DISKUZE K ČLÁNKU Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům
Williams se potýká s velkými finančními problémy. Ve hře je i prodej týmu Formule 1. Společnost nyní vyhodnocuje všechny možné alternativy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
juras
19:28 30.05.2020 88.103.92.XXXZavedená značka sice jsou...ale já upřímně nechci aby to bylo jako s reinkarnací Lotusu. Raději bych aby Williams tým zrušil...a nebo se začal věnovat motorsportu v oblastech kde mohou fungovat v normálnějších finančních rovinách (můžou vyrábět díly pro motorsport....nebo třeba monoposty pro formulové série).
Muzeum už mají krásné...je tam veliký kus historie F1.
Ale třeba se stane zázrak...najde se nějaký sponzor "zachránce"...rozpočty by měli jít dolů...třeba při všem tom srabu to nakonec dobře dopadne.
Uvidíme...
-
juras
23:23 29.05.2020 88.103.92.XXXSmutný...ale to je realita.
Podle mě se žádný seriózní investor nebo kupec za současné situace nenajde.
A protože je stejně nemožné čekat že by se našel sponzor který by za současné situace do týmu investoval potřebný obnos...pokud se letos ještě pojede...bude to labutí píseň Williamsu F1.
Alespoň mi přibude spousta volného času (hlavně o víkendech)...protože bez Williamsu mě F1 už nebude zajímat.-
-
juras
19:20 30.05.2020 88.103.92.XXXNo...vždycky jsem býval optimista...byl bych ten poslední co by flintu házel do žita. Ale upřímně už jsem unavenej...
A když čtu některý komentáře některejch lidí...je mi smutno. Smutno z toho jak někdo komentuje kritickou situaci týmu který patří mezi 3 nejúspěšnější týmy historie komentáři plnými žluči.
Pro mě vždycky byli všichni v F1 "hrdinové", smutnil jsem když F1 přišla o Lotus, o Brabham, ale i když skončil Minardi. Vadilo by mi kdyby měl zaniknout McLaren či snad dokonce Ferrari.
Frank už tým nedokáže vést, i doba se změnila...kdo nemá za sebou ohromnej balík peněz je v F1 jen do počtu, Ferrari přežívá jen díky smlouvě a tomu že dostává velikej balík peněz jako dotaci...F1 s ním vládne Mercedes a Redbull.
Současný snahy o snížení nákladů jdou ale špatným směrem...nic se nezmění pokud opratě budou držet ty tři top týmy. Omezení rozpočtů nic nevyřeší.
F1 už není dávno to co byla...je stále víc umělá. Takže vlastně není čeho litovat...ti které jsem jako kluk obdivoval pomalu vymírají...a nový hrdinové jsou sterilní, chybí osobnosti.
V Pelhřimově krematorium pořád není...raději to vezmu do Humpolce...tam mají "Hliníka"...a jde tam koupit i suvenýry.
:-)-
jumpman
11:14 02.06.2020 178.255.168.XXXnevím proč brečíš, když byly na stole návrhy, které by reálně snížili náklady na závodění, tak williams byl ten, kdo je vetoval. Teď bohužel sklízí co zasel. Osobně doufám, že se z toho vyhrabou, ale s tou pipkou u kormidla to půjde asi velice těžko...-
juras
21:30 02.06.2020 88.103.92.XXXNebrečím...vím že Williams nefunguje už víc jak 15 let tak aby mohl říct že on nic nezkazil...od rozchodu s BMW se z něj stal jen tým středu pole a částečný restart v letech 2014 a 2015 nedokázal zužitkovat v to aby se vrátil mezi skutečné top týmy.
Ale otázka taky zní...byla vůbec šance na to aby se Williams opět stal top týmem? Neomlouvá to chyby a ne vždy dobrá rozhodnutí jeho vedení, ale logicky se člověk musí zabývat myšlenkou zda není trochu příliš jenoduché svést všechno na Williams...nebo přesněji řečeno jestli nejsou skutečné a zásadnější důvody jinde.
Tak třeba McLaren...ještě s konkurenceschopným rozpočtem (myšleno v kontextu top týmů) a motorem Mercedes upadl do průměru...následně úplně vyhořel ve spojení s Hondou kde byl opět v pozici továrního týmu a měl teoreticky všechny předpoklady pro návrat mezi top týmy...a spolupráce Hondy s Redbullem dokazuje (stejně tak McLaren a jeho výsledky s motory Renault) dokumentují že Honda sice nemá být na co pyšná, ale ani ve Wokingu neodváděli vůbec dobrou práci.
A co dál? Kdo další? Reinkarnovaný Lotus zazářil ve dvou letech a následně padl na dno a odprodal tým zpět Renaultu...když se dostal do insolvence bez toho že by byla nějaká hospodářská krize (na prahu které jsme teď...například).
Force India...tým který alespoň mne udivoval leta fantastickou prací s omezenými prostředky (kromě těch dvou let 2014 a 2015 pracoval efektivněji než Williams)...ale nakonec tým balancující na pokraji insolvence taky skončil...respektive byl prodán konsorciu kolem Strolla (kterej šel do F1 jen kvůli svému synovi...kterého podporuje plně v jeho kariéře).
Co máme dál? Toro Rosso? B-tým který si pořídil "bohatý" Mateschic?
Sauber? Z kterého si B-tým udělalo Ferrari?
Jo, máme tady Haas...pozoruhodný start, sázka na defakto zákaznické auto. Ale kam se dostal Haas? Nakonec mluví o odchodu z F1 kvůli tomu že cítí že ani z dlouhodobého pohledu nemá tímhle stylem šanci na něco víc než souboj ve středu pole a paběrkování.
No a pak tady máme tovární Renault...tým který by měl bojovat s tou top trojkou...ale trápící se v estředu pole.
No a jsme u třech top týmů...
Ferrari...legenda žijící z historie...financovaná štědrým bonusem od Bernieho, dostávají peníze od tabákové firmy která vlastně vůbec nemá v F1 podle pravidel co pohledávat.
Redbull...tým který existuje jen díky Mateschicovi a jeho ochotě utrácet ohromné peníze...ale i Redbull ač historicky mlíčňák dostává bonusy které moc logicky nezapadají do nějakého spravedlivého rozdělení peněz rozdělovaných promotérem (opět je to dožívající paskvil Bernieho).
No a Mercedes...tým který má za sebou automobilku, opět je tu paralela s marketingovou reinkarnací slavné minulosti (dost podobné někdejší éře Ferrari s Michaelem...v zákulisí s Berniem tahajícím za nitky). Opět tým dostávají bonusy v jiným levelu než ty týmy o kterých byla řeč ve smyslu jak se jim podařilo (tedy nepodařilo) etablovat mezi top týmy.
Williams šel dolů v době kdy se rozešel s BMW...v té době ovládaly F1 automobilky...po jejich úprku v důsledku krize 2008-2010 Bernie vyjednal top podmínky s třemi týmy, Ferrari, Mecedesem a Redbullem...i McLaren který v důsledku rozchodu s Mercedesem přišel o status továrního týmu spadl na druhou kolej.
Je třeba si přiznat že F1 se stala uzavřenou společností, že vyvolení dostali top podmínky, zatímco ostatní dostali jen peníze sotva na přežití. Tím jak se F1 stala uzavřenou společností a top podmínky měli concordem zajištěny jen ty tři top týmy (+ tady máme McLaren který díky tomu že jako jediný se blížil vyjednanými podmínkami top tři...takže dostal šanci ve spojení s Hondou rozšířit top 3 na top 4...ale selhal)...která z automobilek do F1 vstoupila? Byť jen jako dodavatel motorů? Ani jedna...
Williams vždycky dokázal získat špičkového dodavatele motoru (protože to je jediná věc kterou vyrábět pro F1 není v silách klasického závodního týmu...jediný kdo to dělá je Ferrari...a dělá to jen díky tomu velikému bonusu a podpoře Marlbora pořád na špičkové úrovni)...vždycky dokázal dát dohromady konkurenceschoný rozpočet (ale pokud vím Williams nikdy neměl největší rozpočet...i když vyhrával tituly).
Teď se ocitl dlouhodobě v pozici že žádný motorový partner nebyl k mání, tím jak se F1 uzavřela...a kvůli smlouvám se ani nedalo nic vymyslet.
Takže nebrečím...kdo nevidí tyhle fakta má nasazený růžový brejle.
Jinak před tou pikou šéfovali Williamsu chlapi se zkušenostma...ale Williams se stejně nikam nepohnul...takže to nebude v zásadě o Claire...ale o těch věcech co jsem vypsal výše.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek