DISKUZE K ČLÁNKU "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný
Formule 1 je podle šéfa McLarenu Zaka Browna ve velmi křehkém stavu. Má-li přežít, musí podle něj dojít k obrovským změnám. Část velkých týmů s nimi ale nesouhlasí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
daaviid23
10:08 07.04.2020 90.182.169.XXX
Proč chce mít RB vyšší rozpočet? To je jednoduché. Výkon je závislý na penězích. Není to přímá úměra ale jasná závislost tam je. RB (a logicky další top týmy) si chce ponechat co možná nejvyšší rozpočet aby měl výhodu nad středopolaři. Logické chování.
Že Mercedes jde proti logickému postoji značí zase nějakou levotu od Wolfa
Že Mercedes jde proti logickému postoji značí zase nějakou levotu od Wolfa
HellHogr
09:47 07.04.2020 31.30.171.XXX
Na tohle jsi celkem mimo, u Ferrari jsou finance ok, McLaren není komerčně vázán na finance, prostě Bahrajnská královská rodina to nenechá padnout. Pak přijde RB, jejich produkty značně klesnou na prodejnosti, nedokáží vydržet ve všech oblastech kde působí a ještě živit STR, to by najednou se mluvilo jinak. Tak ještě jednou, proč by byl takovej problém dát nižší strop na 3 roky? Komu by to uškodilo, jako chápu Ferrari musí utratit obrovský balík, aby byli alespoň 3 nejrychlejší, ale že už je na tom takhle i RB? ..
daaviid23
09:26 07.04.2020 90.182.169.XXX
A co čekáš za reakce na tvůj výplod o vlastním dobru Ferrari a RB? Proč mají mít zájmy malých týmů absolutní přednost před zájmy velkých, kteří tvoří hlavní komerční hodnotu sportu?
Je potřeba najít kompromis. 175 mega byl dobrý kompromis v časech hojných, v nynější krizi je potřeba najít novou kompromisní (nižší) částku. Ale kecy o tom, že těm a těm jde jen o vlastní dobro, diskuzi moc nepomáhají.
Je potřeba najít kompromis. 175 mega byl dobrý kompromis v časech hojných, v nynější krizi je potřeba najít novou kompromisní (nižší) částku. Ale kecy o tom, že těm a těm jde jen o vlastní dobro, diskuzi moc nepomáhají.
jumpman
09:24 07.04.2020 178.255.168.XXX
nejsou, právě naopak. Pokud se chce mcl přiživit na celosvětové krizi a ty mu za to ještě tleskáš, je věc pouze tvého svědomí. Já se ti snažím vysvětlit, že žádný strop nezachrání toho, kdo ty peníze zkrátka nesežene. Ten potřebuje pomoct tím, že mu bude umožněno postavit konkurenceschopné auto za nižší obnos! Pokud klesnou sponzorské investice, tak naopak žádný strop nepotřebuješ, protože ani velké a bohaté stáje neseženou nijak závratný balík. Ale mcl ten balík v současné době nesežene ani za "běžné světové situace" a rozpočtový strop vidí jako jedinou šanci, aby se opět přiblížil špičce a teď se pouze na hyenu snaží urvat z toho co se dá
jumpman
08:33 07.04.2020 178.255.168.XXX
ne, bude lepší, když malý tým bude schopen závodit za 20-40 mega ikdyž by to mělo být na chvostu pole. Jenže aby za tyhle peníze byl tým schopen postavit auto, tak mu FIA musí pomoct a neustálé změny pravidel tomu rozhodně nepomůžou. Stejně tak pohonné jednotky. Ty nejsou tak drahé kvůli ERS ale kvůli tomu, že jsou jen 3 na sezonu a tím pádem je mnohem dražší vývoj a když si ten výrobce rozpočítá na 6 motorů, tak je to rána... A takhle by se dalo pokračovat
jumpman
08:29 07.04.2020 178.255.168.XXX
a kterému týmu nejde jen o vlastní dobro? Vždyť i tento článek je pouze kvikot mcl jak se stát konkurenceschopnějším. Jak může rozpočtový strop zachránit tým, který nemá penize na to, aby postavil monopost dle nových regulí? Nijak, tento tým zkrátka krachne a na startu nebude přes jakýkoliv rozpočtový strop. Cesta pro umožnění závodění malým týmům vede úplně jinou stranou, ale zároveň si je třeba uvědomit, že nelze jakýmkoliv pokusem s pravidly zaručit loserovi že bude vítězit...
Ferda
18:53 06.04.2020 46.47.176.XXX
Ke ztrátám příjdou všichni zúčastnění. Od zaměstnanců ve výrobě přes cestujících mechaniků, šéfů týmů, týmů samotných, sponzorů, promotérů, FIA i Liberty.
Pouze my fanoušci F1 dojdeme k úhoně pouze duševní z nedostatku vizuálního charakteru. Všichni ostatní kromě stejné úhony jako my utrpí hlavně finančně, což může dojít až k existenčnímu charakteru včetně rozbitých rodin.
A jak z toho ven? Když si vzpomeneme co sliboval týmům Mosley. Ano, správně, on skutečně lákal nové týmy na pouhých 50 000 Dolsů.
Dnes zcela nemožná cifra především díky drahému ERSu.
Nějakou spodní rozumnou hranici si netroufám odhadnout, ale určitě je rozumnější jít touhle cestou a ponechat týmům kus kreativity, než šetřit unifikací vozů.
Pouze my fanoušci F1 dojdeme k úhoně pouze duševní z nedostatku vizuálního charakteru. Všichni ostatní kromě stejné úhony jako my utrpí hlavně finančně, což může dojít až k existenčnímu charakteru včetně rozbitých rodin.
A jak z toho ven? Když si vzpomeneme co sliboval týmům Mosley. Ano, správně, on skutečně lákal nové týmy na pouhých 50 000 Dolsů.
Dnes zcela nemožná cifra především díky drahému ERSu.
Nějakou spodní rozumnou hranici si netroufám odhadnout, ale určitě je rozumnější jít touhle cestou a ponechat týmům kus kreativity, než šetřit unifikací vozů.
juras
18:14 06.04.2020 88.103.92.XXX
Rozpočtový strop není úplně nejlepší nápad, už jen proto že to je vlastně proti logice...nechceme sponzory, tady se smí utrácet jen tolik a tolik? Copak to je F1?
Za druhý k čemu rozpočtové stropy když stejně je FIA nedokáže účinně kontrolovat.
Co je mor F1 je současně přerozdělování peněz od promotera.
Prostě a jednoduše nemůže Ferrari dostávat za svůj historický přínos částku rovnající se téměř rozpočtu většiny týmu startovniho pole. Omlouvám se fanouškům Ferrari.. Ferrari uvádím jen proto že u něj je to nejmarkantnější...Mercedes a Redbull jsou ale v závěsu.
Podle mě největší balík peněz musí být rozdělen stejným dílem. To že Ferrari dostane jako historická ikona bonus je v pořádku...ale nemůže to být 100 mil. ...prakticky za nic.
To že někdo bude mít sponzora který utratí víc peněz než jiní...to je přece logicky.
Jenže za současné situace velcí sponzoři míří pouze na top 3, u dalších týmu vědí že nemají nárok na skutečný dobrý výsledek.
Kdyby Ferrari nemělo ten super bonus...kdoví jak by si s tím poradilo.
Kdysi Nikdo žádný bonusy nepobíral...
Za druhý k čemu rozpočtové stropy když stejně je FIA nedokáže účinně kontrolovat.
Co je mor F1 je současně přerozdělování peněz od promotera.
Prostě a jednoduše nemůže Ferrari dostávat za svůj historický přínos částku rovnající se téměř rozpočtu většiny týmu startovniho pole. Omlouvám se fanouškům Ferrari.. Ferrari uvádím jen proto že u něj je to nejmarkantnější...Mercedes a Redbull jsou ale v závěsu.
Podle mě největší balík peněz musí být rozdělen stejným dílem. To že Ferrari dostane jako historická ikona bonus je v pořádku...ale nemůže to být 100 mil. ...prakticky za nic.
To že někdo bude mít sponzora který utratí víc peněz než jiní...to je přece logicky.
Jenže za současné situace velcí sponzoři míří pouze na top 3, u dalších týmu vědí že nemají nárok na skutečný dobrý výsledek.
Kdyby Ferrari nemělo ten super bonus...kdoví jak by si s tím poradilo.
Kdysi Nikdo žádný bonusy nepobíral...
jumpman
12:20 06.04.2020 178.255.168.XXX
neshodneme a nemyslím si že to vůbec přinese něco dobrého. Zatím všechny kroky co se poslední dobou dějí tu F1 pouze pohřbívají hlouběji a hlouběji do sr*ček
Těžko budeš kontrolovat dodržení u mercedesu, u ferrari u renaultu, protože mají tak rozvětvenou strukturu, že můžou spoustu věcí zakamuflovat. Další věc je, že se tam nepočítá spousta věcí a naopak spoustu věcí by si ten který tým mohl vyvíjet levněji, ale nikdo mu nedá příležitost. Pokud strop, tak by měli zrušit zákaz testů, protože pro někoho může být levnější vyjet s vozem na trať než něco zkoumat na simulátoru a potom zjistí, že jim nekorelují data a je celá sezona v řiti. Nepřinese to vůbec nic dobrého, jenom další dohady a obvyňování a stejně to mcl nepomůže, bude se pohybovat za nejsilnější 4...
Těžko budeš kontrolovat dodržení u mercedesu, u ferrari u renaultu, protože mají tak rozvětvenou strukturu, že můžou spoustu věcí zakamuflovat. Další věc je, že se tam nepočítá spousta věcí a naopak spoustu věcí by si ten který tým mohl vyvíjet levněji, ale nikdo mu nedá příležitost. Pokud strop, tak by měli zrušit zákaz testů, protože pro někoho může být levnější vyjet s vozem na trať než něco zkoumat na simulátoru a potom zjistí, že jim nekorelují data a je celá sezona v řiti. Nepřinese to vůbec nic dobrého, jenom další dohady a obvyňování a stejně to mcl nepomůže, bude se pohybovat za nejsilnější 4...
GRAHAM
10:26 06.04.2020 109.81.213.XXX
Prostě se v tom neshodneme. A jak vidíš, všichni tu hovadinu podepsali.....a nejde o to, kdo bude úspěšný, to nějak dopadne, ale aby to bylo za rozumné prachy dlouhodobě. všichni z toho budou profitovat....těch 150-180 je myslím v pohodě. A že teď krátkodobě na rok, dva 100 ? Případně dohoda.... majitelé F1 potřebují pomoci, budou i méně muset vyplácet.....vše se zlevní, je to vzájemné.
jumpman
10:15 06.04.2020 178.255.168.XXX
Rozpočtový strop je do nebe volající hovadina, která nic neřeší, jenom dá pocit těm méně schopným, že můžou taky závodit, ale F1 nikdy nebyla o úsporách a týmy, které mají finanční problémy, tak těm to nepřináší vůbec nic. Jiná písnička by byla, pokud by se udělalo něco pro malé týmy, aby se jim výrazně snížili náklady na vývoj vozu. Optimálně umožněním nákupu buď zákaznického vozu, nebo dílů které jsou finančně náročné a klidně ať tuto cenu regulují a ty top týmy musí prodat, jenže to se nelíbí těm týmům, které si myslí, že pod se podaří přistřihnout možnosti těch úspěšných, tak se najednou těmi úspěšnými stanou oni. Nestanou a těm malým to stejně nepomůže a ty top týmy ty peníze co mají stejně utratí...
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek