DISKUZE K ČLÁNKU Jaká bude budoucnost Hulkenberga? Němec stále netuší
Nico Hulkenberg je nejdéle čekajícím pilotem na pódiové umístění ve Formuli 1. Zda se ho dočká přitom není vůbec jisté. Sám Němec netuší, jaké budou jeho budoucí kroky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jaká bude budoucnost Hulkenberga? Němec stále netuší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
15:17 31.10.2019 88.102.38.XXXNejspíše skončí někde jen jako třetí jezdec, škoda ho protože tam vidím jednoznačně větší kandidáty na uvolnění závodní sedačky. Tak to ale v F1 chodí, přiznám se že když se k němu před rokem připojoval Ricci vůbec jsem nečekal takovýto jeho osud.
No a co se týče toho Riccihi, určitě chce a bylo by fajn mít lepší auto pod zadkem, jenže Mercedes a Ferrari ho nechtělo a v RB zatím o titul nepřišel, takže v tomto ohledu nic neztratil a ty prachy se vždy hodí. Bere nějakých 30m a v RB mu nechtěli dát ani 10. Hlavní důvod ale jeho odchodu bylo že se necítil od nich plně doceněný, a to nemluvím vůbec jen o penězích. Prestiž Ricciarda ale v Renaultu nijak neutrpěla, Hulk byl velmi dobrá laťka a on si s ní poradil. Co se týče šancí skončit u Ferrari či Mercedesu pro rok 2021 tak se zdá že má z Renaultu stejnou šanci tam skončit jako z RB. Není moc velká, ale není ani nulová. Já bych ho tam bral, pro mě patří mezi špičku. -
johnny83
07:29 31.10.2019 193.86.226.XXXŠkoda ho no... lepší varianta by pro mě byla Ricci zpátky do RB a Hulk s Oconem v Renaultu, ať se ukáže. Ale to je samozřejmě utopie... nebo si ho mohli nechat aspoň jako testovače a jako zálohu, kdyby jim Ricci po dalším neúspěšném roce odmítl podepsat novou smlouvu. Ale to by bylo asi pro Hulka nedůstojný řešení, i když na výběr asi moc nemá-
jon
10:40 31.10.2019 90.176.154.XXXPokud Riccimu nabídnou stejné prachy jako má teď, bude ho z Renaultu tahat stádo volů. Snad jedině nabídka z Ferrari, Mercedesu nebo kdyby se RB dostal do okna pro boj o titul. Jestli má brát kolik bere a jezdit 10. nebo brát polovinu a čas od času bedna a jedno-dvě vítězství za rok, to ho asi nepřesvědčí. I když bych ho tam taky rád viděl.-
Adi
10:53 31.10.2019 81.19.11.XXXJe jasné, že Renault musí příští sezónu předvést to nejlepší, co zatím v F1 od jejich návratu předvedli, jinak je Ricci od r. 2021 pryč. Každopádně, když není zrovna diskvalifikovanej, tak dojíždí od letní pauzy rozhodně lépe než 10. Namátkou: 4. v Monze, 6. v Japonsku, 8. v Mexiku. v Singapuru měl na 7 max 8. místo v cíli. Takže jezdit okolo 7. místa za 2x větší prachy než občasné podium v RB, to si myslím za to stojí. Ale díra na TOP3 je stále obrovská a jen masivní investice směrem k sezóně 2021 toto může zásadně změnit.-
-
jon
12:58 31.10.2019 90.176.154.XXXOmyl. Nabízeli jim oběma méně. Když odešel Ricci, Maxe přeplatili, aby jim neutekl i on. Co si pamatuji, tak se mluvilo o nějakých cca 20-25M USD a v Renaltu má nyní včetně price money a odměn necelých 50M.
Máš pravdu, že Max má nyní těch cca 25M.
-
-
Mike17
11:59 31.10.2019 185.149.130.XXXMyslím si, že v Ricci nešel do Renaultu kvůli tomu, že dostal o nějaký milion možná víc. Ale hlavně mu naslibovali, že budou jezdit špici. Ten milion za to nestojí, pokud se tam zahrabe. V RB mohl získat nějaká vítězství a možná i sedačku v Mercedesu nebo Ferrari s mnohem vyšším platem. Sorry, ale v Renaultu zapadne mezi průměrné piloty. Pokud v roce 2021 nevymyslí něco geniálního a on tam v té době ještě bude. Každopádně letošní a příští sezona je z jeho strany totálně prokaučovaná. Klidně mohl RB ještě 2 roky podepsat a byl by na tom líp. Ale to celé platí jen v případě, že by Maxovi stačil. Což je možná jádro jeho přestupu jinam.-
jon
12:26 31.10.2019 90.176.154.XXXNa druhou stranu na to ale opravdu musíš koukat i z té ekonomické stránky. Jen takový malý nástřel.
RB - nutnost účasti na filmových dnech, reklamě pro RB a práci kolem F1 (vše v rámci platu) a takřka nemožnost osobních sponzorů, protože RB toho pokrývá dost sám o sobě a má na sebe navázaných kupu firem skoro ze všech odvětví, kde jsou velké peníze.
Tovární stáj (kterákoli) - nutnost propagace značky, povinnost zúčastnit se pár dní pro propagaci značky a cca 2-3 filmovací dny reklam za rok. Možnost osobních sponzorů a možnost vydělat si peníze za účast na akcích k propagaci značky nad rámec smlouvy. Továrny tam naschvál nechaly tyto klauzule v dobách, kdy se nevědělo jak budou rozpočtové stropy. Kdyby tam byla i gáže pilotů, udělají to jednoduše tak, že např. Vettel dostane 5 mega na rok (aby se neřeklo, že tam jede za jeden dolar) a natočí 5 reklam za rok po 10-ti milionech. Je to teď mimo téma, ale stejně mají pošéfované testování aerodynamického oddělení, část vývoje, simulátory a testovače. Motorové oddělení má výjimku (přeci jen FIA si nemůže moc vyskakovat, pokud mají být v F1 drahé motory za hubičku), protože tam si diktují samy továrny, jak daleko chtějí, aby to zašlo. FIA to pak ohlásí jakože to určil samotný orgán a udělá z toho reguli. Šaškárna.
Možnosti továrny jsou tedy úplně jinde. Aktuálně si vydělá cca 2x tolik, než by si vydělal v RB. Pokud by Renault zrychlil o cca 0,5s a dostal se na úroveň McLarenu a třeba i kousek před něj a Ricci tak byl schopen útočit na pódium a řekněme, že by se mu to povedlo, tak to nezůstane jen u povinnosti vyplývající ze smlouvy a jí dané gáži, ale Ricciho pak uvidíš v pár reklamách a Renault akcích navíc. A rozhodně tam nebude za suché z nosu.-
Mike17
13:30 31.10.2019 185.149.130.XXXUpřímně nevím přesně, kolik bere a kolik mu nabízel RB. Marko říkal, že to nebylo o penězích, ale známe Marka, že? Určitě máš pravdu, že tyto věci dělají nějaký obnos, který k tomu platu má.
Mně se ovšem zdá, že pilot by měl jít za výsledky, za titulem. Že možnost o ten titul jezdit, má větší hodnotu, než je jeho plat. Viz Button v roce 2009, který neměl žádný plat. Nehledě na to, že ten titul (nebo i boj o něj) přece jen zajistí i větší příjmy a lepší nabídky v dalších letech. Opět viz Button.
Z tohto hlediska mi to nedává smysl. Jedině že věřil, že Renault o ten titul jezdit bude. Ale moc se mi nechce věřit, že by na to Ricci Cyrilovi skočil. Po tom, co všechno předtím Cyril nasliboval. Zdá se mi škoda jeho kariéry, protože si vážně myslím, že by mohl mít místo ve špičkovém týmu a dělat slušnou konkurenci Vettelovi, Hamiltonovi nebo i Maxovi. Za mne mi přijde nejpravděpodobnější, že bylo pro něj lepší odejít z týmu, kde dostával nakládačku a najít si místo jinde, kde by mohl začít znovu proti někomu jinému. Stejně, jako to udělal Vettel po roce 2014.
P.S. Hele ta diskuse je nějaká zvláštní. Nemůžeš mi nadávat za jiný názor, obviňovat mne z demagogie, lží, z toho že blábolím a tak? Nějak jsem si na to zvykl. Bez toho je to divný.-
Adi
14:28 31.10.2019 81.19.11.XXXLoni Ricci vs Max měl Max navrch v qvalifikacích a ano, na jedno kolo pokládám Maxe za nejlepšího pilota aktuální F1, ale závody, to bylo jiné kafe a popravdě, to, že Max loni Ricciho porazil nebylo závodními schopnostmi Maxe, ale tragickou spolehlivostí Ricciho monopostu. Cyrila jako člověka a šéfa týmu nějak stále nemám kam zařadit, někdy z něho padají moudra na úrovni Helmuta, někdy mluví až šibalsky typu Wolf, nechci ho soudit, ale asi nemám problém uznat, že Christian z RB a Toto z Mercedesu jsou lepšími šéfy. Taktéž šéf McLarenu je dle všeho velmi schopný člověk. Cyril a Binotto jsou naopak takoví nemastní neslaní. Každopádně Ricci měl velkou školu od pana doktora z RB, ten je již roky zcela po právu považován za největšího tvůrce blábolů bez jakékoliv konkurence. Takže by měl být Ricci na pohádkáře dobře připraven. Níže to velmi hezky zhodnotil Jon - Ricci by určitě mohl sedět v lepším monopostu, výkonnost na to má, ale není levný a ještě stále je to jen rok u Renaultu. Měl by jim dát šanci. Připadne mi, že se k nám povahou hodí a o když nemá výsledky na úrovni RB, tak ho vidím smát se podstatně častěji než loni v RB. Prostě příští rok dle mě rozhodne a doufám, že se Renault zvedne!-
Mike17
14:49 31.10.2019 185.149.130.XXXPromiň, ale tu vyšší rychlost Ricciho v závodech nějak nevidím. Když se na to tak dívám, tak dojel před Maxem jedině tehdy, když to Max někde rozbil. Můžeš mi napsat aspoň jediný závod v sezoně, kdy ukázal tu vyšší rychlost??? Uznávám, že měl spoustu poruch. Přesto zůstalo dost závodů, kde problémy neměl. Nevidím tam jediný, kde vykazoval vyšší rychlost. Já ti klidně najdu nějakých 5-8 závodů, kdy problémy neměl a byl jednoznačně Maxem zajet. Vlastně asi všechny, kdy ani jeden z nich neboural nebo neodstoupil. Že byl spolehlivější to beru, ale rychlejší ani omylem.
Šéfy nijak rozporovat nebudu a to ani u Marka. Tam se celkem shodneme. Stejně tak v tom, že je to velmi dobrý pilot, zasloužící si lepší auto. Zatím. O Pereze taky není zrovna rvačka, přestože s tím jezdí dost slušně. Na to, abys jezdil ve špičkové stáji musíš být vidět a zaujmout. Letos fakt moc nezaujal. To, že na rozdíl od jiných někde nedostal kolo, nikoho moc neoslní.
A ten úsměv? Jo, to máš pravdu. Loni neměl moc důvod. Buď se mu z auta zakouřilo, nebo dostal nakládačku od kolegy. To, že občas dojel před kolegou, když to kolega rozmlátil, moc důvod k úsměvu není. Nisméně aspoň 2x vyhrál, byť v obojím po haluzi. To byl vysmátej celkem dost. Teď kolegu často poráží, což je pro něj super. Jen nevím, jak mu je, když ho každou chvíli bere Max o kolo. V té chvíli bych si moc nevsadil, že by si to s ním rád nevyměnil.
-
-
jon
23:22 31.10.2019 90.176.154.XXXJe to s Tebou těžké, kamaráde! Bohužel ta fakta sedí, tak si na Tobě není tak lehké smlsnout jako na Hogrovi.
Já si myslím, že Ricci šel za penězi a doufal, že se prostě tovární stáj musí zvednout. Pochybuji, že věřil, že to bude na tituly, ale kdyby jim přinesl pár pódií nebo vítězství, stal by se pilířem pro lepší zítřky. A v podstatě za to má i takové prachy. Aby ho tam alespoň něco drželo.
Jinak co se týká přímo Ricciho. Mě už i v RB přišel takový odevzdaný. Až si říkám, jestli on ambice na ten titul stále má. Nebo jestli chce u něčeho stát od zrodu, aby z toho měl větší zadostiučinění? Opravdu těžko soudit. Ricci je mimo můj dosah, takže těžko ověřím. Leda nějaké drby, ale to už se můžu klidně zeptat Hogra, o čem se mu zdálo a bude to mít stejnou váhu.-
Mike17
10:29 01.11.2019 185.149.130.XXXDík.
No jestli je pravda, že ten rozdíl v platech byl 30:10, jak tu někdo psal, pak tomu i celkem věřím. To už je slušný rozdíl. A souhlasím, že i v RB působil trochu odevzdaně. Ta poslední sezona musela být dost depresivní. Když mu to náhodou nekleklo, tak dojel za Maxem. Ty 2 vítězství tu sezonu asi nezachránila.
No uvidíme, třeba bude stát u zrodu něčeho nového, ale když se na ně tak dívám, moc tomu nevěřím. Třeba se dovíme nějaké nové drby.-
jon
13:53 04.11.2019 90.176.154.XXXOna je tam ještě další stránka věci, kterou by přiznal jen nejlepšímu kamarádovi, jestli vůbec někomu. Maxova výkonnost šla nahoru a RB se netajil tím, že v Maxovi vidí budoucnost. Možná sám nevěřil, že na to bude vždy výkonnostně stačit a když to bude 50:50, tak v krizové chvíli možná upřednostní Maxe a tomu se chtěl touto cestou vyhnout. K tomu to obří "držhubné" a potenciální perspektiva tovární stáje. Dle mého si vybral dobře. Respektive nejlépe, jak za dané situace mohl.
-
-
-
-
-
Adi
14:12 31.10.2019 81.19.11.XXXLetos v Renaultu je pro Ricciho sice dobře zaplacený, ale ztracený rok kariéry. To souhlasím Miku, ale kde bereš tu jistotu, že příští rok nemůže být Renault podstatně blíže špičce? Podívej se na McLaren, loni touto dobou cca nejhorší tým a letos celkem jasně 4. nej tým, který meziročně hlavně RB stáhnul neskutečně. Kde máš jistotu, že až Honda dorovná výkon Renaultu, nebo Mercedesu, že bude držet v závodech? Renault, zdá se, od cca poloviny sezóny a od nasazení C specifikace je zatím PJ R nejspolehlivější v poli a na příští rok určo taky něco přidají (nová motorová brzda a dosnt nových mozků ve Viry by nemuselo svoji práci úplně pokonit). Takže automaticky predikovat další zmar továrního Renaultu je zatím dost předčasné.-
Mike17
14:36 31.10.2019 185.149.130.XXXJá nemám jistotu, že nemůže být Renault blíž spičce. Já to naopak předpokládám, že bude. Jestli podstatně, to se uvidí. Ale v podstatě vylučuji, že by se Renault mezi tu špičku dostal, nebo dokonce jezdil o titul. Na pravidlech se nic nezmění. Motory jsou už takřka srovnané, řekněme až na Ferrari. V příští roce se podle mne srovnají ještě víc. Nic radikálního se udát přes zimu nemá. Mclaren sice udělal dobrou práci, ovšem z té loňské tragedie se pokrok dělá snadno. Motor má mít údajně špičkový, ale závod co závod dostává víc jak 1s na kolo. Do špice má tedy brutálně daleko. Znáš to: "jednooký mezi slepými králem." Pro takovou stáj není důstojné být králem zbytku pole.
V roce 2021 to bude něco jiného. Tam má Renault šanci vymyslet něco, co je vrátí mezi špici. Jen bude mít Ricci za sebou 2 sezony o ničem a už z něj bude jeden z té starší generace, která bude pomalu chystat odcházet. U RB by letos o titul taky nejezdil. Ale občas by na sebe mohl upozornit vítězstvím. Ještě nedávno to byl ten, kdo porazil Vettela a pak ten co porazil Maxe. V roce 2021 to bude ten, co jezdí o pár bodů a možná poráží Ocona, ten co rok předtím jezdil to co Hulkenberg a rok předtím ten, co dostal nakládačku od Maxe. Jeho cena na trhu prostě klesne. Škoda, sympatickej kluk.
Co v tom roce bude, uvidíme. Motory zůstanou stejné, ale po všech těch změnách za posledních 10 let měla vždy jedna stáj šasi výborné (+-). A Renault to nebyl. Můžeš se odkazovat na sezony 2005 a 2006, ale to už je "středověk". Je tu ovšem možnost, že přijdou opět na nějaké "hmotové tlumiče". Jen mi tam chybí takový "tvůrčí šéf", jako byl Briattore.
-
-
-
jon
12:55 31.10.2019 90.176.154.XXXNeber mě doslova. Já to nastřelil podle aktuálního postavení v průběžném pořadí, aby tam byl vidět ten výkonnostní rozdíl. Ricci za sebou má pár hodně dobrých výsledků, řekl bych značně nad rámec možností a za to je královsky placen.
Spíš mi šlo o to, že on je v pozici, kdy může někde jet o pár pozic výše za poloviční peníze nebo za stejné či lepší, ale mají tam plno. Vzhledem k tomu, že od roku 2021 bude zásadnější změna pravidel, byl by blázen, kdyby to alespoň ještě v roce 2021 nezkusil. Před tou sezónou se nikdo nebude chtít hnout ze židle, leda by ho měnila stáj.
- Teoreticky by bylo asi místo u Ferrari, pokud se Vettel rozhodne skončit. Jenže pokud ano, spíš očekávám masivní zájem o Maxe, určitě zkusí oslovit Lewise (pokud se nerozhodne také skončit) a Ricciho vidím až jako třetí volbu.
- U RB by asi měl mít dveře otevřené. Ale určitě ne za nějaké veliké peníze. I když, může do všeho promluvit Honda a vytáhnout prkenici ... Pak by to asi mohlo být jinak a mohl by mít podmínky jako měl svého času Alonso.
- Pokud by se McLaren zvedl ještě výš, pak by asi mohlo dávat smysl posadit špičkového pilota i tam. Sainz je určitě nadprůměr, ale u mě docela pohořel tím srovnáním s Hulkem, kterého měl zvalchovat. Minimálně tak, jak to letos ukazuje Ricci. Takže jeho výměna by mohla být pochopitelným krokem.
- Mercedes asi nic měnit nebude. Dokud bude u nich jezdit Lewis, dají mu tam nějakého splachovacího parťáka, který prostě bude nosit vodu. A Bottas na to je naprosto ideální. Schopný vyhrát, když má třetí nejrychlejší auto, docela spolehlivě dojede nejhůř šestý, co víc čekat, pokud to nemá být týmový hráč.
- Z perspektivních stájí zbývá už jen ten Renault. Jasně, Mercedes nebo Ferrari mohou udělat špičkovou práci na motoru a s nimi se mohou posunout i zákazníci, ale v případě zákazníků to bude mít jepičí život. Situace Williams 2014 se nebude opakovat, tam měl Mercedes cca 2-2,5s náskok na motoru, pokud ho poslal do kritických hodnot, ve kterých ho byl nucen provozovat Renault na popud RB. I když Williams neměl vždy aktuální software, ale i hardware, tak pořád to bylo o parník jinde. Ale to už se nezopakuje. Těch cca 150 koní (které by nyní na takový náskok bylo procentuálně potřeba) přes zimu určitě nenajdou. Takže továrnu prostě nelze odepsat, Nikdy. Stačí se podívat na Ferrari 2014 a 2015. Markantní rozdíl. Když jsou prachy a lidi, tak se stávají i přes noc zázraky.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek