DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari hrozí odchodem z F1, pokud bude schválen nižší rozpočtový strop

Šéf Ferrari Mattia Binotto pohrozil, že by jeho tým mohl zvážit svou budoucí účast v šampionátu Formule 1, pokud dojde ke snížení rozpočtových stropů až na 145 mil. dolarů (3,6 miliardy Kč) ročně povinně pro všechny. Své závodní DNA by podle něj pak raději uplatnili někde jinde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari hrozí odchodem z F1, pokud bude schválen nižší rozpočtový strop

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 29.04.2020 16:15 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Mě by hoši zajímalo, proč tedy chce Ferrari odejít ?? Může mi to prosím někdo racionálně vysvětlit ?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      třeba proto, že pro renome značky je nepřípustné závodit za suchý z nosu? Uvědom si, že měli loni rozpočet na hranici 350 mega a letos to měli připravený minimálně taky, tzn máš lidi, máš procesy nastavený na nějaký výdaje a příjem a najednou je to všechno jinak. Kývli na strop 175mega, či-li jsou ochotni to snížit na půlku toho co mají k dispozici, kývli i na těch 150, ale mcl chce využít situace a tlačí to do nesmyslu, jen aby se možná dostali do top 3.
      Ferrari může jít závodit jinam a asi bych si to přál i jako jejich fanoušek, protože z F1 se stává čím dál méně důstojná fraška

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Nechce odejít. Jen tím vyhrožují, jako mnohokrát. Samozřejmě, že se jim to nelíbí. Čím menší strop, tí víc věcí budou muset očůrat.
      Může se stát, že nějaký jiný tým v tom bude lepší a jejich výhoda v rozpočtu rázem zmizí. 03

      + 0 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Díky za rozumnou odpověď, jen mi nepřijde fér vytahovat v souvislosti s tímto tématem neustále MCl...

        Nepřípustný závodit za suchý v nosu => Nepřípustný závodit za nižší náklady... Což je poněkud zvláštní... Do toho stropu se nepočítají piloti a několik nejlépe placených lidí... To bude klidně 50 mil (Vettel 30+, ChL 5 ; Klíčoví lidé budou taky v řádech mil eur placení)... Stejně tak do toho nebude zahrnuto vše co se týče auta... Takže rozhodně nekývli na polovinu...

        Další věcí je, že pravidla na rok 2022 pokud jsem to dobře pochopil... Tak výrazně určují jak má vůz vypadat a omezují prostor k vývoji... Doslova to chápu tak, že výrazná část auta má být standardizovaná => Dojde ke zmenšení prostoru pro další vývoj => Potřeba nižších nákladů...

        A co se toho jinam týče... Řekni mi upřímně kam ? Nikde jinde nedostanou ani zdaleka tolik peněz a nikde jinde nebudou mít ani zdaleka takový prostor si "koupit" výhodu na trati... Ferrari těží z F1 a F1 těží z Ferrari, nikde jinde by to nefungovalo...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Čím menší strop bude tím bude těžší něco očůrávat... Protože bude logicky menší prostor.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jo, to je pravda. Jen mám pocit, že ti velcí hráči budou vědět mnohem líp jak a budou mít mnohem větší prostředky k tomu, to očůrat.
          Je pak otázka, jestli to "papírování" vyváží ten sporný přínos. 03
          Nějak mi to připomíná EET, nevím proč. 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          ty nebereš v potaz to, že ferrari není úplně plnohodnotná automobilka, aby byly schopni rozpustit přebytečný lidi jak např. mercedes, navíc jsou hodně znevýdněni tím, že sídlí v itálii a teď si vem, že pokud dojde ke snížení stropu, tak pokud jej chtějí férově udržet, tak budou muset propouštět lidi, navíc pokud chtějí nabrat skutečně kvalitní lidi, tak je musí přeplácet oproti stájím co sídlí v anglii.
          Mcl nezmiňuji nefér, oni jsou ti, kdo tlačí na snížení i pod těch 150 mega na které všichni kývli
          Kam, to je otázkou, ale dřív závodili v le mans a v současnosti začíná být tento formát zajímavý pro spoustu značek a pokud by se připojilo ferrari v tovární podobě, tak jim ohromně vzroste jak prestiž tak sledovanost a ferrari se to může vyplatit. Další platformou může být ten elektrický nesmysl, tím by tomu dali taky punc vyjímečnosti. A´t chceš nebo ne, tak ferrari je asi nejhodnotnější značka co se sportovních vozů týká a jakékoliv serie by se účastnili tak ji pozvednou, zvlášť kdyby odešli zároveň z F1

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.213.XXX
            Ty se navážíš do Mclarenu historicky pořád. Konstatovaní faktu. 14

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Ferrari je součástí koncernu, určitě má kam své lidi přemístit... Tým F1 = 100vky lidí, to není až takový problém... ´

            Ten argument s tou Italii neberu... Chápu, že největší odborníky produkuje VB, ale kvalitní lidi jsou všude po světě... Navíc si v tomhle bodě hrozně odporuješ... Na jednu stranu píšeš, jaké je Ferrari terno, které nikoho nepotřebuje... A tady zase píšeš, jak musí přeplácet lidi, aby pro něj dělali... Já si tohle nemyslím... Věřím, že Ferrari své lidi přeplácí, ale věřím, že to dělá protože může, aby získalo výhodu nad ostatními... Byť samozřejmě taky věřím tomu, že některým lidem se z VB nechce...

            Kam... Je najednou otázkou že... Není to tak easy... Realita je taková, že není kam... Ferrari se logicky účastní několika sérií, ale zájem je jen o F1... LM není pro TV diváky atraktivní formát... Formula E zase nebude atraktivní pro Ferrari... Právě proto, že to není klasická automobilka... A zase si to odporuje s tím co píšeš... Rozpočty týmů ve Formuli E budou jen pouhým zlomkem. Auta jsou pokud se nepletu stejná, liší se jen výrobcem PJ...

            K F1 zkrátka neexistuje alternativa... Muselo by se Ferrari spolčit s konkurenci a postavit na zelené louce nový koncept...

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Však ono to bude takové EET... 12 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              109.81.213.XXX
              Ferrari potřebuje F1.....teda spíše ta jejich formulová divize. Továrna ne, tomu věřím....ty by prodavali i bez propagace F1.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              No pak máme jasno. Velcí se budou smát těm malým, které to postihne nejvíc. 01

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                Tak tým F1 se uživí bez továrny vzhledem k historickým bonusům a zkrátka příjmům spojených z F1...

                Já si myslím, že to potřebuje Ferrari i jako automobilka... Přeci jen je to něco co je odlišuje od ostatních... To, že jsou úspěšní v rámci prestižního šampionátu... Musí samozřejmě dělat skvělá auta, bez toho by to nešlo...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  109.81.213.XXX
                  Pravě proto Ferarri potřebuje F1, mám na mysli formulovou divizi. Jinak pešek....a velkej. Obzvlášť v dnešní době....oni nemohou jen tak odejít. A historické bonusy mohou skončit....

                  Ale jsem v klidu, oni se dohodnou.... 12

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    No většinou se dohodli tak, že nic se měnit nebude... 18

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    automobilka v současné době rozhodně F1 nepotřebuje, závodní tým dotují snad 100 megama a o motorárně ani nemluvím. Jasně, že je to pro ně reklama, ale porsche taky nekrachuje a v F1 nezávodí. Už mají zkrátka jméno.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              je součástí koncernu, ale že sem si nevšiml, že by ten koncern vyvíjel nějaké další závodní aktivity. Takže jako odborníka na závodní motory pošleš někam do fiatu navrhovat motorky pro stěrače? Mercedes má těch projektů mnohem víc a proto si myslím, že nemá problém ty lidi rozstrkat po jiných oděleních kde nebude pořádně vidět, co vlastně dělají.
              Pokud skutečně F1 sleduješ, tak pro ferrari je mnohem větší problém nabrat kvalitní odborníky, protože ti jsou raději v anglii, kde má základnu 7 týmů v okruhu 15km a mají mnohem větší rodinnej komfort. Když mají jít dělat pro ferrari, tak se musí stěhovat a to se ne každému chce a není to o tom, že by VB produkovala nějak víc odborníků..
              Je vidět že ty moje příspěvky nechápeš. Ferrari je ikonou pro F1 a v F1 si udělali jméno. Podle statistik nějakých 65% fanoušků po celém světě fandí ferrari. Za schumachera to bylo přes 80%. To je důvod, proč F1 potřebuje ferrari. Je jasné, že kdyby odešli z F1, tak se určitá část těch fanoušků přeorientuje na jiný tým, ale je otázkou jak velká část by to byla, kdyby se ferrari začalo účastnit jiné serie. A aby ferrari mohlo být konkurenceschopné, tak holt těm špičkovým odborníkům musí zaplatit víc, než jiné týmy sídlící v anglii a pokud to všechno dáš pod jeden strop, tak už v tomto ohledu bude ferrari ohromně znevýhodněné, přesto v zájmu celku kývli na 175 mega, poté opět v zájmu celku kývli na 150, ale proč by se měli nechat vmanévrovat někam, kde budou v podstatě nekonkurenceschopní? O tomhle píšu, pokud to pořád nechápeš
              A že by LM nebyl atraktivní formát? Spousta lidí si to nemyslí. Ono to není jen o jednom závodě a právě s novými pravidly se tam chystá těch automobilek víc a tím se to atraktivní stane

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Špatně.
                Ferrari chce získat titul pod vedením Taliánů, proto i přes všechny své finanční výhody i podporu FIA stále hrají pouze druhé housle.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  je špatně že chce ferrari získat titul?
                  A ano, pod vedením taliánů jim to nikdy pořádně nefungovalo, zvlášť v moderní éře, kdy je potřeba nějaká disciplína...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Ještě je jedna otázka - dokáže Ferrari postavit v krátké době konkurenceschopný vůz pro jinou sérii, kde jaksi chybí po letech absence data a zkušenosti?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama