DISKUZE K ČLÁNKU Helmut Marko si popletl termíny závodů, ve zbytku sezóny čeká vítězství Red Bullu
Helmut Marko se popletl termíny závodů v USA a v Mexiku, kde měl původně oznámit jezdecké sestavy svých týmů - učiní tak až po tomto víkendu. Ve zbývajících podnicích očekává vítězství svého Red Bullu, jehož vůz podle něj patří opět mezi nejrychlejší
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Helmut Marko si popletl termíny závodů, ve zbytku sezóny čeká vítězství Red Bullu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Adi
12:09 01.11.2019 81.19.11.XXXAno a úplně stejně pomáhaly pádla pod volantem pilotům Ferrari v r. 1991. Logický by bylo, kdyby takové tlačítko měly od příštího roku všechny týmy a né diskvalifikovat toho, kdo zlepšovák našel, protože je to prý nesportovní. Kdyby se FIA zachovala v r. 1991 vůči Ferrari stejně a na základě jakési nesportovnosti zakázala legální pádla pod volantem, tak by další sezóny zase všichni řadili jen pomoci řadící páky...
-
-
-
-
Mike17
10:45 01.11.2019 185.149.130.XXXVíš on je rozdíl mezi tím, najít něco, co pravidla nezakazují a tím, co je zakázáno.
Ty věci, co jsi jmenoval byly známy a FIA o nich věděla. Nebyly proti pravidlům. Některé později zakázali, protože neodpovídaly tomu, co FIA chtěla. Ale to neznamená, že byly nelegální. Ano, tomu se říká šedá zóna. A nejlepší týmy dokáží tu zónu využít, aniž by porušili pravidla.
Ale neodpustím si jedno rýpnutí. Ten rok 1991 s pádly bych si rozmyslel. Protože jestli tohle je nelegální, pak tě musím upozornit, že to Renault používá dodnes. Jen aby si FIA nevšimla, že používají něco nelegálního. Podle tebe by byli jediní potrestaní.-
Adi
11:06 01.11.2019 81.19.11.XXXPádla si nepochopil. Ferrari v r. 1991 vymyslelo zlepšovák, který jim dával výhodu (podstatně větší, než renaultí tlačítko na brake balance) oproti ostatním, stejně jako nyní to nebylo nelegální a já se ptám, proč to tehdy nebylo nesportovní a nyní je? Od r. 2015 proběhlo nespočet technických přejímek a nikdo nikdy Lotusu / Renaultu tlačítko nevyčítal a najednou je to nesportovní? V tom případě je nesportovní jakákoliv komunikace mezi závodním inženýrem a jezdcem, protože každá informace jezdci ohledně nastavení mapy motoru, brzd, teplot, rekuperace, to vše je přece úplně stejné porušení sportovních pravidel jako použití tlačítka. Znovu říkám, v minulosti tady bylo nespočet věcí, které byly dokonce technicky nelegální, ale nevedly k diskvalifikaci. Renault žádnou technickou reguli tlačítkem neporušil, ale stejně DQ za jakousi nesportovnost. Prostě se trestá to, že piloti Renaultu museli kliknout 1x, ale ostatní piloti 3x. V principu je to úplně to samé jako řazení pod volantem vs pomoci řadící páky, ani jedno nebylo nelegální, ale jedno řešení šetřilo čas. Nechápu, že takto znalí fandové a diskutéři, kteří spolu tvoříme jádro F1 fan komunity jste pro takto nelogické rozhodnutí jdoucí proti DNA F1.-
Mike17
11:42 01.11.2019 185.149.130.XXXAno, dával Ferrari výhodu. LEGÁLNĚ!!! Celá F1 je o tom, vymyslet auto, která dá pilotovi výhodu. Co největší. Pro soupeře je to vždy "nefér". Rozdíl je v tom, že to musí být legální, tedy to nesmí odporovat pravidlům. Jestli chceš vyčítat FIA, že je nekonzistentní, tak uveď příklady nelegálních řešení, které nevedly k diskvalifikaci a nevyjmenovávej legální. Není to to samé. Věřím, že i tak něco najdeš. Tohle řešení Renaultu nelegální evidentně bylo.
Jestli tento nelegální systém používal Renault delší dobu, pak je FIA moc hodná, že jim nechala body z dalších závodů. Moc bych je tedy nekritizoval. A jestli to neposkytovalo vůbec žádnou výhodu, proč to tam proboha měli? Trochu hloupý přístup dělat něco nelegálního, když to vůbec nic nepřináší. Nemyslíš?-
-
-
-
Mike17
12:51 01.11.2019 185.149.130.XXXNečetl jsem originální rozhodnutí, Četl jsem toto:
"Zpochybňovaný systém pro úpravu rozložení brzdného účinku funguje jako jízdní pomůcka tak, že pilota ušetří od několika nastavení během kola. Mezi tímto systémem a systémem, který se stará o řízení zpětné vazby, existuje podle komisařů jasný rozdíl. I tak jde ale o pomůcku, a proto je v rozporu s pravidly," stojí v prohlášení FIA
Zdroj: [odkaz na stránku]
Z toho vyplývá, že jízdní pomůcky jsou v současné době nelegální. Takže systém je asi nelegální, nikoliv jen nesportovní, jak tvrdíš ty. Jsou věci, které povoleny jsou. Jako převodovky s pádly a jsou věci, které jsou dnes nelegální a kdysi legální byly. Jako dvojité difusory, flexibilní křídla, foukání apod.
Rozumíme si?-
Adi
13:40 01.11.2019 81.19.11.XXXOk, vysvětlím ti to: RP podal 2 protesty.
1. se týkal porušení technických regulí, kde se údajně mělo jednat o přednastavený systém, případně systém pracující pomoci lokace GPS, či systém pracující na dálku. Nic z toho se nepotvrdilo a FIA jasně zkonstatovala, že se nejedná o nelegální systém z pohledu technických regulí (takže tlačítko je stejně legální jako byly pádla pod volantem v r. 1991 u Ferrari).
2. protest (oba byly podány současně) RP poukazoval na porušení sportovních regulí, konkrétně článek 27.1 a tady FIA rohodla, že je to oprávněné a tedy nesportovní. No a tady vzniká dle mě celý problém, který se snažím stále dokola již týden vysvětlit. Jedná se o nesportovní chování, tzn. rozhoduje se na stejné bázi jako když např. někdo nesportovně způsobí kolizi (Leclerc v Japonsku, nebo Kvyat v Mexiku), nebezpečně se vrátí na trať (Vettel v Kanadě), neuposlechne dvojté žluté vlajky (Max v Mexiku), má jump start (Vettel v Japonsku), jede nebezpečně s poškozeným monopostem (Leclerc v Japonsku), nebo soupeře objede mimo trať (Max v Mexiku), dojede kvalifikační kolo pod červenými vlajkami (Bottas v Monze). No a jak dobře víme, poslední dobou se nesportovní chování buď vůbec netrestá, nebo max 5 až 10s. Jen jeden jediný případ nesportovního cohvání byl potrestán DQ celého týmu ze závodu. A toto rozhodnutí při vší snaze o pochopení prostě není pochopitelné. Takže proto píši, že používání jednoho kliku vs tří kliků v nastavení vedlo k diskvalifikaci. Je to nelogické, nepochopitelné a Renault se neodvolal jen proto, že by při odvolacím soudu musel zcela odhalit svoje řešení ovládání rozložení brzd, což samozřejmě nechtějí, pže je to jejich duševní vlastnictví a zároveň něco, co je evidentně šedá zóna, ale NENÍ to nelegální.-
Mike17
14:31 01.11.2019 185.149.130.XXXSorry, ale když si vygoolím článek 27.1.. tak jsem našel: Jedná se o porušení článku 27.1 Sportovních pravidel, podle kterého musí jezdec řídit vůz sám a bez pomoci.
Tam není nic o nesportovním chování. Je tam o tom, že jezdec musí řídit sám a bez pomoci, Tento systém asi dělá pravý opak. Řazení pádly je dnes standard, který je povolen a tehdy v pravidlech nic o pomůckách nebylo.
Tedy tam nejde o to, že je to nesportovní, ale nelegální.
Podle stejného paragrafu dali Sauberům flastr 30s, což je prakticky totožný trest.-
Adi
15:16 01.11.2019 81.19.11.XXXJak může být porušení sportovního pravidla nazváno nelegální? Nelegální jsou prohřešky technických pravidel. Nesportovní je naopak porušení sportovního pravidla. Jasně, mnou popsané incidenty se netýkaly přímo článku 27.1, ale jedná se o stejný "měšec" pravidel. Btw myslím, že i 30s pentle by Riccimu na body stačilo, když byl v cíli daleko před Gaslym. Takže to není to samé. Ale 30s bych asi i zkousnul pořád lépe, než DQ za nesportovní chování. Takto tvrdá pentle za nesportovní chování byla snad naposledy v r. 1997 Schumi vs Villeneuve?-
Kaša
16:10 01.11.2019 82.142.123.XXXJá nevím jaké články jsi četl, ale Renault se nedopustil nesportovního chování,
ale jak tady hezky píše Mike, tak porušili sportovní pravidla. Pleteš tady hrušky s jabkama a ještě k tomu přidáváš pomeranče! Omlouvej si to jak chceš, ale Renault může být rád že je F1 tak politická a tento tým dostal za dlouhodobé porušování pravidel jenom DQ z jedné GP ... ale naopak ty pořád brečíš jak je to nespravedlivé.
A srovnáváš to se situacemi které jsou o něčem jiném .... jako F-duct, dvojitý difuzor, a i ty flexibilní křídla byly u RB o nečem jiném. Píše ti to tady víc lidí, ale ty máš asi klapky na očích a i dané špunty do uší, ale tvrdohlavě si stojíš za svým bludem. .... snad se na to nakonec podíváš aspoň trochu nezaujatě. -
Mike17
16:11 01.11.2019 46.135.77.XXXKdyby se auto řídilo samo, bude to nelegální řešení odporující sportovním pravidlům. Nelegální znamená, že porušuje pravidla. Je jedno, jestli sportovní nebo technická.
A sauber přišel o všechny body, z tohoto pohledu je to stejné.
Tímto bych to uzavřel.
-
-
-
-
-
-
-
jon
14:41 02.11.2019 90.176.154.XXXJe to tak, že tlačítko samotné nebylo nelegální, ale to, co dělalo bylo v rozporu se sportovním řádem co se vztahu pilot-vůz týká.
Máš ale naprostou pravdu, že by se mělo zakázat i ta trapná komunikace s boxovou zídkou. Pokud jim selže vysílačka, stejně si musí pilot pomoci sám. Já bych jim tam dal tabule na boxové zídce jako v MotoGP. Stejně jako piloti znají ze svých mladých let v kartingu. Jestli mu tam někdo chce dát radu, tohle do polohy 6, tamto do polohy 3, pak udělej tamto ono tohleto a pak zase ono ... Jako proč ne. Pokud si to v těch skoro 300 km/h stihne přečíst, tak budiž mu přáno. Pokud si tím není jistý, asi by měl více trénovat na simulátoru a učit se hodně vzorců, stejně jako pilot letadla.
Z té diskvalifikace Renaultu mám také trochu kocovinu, byť jim nějak extra nefandím. Ale je to klasická situace, kdy se to ostatním nehodí do krámu, tak neměli zastání a dopadlo to jak to dopadlo. Pokud to nemá být fraška, tak měli úplně stejně postupovat, když se rozkrylo tajemství foukaného difuzoru. Bylo to nelegální - na 100%. Tak proč pak nějaké výjimky? ...
-
-
jon
11:57 02.11.2019 90.176.154.XXXNerad se do toho pletu, ale Adi má pravdu, že v minulosti bylo hodně kontroverzních nápadů, které byly pouze zakázány, ale nebyl kolem toho takový rozruch.
Jen namátkou jeden příklad za všechny:
Foukaný difuzor - tam RB zachránilo to, že Mercedes i Ferrari už měli připravené mapování a McLaren i Ferrari již měli hodně pokročilý vývoj jejich verze difuzoru. Těžko říct, jak by to dopadlo, kdyby oba velcí hráči neměli už tolik nainvestováno. Nicméně k problému, který byl už daleko za šedou zónou (aktivní generování přítlaku bylo tehdy výslovně zakázáno), se FIA postavila velice laxně.
Ale spíš bych viděl problém ve věcech, které FIA nejdříve v klidu uznala legálními, aby se pak neúspěšní začali hojit tím, že si vydupali zákaz.
1) Hmotové tlumiče
2) FRIC
3) F-duct
Nebo hraniční podvody, které FIA nebyla schopna svoji impotencí v oblasti metodiky měření ohlídat:
1) Flexi přední křídlo RB - nechci se do nich trefovat, to křídlo prošlo testy, které vymýšlel úplný blb. Přeci jen dávat 25kg závaží na místo, které v rychlostech přes 200 km/h musí odolávat jiným vahám je hloupost a logicky to tam takovou možnost nechá. Na druhou stranu smekám před Adrianem, protože udělat přední křídlo tak akorát flexi, aby to plnilo ten kýžený účel a k jeho prohnutí došlo tak akorát, aby se v 300 km/h neorvalo o asfalt, to byla finesa.
2) Kontrola trakce u Benettonu
3) Spalování oleje v nových turbomotorech
Těch příkladů je daleko více. Na druhou stranu je mi jasné, že jako v běžném životě je policie často krok za pachatelem, což je často případ i FIA. Nicméně hodně metodik mají opravdu slušně řečeno hloupých a na to, že tam mají sedět experti, co ta pravidla sepisují čas od času hrubě nedomýšlejí, že by se v něčem mohlo jít hluboko do šedé zóny a že je hodně nešťastné do pravidel hrabat v půlce sezóny, když si (kolikrát dříve či později sami usvědčení podvodníci) začnou stěžovat, že nestíhají a ať to FIA zakáže a že kromě inovátora o to nikdo nestojí. To opravdu je zpátečnické a proti DNA F1. Což ale nebyl případ toho systému Renaltu.-
Situs
12:29 02.11.2019 88.102.38.XXXTak, myslím že o to Adimu jde, a samo je v ráži tak toho sebou bere trochu víc. Ono třeba to foukání, o to se snažili týmy i po tom, myslím že loni nebo letos se opět musela zakazovat mapa a Ferrari si vyhradilo že to bude trvat další 2 závody než je tak schopno učinit, při tom si vzpomínám že na toto téma FIA řekla že bude hodně přísná a že je to mimo pravidla. Přesto opět jen tohle příště ne a ještě dala výjimku s odsunem. Není lehké pro Adiho mlčky spolknout vůli FIA.-
jon
14:54 02.11.2019 90.176.154.XXXVidíš, to s tím mapováním mi nějak uteklo, ale teď jsem si dohledal. No vidíš, to je typický dvojí metr. Věc, která v podstatě měla pomáhat jen Ferrari, takže dle tohoto standardu je to jasná DSQ a pokud to příště stále budeš mít, ani nejezdi na závody. Nebo se vrať k loňské mapě, nikdo nikoho nenutí tam mít to aktuální a nejlepší s nějakým podvůdkem.
To samé Alfa Romeo. Ferrari si u nich testuje kontrolu trakce a mají za to pouze 30 vteřin a za pomocníka porušující stejné pravidlo pár závodů na to DSQ. Konzistence jako blázen.
Jak jsem napsal Adimu, mám z toho také divný pocit. Nejsem jejich fanda, ale jsem za jedno. Ať Mercedes, Ferrari, McLaren až Williams - prostě kdokoli - poruší jakékoli pravidlo, tak ať je na to stejný metr. I za cenu toho, že kohokoli z nich neuvidíme na jednom závodním víkendu. Vždyť je to pak směšné. Jestli se má trestat podle toho, že Mercedes a Ferrari mají prostě větší páky, tak ať se pak nediví, že tam za chvíli budou opravdu jen tyto dvě továrny.
-
-
-
-
Kaša
13:38 01.11.2019 82.142.123.XXXHele chlape, je očividné že tvoji duši bylo neskutečně ublíženo, tak by sis měl dát asi od F1 a hlavně diskuzí o ni pauzu a spravit si svou pocuchanou karmu! Pořád jsi naprosto mimo a jen se tímto svým projevem shazuješ .... připomíná mě to člověka který zarytě tvrdil že spalování oleje nemůže přinést žádnou výhodu.-
Adi
13:49 01.11.2019 81.19.11.XXXKašo, škoda, že nemáš jediný argument, kterým bys mi cokoliv vyvrátil a poukazuješ na jakousi moji přecitlivělost, ublíženost atd. Navíc evidentně i přes několik článků které případ DQ Renaultu v Japonsku celkem pěkně popsaly, tak i tady, v tvrdém fanouškovském jádru je bohužel většina diskutérů a evidentně vč. tebe špatně informovaná, jak to skutečně je. Myslíš, že kdyby bylo Renaultí systém nelegální, tak bych ho obhajoval? To vůbec.Já bych byl Kašo první, který by jim "nasypal" a odsoudil bych jejich počínání. Mikovi jsem znovu vysvětlil, v čem vidím problém. Přečti si to a zkus se nad tím v klidu zamyslet a poté mi napiš znovu a trochu normálně, bez jakýchkoliv doporučení k mé osobě prosím
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Miroslav D.
15:26 31.10.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek