DISKUZE K ČLÁNKU Helmut Marko si popletl termíny závodů, ve zbytku sezóny čeká vítězství Red Bullu
Helmut Marko se popletl termíny závodů v USA a v Mexiku, kde měl původně oznámit jezdecké sestavy svých týmů - učiní tak až po tomto víkendu. Ve zbývajících podnicích očekává vítězství svého Red Bullu, jehož vůz podle něj patří opět mezi nejrychlejší
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Helmut Marko si popletl termíny závodů, ve zbytku sezóny čeká vítězství Red Bullu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
11:42 01.11.2019 185.149.130.XXX
Ano, dával Ferrari výhodu. LEGÁLNĚ!!! Celá F1 je o tom, vymyslet auto, která dá pilotovi výhodu. Co největší. Pro soupeře je to vždy "nefér". Rozdíl je v tom, že to musí být legální, tedy to nesmí odporovat pravidlům. Jestli chceš vyčítat FIA, že je nekonzistentní, tak uveď příklady nelegálních řešení, které nevedly k diskvalifikaci a nevyjmenovávej legální. Není to to samé. Věřím, že i tak něco najdeš. Tohle řešení Renaultu nelegální evidentně bylo.
Jestli tento nelegální systém používal Renault delší dobu, pak je FIA moc hodná, že jim nechala body z dalších závodů. Moc bych je tedy nekritizoval. A jestli to neposkytovalo vůbec žádnou výhodu, proč to tam proboha měli? Trochu hloupý přístup dělat něco nelegálního, když to vůbec nic nepřináší. Nemyslíš?
Jestli tento nelegální systém používal Renault delší dobu, pak je FIA moc hodná, že jim nechala body z dalších závodů. Moc bych je tedy nekritizoval. A jestli to neposkytovalo vůbec žádnou výhodu, proč to tam proboha měli? Trochu hloupý přístup dělat něco nelegálního, když to vůbec nic nepřináší. Nemyslíš?
Adi
11:09 01.11.2019 81.19.11.XXX
Sorry ale tlačítko Renaultu nebylo nelegální, jen stejně jako kdysi Ferrari šetřilo čas pilota díky zlepšováku. Už se konečně smiř s tím, že renaultí tlačítko bylo z technického hlediska zcela legální řešení. K těm jezdcům, připoměň mi, co přesně řekli, nyní nevím na jaké vyjádření narážíš. Díky předem.
Adi
11:06 01.11.2019 81.19.11.XXX
Pádla si nepochopil. Ferrari v r. 1991 vymyslelo zlepšovák, který jim dával výhodu (podstatně větší, než renaultí tlačítko na brake balance) oproti ostatním, stejně jako nyní to nebylo nelegální a já se ptám, proč to tehdy nebylo nesportovní a nyní je? Od r. 2015 proběhlo nespočet technických přejímek a nikdo nikdy Lotusu / Renaultu tlačítko nevyčítal a najednou je to nesportovní? V tom případě je nesportovní jakákoliv komunikace mezi závodním inženýrem a jezdcem, protože každá informace jezdci ohledně nastavení mapy motoru, brzd, teplot, rekuperace, to vše je přece úplně stejné porušení sportovních pravidel jako použití tlačítka. Znovu říkám, v minulosti tady bylo nespočet věcí, které byly dokonce technicky nelegální, ale nevedly k diskvalifikaci. Renault žádnou technickou reguli tlačítkem neporušil, ale stejně DQ za jakousi nesportovnost. Prostě se trestá to, že piloti Renaultu museli kliknout 1x, ale ostatní piloti 3x. V principu je to úplně to samé jako řazení pod volantem vs pomoci řadící páky, ani jedno nebylo nelegální, ale jedno řešení šetřilo čas. Nechápu, že takto znalí fandové a diskutéři, kteří spolu tvoříme jádro F1 fan komunity jste pro takto nelogické rozhodnutí jdoucí proti DNA F1.
Mike17
10:54 01.11.2019 185.149.130.XXX
To fakt nevím. Řekl bych, že do druhých pitů nesporně jo. A podle toho, že ani Vettel, ani Leclerc Mercedesy ani nedojeli si troufám tvrdit, že kluci úplný kafíčko nejeli. MAx těch posledních 10 kol taky neměl důvod někam spěchat.
A Maxe nijak neobhajuju. Podělal si závod sám, na tom není co řešit. Hlavně tou kvaldou.
A Maxe nijak neobhajuju. Podělal si závod sám, na tom není co řešit. Hlavně tou kvaldou.
Mike17
10:50 01.11.2019 185.149.130.XXX
Jasně, že se to blbě porovnává. A já taky netvrdím, že by vyhrál. Na předjetí by fakt těžko měl. Jen, že měl ASI nejrychlejší auto. Po té výměně v 5-tém kole měl ztrátu 60s, v 50-tém 52s. Jo, Lewis ztratil něco v boxech, na druhé straně nemusel tak šetřit gumy a za celou dobu nemusel nikoho předjet. Zato Max těch předjetí a zdržení za někým měl fakt dost. Ano, nemám jistotu, protože to reálně spočítat nejde, ale můj dojem je, že Max byl nejrychlejší.
Mike17
10:45 01.11.2019 185.149.130.XXX
Víš on je rozdíl mezi tím, najít něco, co pravidla nezakazují a tím, co je zakázáno.
Ty věci, co jsi jmenoval byly známy a FIA o nich věděla. Nebyly proti pravidlům. Některé později zakázali, protože neodpovídaly tomu, co FIA chtěla. Ale to neznamená, že byly nelegální. Ano, tomu se říká šedá zóna. A nejlepší týmy dokáží tu zónu využít, aniž by porušili pravidla.
Ale neodpustím si jedno rýpnutí. Ten rok 1991 s pádly bych si rozmyslel. Protože jestli tohle je nelegální, pak tě musím upozornit, že to Renault používá dodnes. Jen aby si FIA nevšimla, že používají něco nelegálního. Podle tebe by byli jediní potrestaní.
Ty věci, co jsi jmenoval byly známy a FIA o nich věděla. Nebyly proti pravidlům. Některé později zakázali, protože neodpovídaly tomu, co FIA chtěla. Ale to neznamená, že byly nelegální. Ano, tomu se říká šedá zóna. A nejlepší týmy dokáží tu zónu využít, aniž by porušili pravidla.
Ale neodpustím si jedno rýpnutí. Ten rok 1991 s pádly bych si rozmyslel. Protože jestli tohle je nelegální, pak tě musím upozornit, že to Renault používá dodnes. Jen aby si FIA nevšimla, že používají něco nelegálního. Podle tebe by byli jediní potrestaní.
Mike17
10:38 01.11.2019 185.149.130.XXX
Ono je to jedno, jestli by byl nejrychlejší, nebo nebyl. To, co plácl Marko je jistě blbost. Proti špici jel rychleji jen jedno kolo o 1,4s a ty další kola se postupně srovnával na jejich úroveň. Jak by to bylo, kdyby měl normální strategii, už přesně nezjistíme. Prostě jel +- to co špička a to i s předjížděním. Podělal si to sám a díky němu se tam v podstatě aspoň něco dělo.
Každopádně od RB zase trochu posun dopředu a uvidíme v dalších závodech, jestli to bylo jen tím řídkým vzduchem, nebo to bude trvale.
Každopádně od RB zase trochu posun dopředu a uvidíme v dalších závodech, jestli to bylo jen tím řídkým vzduchem, nebo to bude trvale.
HellHogr
09:15 01.11.2019 89.24.35.XXX
Sorry ale difuzor nebyl nelegální a hlavně nepomáhal jezdci s "jezdec musí sám bez cizí pomoci řídit a ovládat vůz", difuzor byla šedá zóna, která se pak dost striktně uzavřela, měl by sis zjistit co vlastně Renault dělal, možná zkus poslouchat i jezdce svyho týmu, než tu budeš zase dávat srdcervoucí projevy
Adi
09:09 01.11.2019 81.19.11.XXX
To jsou hrozný kecy.. sorry. Jaký trest dostal Brown GP za nelegální difuzor, který jim přidal rozhodující výhodu v sezóně 2009 a jen díky tomu se stal Button mistrem? Jaký trest dostalo Ferrari v roce 1991, když přišli s pádly pod volantem, ale ostatní museli dál kvedlat řadící pákou? Jaký trest přišel, když Renaultu v r. 2006 našli hmotové tlumiče? Jaký trest dostal McLaren za F-Ducht? Dále flexi křídla RB, atd. atd. Tomu se milý příteli říká šedá zóna a nepamatuji si, že by za to jakýkoliv tým dostal DQ i přes to ,že jim bylo prokázáno porušení technických pravidel a jejich následná úprava. Renaultu nebylo prokázáno žádné porušení technických pravidel, ale jakési sportovní pochybení a za to DQ. Nelogické, špatné rozhodnutí jdoucí přímo proti DNA F1. Tady jsme byli svědky toho, že nýnější vedení F1 jde přímo proti původní F1 filozofii inženýrských závodů. Jestli ti tato tupá sterilizace vyhovuje, doporučuji přepnout na Indycar nebo Nascar, tam je show na prvním místě. F1 je však o něčem jiném a amici to evidentně nechápou.
Duncan66
05:02 01.11.2019 212.96.178.XXX
Kdyz se podivas na to jakou jeli strategii vedouci tymy, tak se tezko porovnava s Maxem, ktery si opet vlastni vinou podelal zavod a pak jel na plny knedlik az do konce.A chtel bych videt, jak by na tech rovinkach predjizdel rude vozy :D
Duncan66
04:58 01.11.2019 212.96.178.XXX
Ja jsem si toho vsiml uz behem zavodu a celou dobu cekal, kdyz Max dostane pentli za jasnou vyhodu mimo trat a nevraceni pozice zpet. A ono nic. Tak nevim jestli komisari jsou diletanti, proc co uz potrestat, kdyz ne toto, kde neni vubec o cem a nebo jestli protekce a korupce, protoze jde o RB?
jon
23:16 31.10.2019 90.176.154.XXX
Máš pravdu náčelníku, je to fakt cca 60s. Nevím proč jsem psal 50s, asi jsem to překoukl v tom pdf dokumentu.
Já jsem právě psal, že jeho tempo nezpochybňuji, ale ty 2s měl na ty, které sekal jednoho po druhém cestou na 6. místo.
Jestli v nějakém letmém kole zvládl jet o 2s rychleji, to je možné, ale celkově jel +-stejně. Ono je taky důležité zmínit, že ti vepředu jeli na jistotu, aby nezhuntovali gumy (Lewis aby vůbec dojel a Vettel aby měl slušný stav na případný útok). Maxe bych tedy spíš porovnat s LeClercem, který jel taky dotahovačku a ten jel proti němu úplně jiné tempo.
Každopádně nic to nemění na tom, že kromě toho zbrklého začátku byl Max hodně zábavný a jel moc hezkou stíhačku.
Já jsem právě psal, že jeho tempo nezpochybňuji, ale ty 2s měl na ty, které sekal jednoho po druhém cestou na 6. místo.
Jestli v nějakém letmém kole zvládl jet o 2s rychleji, to je možné, ale celkově jel +-stejně. Ono je taky důležité zmínit, že ti vepředu jeli na jistotu, aby nezhuntovali gumy (Lewis aby vůbec dojel a Vettel aby měl slušný stav na případný útok). Maxe bych tedy spíš porovnat s LeClercem, který jel taky dotahovačku a ten jel proti němu úplně jiné tempo.
Každopádně nic to nemění na tom, že kromě toho zbrklého začátku byl Max hodně zábavný a jel moc hezkou stíhačku.
Miroslav D.
22:05 31.10.2019 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Miroslav D.
21:59 31.10.2019 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Miroslav D.
21:57 31.10.2019 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Petr Hloušek
21:23 31.10.2019 194.79.55.XXX
Divil jsem se že Ricci nebyl schopen na nových gumách dát toho Pereze a čekal jsem že bude Maxe ohrožovat, ale asi Perezovi domácí trať seděla
Kaša
17:22 31.10.2019 82.142.123.XXX
Souhlasím s Petrem nad tebou, .... ještě tě to nepřešlo?
Jakýpak "zlepšovák" prosímtě, vždyť to je jasné porušení pravide (a je jedno jakých) a následoval velmi mírný trest! Za něco takového by mohl být tým diskvalifikován klidně z celé sezony, nebo ze závodů kdy to použival (a byly v platnosti tyto sportovní pravidla). Jak ti jsi mimo.
Jakýpak "zlepšovák" prosímtě, vždyť to je jasné porušení pravide (a je jedno jakých) a následoval velmi mírný trest! Za něco takového by mohl být tým diskvalifikován klidně z celé sezony, nebo ze závodů kdy to použival (a byly v platnosti tyto sportovní pravidla). Jak ti jsi mimo.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek