DISKUZE K ČLÁNKU Takhle to dál nejde! Podle Brawna je nepřijatelné, aby se týmy středu pole nemohly dostat na pódium
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chystá změny. Podle něj je současná situace, kdy na pódiu končí pouze tři špičkové týmy, zkrátka nepřijatelná.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Takhle to dál nejde! Podle Brawna je nepřijatelné, aby se týmy středu pole nemohly dostat na pódium
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovali 4 lidé)
28.11.2018 15:08
Male statisticke okenko, jak je zajimave zavodeni… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
08:42 29.11.2018 176.74.141.XXX"Ligu mistrů už potřetí vyhrál Real Madrid, to je nepřijatelné" nebo "Olympiádu už potřetí v řadě vyhrál Honza Železný, to je nepřijatelné" - to jsou podobně hloupé věty, jako prezentuje Ross Brawn.-
Duncan66
10:03 29.11.2018 89.29.32.XXXAle to neni jedno a to same. Real v sezone nekolikrat prohraje a ma treba i desitky jednobrankovych viteztvi, ci remiz s papirove slabsimi souperi.
Navic je ta spicka, ktera tu LM muze vyhrat, mnohem sirsi, nez v F1 a ti slabsi nedostavaji kazdy zapas pravidelne vyprask rozdilem tridy, jako to bohuzel vidime kazdy vikend v F1.
Navic Real obcas prohraje i s uplne poslednim tymem tabulky a to v F1 proste nehrozi a treba i takova Plzen se stonasobne mensim rozpoctem s nim dokazala sehrat vyrovnany zapas, ktery dokonce pri trose stesti mohla vyhrat.-
airwar1939
11:09 29.11.2018 176.74.141.XXXV zásadě to je to samé, já totiž poukazoval na to že ve sportu opravdu nemůže vyhrát každý, aby mohl člověk nebo tým vyhrát, musí k tomu mít všechny ingredience, a ty slab é týmy v F1 nemají - průměrní jezdci, průměrný konstrukční tým, menší finanční možnosti, horší zázemí.-
huhukoktejl
11:25 29.11.2018 46.135.91.XXXNeni to to same, navic v LM dostavaji ucastnici stejne penize za ucast a za uhrane body. Stejne odmeny ma Real i Plzen. V F1 ale tyto top tymy dostavaji extra velky balik financi navic jen za to, ze tam jsou. Bez techto penez by ty rozdily nebyly takove. Liberty to moc dobre vi, ale je to dedictvi po Berniem. Snad to v nove dohode o rozdelovani penez bude spravedlive.-
airwar1939
12:43 29.11.2018 176.74.141.XXXStejnou odměnu by měla Plzeň kdyby uhrála totéž co Real, díky tomu že má mnohonásobně menší rozpočet, uhraje si i mnohonásobně méně peněz. Vzpomínám si že když Real kupoval Ronalda, tak se mnozí podivovali nad tou sumou a že se jim to nemůže nikdy vyplatit... přitom přestup se Realu zaplatil už za 14 dní prodejem dresů s Ronaldovým číslem a prodejem dalších reklamních předmětů. Ve Formuli 1 je rozdíl mezi nejbohatším a nejchudším týmem pokud jde o rozpočet 4:1, v Lize mistrů jde ten rozdíl do desítek.-
huhukoktejl
15:22 29.11.2018 46.135.91.XXXNesouhlasim. Primarni odmeny v LM jsou pro vsechny tymy stejne!! To, ze si Real uhraje vic penez je dano jaho kvalitou a tim, kolik ziska financi jinde. Ale to uz je jeho sikovnost a jeho fanouskovske zazemi. Ale nestane se, ze Real dostane za vyhrany zapas v LM dvakrat tolik nez Plzen.
-
-
airwar1939
12:49 29.11.2018 176.74.141.XXXAno to přerozdělování je špatně... ale také je špatně, že motoráři musí dodávat motory ostatním týmům hodně pod cenou. Takže ve výsledku se to celkem srovná, ano Ferrari a Mercedes dostali několik desítek milionů navíc mimo rámec, ale ročně dají do vývoje motorů kolem 100 milionů, takže ty peníze utratí za motory, které pak používají i další týmy.-
huhukoktejl
15:28 29.11.2018 46.135.91.XXXJe svobodne rozhodnuti vyrobcu motoru, za kolik jsou schopni motor udelat. Ferrari a Mercedes nedostavaji penize navic protoze vyrabi motory, tak aby se jim to rentovalo. Proc tedy nic navic nedostane Honda? Podivej, pokud Ferrari za rok 2017 dostane dle tzv. sloupce 1 a 2 plnych 77 mil. dolaru a treba Force India 72 mil. dolaru (realne udaje z roku 2017) a zbytek rozpoctu si musi sehnat sami od sponzoru, uvidime vyrovnane zavodeni. Ale pokud Ferrari jeste nalijes dalsich 103 mil. dolaru NAVIC! (opet realna cisla roku 2017), tak proste nemuzes nikdy cekat, ze se s nimi bude nekdy Force India a dalsi tymy stredu pole merit!-
jon
23:50 29.11.2018 90.176.154.XXXMáš pravdu v tom, že je svobodná volba automobilek ohledně vývoje motorů. Na druhou stranu jsou ale povinni dodávat motory i ostatním týmům. Mercedes i Ferrari nemají problém pro kapku prestiže odepsat klidně dalších 100M ročně navíc, ale pochybuji, že když se těch 100M rozdělí mezi jejich zákaznické stáje, tak bude lepší podívaná. Do F1 se vrátí komedianti typu Cosworthu, kteří budou jen těžko konkurovat. Stačí se podívat na Hondu, jak se dá i se slušným knowhow, historií a penězi trápit několik sezón.
-
-
-
-
-
Fanda.LH
12:32 29.11.2018 37.48.35.XXXTohle je dost mimo... Problém není to, že šampionáty (LM) vyhraje Mercedes, Problém je, že je spolu s Ferrari nedistižitelní v každém jednom závodě... Mrkni na výsledky sezón okolo roku 2007... To nebylo moc jezdců co se během sezóny na podium nedostalo... A LM může realně vyhrát cca 10 týmů + tam máš x černý koňů, kteří můžou i ty favorty vyřadit... V F1 máš dva tovární týmy a jednoho miliardáře nadšence... Zbytek je bez šance... Je to vidět při prokousávání polem => Jiná kategorie...-
airwar1939
12:45 29.11.2018 176.74.141.XXXV Lize mistrů včetně předkol zasáhne každý rok cca. 300 týmů, přesto jich má na vítězství cca 5-10, ve Formuli 1 máš deset týmů a vyhrát mohou tři - poměrově to je celkem podobné.-
huhukoktejl
15:37 29.11.2018 46.135.91.XXXTo je zavadejici s temi 300 tymy jak svina . Jak psal Fanda L. H. ... jde o to, ze i ta Plzen muze odcas ten Real prekvapit. Dokonce Real prohral na pude CSKA letos. Ale Sauber (FI, Haas, Renault atd. ) nemuze v zadne pripade vyhrat velkou ceny, kdyz ma auto o 3s na kolo pomalejsi. Mohl by jen v pripade, ze prvnich sest aut odpadne. I kdyby vsichni jezdci top tri tymu startovali z konce pole, tak behem prvnich 8 kol jsou okamzite na spici. Tohle je to, co mne stve a je to spojene s nespravedlivym financovanim. To jednoznacne! Proto taky nemame 11. nebo 12. tym na rostu.-
jon
19:46 29.11.2018 90.176.154.XXXVždyť ale právě o tom Airwar mluví. Není vyloučeno, že Sauber porazí jeden Mercedes nebo Ferrari nebo RB.
V LM to přece také nechodí tak, že i když Plzeň nadobro porazí v základní skupině Real, tak díky tomu automaticky vyhrává celou LM. Na další cestě soutěží ji bude téměř určitě čekat nejeden další Evropský gigant jako třeba Manchester City, Manchester United, Barcelona, Chelsea, AC nebo Inter atd.
A ano, je to tak, že Plzni se může povést zázrak a v jednom zápase remizovat s Barcou ve skupině. Jenže je potom také čekal výprask 4:0 na Camp Nou. A pokud si dobře vzpomínám, toho ročníku postoupili ze skupin víceméně jen favorité. Takže i kdyby nadobro ten dílčí úspěch měl být předzvěstí postupu dále, stejně nebylo reálné, že by přešli první kolo vyřazovací fáze.
I ve fotbale to chodí tak, že když má někdo poloviční rozpočet, má slušnou šanci zaskočit někoho s větším rozpočtem. Ale určitě nemá šanci pravidelně překvapovat tyto obrovské týmy. Kdyby tomu tak bylo, tak by i ten nejposlednější hráč áčka Realu neměl roční plat podobný rozpočtu celého manšaftu těchto "chudých" soupeřů. Sice ty vynaložené peníze nedělají toho konkrétního hráče stejně schopného jako celý manšaft, ale tak to nefunguje ani v F1. Jen to dělá ten rozdíl, díky kterému je vítězství malého týmu nad gigantem překvapením desetiletí. Stejně jako případné vítězství Sauberu.
-
-
-
-
-
-
huhukoktejl
15:08 28.11.2018 46.135.91.XXXMale statisticke okenko, jak je zajimave zavodeni stredu pole. Kez by se takto bojovalo i o podia. Odebral jsem z vysledku jezdce top 3 tymu a takto vypada pocet podii tzv. zbytku sveta:
Renault 7-7-5
F. India 5-3-7
Haas 3-7-2
McLaren 2-1-5
Sauber 2-1-2
T. Rosso 2-1-0 -
Situs
13:10 28.11.2018 85.70.164.XXXCíl určitě podporuji, docela by mě zajímala ta řešení co mají na stole jak toho docílit, není to snadný úkol.
Pro představu jsem viděl pěkné zobrazení odstupu jednotlivých jezdců kde je názorně vidět kvalifikační propast mezi špičkou a středem pole. V tomto modelu prý uživatel vynechal Maďarsko z důvodu zavádějících čísel kvůli dešti. (a asi prohodil Per a Oco, to ještě prověří)
[odkaz na stránku]-
tom11
18:59 28.11.2018 193.86.205.XXXtohle mluví za vše. sice je to "jenom" kvalda, ale ono to v závodech není o moc jiné. bohužel. huhukoktejlovo přehled pódií bez Mercedesu, Ferrari a RB je hodně zajímavý a té tabulce dost podobný. smutný je, že Willíci, jako jediní nemají ani tak ani jedno pódium.... -
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek