DISKUZE K ČLÁNKU Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren
McLaren již dříve oznámil, že se před příští sezónou rozhodl změnit koncept vozu. Někteří jej za to odsuzují a předhazují mu nedávný experiment před sezónou 2013, kdy pod vedením Martina Whitmarshe překopal úspěšný monopost. Šéf týmu Andreas Seidl ale současné rozhodnutí obhajuje - podle něj nemají co ztratit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
SergioPÉREZ
20:43 22.10.2019 78.108.157.XXX
Letos Mclarenu snad to celkové 4. místo vyjde, ale další sezonu Renault i Racing Point nenechají nic náhodě. Je divné, proč do Mclarenu nikdo z větších sponzorů už nechce investovat, Miliardová ztráta se musí někde projevit
Mike17
18:20 22.10.2019 185.149.130.XXX
Já ti to říkal.
Tedy neříkal jsem, že měl RB-Renault nejlepší balík ve foukání. To si Adi špatně vyložil. Já jen řekl, že bych si to tu netroufl tvrdit.
Ale když už jsem v tom....
Sezona 2012 byla jak na houpačce. Ze začátku mělo nejlepší vůz Ferrari, po půlce se zvedl RB a na konci byl jasně nejlepší Mclaren. A do toho občas "kecal" Lotus a po jednom závodě Maldonado s Perezem. Hodně to ovlivňovaly gumy, zvlášť v té první polovině. Každopádně Mclaren měl na konci nejlepší auto, škoda jen toho množství dnf a je pro ně velká škoda, že se do té radikální změny pustili. Sezona 2013 mohla být zajímavější.
Tedy neříkal jsem, že měl RB-Renault nejlepší balík ve foukání. To si Adi špatně vyložil. Já jen řekl, že bych si to tu netroufl tvrdit.
Ale když už jsem v tom....
Sezona 2012 byla jak na houpačce. Ze začátku mělo nejlepší vůz Ferrari, po půlce se zvedl RB a na konci byl jasně nejlepší Mclaren. A do toho občas "kecal" Lotus a po jednom závodě Maldonado s Perezem. Hodně to ovlivňovaly gumy, zvlášť v té první polovině. Každopádně Mclaren měl na konci nejlepší auto, škoda jen toho množství dnf a je pro ně velká škoda, že se do té radikální změny pustili. Sezona 2013 mohla být zajímavější.
jon
16:59 22.10.2019 90.176.154.XXX
Jestli tady někdo pořád vidí RB8 jako nejrychlejší vůz té sezóny, je asi nejlepší doba si postahovat celou sezónu a pořádně se na ni znova podívat. Pamatuji si, že i Newey byl paf, když se vyjadřoval k řešení McLarenu.
Ono to ale opravdu předělat nešlo. Respektive možná jen podcenili přístup ostatních týmů, které šly pouze do evoluce a úpravy stávajícího a ono to fungovalo lépe, než čekali. Do toho už tolik nevidím. V roce 2012 se mi dostávalo relativně hodně informací a MP4-27 byla hodně citlivá a celá aero byla postavena na tom foukaném difuzoru. Tak jako tak to bylo na předělání křídel, podlahy, zavěšení ... prostě takřka všeho. K tomu si přidej to, že McLaren si už během sezóny stavěl hlavu, protože jim Mercedes vyfoukl Lewise a ořezal jim přístup k motorovým datům. Stal se z nich klasický zákazník. Byť se to tak nemusí jevit, ale je tam dramatický rozdíl. Aby toho nebylo málo, tak ten pošuk Péro víc boural, než jel a často si jako oběť vybral Jensona, takže to je další detail, který nepomůže sběru dat a projeví se na výsledcích.
Sezóna 2013 byla hodně o smůle, hodně o změnách v zákulisí a hodně o roku 2012, kdy šli s designem hodně na hranu a vše podřídili roku 2012.
V roce 2014 ze začátku roku už opět měli slušný balík. Jen jim opět nepomohl fakt, že přecházeli po sezóně k Hondě, Magnussen a tak nějak ten vývoj šel od desíti k pěti celkově. Ale tam se jim nedivím. Mercedes je nechal jet s počáteční specifikací motoru celou sezónu. Nějaké drby dokonce praví, že to byla mapa pro 2. trénink na simulaci dlouhých jízd. Jestli to tak skutečně bylo, tak potom měla Honda prostě obšlehnout celé tohle řešení a odpíchnout se od toho.
Ono to ale opravdu předělat nešlo. Respektive možná jen podcenili přístup ostatních týmů, které šly pouze do evoluce a úpravy stávajícího a ono to fungovalo lépe, než čekali. Do toho už tolik nevidím. V roce 2012 se mi dostávalo relativně hodně informací a MP4-27 byla hodně citlivá a celá aero byla postavena na tom foukaném difuzoru. Tak jako tak to bylo na předělání křídel, podlahy, zavěšení ... prostě takřka všeho. K tomu si přidej to, že McLaren si už během sezóny stavěl hlavu, protože jim Mercedes vyfoukl Lewise a ořezal jim přístup k motorovým datům. Stal se z nich klasický zákazník. Byť se to tak nemusí jevit, ale je tam dramatický rozdíl. Aby toho nebylo málo, tak ten pošuk Péro víc boural, než jel a často si jako oběť vybral Jensona, takže to je další detail, který nepomůže sběru dat a projeví se na výsledcích.
Sezóna 2013 byla hodně o smůle, hodně o změnách v zákulisí a hodně o roku 2012, kdy šli s designem hodně na hranu a vše podřídili roku 2012.
V roce 2014 ze začátku roku už opět měli slušný balík. Jen jim opět nepomohl fakt, že přecházeli po sezóně k Hondě, Magnussen a tak nějak ten vývoj šel od desíti k pěti celkově. Ale tam se jim nedivím. Mercedes je nechal jet s počáteční specifikací motoru celou sezónu. Nějaké drby dokonce praví, že to byla mapa pro 2. trénink na simulaci dlouhých jízd. Jestli to tak skutečně bylo, tak potom měla Honda prostě obšlehnout celé tohle řešení a odpíchnout se od toho.
jon
16:45 22.10.2019 90.176.154.XXX
Pak tedy nevím, proč byl McLaren v roce 2012 považován za nejrychlejší monopost. Nebyl spolehlivý, ale když to jelo, tak RB nestíhal.
Nechci tady dělat ďáblovi advokáta, jen vycházím ze situace, jaká tehdy byla. Samozřejmě určitý díl nespolehlivosti šel na vrub příliš agresivnímu designu a celkově to celé měli hodně na hraně. Každopádně rychlé to bylo hodně, ale pouze v tom roce 2012. Po dobu foukaného difuzoru celkově byl samozřejmě RB o parník lepší, to by si nedovolil rozporovat.
Nechci tady dělat ďáblovi advokáta, jen vycházím ze situace, jaká tehdy byla. Samozřejmě určitý díl nespolehlivosti šel na vrub příliš agresivnímu designu a celkově to celé měli hodně na hraně. Každopádně rychlé to bylo hodně, ale pouze v tom roce 2012. Po dobu foukaného difuzoru celkově byl samozřejmě RB o parník lepší, to by si nedovolil rozporovat.
Mike17
13:01 22.10.2019 185.149.130.XXX
Ty jo. Tvrdit, že měl Mclaren-Mercedes líp propracované foukání, než RB-Renault? To bych si tady tvrdit netroufl.
Nejsem inženýr, ale mám pocit, že ostatní týmy špice tak radikální přeměnu neudělaly a Mclaren převálcovali. Připadá mi, že před změnou předpisů s rokem 2014 byl přechod na pull-rod zbytečně radikálním krokem. Na konci 2012 měli nejlepší vůz, stačilo ho jen mírně vylepšit a mohli mít titul 2013. Tehdy to bylo pak hodně o gumách. Stát se mohlo cokoliv, ale horší to asi být nemohlo.
Nejsem inženýr, ale mám pocit, že ostatní týmy špice tak radikální přeměnu neudělaly a Mclaren převálcovali. Připadá mi, že před změnou předpisů s rokem 2014 byl přechod na pull-rod zbytečně radikálním krokem. Na konci 2012 měli nejlepší vůz, stačilo ho jen mírně vylepšit a mohli mít titul 2013. Tehdy to bylo pak hodně o gumách. Stát se mohlo cokoliv, ale horší to asi být nemohlo.
jon
12:18 22.10.2019 90.176.154.XXX
Na druhou stranu, tenkrát Whitmarsh mluvil o tom, že ten koncept 2012 už neměl budoucnost. Celý ten návrh byl hlavně kolem foukaného difuzoru, který měli (jak víceméně kdokoli fundovaný potvrdil) nejlepší ze startovního pole. Na rok 2013 byla navíc přepracované mapování motoru, když už se nadále nefoukalo. A McLaren tehdy nedostal od Mercedesu kritické hodnoty provozu motoru. Bez toho se prostě museli držet doporučeného chlazení atd. Což taky moc nepřidá a utrpí tím aero. Je to na prd, ale výrobci motorů mají přes tyto detaily možnost držet zákazníky pěkně na uzdě. Nebo je nakopnout hodně dopředu (viz Haas v první sezóně).
Pinďa
08:31 22.10.2019 37.48.6.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Situs
08:08 22.10.2019 88.102.38.XXX
Doufejme že to tentokrát zafunguje. Key přišel se svou vizí o které je přesvědčen a tak je logické že ji chce praktikovat. Snad to přinese něco významného a současně si monopost zachová některé výhody toho současného. Riskantní to je, je v tom ale i ten kus naděje že pokrok bude významnější, fandíme.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek