DISKUZE K ČLÁNKU "Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost

Šéf Renaultu nemá radost z odchodu Hondy z Formule 1. Podle něj jde o vážnou událost, kvůli níž je zapotřebí urychlit plánované změny v pravidlech pro pohonné jednotky, k nimž mělo dojít po sezóně 2025.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 09.10.2020 07:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 08.10.2020 11:40
Hybridy lákají automobilky, ale ten typ co je v… »
» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 08.10.2020 11:56
Honda si to dovolit nemohla, přiznala, že tuhle… »
» Senor (Hlasovali 2 lidé) 08.10.2020 12:14
Radsi napis u toho Mercedesu, kolik to bude stat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Já osobně také upřednostňuji hybridní technologii, přesněji plug-in-hybrid, to mě příjde jako racionální cesta, na každodenní jezdění do práce stačí akumulátor a na cesty dovolenou spalovací motor, který mě neomezuje.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jenže zapoměl jsi napsat že ještě ale Hondě chybí v určitým stádiu třeba i 150 kW.....ERS.
Honda nebyla nejblíže, Renault by kvcada módu silnější a loňský rok byl vždycky silnější,( Krom tlumení specifikace A)

Myslím že Mercedes nedožene nikdo......Renault je loni dohnal, jenže oni rok připravovali novej motor a nakopli to neskutečně. Na 5-10 koní by zcela určitě zapoměl.....a věz že Mercedes ještě pořad nejede naplno.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.168.XXX
Tahle generace motorů dokázala to, že máme od jejího začátku neporazitelného dominátora, neuvěřitelně rozevřené nůžky mezi špičkou a středem pole a na oobzoru nikoho nového kdo by do toho chtěl jít. Skvêlá práce.
Možná by stálo za to místo sešněrovaných pravidel motorů je úplně uvolnit. Ať si každý postaví co chce. Vodík, elektřina, jaderná fůze, nebo třeba šestnáctiválcový osmilitrový spalovák. Viděli bychom souboj různých technologií. A Honda by se nemohla vymlouvat že zdrhla protože chce elektřinu 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jaro J.

Jaro J.

78.98.155.XXX
Jedina zachrana pre F1 by bola, ak by F1 presla na novu technologiu pohonu, ktora je zaujimava pre vyrobcov.. Marc Priesley napr za taku povazuje vodik...

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
Radsi napis u toho Mercedesu, kolik to bude stat lidi flek. Odhaduji nejakou tisicku a uz nejaka oznameni letos probehla i jina. Situave na bojisti se meni rychle. Hybridy z F1 jsou bezne zvladnuta technologie, stara kolik 20 let? Tedy bez MGU-H. I ty rekuperacni veci. Tady se oak utapi prachy jen v F1 a do automobilovejo prumyslu to nema přínos.
Co podcenila? Nadadili 50%lidi, kteri byly novacky v F1 a zacali budovat tym, kdyz uz ostatni zpetne davno tym meli a davno vyvijeli. Naskocila do rozjeteho vlaku a za par let jsou tam, nekomu to trva dele a je na tom cca stejne nebo hure. Proste byli mimo.
Ze to nebyl idealni tah je videt dnes, nikam to v F1 nespeje, zmrazovani, preslapovani. Vyvijet neco co nemuzes nasafit, zkouset je k nicemu, kor kdyz automobilovej svet pujde jinudy. Proto nikdo nevztupuje, nema to zadny smysl. Jediny komu to vyhovuje je Mercedes, protoze si diky temto praviflum mozna udrzi prvni flek celou tuzo hybridní eru do dalsi zmeny.
Jaky ma Honda problemy, co finančně nezvlada oproti Toyote? Na to kolik prodaji si Honda vyskakuje vice. Toyota to vyhodnotila hned v pocatku ze tato cesta F1 je nesmysl, proto ani neuvazuje o vstupu. Honda ma zavodnickeho ducha, ale penize jsou dulezite.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
Urychlí to zmeny. Je treba to prizivit a tak to dela dobre. Nakonec je otazka jak to dopadne. Honda ma ocividne dobré vztahy s RB a tak jim "nabizi" motor dale k vývoji. Takze aby to nakonec nebylo RB-Mugen Honda, mozna RB- Cosworth. Oznamenym odchod zatlacili hodne na zmeny, tak se uvidi. Uvidime co auta 22, jestli to taky nezazdi

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
Jakmile se ukaze vodikovy palivovy clanek, jako ideál nahrady spalovaku je po hybridu a osobne pocitam ze se to ukaze. Tankovat pujde celkem v pohode, rychle a provoz je rovnez ekologicky. Hybridy dnes ano, ale F1 by mela byt o 10 let v predu, aby se to vyrobcum vyplatilo vyvijet. Honda casto v prezentacich u prodejcu prezentuje motory, ktere prijdou za 4, 5 let, maji je hotovy jen cekaji az prijde ta spravna doba je nabizet. Proto dnes F1 ztraci ten vyvojovy potencial, kde by si vyrobci mohli vyvijet, testovat nove technologie, ktere budou moci pristich letech nasadit. Tady i tento stavajici hybrid v teto koncepci bez MGU-H je pozadu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.245.XXX
Honda si to dovolit nemohla, přiznala, že tuhle techologii prostě silně podcenila a co víc, tak ještě sypala prachy do McL a pak RB a najednou zjistili, že to nebyl dobrý tah, jako 2000-2008, celkově japonci prostě finanční stránku nezvládají a je to vidět na té kultuře, například Toyota nemá žádné problémy s prodejností, přesto finančně nějak neexceluje a to není o Covidu, takže tak. Mimochodem s tím Mercedesem nemáš ani tak pravdu, Mercedes oznámil, že nebude dále vyrávět přes styl Push (na zásobu) a tlačení zákazníků na nákup vozů, ale přechází na pull (tedy ne do zásoby a na poptávku od zákazníků) ve výsledku to znamená, že nebudou vyrávět tolik a za každou cenu a tím co z toho ušetří půjde na elektro a hybrid typu z F1 do dalšího vývoje pro možnost nasadit je do běžných vozů (s čím už pracuje, ale zatím pro sportovní vozy jako Ferrari)

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
Tady je problem, ze nikdo nevi kam prumysl pujde, tzn. kam smerovat F1. Ted se to nepovedlo s hybridy. Co baterky budou ta spravna cesta? Pochybuji, protoze dopad do elektra infrastruktury jsou zatim brutalni. Vodik? Mozna. Ale vyvoj stoji prachy, tak proc je ted cpat do F1 a Covid tomu nepomohl take.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
Ale dovolit si to muze i Honda, ale ma to smysl v tom utopit prachy? Honda jajo prvni rika, ze nema. Mercedes vcera oznamil razantni setreni. Covid a EU s narizenimi udelaji automobilkám caru pres rozpocet, takze si pockejme rok, maximalne dva a uvidime. Protoze ty finanční dopady budou na vyrobce velke

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
CA z toho radost ma a ne ze ne. Hodi se mu to, ubyl mu velky konkurent a letos se jen diky spolehlivisti muze mluvit o Renaultu jako o druhem motoru. Jak rikas, Renault stale ztraci a nestahuje investice rostou. Pritom bude zmrazeni, coz Renaultu nemuze vyhovovat a proto diky Honde muzou tlacit na drivejsi zmenu motoru. Odchod Hondy je pro to pro ne velmi vyhodny.
To ze Honda nedozene Mercedes je jen tva spekulace, dotahujou, ale je to otazka casu a penez. Vykonove dle tveho clanku jsou 5-10 nebo 20-30 koni pozadu. Ale je obecne zname, ze v zavode jsou Merglu nejblize z ostatnich motoraru a to za ty roky neco rika, takze ze je nedozenou je zatim prani vsech neprejicich.
Pro pristi rok vylepsi motor kazdy. Je povolena i jedna aktualizace v roce, takze Honda uz rika, ze pristi rok pojedou s motorem 2022, pocitam v druhe puli roku jako aktualiaci.
Honda loni netrpela na spolehlivost oproti Renaultu, takze tvrdit, ze nemeli dosud slusnou spolehlivost adi uplne nesefi. Hona letos jeden problem na zacatku roku a ted Max drobny elektro. Jsou naprosto v pohode, akorat je to u Maxe videt. Renault letos prvni rok, kdy je bez zasadnich konstrukcnich problemu. Jinak kazdorocne s velkymi problemy. Neni konec roku, pockejme a uvidime jaka bude situace na konci roku

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.245.XXX
Hybridy lákají automobilky, ale ten typ co je v F1 stojí obrovské peníze pro výrobu a vývoj, ano Mercedes si to může dovolit, aliance Renault-Nissan-Infinty také, Honda už očividně nemohla a Ferrari nemá potřebu zmiňovat. Jenže je potřeba být realista, současné automobilky šetří na elektro protože jsou do toho nuceni a některé nezvládají ani tento vývoj, proto například BMW podepsalo smlouvu se Mercedesem o pomoci s vývojem hybridů i elektra, prostě do F1 i přes změnu motorů nevstoupí další dodavatel motorů, jediný kdo by mohl je Toyota s Porschem a to by muselo zůstat u hybridů

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.14.233.XXX
tyhle technologie se ale zatím taky neujaly ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.245.XXX
Ne trend hybridů zůstane, do elektra čistého nikdo nepůjde, automobilky v Evropě to dělají jen pro splnění požadavků EU na výrobu elektra nic víc, samotné automobilky upřednostňují hybridy

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Já věřím, že by i přišly... Problém je v tom, že do těch současných bylo nainvestováno příliš peněz, takže se jich současné automobilky nechtějí hned tak zbavit... A pro nové zájemce reprezentují tyto motory technologie, které se neujaly v praxi...

Tady by opravdu pomohlo přejít na elektřinu / vodík...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.14.233.XXX
má pravdu předsedo, a vyhlídky na zlepšení situace mizerné, F1 se dostala tam kam se dostat neměla 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
Co nelaka, ale ani fans nebyli nadseni, dokonce spise nadávali. Zvuk na dve veci a jeste to vede k upadku F1. F1 mela byt 10 let pred běžným automobilovým prumyslem a ne byt uplne mimo spravny smer. Uvidime co z F1 bude za 10 let.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
V současné době i při radikálním zjednodušení pohonných jednotek do F1 žádná automobilka stejně nevstoupí, a ty co tam jsou spíše odejdou. Myslím že nás čeká posledních pár sezon F1 se spalovacím motorem.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Co dodat, je to nezvládnuté pomalu ze všech stran. Jedním slovem propadák, při tom samotná technologie možná je kus skvostu, takhle je to ale k ničemu. Přehodnotit co nejdříve, mít zmražený kus skvostu který stejně nikoho dalšího nenaláká protože finančně je to mimo je pro F1 tikajícím hrobem.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
CA kuje železo, dokud je žhavé.....Honda mu umožnila proslov, který už se stejně vede, jen se málo dělá(lo). Ono je to těžké, motory vývoj (soutěž) potřebují, zmražení je o ničem. Ale musí tam být nějaká maximální cenovka na rok....jinak je to cenové peklo.
Honda odešla i proto, že věděla že už Mercedes nedožene a ona chtěla mít ten nejlepší motor. V zásadě dodnes se jim nepodařilo mít slušnou spolehlivost. To jim taky vadí.....mít reklamu, jakou si defacto udělali, je celé špatně. A nejen oni....to samé Ferrari, Renault. Mercedes se potajnu směje, až se za břicho popadá.
Na AMUS o tom pár článků je.....a je zajimavé že se tam dost často uvádí Renault, jako druhý nejlepší motor. Holt nejenom spalovací motor rozhoduje....
Ono je vlastně tak, že motor Renaultu verze A měl chybu na klice....ale už verze B byla spolehlivá a verze C také. Letos defacto žadné problémy....stabilizovaný, konkurenece schopný motor.
Honda motor na rok 2021 vylepší, tak snad se to zase smrskne, ta výhoda Mercedesu. Zdá se mi ale že meziročně si pořad ten Mercedes těch 30 koní výhoidy udržuje.....a letos je prý s ERS "jinde". Tak uvidíme....

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama