DISKUZE K ČLÁNKU Byl trest pro Verstappena za nebezpečné vypuštění v boxech dostatečný? + ANKETA

MONTE CARLO - Max Verstappen společně s dalšími jezdci v 11. kole během výjezdu safety caru zamířil do boxů. Po zastávce se málem střetl s Mercedesem Valtteriho Bottase, za nebezpečné vypuštění mu pak mu komisaři udělili pětisekundovou penalizaci. Šlo o správný trest?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Byl trest pro Verstappena za nebezpečné vypuštění v boxech dostatečný? + ANKETA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 29.05.2019 12:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 27.05.2019 10:42
Vypustit ho neměli a Bottas na to doplatil, takže… »
» Jirka_1 (Hlasovalo 6 lidí) 27.05.2019 14:04
Max a hlavně tým RB znemožnili dosažení dalšího… »
» hixaxon (Hlasovali 4 lidé) 27.05.2019 16:15
Otázka by mohla být postavena taky z druhé strany… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    [odkaz na stránku]


    18 18 18

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Jinak k reseni vyse trestu a jejich udileni...
    Ted Redbull zjevne chyboval, bylo to cilene a mel moznost to udelat podle pravidel...proto bych trestal durazne.

    Jestli si dobre vzpominam v roce 2007 fungovalo pri vyjeti SC pravidlo kdy se tzv. uzavrely boxy...a nikdo do nich nesmel v tu chvili zajet. V te dobe se mohlo tankovat...a tak napr. v Kanade doslo k situaci kdy Nico Rosberg nesmel do boxu prave v kole planovane zastavky...takze tym se musel rozhodnout zda bude riskovat ze pilotovi dojde v kole navic benzin...a nebo porusi pravidla a zajede do boxu...a dostane trest (tehdy 10 s stop&go)...takovy trest byl naopak nesmyslne prisny. Ono uz to pravidlo bylo hodne diskutabilni...nakonec ho zrusili.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Stacilo jen malinko...aby Redbull dodrzel pravidla...a vubec se to nemuselo resit.
    V podstate by mel byt Verstappen nastvany na svuj tym...a na toho kdo ho vypustil v rozporu s pravidly.

    Tezko soudit zda mel byt trest prisnejsi...ja bych byl pro mnohem prisnejsi trest...treba by to tymove strategy trklo ze nebezpecne vypusteni v boxu se jim nevyplati.

    Hlavne by se ale melo merit stejnym metrem...to je nejvetsi nesvar ktery stale pretrvava. Pravidla musi platit pro vsechny...at je to Hamilton, Verstappen ci kdokoliv jiny.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    62.141.0.XXX
    Otázka by mohla být postavena taky z druhé strany - Jakou penalizaci by za stejný přestupek dostal jiný jezdec (Sainz, Grosjean, dosaďte si kohokoli)?

    Já už slyším zástupce FIA, jak tvrdí, že Magnussen musel dostat Stop&Go, protože je to závažný přestupek ohrožující bezpečnost v boxové uličce a nebezpečný precedens. 05

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Max a hlavně tým RB znemožnili dosažení dalšího double Mercedesu. Není pravdou, že nemohli Škarbala vidět, to ať si říkají někomu jinému. Měl dostat minimálně průjezd boxy, protože zavinil poškození Valteriho vozu a jeho propad na 4. místo. Ano, Max za to nemůže, je to chyba týmu.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel003302

      uzivatel003302

      77.240.186.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        A bylo to také při SC? Nepamatuji si tyto detaily...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        A jel pomaleji, nez mu pri SC prikazuji pravidla? Muzete to nejak konkretne rozvest? Nebude to jinak, kdyz se tim vubec nikdo nezaobiral a rudi ani limonady nedali protest v zavode?

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        90.176.154.XXX
        Nájezd do boxů a průjezd boxovou uličkou jsou dvě věci. V prvním případě je rychlost na jezdci V boxech by neměl jet pomaleji pokud k tomu nemá závažný důvod.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        Jestli Bottas udelal to co loni Sirotkin...mel dostat trest...nebo byl trest Sirotkinovi udelen chybne.
        Ale ono to nema co delat s chybou a provinenim Redbullu...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Poky

        Poky

        46.254.64.XXX
        Botas jel pomalu za SC, aby si udělal mezeru. A tam se myslím vstahují pravidla na prvního jezdce.Nebo se pletu?? Do boxů nijak výrazně pomalu nejel. V Monaku je v boxech 60km/h pokud se nepletu oproti jiným tratím.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    ona otázka ani tak moc nestojí, zda je trest přiměřený, či nikoliv, ale jak byly obdobné incidenty penalizovány v předešlých závodech a jak na ně bude nahlíženo v těch příštích. mám za to, že 5s za něco obdobného už někteří piloti dostali ale mám pocit, že už byl i průjezd boxy. opravdu se mi to nechce nikde hledat a v paměti to uložené nemám.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Dle článku 28.13c je penalizace za nebezpečné vypuštění jasně daná: 10 sekund stop-go.

      Jenže komisaři to porušili jako provinění proti článku 28.13a - "auto nesmí být vypuštěné po zastávce způsobem, který by mohl ohrozit personál nebo jiného jezdce" - a zde trest specifikován není. Proto jen těch 5 trestných vteřin a 2 body.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        dík za doplnění a vysvětlení.
        jestli to správně chápu, tak to komisaři vyhodnotili, že jej nevypustili nebezpečně, ale jenom tak, že ohrozil jiného jezdce... nebezpečné to vlastně nebylo, že ano.
        je docela zajímavé, že pro stejný přestupek jsou v pravidlech dva různé paragrafy a dvě sankce, respektive nespecifikací ve druhém případě vlastně možnost jakékoliv sankce. to je podle mě z principu zcela špatně.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tak trest co jsem četl měl být větší. No, dle mne by stačilo, kdyby pak mu bylo nařízeno dotyčného pustit a zřejmě by musel pustit i Ferrari.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Dávalo by to smysl ale právě že mezi nimi byl Vettel....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Co jsem viděl letmo záběr, tak kdyby ho pustily dle pravidel, musel by ty dva monoposty " pustit". Takže kdyby ho vrátily, mohl vše vybojovat na trati. Bylo by to imho lepší.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama