DISKUZE K ČLÁNKU Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren

McLaren již dříve oznámil, že se před příští sezónou rozhodl změnit koncept vozu. Někteří jej za to odsuzují a předhazují mu nedávný experiment před sezónou 2013, kdy pod vedením Martina Whitmarshe překopal úspěšný monopost. Šéf týmu Andreas Seidl ale současné rozhodnutí obhajuje - podle něj nemají co ztratit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 178, poslední 14.11.2019 03:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2019 07:33
Koukam, že se tu zase řeší sezóna 2012, doporučil… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2019 14:53
Miku, nechtěl jsem tu chválu sem dávat tak se… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 24.10.2019 10:03
Fakta jsou taková, že Ferrari nemělo rychlost ani… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
Letos Mclarenu snad to celkové 4. místo vyjde, ale další sezonu Renault i Racing Point nenechají nic náhodě. Je divné, proč do Mclarenu nikdo z větších sponzorů už nechce investovat, Miliardová ztráta se musí někde projevit 05

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Já ti to říkal. 12 12 12
Tedy neříkal jsem, že měl RB-Renault nejlepší balík ve foukání. To si Adi špatně vyložil. Já jen řekl, že bych si to tu netroufl tvrdit.
Ale když už jsem v tom....
Sezona 2012 byla jak na houpačce. Ze začátku mělo nejlepší vůz Ferrari, po půlce se zvedl RB a na konci byl jasně nejlepší Mclaren. A do toho občas "kecal" Lotus a po jednom závodě Maldonado s Perezem. Hodně to ovlivňovaly gumy, zvlášť v té první polovině. Každopádně Mclaren měl na konci nejlepší auto, škoda jen toho množství dnf a je pro ně velká škoda, že se do té radikální změny pustili. Sezona 2013 mohla být zajímavější. 04

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Jestli tady někdo pořád vidí RB8 jako nejrychlejší vůz té sezóny, je asi nejlepší doba si postahovat celou sezónu a pořádně se na ni znova podívat. 12 Pamatuji si, že i Newey byl paf, když se vyjadřoval k řešení McLarenu.
Ono to ale opravdu předělat nešlo. Respektive možná jen podcenili přístup ostatních týmů, které šly pouze do evoluce a úpravy stávajícího a ono to fungovalo lépe, než čekali. Do toho už tolik nevidím. V roce 2012 se mi dostávalo relativně hodně informací a MP4-27 byla hodně citlivá a celá aero byla postavena na tom foukaném difuzoru. Tak jako tak to bylo na předělání křídel, podlahy, zavěšení ... prostě takřka všeho. K tomu si přidej to, že McLaren si už během sezóny stavěl hlavu, protože jim Mercedes vyfoukl Lewise a ořezal jim přístup k motorovým datům. Stal se z nich klasický zákazník. Byť se to tak nemusí jevit, ale je tam dramatický rozdíl. Aby toho nebylo málo, tak ten pošuk Péro víc boural, než jel a často si jako oběť vybral Jensona, takže to je další detail, který nepomůže sběru dat a projeví se na výsledcích.
Sezóna 2013 byla hodně o smůle, hodně o změnách v zákulisí a hodně o roku 2012, kdy šli s designem hodně na hranu a vše podřídili roku 2012.
V roce 2014 ze začátku roku už opět měli slušný balík. Jen jim opět nepomohl fakt, že přecházeli po sezóně k Hondě, Magnussen a tak nějak ten vývoj šel od desíti k pěti celkově. Ale tam se jim nedivím. Mercedes je nechal jet s počáteční specifikací motoru celou sezónu. Nějaké drby dokonce praví, že to byla mapa pro 2. trénink na simulaci dlouhých jízd. Jestli to tak skutečně bylo, tak potom měla Honda prostě obšlehnout celé tohle řešení a odpíchnout se od toho. 12

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Už jsme viděli v podobě Mekáče i Williamsu jak dopadá změna konceptu na poslední rok před změnami pravidel.
A viděli jsme to i u Hondy v éře osmiválců.
Takže ........

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Pak tedy nevím, proč byl McLaren v roce 2012 považován za nejrychlejší monopost. Nebyl spolehlivý, ale když to jelo, tak RB nestíhal.
Nechci tady dělat ďáblovi advokáta, jen vycházím ze situace, jaká tehdy byla. Samozřejmě určitý díl nespolehlivosti šel na vrub příliš agresivnímu designu a celkově to celé měli hodně na hraně. Každopádně rychlé to bylo hodně, ale pouze v tom roce 2012. Po dobu foukaného difuzoru celkově byl samozřejmě RB o parník lepší, to by si nedovolil rozporovat. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
Jak píše Mike, v horkém foukání měl nejlepší balík RB - Renault. To je obecně uznávaný fakt a výsledky to potvrdily.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Vědí 03 Teď jde o to co ukáže Keyova práce, to ti nikdo nezaručí. Myslím že to auto bude z velké části jeho vizitkou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jj284b

jj284b

178.40.6.XXX
a nechat Renaultu 4te miesto v 2020? 12 12 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ty jo. Tvrdit, že měl Mclaren-Mercedes líp propracované foukání, než RB-Renault? To bych si tady tvrdit netroufl. 12
Nejsem inženýr, ale mám pocit, že ostatní týmy špice tak radikální přeměnu neudělaly a Mclaren převálcovali. Připadá mi, že před změnou předpisů s rokem 2014 byl přechod na pull-rod zbytečně radikálním krokem. Na konci 2012 měli nejlepší vůz, stačilo ho jen mírně vylepšit a mohli mít titul 2013. Tehdy to bylo pak hodně o gumách. Stát se mohlo cokoliv, ale horší to asi být nemohlo.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Na druhou stranu, tenkrát Whitmarsh mluvil o tom, že ten koncept 2012 už neměl budoucnost. Celý ten návrh byl hlavně kolem foukaného difuzoru, který měli (jak víceméně kdokoli fundovaný potvrdil) nejlepší ze startovního pole. Na rok 2013 byla navíc přepracované mapování motoru, když už se nadále nefoukalo. A McLaren tehdy nedostal od Mercedesu kritické hodnoty provozu motoru. Bez toho se prostě museli držet doporučeného chlazení atd. Což taky moc nepřidá a utrpí tím aero. Je to na prd, ale výrobci motorů mají přes tyto detaily možnost držet zákazníky pěkně na uzdě. Nebo je nakopnout hodně dopředu (viz Haas v první sezóně). 04

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Nechal bych to na nich, určitě ví co dělají......a nebo ne? 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, to je pravda.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Jenže tehdy byli na špičce celého pole, dnes jsou jen špičkou středu pole, proto si myslím že je jejich "risk" více opodstatněný.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Když ona se ta paralela s rokem 2012 dost nabízí. Tenkrát to byly stejné řeči a výsledkem byl konec Mclarenu, jako špičkového týmu. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
To jistě udělají, ale zatím pravidla známá nejsou.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pinďa

Pinďa

37.48.6.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Doufejme že to tentokrát zafunguje. Key přišel se svou vizí o které je přesvědčen a tak je logické že ji chce praktikovat. Snad to přinese něco významného a současně si monopost zachová některé výhody toho současného. Riskantní to je, je v tom ale i ten kus naděje že pokrok bude významnější, fandíme.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama