené nůžky mezi špičkou a středem pole a na oobzoru nikoho nového kdo by do toho chtěl jít. Skvêlá práce.
Možná by stálo za to místo sešněrovaných pravidel motorů je úplně uvolnit. Ať si každý postaví co chce. Vodík, elektřina, jaderná fůze, nebo třeba šestnáctiválcový osmilitrový spalovák. Viděli bychom souboj různých technologií. A Honda by se nemohla vymlouvat že zdrhla protože chce elektřinu
Možná by stálo za to místo sešněrovaných pravidel motorů je úplně uvolnit. Ať si každý postaví co chce. Vodík, elektřina, jaderná fůze, nebo třeba šestnáctiválcový osmilitrový spalovák. Viděli bychom souboj různých technologií. A Honda by se nemohla vymlouvat že zdrhla protože chce elektřinu
Senor
12:14 08.10.2020 89.111.66.XXX
Radsi napis u toho Mercedesu, kolik to bude stat lidi flek. Odhaduji nejakou tisicku a uz nejaka oznameni letos probehla i jina. Situave na bojisti se meni rychle. Hybridy z F1 jsou bezne zvladnuta technologie, stara kolik 20 let? Tedy bez MGU-H. I ty rekuperacni veci. Tady se oak utapi prachy jen v F1 a do automobilovejo prumyslu to nema přínos.
Co podcenila? Nadadili 50%lidi, kteri byly novacky v F1 a zacali budovat tym, kdyz uz ostatni zpetne davno tym meli a davno vyvijeli. Naskocila do rozjeteho vlaku a za par let jsou tam, nekomu to trva dele a je na tom cca stejne nebo hure. Proste byli mimo.
Ze to nebyl idealni tah je videt dnes, nikam to v F1 nespeje, zmrazovani, preslapovani. Vyvijet neco co nemuzes nasafit, zkouset je k nicemu, kor kdyz automobilovej svet pujde jinudy. Proto nikdo nevztupuje, nema to zadny smysl. Jediny komu to vyhovuje je Mercedes, protoze si diky temto praviflum mozna udrzi prvni flek celou tuzo hybridní eru do dalsi zmeny.
Jaky ma Honda problemy, co finančně nezvlada oproti Toyote? Na to kolik prodaji si Honda vyskakuje vice. Toyota to vyhodnotila hned v pocatku ze tato cesta F1 je nesmysl, proto ani neuvazuje o vstupu. Honda ma zavodnickeho ducha, ale penize jsou dulezite.
Co podcenila? Nadadili 50%lidi, kteri byly novacky v F1 a zacali budovat tym, kdyz uz ostatni zpetne davno tym meli a davno vyvijeli. Naskocila do rozjeteho vlaku a za par let jsou tam, nekomu to trva dele a je na tom cca stejne nebo hure. Proste byli mimo.
Ze to nebyl idealni tah je videt dnes, nikam to v F1 nespeje, zmrazovani, preslapovani. Vyvijet neco co nemuzes nasafit, zkouset je k nicemu, kor kdyz automobilovej svet pujde jinudy. Proto nikdo nevztupuje, nema to zadny smysl. Jediny komu to vyhovuje je Mercedes, protoze si diky temto praviflum mozna udrzi prvni flek celou tuzo hybridní eru do dalsi zmeny.
Jaky ma Honda problemy, co finančně nezvlada oproti Toyote? Na to kolik prodaji si Honda vyskakuje vice. Toyota to vyhodnotila hned v pocatku ze tato cesta F1 je nesmysl, proto ani neuvazuje o vstupu. Honda ma zavodnickeho ducha, ale penize jsou dulezite.
Senor
12:02 08.10.2020 89.111.66.XXX
Urychlí to zmeny. Je treba to prizivit a tak to dela dobre. Nakonec je otazka jak to dopadne. Honda ma ocividne dobré vztahy s RB a tak jim "nabizi" motor dale k vývoji. Takze aby to nakonec nebylo RB-Mugen Honda, mozna RB- Cosworth. Oznamenym odchod zatlacili hodne na zmeny, tak se uvidi. Uvidime co auta 22, jestli to taky nezazdi
Senor
11:56 08.10.2020 89.111.66.XXX
Jakmile se ukaze vodikovy palivovy clanek, jako ideál nahrady spalovaku je po hybridu a osobne pocitam ze se to ukaze. Tankovat pujde celkem v pohode, rychle a provoz je rovnez ekologicky. Hybridy dnes ano, ale F1 by mela byt o 10 let v predu, aby se to vyrobcum vyplatilo vyvijet. Honda casto v prezentacich u prodejcu prezentuje motory, ktere prijdou za 4, 5 let, maji je hotovy jen cekaji az prijde ta spravna doba je nabizet. Proto dnes F1 ztraci ten vyvojovy potencial, kde by si vyrobci mohli vyvijet, testovat nove technologie, ktere budou moci pristich letech nasadit. Tady i tento stavajici hybrid v teto koncepci bez MGU-H je pozadu.
HellHogr
11:56 08.10.2020 86.49.245.XXX
Honda si to dovolit nemohla, přiznala, že tuhle techologii prostě silně podcenila a co víc, tak ještě sypala prachy do McL a pak RB a najednou zjistili, že to nebyl dobrý tah, jako 2000-2008, celkově japonci prostě finanční stránku nezvládají a je to vidět na té kultuře, například Toyota nemá žádné problémy s prodejností, přesto finančně nějak neexceluje a to není o Covidu, takže tak. Mimochodem s tím Mercedesem nemáš ani tak pravdu, Mercedes oznámil, že nebude dále vyrávět přes styl Push (na zásobu) a tlačení zákazníků na nákup vozů, ale přechází na pull (tedy ne do zásoby a na poptávku od zákazníků) ve výsledku to znamená, že nebudou vyrávět tolik a za každou cenu a tím co z toho ušetří půjde na elektro a hybrid typu z F1 do dalšího vývoje pro možnost nasadit je do běžných vozů (s čím už pracuje, ale zatím pro sportovní vozy jako Ferrari)
Senor
11:50 08.10.2020 89.111.66.XXX
Tady je problem, ze nikdo nevi kam prumysl pujde, tzn. kam smerovat F1. Ted se to nepovedlo s hybridy. Co baterky budou ta spravna cesta? Pochybuji, protoze dopad do elektra infrastruktury jsou zatim brutalni. Vodik? Mozna. Ale vyvoj stoji prachy, tak proc je ted cpat do F1 a Covid tomu nepomohl take.
Senor
11:45 08.10.2020 89.111.66.XXX
Ale dovolit si to muze i Honda, ale ma to smysl v tom utopit prachy? Honda jajo prvni rika, ze nema. Mercedes vcera oznamil razantni setreni. Covid a EU s narizenimi udelaji automobilkám caru pres rozpocet, takze si pockejme rok, maximalne dva a uvidime. Protoze ty finanční dopady budou na vyrobce velke
Senor
11:42 08.10.2020 89.111.66.XXX
CA z toho radost ma a ne ze ne. Hodi se mu to, ubyl mu velky konkurent a letos se jen diky spolehlivisti muze mluvit o Renaultu jako o druhem motoru. Jak rikas, Renault stale ztraci a nestahuje investice rostou. Pritom bude zmrazeni, coz Renaultu nemuze vyhovovat a proto diky Honde muzou tlacit na drivejsi zmenu motoru. Odchod Hondy je pro to pro ne velmi vyhodny.
To ze Honda nedozene Mercedes je jen tva spekulace, dotahujou, ale je to otazka casu a penez. Vykonove dle tveho clanku jsou 5-10 nebo 20-30 koni pozadu. Ale je obecne zname, ze v zavode jsou Merglu nejblize z ostatnich motoraru a to za ty roky neco rika, takze ze je nedozenou je zatim prani vsech neprejicich.
Pro pristi rok vylepsi motor kazdy. Je povolena i jedna aktualizace v roce, takze Honda uz rika, ze pristi rok pojedou s motorem 2022, pocitam v druhe puli roku jako aktualiaci.
Honda loni netrpela na spolehlivost oproti Renaultu, takze tvrdit, ze nemeli dosud slusnou spolehlivost adi uplne nesefi. Hona letos jeden problem na zacatku roku a ted Max drobny elektro. Jsou naprosto v pohode, akorat je to u Maxe videt. Renault letos prvni rok, kdy je bez zasadnich konstrukcnich problemu. Jinak kazdorocne s velkymi problemy. Neni konec roku, pockejme a uvidime jaka bude situace na konci roku
To ze Honda nedozene Mercedes je jen tva spekulace, dotahujou, ale je to otazka casu a penez. Vykonove dle tveho clanku jsou 5-10 nebo 20-30 koni pozadu. Ale je obecne zname, ze v zavode jsou Merglu nejblize z ostatnich motoraru a to za ty roky neco rika, takze ze je nedozenou je zatim prani vsech neprejicich.
Pro pristi rok vylepsi motor kazdy. Je povolena i jedna aktualizace v roce, takze Honda uz rika, ze pristi rok pojedou s motorem 2022, pocitam v druhe puli roku jako aktualiaci.
Honda loni netrpela na spolehlivost oproti Renaultu, takze tvrdit, ze nemeli dosud slusnou spolehlivost adi uplne nesefi. Hona letos jeden problem na zacatku roku a ted Max drobny elektro. Jsou naprosto v pohode, akorat je to u Maxe videt. Renault letos prvni rok, kdy je bez zasadnich konstrukcnich problemu. Jinak kazdorocne s velkymi problemy. Neni konec roku, pockejme a uvidime jaka bude situace na konci roku
HellHogr
11:40 08.10.2020 86.49.245.XXX
Hybridy lákají automobilky, ale ten typ co je v F1 stojí obrovské peníze pro výrobu a vývoj, ano Mercedes si to může dovolit, aliance Renault-Nissan-Infinty také, Honda už očividně nemohla a Ferrari nemá potřebu zmiňovat. Jenže je potřeba být realista, současné automobilky šetří na elektro protože jsou do toho nuceni a některé nezvládají ani tento vývoj, proto například BMW podepsalo smlouvu se Mercedesem o pomoci s vývojem hybridů i elektra, prostě do F1 i přes změnu motorů nevstoupí další dodavatel motorů, jediný kdo by mohl je Toyota s Porschem a to by muselo zůstat u hybridů
Fanda.LH
11:34 08.10.2020 85.162.8.XXX
Já věřím, že by i přišly... Problém je v tom, že do těch současných bylo nainvestováno příliš peněz, takže se jich současné automobilky nechtějí hned tak zbavit... A pro nové zájemce reprezentují tyto motory technologie, které se neujaly v praxi...
Tady by opravdu pomohlo přejít na elektřinu / vodík...
Tady by opravdu pomohlo přejít na elektřinu / vodík...
Petr Hloušek
11:26 08.10.2020 185.14.233.XXX
má pravdu předsedo, a vyhlídky na zlepšení situace mizerné, F1 se dostala tam kam se dostat neměla
airwar1939
09:38 08.10.2020 176.74.150.XXX
V současné době i při radikálním zjednodušení pohonných jednotek do F1 žádná automobilka stejně nevstoupí, a ty co tam jsou spíše odejdou. Myslím že nás čeká posledních pár sezon F1 se spalovacím motorem.
Situs
09:25 08.10.2020 88.102.38.XXX
Co dodat, je to nezvládnuté pomalu ze všech stran. Jedním slovem propadák, při tom samotná technologie možná je kus skvostu, takhle je to ale k ničemu. Přehodnotit co nejdříve, mít zmražený kus skvostu který stejně nikoho dalšího nenaláká protože finančně je to mimo je pro F1 tikajícím hrobem.
GRAHAM
09:11 08.10.2020 109.81.213.XXX
CA kuje železo, dokud je žhavé.....Honda mu umožnila proslov, který už se stejně vede, jen se málo dělá(lo). Ono je to těžké, motory vývoj (soutěž) potřebují, zmražení je o ničem. Ale musí tam být nějaká maximální cenovka na rok....jinak je to cenové peklo.
Honda odešla i proto, že věděla že už Mercedes nedožene a ona chtěla mít ten nejlepší motor. V zásadě dodnes se jim nepodařilo mít slušnou spolehlivost. To jim taky vadí.....mít reklamu, jakou si defacto udělali, je celé špatně. A nejen oni....to samé Ferrari, Renault. Mercedes se potajnu směje, až se za břicho popadá.
Na AMUS o tom pár článků je.....a je zajimavé že se tam dost často uvádí Renault, jako druhý nejlepší motor. Holt nejenom spalovací motor rozhoduje....
Ono je vlastně tak, že motor Renaultu verze A měl chybu na klice....ale už verze B byla spolehlivá a verze C také. Letos defacto žadné problémy....stabilizovaný, konkurenece schopný motor.
Honda motor na rok 2021 vylepší, tak snad se to zase smrskne, ta výhoda Mercedesu. Zdá se mi ale že meziročně si pořad ten Mercedes těch 30 koní výhoidy udržuje.....a letos je prý s ERS "jinde". Tak uvidíme....
Honda odešla i proto, že věděla že už Mercedes nedožene a ona chtěla mít ten nejlepší motor. V zásadě dodnes se jim nepodařilo mít slušnou spolehlivost. To jim taky vadí.....mít reklamu, jakou si defacto udělali, je celé špatně. A nejen oni....to samé Ferrari, Renault. Mercedes se potajnu směje, až se za břicho popadá.
Na AMUS o tom pár článků je.....a je zajimavé že se tam dost často uvádí Renault, jako druhý nejlepší motor. Holt nejenom spalovací motor rozhoduje....
Ono je vlastně tak, že motor Renaultu verze A měl chybu na klice....ale už verze B byla spolehlivá a verze C také. Letos defacto žadné problémy....stabilizovaný, konkurenece schopný motor.
Honda motor na rok 2021 vylepší, tak snad se to zase smrskne, ta výhoda Mercedesu. Zdá se mi ale že meziročně si pořad ten Mercedes těch 30 koní výhoidy udržuje.....a letos je prý s ERS "jinde". Tak uvidíme....
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek