DISKUZE K ČLÁNKU Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy
Získali spolu čtyři mistrovské tituly. Helmut Marko zná Sebastiana Vettela tak jako málokdo. Co mu radí?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
15:45 21.07.2019 212.96.178.XXXPodle me to neni jedno a to same, ale chapu, ze pripade VEttela tveho dlouhodobeho milacka nebudes uplne objektivni.
Vettel mel urcite funkcni zrcatka a v prvnim kole takto zavrit zatacku, kdyz tam jede cely balik aut, no proste byla to i jeho chyba, ze se takto rozhodnul. Kdyz se podivas na ten zaznam, co jsi postnul, tak mnozi piloti jeli mnohem otevrenejsi stopu a to jim ani nehrozilo, ze jim tam nekdo vleti. Zkratka je nekdy lepsi pouzit mozek a nechovat se jako Massa, ze jsi vepredu a tak se chovam jako by kolem me nebyla zadna jina auta a potom je velke riziko kolize.
Pokud jde o chyby, tak s PP to samozrejme souvisi, protoze kdyz jsi prvni, mas mnohem mensi pravdepodobnost zaplest se do kolize na startu a taky kdyz jedes prvni a urcujes si tempo je mnohem snadnejsi kontrolovat zavod a nedelat chyby, nez kdyz jsi v provozu a vidis, ze ti v predu se ti nezadrzitelne vzdaluji a ty musis hodne riskovat, abys to napravil.
A jinak dela jich vice proto, ze nema tak dominantni auto jako v RB, ale titul by chtel tak jako tak a hlavne to auto podle me minimalne v sezone 2017 mozna i 2018 na titul melo.
U me osobne Vettel skoncil v Baku, kdy behem SC faze umyslne narazil do Hamiltona a v letosni Kanade to svoje trapacke a krivacke chovani pouze potvrdil. Ve 32 letech stale nedospel a chova se jako rozmazleny trilety fracek. Bohuzel.
I proto jeho 4 tituly skonci v propadlisti dejin a mnozi sampioni, kteri maji titulu mene budou i v budoucnu vyzdvihovani daleko vice, nez Vettel.-
-
Mike17
16:01 21.07.2019 185.149.130.XXXNe, opravdu jsem nenapsal, že je to ÚPLNĚ to samé. Grosjean to tam rozrazil s větší razancí. To bezesporu. Jen princip je velmi podobný. Vettelovi by nepomohlo, ani kdyby zatáčku projížděl v půlce šířky. Možná by ho jen trefil více vzadní části auta. Ale fakt se nedá mluvit o tom, že Vettel někoho šíleně předjížděl. Jen jel ve vláčku za ostatními naprosto ve stejné stopě.
Tak mne napadlo, jakými přívlastky byste označili Vettela, kdyby se snažil on vybrzdit 3 vozy naráz. Hádám byste moc viny na druhé straně nehledali.
Ano, pokud jedeš na PP, je riziko kolize menší. Ale ve Vettelově případě je spousta sezon, kdy měl méně dobré auto než má v posledncíh dvou letech a přesto měl výrazně méně kolizí. To je to, o čem se bavíme a zkus říct, že to není pravda. Takže bych důvody změny hledal jinde.
Ikdyž s pohledem na Baku asi budu souhlasit, poslední odstavec moc o objektivitě nevypovídá. Vyjet z trati a vrátit se s rozhozeným autem na trať, o labilitě nevypovídá vůbec nic. Ať už byl trest oprávněný, nebo ne.-
Duncan66
17:05 21.07.2019 212.96.178.XXXNe to neni o tom, o cem se bavime. Rec je o tom, ze dela chyby, kdyz je pod tlakem. Pres prestupem do RB nebyl pod tlakem, nikdo po nem nezadal, ze musi vyhravat, jinak to bude slaby vykon atp.
Stejne tak v sezonach 2014-2016 po nem nikdo nechtel titul za kazdou cenu a jinak si to slizne. Stejne tak 2011 a 2013, kdy bylo jasno po par zavodech, jak sezona dopadne.
To je oc tu bezi. ty beres vsechny sezony, jako by byly stejne a na Vettela byl okolim i pozadavky tymu vyvijen stejny tlak. Ale to neni pravda a je proto treba brat v potaz jen ty sezony, kdy s nekym skutecne o ten titul bojoval a byl pod tlakem. A v tech sezonach se podle me co se tyce techto parametru nema cim chlubit a casto jako pilot selhal pod tihou okamziku. Alonso by v takovych momentech obstal mnohem lepe. Tomu zcela verim, protoze Alonso chyby v podstate nedelal celou svoji karieru. Az na chvile, kdy zkousel vabank, jako tusim Spa 2010, kde to narval do zdi, kdyz ze zadni pozice nemel co ztratit a risknul jinou strategii na mokru, kdyz mu na konci prvniho kola pokazil zavod Barik.
Jinak mas recht, Brazilii 2012 jsem popsal spatne, dost neobjektivne vuci Vettelovi. Senna to tam ustil moc naprudko a i vice mista by asi kolizi nezabranilo. Nicmene Vetteluv pristup k dane situaci rizika zrovna neminimalizoval.-
Mike17
17:20 21.07.2019 185.149.130.XXXTak se prosím podívej na první komentář Situse. O tlaku ze strany vedení stáje tam není jediné slovo. A já s tebou souhlasím, že ten tlak je jedním z důvodů jeho chyb, možná hlavním. Ale nemá nic moc společného s tím, jak dominantní auto má, nebo kolik udělal PP. Tedy o tom píšu aspoň já.
K tomu tlaku bych přidal to, že má rodinu a jiné životní priority a také to, že už mu není 25. Člověk se s věkem mění.
A kupodivu souhlasím i s tím, že Alonso dělal méně chyb. Je jen otázka, jestli byl rychlejší. Velká otázka, na kterou asi nemá jednoznačnou odpověď nikdo.
Díky za to, že jsi uznal trochu neobjektivní pohled na Brazílii. Já uznávám, že vzít víc ze široka to mohl. Otázka je, jestli Sennu při tomto úhlu vůbec viděl. Před zatáčkou za ním byli jiní jezdci a pochybuju, že o Sennovi vůbec věděl. Vyčetl bych mu spoustu kolizí, ale zrovna tuto asi ne.-
Duncan66
17:38 21.07.2019 212.96.178.XXXPodle me naopak kdyz mel auto na titul, ale mel i konkurenci, tak delal vice chyb, nez normalne. Stejne tak, kdyz mel konkurencneschopneho kolegu, jako treba 2014 a asi i letos, tak zase dela chyby a nejde mu to a je hrube frustrovany, viz. Kanada.
Na druhou stranu, v takove situaci dela vice chyb asi kazdy pilot, vcetne nejlepsich viz. Alonso 2007 proti Hamiltonovi, Hamilton 2007, ale i nektere dalsi sezony. Mozna je to jenom tim, ze chyby nekterych zastinily jine udalosti v dane sezone a tak se o tom tolik nemluvilo a neresilo se to a nebylo to tolik na ocich.
A ano, vycitat mu tu Brazilii je hodne prisne. Takze kdyz to tak vememe, tak 2012 byla sezona bez vetsich chyb?
-
Mike17
18:01 21.07.2019 185.149.130.XXX-Loni jezdil s Kimim (asi stejná konkurence jako Webber), auto na titul a chyby dělal. V roce 2015-2017 tolik chyb nedělal, se stejným kolegou. V roce 2014 byl prostě pomalejší než Ricci, měl hodně technických problémů, ale na nějaké množství kolizí si fajt nevzpomínám.Takže si tím jistý nejsem. Důvody, jaké vidím já, jsem popsal.
-Souhlas
-V roce 2012 měl ještě incident s Alonsem v Monze (v podstatě odveta za to samé v roce 2011). Vzhledem k pozdější poruše ho nic nestál. Jinak si nevzpomínám na nic. Přestože do 14-tého závodu se o dominantním voze asi nedá moc mluvit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
spinelesssheep
13:31 20.07.2019 85.70.184.XXXNeškodného kamaráda v týmu, víc týmové režie a hlavně víc lásky, pak by to mohlo jít.-
-
-
Pinďa
14:23 20.07.2019 77.111.247.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek