DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes má problém, na který ještě doplatí - v Rakousku propadl kvůli moc malým chladičům
Mercedes prozradil, že za jeho víkendovým výpadkem ve Velké ceně Rakouska stojí příliš kompaktní chlazení. V jeho návrhu byl příliš optimistický a za vysokých teplota na to doplatil.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes má problém, na který ještě doplatí - v Rakousku propadl kvůli moc malým chladičům
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepino60
11:31 05.07.2019 217.197.149.XXXJá být Wollfem, tak nad tím zas moc nelamentuju. Zaprvé mají celkem slušný náskok jak v PK, tak v PJ a potom: kolik asi bude ještě těch horkých závodů? Dva, tři? Mně především zajímá to, že Ferko už je odepsané, protože už je před nimi i RedBull jehož motor má o cca 20 koníků méně a Vettel ten už může letošní sezónu zabalit úplně. Když jsem loni psal, že Ferrari má auto na titul a Vettel tu sezónu zcela zazdil netušil jsem ještě, jak brzy zazdí tu letošní. Takové výkony co podává nejsou hodny čtyřnásobného mistra a začínám o těch jeho titulech vážně pochybovat. letos mě ti Maranelští tak nesmírně se.ou, že bych vzal nejraději bič a všechny je tam vypráskal.-
-
Mansell_fan
08:47 06.07.2019 37.188.152.XXXMě život naučil že pravda je vždycky někde uprostřed. Vy to, chlapi, berete moc černobíle
-
-
-
Jirka_1
21:06 04.07.2019 217.30.64.XXXA že je nenapadlo použít vzduchem chlazený motor, kterému zase tak moc rozdíly v teplotách okolního vzduchu nevadí... Tatra to ví dávno a Porsche také... A zvětšil by se kravál, o který stále komusi jde...
Jo, fungovalo by to, ale větrák chlazení by sebral hodně výkonu, jde o desítky kW. Takže by to nefungovalo...-
Ferda
21:21 04.07.2019 46.47.176.XXXTřeba se tak stane až se F1 přesune na Sibiř, kde majitel tratě bude mít minimální náklady na údržbu tratě a bezpečných sněhem zavátých svodidel. S výjezdovími zónámi taky nebude mít pořadatel žádné problémy. Dokonce ani traťoví komisaři nebudou muset pentlit jezdce za překročení bílé čáry. Kdo vyletí z tratě, tak mu stejně bude trvat neskutečně dlouho, než se mu na ledě povede vrátit na trať.-
Jirka_1
21:43 04.07.2019 217.30.64.XXXJe vidět, že motorům moc nerozumíš - vzduchem chlazený motor je spíš lepší za velkých veder, protože rozdíl mezi teplotou motoru, která je asi 180 °C a teplotou okolního vzduchu je procentuálně daleko menší, než u motoru vodou chlazeného, který běhá většinou na 90°C (u formulového Medvěda někde na 125 °C).
Mercedes musí chladit skutečně na hranici, protože rozdíl pouhých 10 °C nezvládá, a to jeho motor jede skutečně na teplotě znamenající pro cestovní vozy přehřátí. A 700 m n. m. není zase taková výška, která by měla výrazný vliv na hustotu vzduchu a tedy chladící výkon a je pro všechny stejná.
Určitý tepelný výkon by se dal nahnat chlazením povrchem karosérie, ale je to dost ošidná záležitost, mechanici se mohou popálit a v kokpitu se nebude dát pro vedro být.-
-
-
Ferda
16:30 05.07.2019 46.47.176.XXXAsi se budeš divit, ale Tatra má za své výkony postavený pomník i v Africe. Myslím, že i Loprais všechny své vítězství na Dakaru slavil se vzducháčem.
Takže vzducháč má své výhody nejen v ledovém počasí, ale i v tropech. Ale jak už to bývá nic není dokonalé a i to nejlepší řešení má své nedostatky vzducháče nevyjímaje.-
Jirka_1
16:54 05.07.2019 217.30.64.XXXMám dojem, že se vzducháči vyhrál jen třikrát, zbytek byl vodník Deutz. Ale měl tam hodně druhých a dalších míst s oběma typy.
Vzduchem chlazený motor může mít stejný výkon, jako vodník, ale je velmi hlučný, větrák odebírá hodně výkonu (spotřeba navíc) a třeba řadové motory se vzduchem nerovnoměrně chladí, proto se stavěly ploché nevo V-motory. Nemusí mít chladič a zvládá větší teplotní rozsahy okolního vzduchu. Jenže v zimě se motor fakt blbě startoval, na vojně jsme jak tatry, tak vétřeasky museli předehřívat. A když už motor chytil, nedalo se s ním rozjet, dokud se neohřál olej, což bylo třeba deset i více minut na plný ruční plyn. On se totiž větrák točil stále a chladil mrazivým vzduchem promrzlý motor. Co vím od chlapů, co stavěli ropovod Družba, tak musela jedna Tatra nebo jakékoli jiné nákladní auto v mrazech neustále brblat, tou pak roztahovali ostatní auta. Výhodou Tater byla nafta, sice se musela hodně ředit petrolejem, aby nevylučovala parafíny, ale tolik nehořela a hlavně byla daleko menší spotřeba, než u ruských šestilitrových ZILů. Pravdou také je, že pokud byla Tatra neustále v chodu, tedy každý den se s ní jezdilo, takových 200 000 km o ní nikdo nevěděl. Jen olej, filtr a dofukovat kola a tak dvakrát je vyměnit... Platilo i pro pouštní podmínky v arabských zemích, kam se vyvážely také.
A ještě perlička - na mnohé Tatry se montovaly štítky s nápisem "Sdělano v CCCP". Kluci z Kopřivnice je přivezli ukázat, že nekecají...
Ale nějak jsme odbočili.-
Ferda
17:58 05.07.2019 46.47.176.XXXDeutz měl Lopré v každém voze. Byly úplně stejné, jen o kousek výkonnější. Myslím o 20 koní. Tatra je do svých vozů dávala za příplatek podle přání zákazníka snad už v době kdy jsme byli u moci všichni. Do Ruska se dodávaly vozy pod názvem Artktik. Byly úplně stejné, jen měly přední sklo dělené aby v mrazech nepraskalo. Na vojně jsem měl Vejtřasku a ta chytala na první šup i bez přečtení novin. Všichi mi ji záviděli, tak nechytala ani šedesát devítka. Další dvě už byly standartní jak popisuješ. O Avii už ani nemusím vyprávět. EC 15 a 30 taky startovaly na první šup.
Je těch strojů trochu moc najednou? Není, dělal jsem instruktora na vojenskem učilišti v Nitre a bylo nás málo.-
Jirka_1
18:19 05.07.2019 217.30.64.XXXDeutzy na Dakaru měl až od roku 98.
Arktik bylo sice v základu stejné auto, ale mělo víc izolovanou kabinu, silnější bufík a nejsem si jistý, jestli neměl vyhřívaný filtr paliva, to už si přesně nepamatuji. O děleném skle slyším poprvé. Dělená skla měly všechny T 148 bez rozdílu.
Jinak vétřiesky měly spíš problém s akumulátory, když zamrzlo, nedaly dost proudu a motor měl malé otáčky. Zamávání hořícími novinami před sáním vždy pomohlo, ale lampasáci se mohli posrat. Když jsme dotlačili startovací vozík, motor chytil téměř okamžitě bez další pomoci i při -25°C. To víš, 10 kW výkonu z vozíku bylo znát.-
Ferda
18:40 05.07.2019 46.47.176.XXXDíky za doplnění informací.
Dělené sklo dávali pro Rusko od 813-15.
Ta Pajda která tak krásně chytala měla přídavné elektrické palivové čerpadlo. Možná proto se ztuhlá nafta dokázala dostat až ke vstřikům lépe. Byl to šifonér do kterého si jeden lampas odkládal vše co se vyřadilo. Samozřejmě nové. Od Momenťáku až po mávající blinkry. Pro dnešní veteránisty by to byl hotový ráj.
Naší lampasové zajímali školáci a nás záklaďáky brali jako téměř rovné, proto si nějakých novin nikdo nevšímal. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ferda
20:54 04.07.2019 46.47.176.XXXTakže by se dalo vydedukovat, že RB těžil se svého byť mizerného aera, ale díky předimenzovaného chlazení?
Možné to je. Stačí se podívat zpátky na loňské Mexiko, kde RB taky poměrně dominoval a přitom to je nejvýše položená závodní trať F1 s řídkým vzduchem. Tehdy se sice říkalo, že RB uspěl díky většímu turbu Renaultu, ale jak se dnes ukazuje, tak stačí výkonnější chlazení a pak je zcela fuck, že motoru v běžných podnínkách chybí výkon.
Však co, v řídkém vzduchu aero stejně ztrácí na významu. Hlavní je smlnout si na správně vychlazeném.
Z druhé strany nutno pdotknout, že Mergl se tím moc trápit nemusí, když tak vysoko se jezdí pouze dva závody z celé sezóny.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek