DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze

Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 112, poslední 02.04.2019 21:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 5 lidé) 01.04.2019 20:26
A ještě ti přidám třeba Jedno ale mají Renault… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 02.04.2019 08:28
Napsal jsem ti i jasnou metodu která k tomu byla… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 01.04.2019 11:53
Rosberg během kvalifikace ve sky sport řekl:… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                    • Situs

                                      Situs

                                      85.70.164.XXX
                                      Já taky netvrdím že spalují olej v závodě pro navýšení výkonu pořád, to myslím nedělali nikdy. Teď už tam kontrola a omezení je větší než bylo, jen mohlo přijít ještě více ale to jak jsem psal bude až příští rok.

                                      + 2 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • airwar1939

                                        airwar1939

                                        176.74.141.XXX
                                        To byla chemie sedmé třídy, ale zkusme to přes matematiku páté třídy, využijeme desetiná čísla a dělení.

                                        Takže vůz Formule 1 může spotřebovat za závod 110 kg paliva. 1 litr paliva je o něco méně než 1 kg, takže by to v litrech bylo více, ale převeďme to na litry jedna ku jedné pro zjednodušení, takže 110 litrů paliva na cca 305 km závodu, jinak řečeno cca. 36 litrů paliva na 100 km.

                                        Pokud jde o olej, tak loni byla hranice tuším 1,2 litru na 100 km na začátku sezony, pak se to zpřísňovalo, nyní to je 0,6 litrů oleje na 100 km.

                                        Pouhým porovnáním objemu oleje a paliva zjistíme, že loni byl poměr 30:1 ve prospěch benzínu, letos už to je 60:1 ve prospěch benzínu.

                                        Tudíž loni se olej mohl podílet na výkonu spalovacího motoru 1:31 výkonu, letos už jen 1:61 výkonu.

                                        Pokud by účinnost oleje pokud jde o hoření byla stejná jako u benzínu, tak by u spalovacího motoru s výkonem cca. 650 koní, to loni dělalo na olej cca 21 koní. Ale víme že olej nemůže mít stejnou účinost hoření jako palivo, i kdyby měl 20% účinnosti (jinak řečeno 20% oleje by bylo palivo, což je ovšem pořád pitomost) už by se ten olej mohl podílet na výkonu loni jen asi 4 koňmi.

                                        Letos při poměru paliva a oleje 60:1 se pak bavíme o 10,6 koňmi při 100% účinnosti oleje vůči palivu, při 20% účinnosti vůči benzínu jde řádově o 2 koně.

                                        Otázka zní jak moc by se toto navýšení výkonu motoru na úkor zhoršení mazání a odvodu tepla projevilo v čase na kolo?

                                        + 1 / − 1

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Situs

                                          Situs

                                          85.70.164.XXX
                                          Přesně tak, jenže teď to propočítej na kvalifikaci, nebo na ten pokus o předjetí či start závodu, tam je to pak obrovská výhoda, už jsem to tu podobně počítal.

                                          Ale výhoda je hlavně v tom že to jde mimo průtokoměr!

                                          + 2 / − 1

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • airwar1939

                                            airwar1939

                                            176.74.141.XXX
                                            To ale mluvíš o stavu pokud by tam ten olej šel dávkovat dle potřeby, ale to nejde. Do spalovacího prostoru vedou kanály kterými teče benzín (a ten je měřený), pak tam jsou kanály, kterým je odváděno vyhořelé palivo, a tím se olej do motoru nedostane. Jediná cesta jak se olej do spalovacího prostoru dostává je mezi stěnou pístu a válce. A to chceš dávkovat jak.

                                            Add. historie, já ještě pamatuji dobu dvoutaktních motorů, lili jsme do motorek benzín s olejem v poměru 50:1 a mělo to účinnost 20% a lehce to kouřilo. Umíš si představit co by kouřilo z výfuku motoru F1, pokud by jsi to tam chtěl míchat ve výše zmiňovaných poměrech. 60:1 letos 30:1 loni, nebo do konce ve větších poměrech, které by byly v případě jak naznačuješ startu či předjetí... motor by kouřil a nejel... a to by nebylo přínosem.

                                            Prostě spalování oleje z důvodu zvýšení výkonu motoru vozu Formule 1 je nesmysl. Dá se s tím nesouhlassit, dá se proti tomu i protestovat, ale to asi tak všechno co se s tím dá dělat.

                                            + 2 / − 3

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Situs

                                              Situs

                                              85.70.164.XXX
                                              Tak dneska po tom co se vše kolem toho událo, jak proti tomu FIA jde a jak postupuje tvrdit že "spalování oleje z důvodu zvýšení výkonu motoru vozu Formule 1 je nesmysl" pokládám za nesmysl, sorry.

                                              + 3 / − 2

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • daaviid23

                                                daaviid23

                                                91.245.26.XXX
                                                Sám si psal, že se proti tomu zase tolik nedělá....hmmm 13

                                                + 0 / − 0

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                              • airwar1939

                                                airwar1939

                                                176.74.141.XXX
                                                Takže super, když já kritizuji Alonsa, tak jediný tvůj argument je „ty nevidíš jeho kvality, ty ho nemáš rád“. A pokud jde o spalování oleje, tak jediný tvůj argument je „FIA proti tomu jde, tak je to pravda“.

                                                Když si to shrneme, tak jediný tvůj argument, který jsem od tebe v případě nesouhlasu slyšel, bylo „když se mnou nesouhlasíš, jsi hlupák“

                                                Je ti známo, že svého času například církev upalovala lidi za čarodejnictví ? Také to byla pravda?

                                                Ale věcně, takže zkus mě odpovědět na dvě věcné otázky:

                                                Za prvé: definuj tu zázračnou složku, kterou týmy přidávají do oleje, co hoří, zvyšuje výkon motoru, a zároveň ji FIA při chemické analýze použitých vzorků motorového oleje není schopna v tom oleji nalézt.

                                                Za druhé: definuj způsob, jak tento olej výrobci motorů cíleně a dávkově, v požadovaný moment dostávají do spalovací prostoru, aniž by to FIA byla schopna odhalit.

                                                A prosím alespoň jednou argumentuj věcněji, než tvou obvyklou formou, tedy „kdo se mnou nesouhlasí, je hlupák“.

                                                PS: dokud nezačneš odpovídat věcně, dovoluji si tě mít rovněž za hlupáka. 03

                                                + 1 / − 3

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • Situs

                                                  Situs

                                                  85.70.164.XXX
                                                  Aby jsi do toho nepřipletl Alonsa, jen slabý pokus dostat se mi pod kůži. Buď na úrovni 03

                                                  Já tě upálit nechci, ale o problematice spalování oleje v F1 pro účely navýšení výkonu toho bylo napsáno dost, hodně se to řešilo, tak teď napsat že tyto snahy jsou nesmysl považuji za nesmysl, sorry.

                                                  A jestli po mě chceš detailní finty jak to týmy konkrétně dělají, tak takový expert opravdu nejsem a nemyslím si že my by jsme na jejich finty s jejich PU mohli přijít. Ale víme že FIA proti tomu činila a činí nějaké kroky, také víme že Ferrari vloni kouřilo a najednou pokud vím po zásahu FIA tomu bylo najednou konec. Víme že se podchytli dodatečně nádrže, počet, prázdná olejová nádrž pro Q, snížení povoleného objemu, zpřísňování obsahu, zákaz používání více specifikací oleje, monitoring od týmů v čase, atd.... . Pro podezření z nesmyslů by se to nedělalo 03

                                                  Ale třeba se již psalo a zasáhlo v tomto případě, což dokazuje že to šlo, a nemůžeme vědět co vše jde dělat.
                                                  ¨ ...nyní asi nevěřícně kroutíte hlavou, jak je po tomto jasně zamítavém stanovisku možné, že ke spalování oleje docházelo. Odpověď je jednoduchá – kvůli dosavadním technickým pravidlům a kvůli způsobu, jakým byly motory navrženy, bylo velmi problematické takový zákaz vynucovat. Během spalovacího procesu v motoru vzniká enormní tlak, který částečně proniká skrz pístní kroužky až do klikové skříně. Nástupem přeplňovaných motorů se tento problém ještě více umocnil. Přetlak v klikové skříni je pochopitelně nutné uvolnit. Ve F1 se na ventilaci klikové skříně nepoužívají separátory olejových pár, ale článek 7.3 technických pravidel dosud vysloveně přikazoval, že potrubí ventilace klikové skříně musí ústit do hlavního sacího potrubí motoru. Řídící jednotka ovládala solenoidový ventil, pomocí kterého bylo možné olejové výpary z klikové skříně vypustit do sacího potrubí a tedy rovnou do spalovací komory, kde se promíchaly se směsí vzduchu a paliva. Výsledkem je jednak více uhlovodíků, z nichž lze při spalování získat energii a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více. Všechno toto umožnil zmíněný aktivní ventil odvětrávání klikové skříně jako jeden z mnoha nastavitelných parametrů mapování motoru. Mercedes zpočátku navrhoval omezit maximální objem olejové nádrže na 5 litrů. Tento návrh ale neprošel a problém tak zůstal neřešený prakticky až do uplynulé sezony. Toto třeba bylo již zakázáno 03 Ale ty víš že šlo o nesmysly, co ti na to asi tak mám říci 12

                                                  + 3 / − 0

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                                • Kaša

                                                  Kaša

                                                  82.142.123.XXX
                                                  Nechci se vám (airwar a situs) plést do hádky, ale dle mého názoru - kdyby na spalování oleje v F1 nic nebylo, tak se to tak neřeší, nezpřísňují se pravidla, a výrobci co tuto "šedou zónu" nemají vychytanou, tak pořád nebrečí o zpřísnění pravidel.
                                                  A sorry Airwar, ale ikdyž máš hezky popsánu fyziku 7. třídy, a matematiku 5. třídy, tak pochybuju toto porovnání s mozky které dělají prakticky "vesmírný" výzkum a firmy co do toho cpou stovky milionů! Prostě na spalování oleje v F1 něco bude, už jen proto, protože se o tom mluví.

                                                  + 2 / − 0

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      A jejda, to zase bude nas** lidí 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    A co ty diskutované výkonové špičky? Jsou nejsou? 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama