DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes má problém, na který ještě doplatí - v Rakousku propadl kvůli moc malým chladičům

Mercedes prozradil, že za jeho víkendovým výpadkem ve Velké ceně Rakouska stojí příliš kompaktní chlazení. V jeho návrhu byl příliš optimistický a za vysokých teplota na to doplatil.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes má problém, na který ještě doplatí - v Rakousku propadl kvůli moc malým chladičům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 06.07.2019 08:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 5 lidé) 04.07.2019 08:31
Jen drobná nevýhoda. Pro Mercedes platí… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 04.07.2019 22:36
Mercedes jen blafuje, aby se snížila.kritika na… »
» Loqenc (Hlasovali 2 lidé) 04.07.2019 08:22
Tak ať je na závody hodně teplo 04 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepino60

    Pepino60

    217.197.149.XXX
    Já být Wollfem, tak nad tím zas moc nelamentuju. Zaprvé mají celkem slušný náskok jak v PK, tak v PJ a potom: kolik asi bude ještě těch horkých závodů? Dva, tři? Mně především zajímá to, že Ferko už je odepsané, protože už je před nimi i RedBull jehož motor má o cca 20 koníků méně a Vettel ten už může letošní sezónu zabalit úplně. Když jsem loni psal, že Ferrari má auto na titul a Vettel tu sezónu zcela zazdil netušil jsem ještě, jak brzy zazdí tu letošní. Takové výkony co podává nejsou hodny čtyřnásobného mistra a začínám o těch jeho titulech vážně pochybovat. letos mě ti Maranelští tak nesmírně se.ou, že bych vzal nejraději bič a všechny je tam vypráskal.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.242.XXX
      Tak on se krásně ukazuje rozdíl mezi Vettelem a Alonsem u Ferrari, Alonso o tituly bojoval a Ferrari to zazdilo, Ferrari bojovalo o tituly s Vettelem a zazdil to Vettel 14

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    86.49.242.XXX
    Mercedes jen blafuje, aby se snížila.kritika na pravidla a zůstalo tak v jeho prospěch

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    A že je nenapadlo použít vzduchem chlazený motor, kterému zase tak moc rozdíly v teplotách okolního vzduchu nevadí... 12 Tatra to ví dávno a Porsche také... 13 A zvětšil by se kravál, o který stále komusi jde... 04
    Jo, fungovalo by to, ale větrák chlazení by sebral hodně výkonu, jde o desítky kW. Takže by to nefungovalo... 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Třeba se tak stane až se F1 přesune na Sibiř, kde majitel tratě bude mít minimální náklady na údržbu tratě a bezpečných sněhem zavátých svodidel. S výjezdovími zónámi taky nebude mít pořadatel žádné problémy. Dokonce ani traťoví komisaři nebudou muset pentlit jezdce za překročení bílé čáry. Kdo vyletí z tratě, tak mu stejně bude trvat neskutečně dlouho, než se mu na ledě povede vrátit na trať. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Je vidět, že motorům moc nerozumíš - vzduchem chlazený motor je spíš lepší za velkých veder, protože rozdíl mezi teplotou motoru, která je asi 180 °C a teplotou okolního vzduchu je procentuálně daleko menší, než u motoru vodou chlazeného, který běhá většinou na 90°C (u formulového Medvěda někde na 125 °C).

        Mercedes musí chladit skutečně na hranici, protože rozdíl pouhých 10 °C nezvládá, a to jeho motor jede skutečně na teplotě znamenající pro cestovní vozy přehřátí. A 700 m n. m. není zase taková výška, která by měla výrazný vliv na hustotu vzduchu a tedy chladící výkon a je pro všechny stejná.
        Určitý tepelný výkon by se dal nahnat chlazením povrchem karosérie, ale je to dost ošidná záležitost, mechanici se mohou popálit a v kokpitu se nebude dát pro vedro být.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Máš recht. Vzducháč je v mrazech hotová katastrofa. Kde asi udělali soudruzi z CCCP chybu, že se rozhodli postavit Tatře na Sibiři pomník?
          https://www.idnes.cz/auto/historie/tatra-111.A181120_225534_auto_ojetiny_erp

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            Koukám, že také máš problém s pochopením psaného textu... 03
            Mimochodem - na Sibiři jsou i čtyřicetistupňová vedra. Ne sice na celém území, ale jsou.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Asi se budeš divit, ale Tatra má za své výkony postavený pomník i v Africe. Myslím, že i Loprais všechny své vítězství na Dakaru slavil se vzducháčem.
              Takže vzducháč má své výhody nejen v ledovém počasí, ale i v tropech. Ale jak už to bývá nic není dokonalé a i to nejlepší řešení má své nedostatky vzducháče nevyjímaje.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Mám dojem, že se vzducháči vyhrál jen třikrát, zbytek byl vodník Deutz. Ale měl tam hodně druhých a dalších míst s oběma typy.
                Vzduchem chlazený motor může mít stejný výkon, jako vodník, ale je velmi hlučný, větrák odebírá hodně výkonu (spotřeba navíc) a třeba řadové motory se vzduchem nerovnoměrně chladí, proto se stavěly ploché nevo V-motory. Nemusí mít chladič a zvládá větší teplotní rozsahy okolního vzduchu. Jenže v zimě se motor fakt blbě startoval, na vojně jsme jak tatry, tak vétřeasky museli předehřívat. A když už motor chytil, nedalo se s ním rozjet, dokud se neohřál olej, což bylo třeba deset i více minut na plný ruční plyn. On se totiž větrák točil stále a chladil mrazivým vzduchem promrzlý motor. Co vím od chlapů, co stavěli ropovod Družba, tak musela jedna Tatra nebo jakékoli jiné nákladní auto v mrazech neustále brblat, tou pak roztahovali ostatní auta. Výhodou Tater byla nafta, sice se musela hodně ředit petrolejem, aby nevylučovala parafíny, ale tolik nehořela a hlavně byla daleko menší spotřeba, než u ruských šestilitrových ZILů. Pravdou také je, že pokud byla Tatra neustále v chodu, tedy každý den se s ní jezdilo, takových 200 000 km o ní nikdo nevěděl. Jen olej, filtr a dofukovat kola a tak dvakrát je vyměnit... Platilo i pro pouštní podmínky v arabských zemích, kam se vyvážely také.
                A ještě perlička - na mnohé Tatry se montovaly štítky s nápisem "Sdělano v CCCP". Kluci z Kopřivnice je přivezli ukázat, že nekecají... 12
                Ale nějak jsme odbočili.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Deutz měl Lopré v každém voze. Byly úplně stejné, jen o kousek výkonnější. Myslím o 20 koní. Tatra je do svých vozů dávala za příplatek podle přání zákazníka snad už v době kdy jsme byli u moci všichni. Do Ruska se dodávaly vozy pod názvem Artktik. Byly úplně stejné, jen měly přední sklo dělené aby v mrazech nepraskalo. Na vojně jsem měl Vejtřasku a ta chytala na první šup i bez přečtení novin. Všichi mi ji záviděli, tak nechytala ani šedesát devítka. Další dvě už byly standartní jak popisuješ. O Avii už ani nemusím vyprávět. EC 15 a 30 taky startovaly na první šup.
                  Je těch strojů trochu moc najednou? Není, dělal jsem instruktora na vojenskem učilišti v Nitre a bylo nás málo.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jirka_1

                    Jirka_1

                    217.30.64.XXX
                    Deutzy na Dakaru měl až od roku 98.
                    Arktik bylo sice v základu stejné auto, ale mělo víc izolovanou kabinu, silnější bufík a nejsem si jistý, jestli neměl vyhřívaný filtr paliva, to už si přesně nepamatuji. O děleném skle slyším poprvé. Dělená skla měly všechny T 148 bez rozdílu.

                    Jinak vétřiesky měly spíš problém s akumulátory, když zamrzlo, nedaly dost proudu a motor měl malé otáčky. Zamávání hořícími novinami před sáním vždy pomohlo, ale lampasáci se mohli posrat. Když jsme dotlačili startovací vozík, motor chytil téměř okamžitě bez další pomoci i při -25°C. To víš, 10 kW výkonu z vozíku bylo znát.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Díky za doplnění informací.
                      Dělené sklo dávali pro Rusko od 813-15.
                      Ta Pajda která tak krásně chytala měla přídavné elektrické palivové čerpadlo. Možná proto se ztuhlá nafta dokázala dostat až ke vstřikům lépe. Byl to šifonér do kterého si jeden lampas odkládal vše co se vyřadilo. Samozřejmě nové. Od Momenťáku až po mávající blinkry. Pro dnešní veteránisty by to byl hotový ráj.
                      Naší lampasové zajímali školáci a nás záklaďáky brali jako téměř rovné, proto si nějakých novin nikdo nevšímal.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Jirka_1

                        Jirka_1

                        217.30.64.XXX
                        Jsem také nechápal proč jim ty noviny vadí, když je to diesel a nemá tam co chytit. Pořád to chytalo lépe, než na éter, který se považoval za pro motor škodlivý.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Takže by se dalo vydedukovat, že RB těžil se svého byť mizerného aera, ale díky předimenzovaného chlazení?
    Možné to je. Stačí se podívat zpátky na loňské Mexiko, kde RB taky poměrně dominoval a přitom to je nejvýše položená závodní trať F1 s řídkým vzduchem. Tehdy se sice říkalo, že RB uspěl díky většímu turbu Renaultu, ale jak se dnes ukazuje, tak stačí výkonnější chlazení a pak je zcela fuck, že motoru v běžných podnínkách chybí výkon.
    Však co, v řídkém vzduchu aero stejně ztrácí na významu. Hlavní je smlnout si na správně vychlazeném. 13
    Z druhé strany nutno pdotknout, že Mergl se tím moc trápit nemusí, když tak vysoko se jezdí pouze dva závody z celé sezóny.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Já si počkám, když měl Meďour problémy, vždy následující závod všem vytřel zrak. 12

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ja Xí

    Ja Xí

    81.162.192.XXX
    Tato dominance Mercedesu je už, ale opravdu děsivá. Jestli vyhrají letos, jakože asi vyhrají tak budou mít 6 titulů v řadě a to se zatím podařilo jenom Ferrari za dob Michaela Schumachera.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama