DISKUZE K ČLÁNKU Významné osobnosti chválí Hamiltona. "Ferrari by s ním vyhrálo," má jasno Montezemolo

Lewis Hamilton je čerstvým šestinásobným mistrem světa Formule 1. Poklonu mu smekají nejrůznější slavné osobnosti. Nyní také Luca di Montezemolo a Eddie Jordan.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Významné osobnosti chválí Hamiltona. "Ferrari by s ním vyhrálo," má jasno Montezemolo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 11.11.2019 15:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» shazec (Hlasovali 5 lidé) 08.11.2019 08:34
Irvine byl každý závod o sekundu na kolo za… »
» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 08.11.2019 13:20
"Michael vyřadil ze sezóny zbytečnou chybou… »
» shazec (Hlasovali 5 lidé) 08.11.2019 17:46
Sorry, u toho poměru vítězství jsem opravdu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kakaa

    kakaa

    217.31.62.XXX
    Ja si hlavne nevzpominam, ze by se Hamuv kolega nekdy omlouval tymu, ze si dovolil vyhrat jako Massa v turecku.. sry for Michael. Sumak mel k sobe vzdy ochocenou opicku, ktery plivli do nadrze aby mela pole a pak brzdila ostatni aby Sumak stihal s plnou karou a pak jim vytrel zrak. Bylo to jak pres kopirak x let. Vsechno spesl delany jemu na miru, od strategii po pneu. To se s podporou od Bottasky ktera se snazi neco urvat kdykoli muze neda srovnat. Byla jina doba a tohle by dneska nefungovalo bez tankovani a buhvi jak by si stal oproti ostatnim bez vsech tech berlicek. Urcite by z toho nebylo sedm titulu, ale treba jen dva jako chudak Fernando, kde kazdy vi, ze mel na vic, ale byl ve spatnou chvili ve spatnym aute, proti stejne dobrejm v lepsim aute nebo tak nejak 21

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • shazec

    shazec

    89.24.35.XXX
    Irvine byl každý závod o sekundu na kolo za Schumacherem, tak jak ho chce předjíždět 😁 Hamilton je bezpochyby skvělej jezdec a jeden z nejlepších v historii, bohužel celou kariéru strávil v týmu který je schopen vítězit, což se o Schumacherovi říci nedá a i tak má horší poměr vítězství k odjetym závodům. Je také nutno podotknout, že dominance Mercedesu za posledních 6 let je mnohem větší než mělo Ferrari i v těch nejlepších sezónách

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      To je hodně zajímavých tvrzení, ale část z nich se nezakládá na pravdě.

      1) Schumi sice neměl úplně každou sezónu auto schopné vítězit, ale pořád ho měl k dispozici ve více sezónách, než zatím Lewis absolvoval celkem (Schumi měl alespoň jedno vítězství v 15-ti sezónách a potenciálně v 16-ti, Lewis teď dokončuje svoji 13-tou).
      2) Poměr vítězství/odjeté závody hovoří vcelku jasně pro Lewise - 33,47% oproti 29,55% Schumiho. Daleko lepší procentuální poměr má Lewis i v případě pódií a pole positions.
      3) Dominance Mercedesu je diskutabilní. Ano, jsou stále vepředu, ale dovolím si tvrdit, že v letech 2017 a 2018 byl jezdecký titul velikou zásluhou Lewise. Značně pochybuji o tom, že by Bottas byl schopný dostat se Vettelovi na kobylku a zlomit ho. Spíš by to bylo obráceně.
      Když to ale budeme chtít rovnat, tak F2004 a M2014 - OK, oba dva silně dominantní monoposty. Roky 2015, 2017, 2018 a 2019 to zdaleka tak dominantní nebylo. Jedině rok 2016, kdy sice Mercedes neměl náskok vteřinu na kolo, ale ten monopost byl neuvěřitelně konzistentní. Měl sice náskok cca 0,5s, ale na kohokoli druhého, kdekoli se jelo. ten bych též považoval za dominantní, byť by se to dle náskoku nemuselo až tak zdát.

      Já bych se spíš přiklonil k jinému závěru. Ono není úplně dané, jak moc auto je dominantní. Věřím tomu, že sedět v Mercedesu 2016 nebo Ferrari 2003 například Palmer, tak by asi i takové jelito mělo nějaká pódia a asi bych si vsadil, že alespoň jednou vyhraje. Ale pochybuji, že by získal titul. Nebo třeba takový Irvine, který v roce 1999 nedokázal získat titul, když se Michael vyřadil ze sezóny zbytečnou chybou v Silverstone a měl k tomu vymetenou cestu. Mika neměl zrovna nejlepší sezónu, ale i tak se mu podařilo ten titul získat. Je to dnes jedno velké kdyby, ale i zde jsem přesvědčen, že Schumi by toho roku vyhrál titul.
      Jak Lewis, tak Schumi uměli tomu silnému vozu dodat tu poslední ingredienci. A tou byl špičkový pilot. Porovnávat jejich úspěchy je stejně zbytečné. Každá éra má svá specifika. Schumi měl ve většině své kariéry možnost testovat dle libosti. Se simulátorem se nikdy neměl rád, což se zásadně projevilo v letech 2010-2012. Nico měl v tomto ohledu obrovskou výhodu, kterou dokázal prodat tím kolikrát propastným rozdílem na trati.

      Nicméně aby to nevyznělo, že se jakkoli přikláním k tomu, co vypadlo z Jordana. To je absolutní nesmysl a vzhledem k Schumiho aktuálním stavu mi to přijde i nepatřičné a neetické. A to jsem nikdy nebyl jeho fanoušek, ale rozhodně k němu chovám úctu jako k doposud statisticky nejúspěšnějšímu pilotovi F1 všech dob. On si strejda Eddie možná nevšiml, ale ono Ferrari před příchodem Schumiho nezažívalo úplně parádní období. A zpochybňovat Schumiho přínos té stáji může jen duševně chorý jedinec. Lewis je po technické stránce a ve vývoji také špička, ale i jako jeho fanoušek nemám problém z fleku připustit, že v tomto ohledu byl Schumi úplně jiná liga. Na druhou stranu Lewis je zase o něco lepší za volantem. Oba dva si to zasloužili sami, jenom každý tím svých, v čem je naprostá špička.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Já teda osobně rok 2015 taky beru z pohledu auta Mercedesu celkově jako dominantní. 2017 a 2018 určitě ne, tam dávám velký kredit Hamovi, a letos to má Ferrari divně nahoru dolu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Ale jo, beru. Máš recht. Sice se ten rok zvedlo Ferrari, ale RB spadl a ono to bylo podobně "napínavé" jako rok před a rok po. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.225.72.XXX
        "Michael vyřadil ze sezóny zbytečnou chybou v Silverstone" 18 18 18
        Selhali mu brzdy a zlomil si nohu.

        Schumi byl v týmech, které jen dvakrát získali celkově double, tedy jedzec na prvním i druhém místě. Tj. domininantní auta, kde i podrtašky typu Barrichella či Bottase, byli schopni skončit
        U Hamiltona se tak stalo ale již ve čtyrech případech, přičemž v jednom případě i tak nezískal titul . 03

        Hamilton je jistě skvělý jezdec, ale tvrdit, že Schumi měl své tituly lehčeji vybojované je mimo mísu. Napsat, že měl dobré auto, jen díky tomu že ve více sezónách vyhrál alespoň jeden závod je taky mimo. Protože v těch sezónách jeho kolegového sotva dojížděli na bodech a celkově končili někde uprostřed.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Pravda, měl jsem to v hlavě uložené tak, že to tehdy probrzdil. Šlo o selhání zadní brzdy. 03

          Já jsem nikde ty dva nechtěl porovnávat. Jen jsem poukazoval na to, že to ani nejde tak lehce říci. Radši si to celé přečti.

          Chceš vážně porovnávat ty sezónní double? Ano, je to tak, jak píšeš. Dokonce ty tři případy byly proti pilotovi, proti kterému Schumi jezdil tři roky. Lewis s ním měl skóre 3:1, zatímco Micheal si proti Nicovi stál jakš takš obstojně jen v roce 2011. Jindy získal lehce přes polovinu bodů, co Nico. Opravdu chceš toto porovnávat a předhazovat Nica jako benchmark? Mě to tedy nepřijde úplně vhodné, ale asi jsi tam chtěl diskuzí pokračovat, tak prosím. 03
          Nepsal jsem, že měl lepší auto. Lewis měl také sezóny (např. 2009), kdy měl auto, které prostě nebylo špičkové, ale alespoň s ním urval vítězství. Pak byly sezóny, kdy neměl ani mistrovský materiál, ale i tak vyhrál. Stejně jako Schumi. Co na tom nechápeš, netuším. Přesně tomu, co tady předvádíš, jsem se celou tou reakcí výše chtěl vyhnout. Osobně mi přijde úplně mimo diskutovat co, kde, kdy, jak, kdo ... Fangio, Prost, Senna, Schumi, Lewis byli každý jiný a nikdy by mě nenapadlo je porovnávat. Každý z nich prostě dokázal ve své době převýšit zbytek startovního pole. Respektive dokázal to 4x i Vettel, abych nevypadal zaujatě. A ani nechci, protože co mají všichni jmenovaní společného je minimálně jeden titul v těžce dominantním autě. 03

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • shazec

        shazec

        89.203.142.XXX
        Sorry, u toho poměru vítězství jsem opravdu nepočítal Schumiho roky u Mercedesu.
        Nicméně dominance Mercedesu, že je diskutabilní? To asi žiješ v jiné realitě.

        I v těch nejslabších letech(2017,2018) vyhráli více jak 52% závodů v sezoně a kdyby Bottas nebyl takový tragéd, tak je to číslo ještě o dost větší. Ferrari i v nejlepší sezoně 2004 vyhrálo pouze 13 z 18 závodů (72%). Mercedes nevyhrál pouze 3 závody ve 2014, 2015 a pouze 2 závody ve 2016 (86% za 3 sezony!) s tím, že zbytek závodů většinou nevyhrál kvůli nehodám nebo technice.

        Jen pro info, že Bottas je opravdu tragéd - vyhrál "pouze" 7 závodů z 59 (11,8%) zatímco Hamilton za stejné období vyhrál 30 z 59 (50,8%)
        Pro srovnání Rosberg za 3 roky - 20 z 59 (33,9%)
        Hamilton po boku Rosberga - 31 z 59 (52,5%)

        Za mě to tedy vypadá, že Mercedes je na tom furt víceméně stejně, ale místo Rosberga, který hrál s Lewisem aspoň stejnou ligu tu mají Bottase, který hraje nějaký okresní přebor.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mansell_fan

          Mansell_fan

          37.188.239.XXX
          K tomu bych ještě dodal že Ferrari se Schumim v době své dominance poráželo výkvět světových automobilek (Toyota, BMW, Mercedes, Honda, Ford, Renault) s tučnými rozpočty, Mercedes jezdí proti Ferrari v krizi a Red Bullu, zbytek je druhá liga.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            O ona měla Toyota a Honda někdy silnou sezónu? Byly v ještě hlubší krizi, než Ferrari. Renault jako jediný dokázal Ferrari zatopit a dvakrát i porazit. Ford, BMW a Mercedes v té době neměli tovární stáj. Dodávali motory do stájí s tovární podporou.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mansell_fan

              Mansell_fan

              37.188.172.XXX
              Ano, Honda, Toyota i Jaguár neměli výkonost, ale rozhodně jim nechyběly obrovské rozpočty. To že je nedokázali přetavit v úspěch je jejich problém. A k tomu špičkové týmy Williams s továrním BMW a McLaren s továrním Mercedesem plus stoupající Renault. Ty všechny Ferrari pravidelně poráželo. Má Mercedes dnes takovou konkurenci? Ani omylem.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Dnes je tam Renault, Ferrari a RB s obrovskými rozpočty. McLaren má tovární podporu Renaultu. Ale ano, oproti létům dominance Ferrari je nyní o 2 stáje s hodně nadstandardními zdroji. Jak Ferrari, tak nyní Mercedes měli ideální kombinaci pilota, aera, motoru a celkově vedení stáje. Nesmíš také zapomínat na fakt, že Jaguar, Toyota i Honda se dávali do formy po svém návratu. I kdyby se nadobro objevilo Porsche, Toyota, Ford nebo BMW, tak pochybuji, že by se jejich stáje uvedly lépe než Renault nebo Honda. Technologický náskok velké trojky má problém stáhnout i McLaren. A to je stáj, která na to určitě má know-how a zdroje.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Pokud chci porovnávat, tak musím porovnávat porovnatelné. Ano, Nico byl opravdu jiná liga. O tom žádná. Bottas je v podstatě taková úroveň Barrichello. Nadstandardní rychlost, ale dobrá tak akorát na dvojku. Jestli Ferrari vyhrálo "pouze" 73% závodů v sezóně 2004, vyhrál by Mercedes v letech 2014-2016 tolik závodů, kdyby místo Nica jel Bottas?

          Poměr vítězství a závodů beru po dobu kariéry. Pokud budu chtít vybírat zájmově jednotlivé sezóny, mohu pak vyloučit sezóny 2009-2013, kdy Lewis musel čelit dominanci Brawnu a RB. Nico s Mercedesem v roce 2012 dokázal vyhrát, tak špatný materiál to nebyl. Kdyby Schumi jel v HRT, tak bych o tom nediskutoval.

          Ale jak jsem psal, přijde mi nedůstojné tyto dvě legendy sportu porovnávat. Každý z nich byl úplně jiným tipem šampiona. Lewis má daleko větší talent co se rychlosti týká, Michael byl oproti Lewisovi jiná liga po technické stránce. Nehledě na fakt, že především díky Michaelovi dnes Lewis všechny ty úspěchy má. Nico sice s Mercedesem vyhrál, ale přínos Schumiho v zákulisí stáje bych nikdy nezpochybňoval a už jen svým návratem celou stáj neskutečně zmotivoval. O jeho technické odezvě nemluvě. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Mít Hamík stejnou podporu jako Schumi, tak by Schumiho rekord vyrovnal už letos.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Cooper

    Cooper

    194.12.34.XXX
    Hama jsem nesnášel od první chvíle co do F1 přišel protekčí spratek s umetenou cestičkou a do toho ještě ufňukánek. Každopádně už od samého začátku prokazoval svojí rychlost a hned v první sezoně se vyrovnal 2x Mistrovi F1. Postupem času když se trhnul od Taťky a Denise tak mi tak nějak přestal vadit a říkal sem si že má můj respekt za to že odešel ve své době z top týmu do týmu středu pole a že pro něj bylo důležitější řídit si svoje rozhodnutí a ne bejt jenom loutka.
    Takže za mě je Ham určitě nejlepší pilot současné éry ale srovnání se Schumim se bráním protože to je pro mě srdcovka. Já vím že tu semnou moc lidí souhlasit nebude ale Schumi dle mě krom asi 2 sezon neměl zdaleka tak dominantní auto jako Ham posledních 6 let ale zas měl výhodu v tom že neměl soupeře v týmovým kolegovi ale tvrdit že Ham to má všechno čistě a bez týmovky mě přijde trochu mimo Mercedes to jen umí dělat daleko chytřeji a daleko míň okatě než svého (a vlastně i teď) času Ferrari.
    Jinak teda Gratulace Hamovi k titulu a Doufám že příští rok jim Ferrari zatopí trochu víc aby to s tím vyrovnáním Schumiho neměl tak snadné. FORZA FERRARI

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.226.XXX
    Schumacher dokázal za podmínek snížené přilnavosti (mokro nebo déšť) dávat zbytku startovního pole 5 a více sekund na kolo. Z hlavy si vzpomenu na dvě GP, Barcelona 96 a Spa 97 (tam byl dokonce v jednom kole o 11 sekund rychlejší než ostatní!), ale těch závodů bylo víc. Senna tohle dokázal jednou, v Doningtonu 93. Hamilton je konzistentní vyvážený jezdec bez slabin, který má navíc štěstí na dominantní tým, ale troufám si říct že tohle by nedal. Já souhlasím s Brawnem, Hamilton je nejlepší jezdec za posledních 15 let.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama