DISKUZE K ČLÁNKU Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Pilot Ferrari Charles Leclerc exceluje během posledních Grand Prix zejména v kvalifikacích. Naopak v závodech se trochu trápí. Možná za to může jeho jezdecký styl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 22.08.2019 18:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 7 lidí) 13.08.2019 21:29
Okurková sezóna, v F1 je pauza a tak se řeší… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 14.08.2019 19:40
Tady: "Normálně přemýšlejícímu člověku je… »
» shazec (Hlasovali 5 lidé) 14.08.2019 21:05
V dnešní době šetření pneu, motorů a vlastně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

85.70.164.XXX
On to naopak Odin vystihl velmi dobře. Leclerc vlastně neměl šanci, při stejné strategii věřím že by to zvládl, pohlídal by si prostě jen Seba. Jenže to by jsi tu řval že mu neujel takže ho brzdil, proto je přece prohození pozic v pořádku. Teď ho nebrzdil a asi v 7 kole na to začal více tlačit protože takovou informaci dostal v rádiu. OK, dejme tomu že si Ferrari chtělo ověřit více možností jak jet závod, jednomu se rozhodli dát jednu strategii druhému druhou, nebudeme v tom hledat nějaké spiklenecké teorie, prostě Sebova byla "náhodně" ta lepší a oni se naučili trochu více než kdyby měli oba stejnou. Teď ale nastává druhá věc kterou jsi tak tehdy obhajoval, proč jim nenařídili pak na konci držet pozice když už nebylo co získat a jen by se riskovalo předjetím? Když Leclerc lepší strategií ke konci závodu v Austrálii zajížděl mnohem rychlejší časy tak jsi držení pozic velmi obhajoval, nebylo co získat, Seb byl rychlejší v kvalifikaci, byl vpředu a Ferrari mu dalo horší strategii. Tehdy jsem psal těším se na opačný scénář, no jak jsem si myslel, tam Seb žádný příkaz držení pozic nedostal a Mike tu útočí na to že Leclerc neumí s pneu. Já nevím co z toho vychází tobě, ale mě že Seb je jednička a ve Ferrari to dělají tak aby Vettel skončil před Leclercem 03 Kdy Leclerc teda může uspět? Vypadá to že když se Seb vyseká, nebo když Leclerc Ferrari neposlechne a odjede si svůj závod jako v Bahrajnu 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A ano, budu argumentovat tím, že se Leclerc vyjezdil a zlepšil. Protože to opravdu kluci jezdící druhou sezonu dělají. Sbírají zkušenosti a zlepšují se. Bylo tomu tak u Schumiho, Hamiltona, Alonsa, Vettela i dalších. Bude tomu tak i u Leclerca. 03

Technika je rozhodující faktor výkonnosti. To jsem nikdy nepopíral. Jenže my se hádáme v případech, kdy piloti mají techniku stejnou, až na nějaké občasné drobné vyjímky trvající max jeden závod.

Jestli bude mít Charles s prohazovanámí pozic takový problém, jako Kimi, bude to mít dobré. Poslední sezonu dojel Kimi před Vettelem stejně často, jako Vettel před ním, dokonce i před Vettelovým předním křídlem ve chvíli, kdy šlo Vettelovi o titul. Tedy asi nikdo Kimiho nenutil obětovávat pozice. Kimi u Ferrari už není a nějak jsem nečetl o nařízeních, co musel Kimi snášet. Webber není u RB už 6 let, napsal knihu a jedinou "šokující" informaci, kterou poskytl bylo, že se mu rozhodnutí RB ne vždy líbila. Tak nějak pořád čekám na ty informace o nemožnosti vyhrávat, o schválně nedotažených šroubech a úmyslných zastávkách v boxech navíc, které by jeho knížku udělaly mnohem prodejnější. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Máš tam jeden faul, který ti nesedí. Dobře, oba jezdí maximum. Ale Leclerc bohužel (pro něj) není rychlejší. Rychlost měli stejnou. největší odstup měl ve 20-tém kole celé 3s. Před zajetím Leclerca měl jen 1,2s. Přesto Vettel dokázal na těch gumách odjet ještě 12 kol, aniž by nějak výrazně ztratil.
Tedy oba dva jeli těch 27 kol stejně rychle a Leclerc měl gumy v katastrofálním stavu, Vettel evidentně lepší, když ho 7kol dojížděl a pak si s nimi střihl dalších 12 kol.
Já nevím jak tobě, mně z toho vychází, že s nimi pracoval Vettel opravdu líp, přestože jezdili oba stejně rychle. Nějaká desetinka sekundy rozdíl proti startu po 27 kolech fakt není jiná rychlost. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Opět si to špatně vysvětluješ. Ostatně jako vždy. Já říkám, že Leclerk musí jezdit maximum a Vettel to maximum jezdí též. Leclerk je rychlejší, ale ničí si více pneumatiky. Což samozřejmě také ví.
Zároveň, ale tvrdím, že kdyby šetřil pneu, tak je podobně rychlý jako Vettel a má problémy s prohazováním pozic, jako měl Kimi. Pro tebe and co. to pak značí, oprávněnost prohození pozic, protože Vettelovi NEUJEL. Takových keců jsem od tebe četl fakt móóóc.
A o pozici jedničky Leclerka a vyřešení jeho problémů, si možná budeme moci v budoucnu pohovořit. Bohužel, ty moje argumenty neuznáváš a budeš tvrdit, že se "vyjezdil", zlepšil a poznal jak pracovat s pneu. Až konečně přestaneš považovat piloty za rozhodující faktor výkonnosti a uznáš, že technika je daleko více rozhodující, stejně jako okolní vlivy, budeme se moci bavit docela rozumně. Ale zase se moc nepohádáme a ubude diskuzních příspěvků. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, s tím se dá souhlasit. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ty říkáš, že Leclerc jezdí maximum a Vettel nemusí, ne já.
Já říkám, že Vettel umí s gumama zacházet líp a v závodech bývá poslední dobou rychlejší, než Leclerc.
Kdyby se Leclercův problém dal spravit pozicí jedničky, věděl by, kde je problém.
13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Pravda je, že Vettel byl a je stále protěžovaným pilotem a stačí mu to s obtížemi na porážení svých kolegů. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Rozpoutal diskusi? Koukni se vedle na články o RB, co je to diskuse. 12 12 12
O protěžování Vettela nikdo nepochybuje. Ale je otázka, jestli je přitom potřeba dělat z Leclerca hlupáka, teoriemi o nuceném ničení gum. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak proč nejezdí dostatečně daleko před Vettelem.
Když mu jezdí 1s za zadkem, tak to není důkaz pomalosti jen pro mne, ale pro všechny. Tak se totiž pozná, že někdo není rychlejší, když mu nedokáže ujet. Kdyby rychlejší bal, ujel by mu. 12
Takže podle tebe Leclerc lže, když říká, že neví v čem je problém. Nebo je idiot, že nepochopil, že ho někdo nutí jezdit příliš rychle, aníž by ta rychlsot tedy nějak nebyla vidět na trati. 12
Vyber si. Řekl to jasně. buď musí lhát, nebo je idiot. Co je pravda? 13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Tím chceš říci, že Vettel schválně nejezdí maximum, aby s Leclerkem prohrával? A jak jsi na takovou pitomost přišel?

Ano poslední závod se Vettelovi povedl, tak přeju tobě a ostatním jeho fans, aby vám ta radost dlouho vydržela. Protože jste za poslední roky moc radosti z jeho výkonů, neužili.

Problém s gumama u Leclerka bude vyřešen hned jakmile bude v pozici podporované jedničky týmu. 13

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ano, u Ferrari to mají dvojky hodně těžké, protože musí jezdit úplně proti všem, tedy i proti svému týmu, aby dokázali své kvality. Situsi, měli to těžké všechny dvojky u Ferrari. Ať už šlo o Irvina, Barricella, Massu, dokonce i Kimiho(což asi nerad uznáš) a má to těžké také Leclerk. Barricello svého času zkusil zatrucovat a předvést svoji skutečnou výkonnost a bylo mu jasně ukázáno, kde je jeho místo. Ostatně, Ferrari se většinou dvojek, které začali ohrožovat jedničku, zbavilo. Však Barricello přiznal, že dostával příkazy a bylo mu naznačováno, že v případě neuposlechnutí se bossové podívají na jeho smlouvu. Tak to u Ferrari chodí už léta, Massa by mohl též vyprávět.
Leclerk má status dvojky už od začátku sezóny a Ferrari to jasně deklarovalo před sezónou a potvrdilo i během sezóny. Tak nevím, zda by si rebelováním jen nepohoršil. Podle mne, on musí jezdit maximum a dokazovat svoji rychlost i přesto, že se mu to mnohdy nevyplatí a odrovná si pneu. Vettel svými výkony moc nepřesvědčil a pokud mu nebude prodloužena smlouva, měl by Leclerk zaujmout post podporovaného pilota.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Ono to vypadá že Leclerc může ukázat své kvality jen v té kvalifikaci, pokud ho teda i tam Ferrari nenechá nesmyslně čekat v boxech a jen sledovat jak mu to nebude stačit 11 Dokud totiž ve Ferrari taky nebude pracovat někdo pro Leclerca v závodě, tak jen těžko může uspět. Ono chtít po někom ať jede rychleji když si pak odrovná pneu a dělat pak z toho že neumí s pneu je docela komické. No nemá to lehké, ale to se tak nějak tušilo už před sezonou kdy Binotto se netajil preferencí Vettela. Tuhle sezonu ať se učí jak na to, teď už to stejně není u nich o titulu. Otázkou je zda příští rok bude. Ale popravdě myslím si že aby Leclerc uspěl bude muset být tak trochu rebel a být proti Ferrari. Někdy bude muset jet jen podle sebe aby uspěl.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Ruku na srdce, loni jsem se za ten SC modlil a bylo z toho 14. -> 1.
Štěstí přeje připraveným a Vettel odjel letos špičkový výkon srovnatelný s Lewisem loni. 01

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Nešlo, protože udělal naprosto zbytečnou chybu. Jízda hop nebo trop se loni vymstila Vettelovi, tak si dal letos vetší pozor.
Co se týká strategie v Maďarsku, tak jestli mi něco neuteklo, LeClerc musel přejít na alternativní strategii, protože si oddělal gumy.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
O tom žádná. Myslel jsem to tak, že i Ferrari trochu povolilo uzdu. Mladej se ještě má co učit a možná nebude od věci ho nechat si párkrát natlouci čumák.
Trochu mi přijde, že statut jedničky není a tim pádem si každý dělá svůj setup a mají různé strategie. A byť Vettel může být na jedno kolo pomalejší, zkušenosti v tomto nenahradí.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak jestli musí jezdit maximum jen kvůli tomu, aby byl nějaké 2s před Vettelem, pak asi něco dělá špatně. Vettel se ho hravě drží a přesto asi jezdit maximum nemusí. Pak si myslím, že to Vettel dělá líp. 04
Když je před Vettelem 1s, pak asi každý inteligentní člověk dojde k závěru, že by kolegu mohl brzdit. Je pak logické zkusit prohodit pořadí. Což se stalo, nicméně bohužel pro tebe i v opačném pořadí. 12

Ale víš co mi nejde do hlavy? Poslední závod v prvním stintu si udržoval náskok 3s (žádný příkaz logicky nepřišel), přesto si gumy odrovnal. Vettel při stejné rychlosti na nich dokázal vydržet mnohem dýl. A ve druhém stintu Vettela za sebou neměl. Mohl si klidně gumy ošéfovat tak, aby vydržely až do konce. Přesto mu odešly a nikdo Vettela před něj dostávat nemusel. 12
Ale jo, Vettel je jen kroužič, co neumí předjíždět. Německo je jasný důkaz. Zase to opřel do zdi, zatímco Leclerc se dostal z posledního fleku na druhý. Nebo počkat.... Nebylo to naopak? 12

Prostě je evidentní, že má Leclerc s gumama problém. Je to vidět v každém závodě. Sám to potvrdil. Dělat z něj lháře, který si to vymýšlí je nedůstojné. Stejně, jako byly jasná prohlášení Webbera a Kimiho a ty z nich děláš lháře. 03

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Souhlas

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ne Miku, Leclerk MUSÍ jezdit maximum a ničit si pneu, aby jezdil dostatečně daleko před Vettelem. Protože jinak stratégové Ferrari použijí ty své finty pomocí kterých dostávají Vettela před jeho kolegu. A pro Mika je to pak důkaz "pomalosti" kolegy Vettela a oprávněnosti prohození pozic.
Ono je to totiž tak. Když Vettelův kolega poráží Seba v kvalifikacích a dostane se před něho v závodě, Ferrari přemýšlí, jak Vettela dostat
zpět před kolegu. V dnešní F1 se musí šetřit vše a tak příliš závodní agresivity se nevyplácí v závěrech závodů. Šetření se zase nevyplácí během ferraráckých strategických machinací. Tak že je to pro Leclerka z bláta do louže. Kimi by mohl vyprávět.
Naštěstí pro něho je Vettel nýmand, který umí vítězit jen v dominantním autě. Když dojde na závodění jako rovný s rovným, pak kupí jednu chybu za druhou. A tady je Leclerkova šance do budoucna. Tiffosi snad už konečně přesvědčí páprdy ve vedení Ferrari, že sázejí na špatného koně a Vettela pošlou do věčných lovišť. A pak konečně bude moci mladej ukázat co umí, až bude užívat stejné podpory týmu, jako Vettel. 03

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
shazec

shazec

89.203.142.XXX
V dnešní době šetření pneu, motorů a vlastně všeho se ten přirozenej talent může schovat a tihle šetřílci, kteří tu čistou rychlost úplně nemají z toho mohou profitovat.

Myslím, že třeba Peréz by byl dobrej příklad pilota co z toho těží.

Charles je stále ještě mladý ucho a už má k dispozici top káru se kterou by pochopitelně rád jezdil nadoraz. Asi ještě chvilku potrvá, než najde ty limity aby byl schopen pravidelně vyhrávat.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama