DISKUZE K ČLÁNKU Velká cena Austrálie bez Ferrari a AlphaTauri? "Bylo by to nefér," říká Tost
Přípravy na Velkou cenu Austrálie probíhají podle plánu, objevují se však spekulace, že občané Itálie se na ní kvůli cestovním omezením nedostanou, což by postihlo dva týmy Formule 1. Mělo by se případně začít i bez nich?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Velká cena Austrálie bez Ferrari a AlphaTauri? "Bylo by to nefér," říká Tost
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mansell_fan
20:15 03.03.2020 37.188.157.XXX
A což takhle názor Dietera Renckena, který bývá velmi dobře informován.
Rencken říká toto. FIA nebyla loni schopna odhalit systém kterým Ferrari navyšuje výkon motoru, ať dělala co dělala. Po konci sezóny zřejmě inspektoři ze zoufalství vykuchali motor na součástky a nic. V momentě kdy motor neběžel byla ta technologie prostě nevysledovatelná. To ale není nelegální. A běžící motor jaksi nerozeberete ;-) Nicméně podezření nějaké bylo a to na onen řízený průsak oleje z mezichladiče (psal jsem to tu loni). FIA si ovšem nebyla jistá zda to co mají k dispozici stačí na nějakou sankci a navíc panovalo přesvědčení že Ferrari by se v případě trestu lehce obhájilo u odvolacího soudu.
A tak došlo k dohodě. Asi nezjistíme kdo s ní přišel, nicméně je vcelku jednoduchá. Ferrari prozradilo FIA jak jeho fígl funguje výměnou za to že FIA to nezveřejní. Jde tam prý i o obchodní tajemství, protože systém zlepšující výkon a spolehlivost motoru chce Ferrari a jeho dodavatelé v budoucnu použít komerčně. Co tím získala FIA? Lepší pochopení funkčnosti současných palivových systémů a know how díky kterému může v budoucnu třeba lépe nastavit pravidla a omezit šedé zóny.
Byl ten systém nelegální? Rencken tvrdí že pro to nejsou žádné indicie. Byl každopádně extrémně sofistikovaný a vpodstatě nedohledatelný.
A klíčová otázka. Používá ho Ferrari letos i po úpravě pravidel? Uvidí se v Austrálii
Rencken říká toto. FIA nebyla loni schopna odhalit systém kterým Ferrari navyšuje výkon motoru, ať dělala co dělala. Po konci sezóny zřejmě inspektoři ze zoufalství vykuchali motor na součástky a nic. V momentě kdy motor neběžel byla ta technologie prostě nevysledovatelná. To ale není nelegální. A běžící motor jaksi nerozeberete ;-) Nicméně podezření nějaké bylo a to na onen řízený průsak oleje z mezichladiče (psal jsem to tu loni). FIA si ovšem nebyla jistá zda to co mají k dispozici stačí na nějakou sankci a navíc panovalo přesvědčení že Ferrari by se v případě trestu lehce obhájilo u odvolacího soudu.
A tak došlo k dohodě. Asi nezjistíme kdo s ní přišel, nicméně je vcelku jednoduchá. Ferrari prozradilo FIA jak jeho fígl funguje výměnou za to že FIA to nezveřejní. Jde tam prý i o obchodní tajemství, protože systém zlepšující výkon a spolehlivost motoru chce Ferrari a jeho dodavatelé v budoucnu použít komerčně. Co tím získala FIA? Lepší pochopení funkčnosti současných palivových systémů a know how díky kterému může v budoucnu třeba lépe nastavit pravidla a omezit šedé zóny.
Byl ten systém nelegální? Rencken tvrdí že pro to nejsou žádné indicie. Byl každopádně extrémně sofistikovaný a vpodstatě nedohledatelný.
A klíčová otázka. Používá ho Ferrari letos i po úpravě pravidel? Uvidí se v Austrálii
Dokugan
19:05 03.03.2020 77.236.195.XXX
To jo, jak Ferrari tak Mercedes před tímto rokem kompletně přestavěli motory. Ferrari má pravděpodobně nižší výkon, zatímco Mercedes má prokazatelně nižší spolehlivost při stejném výkonu. Takže podle této logiky... V čem loni podváděl Mercedes a jaktože FIA nezveřejnila, že s nimi došla k nějaké dohodě a co v ní je?
Situs
17:56 03.03.2020 88.102.38.XXX
Týmy jsou hodně naštvaný a je tu snaha aby jednali společně (mimo Ferrari, Haas a Alfa) aby se spojili a jednali proti tajné dohodě mezi FIA a Ferrari. Týmy požadují transparentnost, chtějí donutit FIA a Ferrari aby zveřejnili jejich dohodu. FIA by měla zveřejnit všechny podrobnosti, které byly interně projednány s Ferrari. Zároveň je FIA obviněna ze slabého řízení. Všichni by měli táhnout za jeden provaz a vytvořit tak na FIA tlak.
............. to by mohlo platit že se přece jen řekne něco více Když vidím jak někteří z toho víc vědět ani nechtěj tak je to dobrý příslib
............. to by mohlo platit že se přece jen řekne něco více Když vidím jak někteří z toho víc vědět ani nechtěj tak je to dobrý příslib
Mike17
17:19 03.03.2020 185.149.130.XXX
Tyhle budeš těžko přesvědčovat. Barevné čmoudíky a příchutě paliva se řešily tuším už po Bahrajnu a FIA to zkoumala. Výsledek? Nic se nestalo. V půlce sezony se řešila spotřeba oleje. Prý kvůli Ferrari, které ho mělo spalovat. Výsledek? V půlce sezony se Ferrari zvedlo a jezdilo nejlíp.
Motory si FIA vyžádala koncem sezony a důkazem podvodu bylo zhoršení výsledků Ferrari. Ale proč se nezhrošil Haas a Alfa se dokonce zlepšila, ikdyž používají stejné motory se nějak neřeší. Prostě to tam nesedí, tak se dělá, že to není.
Teď údajně našli něco nelegálního, aniž by FIA zveřejnila jedinou malinkatou zmínku o něčem nelegálním. Důkaz má být slabší výkon nového motoru, aniž by Ferrari jezdilo s výkonem plným. Za mne postihl záhadně spíš Mercedes, který sice v testech vykazoval výkon vyšší, ale hořel víc jak ropná pole v Iráku. Ale tam problémy nového motoru nikomu zvláštní nepřijdou.
Zmínit se, že i Honda u nového motoru nejdřív klesla s výkonem, je čistá demagogie. Proč u jednoho je to normální u druhého důkaz podvodu, nikdo vysvětlit neumí.
Prostě Ferrari.
Ještě, že fandím Hondě.
Motory si FIA vyžádala koncem sezony a důkazem podvodu bylo zhoršení výsledků Ferrari. Ale proč se nezhrošil Haas a Alfa se dokonce zlepšila, ikdyž používají stejné motory se nějak neřeší. Prostě to tam nesedí, tak se dělá, že to není.
Teď údajně našli něco nelegálního, aniž by FIA zveřejnila jedinou malinkatou zmínku o něčem nelegálním. Důkaz má být slabší výkon nového motoru, aniž by Ferrari jezdilo s výkonem plným. Za mne postihl záhadně spíš Mercedes, který sice v testech vykazoval výkon vyšší, ale hořel víc jak ropná pole v Iráku. Ale tam problémy nového motoru nikomu zvláštní nepřijdou.
Zmínit se, že i Honda u nového motoru nejdřív klesla s výkonem, je čistá demagogie. Proč u jednoho je to normální u druhého důkaz podvodu, nikdo vysvětlit neumí.
Prostě Ferrari.
Ještě, že fandím Hondě.
Situs
17:18 03.03.2020 88.102.38.XXX
Nejednoznačný výklad pravidel klidně může být, tam bych ale čekal že netřeba tajností a pseudotrestů. Buď na jiný výklad přistoupím nebo ne. Buď to uznám jejich výklad, uznám teda legalitu a následně výklad upřesním a udělám tomu šmitec nebo ne a může to používat nadále. Kdyby takhle byl motor v pořádku, Ferrari by jistě chtělo ať je to tak prezentováno. Tyhle různý spekulace zobrazené ve špatném světle kdyby motor nebyl napadnutelný by Ferrari rozcupovalo na hadry.
Fanda.LH
17:10 03.03.2020 85.162.8.XXX
Nemám, stolici a nejspíš ani ten šroubovák... Ale nejsem tak mimo, abych si nedal jedna a jedna dohromady... Loni těch dotazů na motor Ferrari a různejch řešení bylo víc než dost... Letošní motor je slabší a existuje tu jakási tajná dohoda s FIA... Nemusíme tu přeci dál žvanit o tom jak je to hrozně složitý a v každý větě použít slovo "právničina"... Je to spíš p...
GRAHAM
17:06 03.03.2020 109.81.213.XXX
Co ty nechápeš je mně zhola jedno. Vem si šroubovák a běž jim pomoci ten motor rozmontovat před treningem a vykoumat zda je to legální, když není v "chodu" a hlavně, je potřeba ho zase do toho monopostu včas vložit a všechno stihnout. Případně jim ho zabav a můžeš ho vyzkoušet. Stolici nemáš.... I když ty určitě jo....
Fanda.LH
17:00 03.03.2020 85.162.8.XXX
Jinými slovy nic nevíš a jen žvaníš... Vůbec nechápu jak můžeš rozjet něco ve stylu, že se to těžko prokazuje z venčí... Od toho je tu FIA a na tu chodili dotazy od Mercedesu, RB / Hondy... Zda je legální tohle nebo tamto... A FIA musel upřesňovat, až se dostalo na Ferrari, které se nejspíš pohybovalo v hodně šedé zóně... Proto taky došlo k dohodě...
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek