DISKUZE K ČLÁNKU Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting vyjádřil svůj názor na kolizi o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona s průběžným lídrem Velké ceny Brazílie Maxem Verstappenem. Podle něj byl manévr pilota Force Indie zcela nepřijatelný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 75, poslední 19.11.2018 17:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasovalo 8 lidí) 12.11.2018 18:03
Charlie si dela zas pr del... Z pohledu… »
» Mr.B (Hlasovali 5 lidé) 13.11.2018 07:56
1. Ocon byl rychlejší cca o 1s/kolo, už dvě kola… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 12.11.2018 14:23
Klasický Charlie no. Ono jde vidět že ten… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

badys

badys

46.13.68.XXX
Já tomu taky nerozumím. Být ten incident mezi 1a2 nebo 3a4 nebo 2a3 , tak by dle posuzování letošních kolizí či dřívějších , si myslím komisaři konstatovali -závodní incident. Ale protože to došlo mezi jezdcem o kolo zpět s vedoucím , tak je trest. Důvod CH.W říka . že pilot o kolo zpět -může předjet , ale nesmí o pozici bojovat. Tak nevím v F1 při těchto rychlostech je každé předjíždění více méně nebezpečné. Potažmo když předjížděný nechce být předjet že. Bezpečně leda tak ve spolupráci obou dvou no ale závody o tom asi nejsou.
Je pravda , že od Ocona to bylo zbytečné. Přesto to Verstappen mohl vyřešit s klidem a vyhrát. Takhle může byt rád že dojel aspon druhý.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
A proč dali do pravidel že se musíš vrátit na trať jen bezpečně a aby jsi neohrozil jiné jezdce? Vždyť tady je to také jasné, když dojde ke kontaktu jsi vinen, takže pravdou je že nesmíš nikoho ohrozit a hotovo. Tohle není prázdná sláma, to jsou pravidla a když se láme chleba tak na těch jediných záleží a s těma jedinýma můžeš pracovat. Až se příště stane něco podobného a ono mu to projde, tak možná pochopíš proč já bych to v těch pravidlech chtěl 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Já Maxe uznávám, ale nemám ho rád za jeho obranu, protože dle mého nepostupuje fér... Ale v dané situaci to vidím jasně... Jezdec okolo zpět může předjet, ale musí brát maximální ohled na jezdce okolo vpřed... Jeho potřeby jsou druhořadé...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Komisaři rozhodují o tom, kdo bude za incident potrestán... Charlie vysvětluje, proč potrestali Ocona... Čekali, že v dané situaci si bude počínat opatrněji...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
V pravidlech je, že rozhodují komisaři, kteří posuzují všechno možné... A že ti to nestačí... Psal jsem to několikrát v pravidlech nemůžeš popsat každou situaci, ale vše co tam napíšeš by se mělo brát v potaz... Kdyby v pravidlech bylo, že můžeš předjet, ale nemůžeš ohrozit, tak se bude řešit, že je to nesmysl, protože nemůžeš předjet, aby jsi neohrozil... A kde je ta míra ohrožení, která je přípustná...? Stejně jako to, že by nebylo dobré vinu za všech okolností házet na jezdce o kolo zpět... Přineslo by to jen zmatky... Za současného stavu, trestají jen když se něco stane...

To máš jako ve fotbale... Někdy je za zákrok žlutá, jindy červená, jindy jen standardní situace... Rozhoduje rozhodčí... Něco popsáno je, ale definitivní rozhodnutí je na něm... Stejně jako v životě může být brutální napadení výtržnost, stejně tak pokus o vraždu... Rozhoduje soudce... A ano vede to k nekonzistencím...

Obecně platí, že se bez komisařů / soudců neobejdeme... V životě jen v minimu případů platí, že máš jasně nastavený limit a ten když překročíš, tak následuje takový a takový trest... Proto jen mlátíte prázdnou slámu, když voláte po něčem, co není běžné, ani možné...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Spravedivej je sotva kazdej druhej verdikt sportovnich komisaru...protoze casto se situace vyhroti tak ze jsou dva priblizne stejne velke tabory ktere jsou rozdilneho nazoru. Tak kdyz mi vysvetlis jak poznas jestli ma pravdu jeden nebo druhy tabor...tak budes borec.
Na rozporuplne rozhodovani sportovnich komisaru si ale stezuji fanousci napric fanouskovskym spektrem, to je jediny a holy fakt.
Takze reci o spravednosti ted zneji jako pokrytecky vyrok....

Nikdo nerika ze Verstappen nebyl poskozenej...vzdyt jsem psal ze Ocon se choval nesmyslne. Ale Verstappen to mel ve svych rukou, mohl tomu predejit...presne tak jak to rekl Hamilton.

Verstappen je velkej talent a F1 z nej profituje...jenze na druhou stranu je to arogantni blbec...a klidne se muze stat ze ho to bude stat karieru. Ono tech monopostu v kterych se da vyhrat titul je strasne malo.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
No ted nevim co jsi vlastne chtel rict?

Ocon tedy zpusobi havarii? To jako tim ze mu Verstappen nenechal misto? Mas to trochu popletene...myslim ze Charlie resil spis tu logiku...proc se tam Ocon hnal...kdyz stejne jezdil mimo body a rychlejsi od Verstappena nebyl zas o tolik. Proto to oduvodnil ze to bylo neakceptovatelne...
Ale Verstappen se zachoval nedisciplinovane...proto jsem zminoval diskuzi primo po zavode.

Mimochodem...Maxuv tatik presne v Brasilii pred hodne lety pripravil o vitezstvi Montoyu...a to mnohem kontroverznejsim manevrem.
A porovname-li reakci a chovani "horkokrevneho" JPM s mladym Verstappenem...zas z toho vyjde zajimave srovnani.

Verstappen prisel v nedeli o vitezstvi, Montoya tehdy o celej zavod...ale kolumbijec nenadaval do idiotu a nestrkal tehdy do staryho Verstappena.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Říká, že nehraje roli, zda to byla kolize s vedoucím mužem závodu... Hraje roli, že byli o kolo a proto dávají vinu za incident Oconovi....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Takže kluci, já jsem napsal že s Charliem souhlasím, přesto mu vytýkám jeho postoj kde vysvětluje něco co by měl podložit pravidly. Já než jsem napsal můj příspěvek zde jsem si vyhledal konkrétní list od FIA k potrestání Ocona, našel jsem si nejen to co jste tady dali ale i konkrétní odůvodnění daného potrestání, a mě to na rozdíl od Vás nestačí. Je pěkné že napsali že Ocon způsobil kolizi s Verstappenem když se snažil vrátit do stejného kola, ale to co přesně způsobil špatně, teda asi to že při snaze dostat se do stejného kola příliš omezil jezdce o kolo napřed, to se jednoduše v pravidlech nepíše a já se ptám proč? Proč se tam třeba píše že jezdec se může vrátit na trať jen tak že to bude bezpečně a nikoho neohrozí, což lze pak jednoduše trestat při kolizi při návratu na trať, kdežto to že nemá ohrozit jezdce když se snaží dostat před jezdce o kolo vpřed? Zvyklosti a nepsaná pravidla jsou kluci krásná věc, ale pak přijde Verstappen a začnou se sesmolovat nová pravidla na papír 11 Napsal jsem že dle mě Ocon chybu udělal a neměl by při "souboji" o návrat do stejného kola nikoho ohrozit a měl by to udělat s velkou opatrností, ale v pravidlech to není. Stejně jako tam budete jen špatně hledat kdy je na trest někoho vytlačit v zatáčce, ale občas je za to někdo potrestán a většinou ne, je to o tom co Charlie zrovna vypustí a to je jediné s čím mohu argumentovat, ale to je málo, protože Charlieho slova nic neznamenaj z pohledu psaných pravidel a zítra klidně řekne něco jiného. Kdyby se Ocon opravdu odvolal, já si nejsem jist jestli by nevyhrál, a to není dobře. Charlie by klidně mohl říci to co řekl Hamilton, měl si dát Verstappen prostě pozor. Klidně to mohlo dopadnout jako že kolizi způsobil Verstappen který nenechal Oconovi dost místa a že to byl legitimní souboj. Pravidla jsou důležitá, a já bych je rád při posuzování viny viděl, a jezdci také, chudáci se pak ptaj můžeme ho tady vytlačit? Jak to že tady to jde a tady ne? A proč se nadává na nekonzistentnost? Není to proto že pravidla jsou neskutečně vágní a komisaři maj velkou moc svévole? Podle mě to je k zamyšlení, a zrovna toto pravidlo o vracení se do stejného kola by tam klidně mohlo být a všichni budou vědět. Žádné ohrožení a co nejmenší omezení, nejlépe na rovince. Hotovo.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Osobne vyjadreni CHW nerozumim. Rika, ze ten vyse trestu nemela vliv na to, v jake situaci se to stalo, ale presto za takovy zavodni incident, jaky vidime bezne skoro kazdy zavod, dostane krome diskvalifikace ten nejprisnejsi mozny trest, ikdyz se to v drtive vetsine pripadu resi max. 5 sekundovou penalizaci?
Nejak to do sebe nepasuje.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
To uz jsem si zvykl...ty umis jen napsat nejakou hlasku...bohuzel casto trapnou (kdyz to napisu slusne).

Ale v zaveru jsi se strefil...kejhajici husa...to jsi presne ty.

Copak McLaren? Kdepak mas to nejlepsi sasko? Loni jsi mel plnou pusu reci...ale skutek utek, co?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Situací je mnoho, rozhodně nelze podchytit vše... Zkusme se zamyslet nad tím, kdyby tam byla fráze: Jezdec o kolo zpátky může předjet jezdce o kolo vpřed, ale musí to udělat tak, aby ho neohrozil... To by pak komisaři museli posuzovat, zda ten manévr byl nebezpečný, ačkoli by se nic nestalo... Takhle to neřeší do doby, než nastane kolize...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
A to nemluvím o nepsaným pravidlu, že jezdci o kolo zpátky nezdržujou a neohrožujou jezdce se kterýma nebojujou o pozici. Nedivím se Maxovi, že tohle nečekal.

01

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Snažit se být spravedlivej, je základ. 01 Je jasný že někdy ani pravidlo nepomůže... paragrafy jsou klikatý a jde rozprovat skoro vše a vyhrát zcela jasnou věc.
Ovšem tohle uvažovaní, když Ocon jednoznačně zničil závod Verstapenovi, každej to viděl a oni jsou to schopni otočit a ještě napadat Verstappena, tak to je fakt dílo hraničící s nesvéprávností. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Já svůj subjektivní názor psal i pod předchozí článek. Tak nějaký mínus jsem schytal... Samozřejmě mi to nedalo a vydal se hledat... Hledal jsem podle klíčových slov, různých spojení a nic... Až jsem narazil na jednoduché "Incidents" a bylo to jasné... Není co rozporovat... Můžou si to sami přečíst...

PS: Děsně mě štve, když někdo nepřemýšlí a mudruje tak, že mě donutí ztrácet čas a hledat za informace za něj... Zpravidla to bývá jak říkáš... Zas nějaká stupidní reakce nebo mínus, která nemá oporu v ničem, přesto není problém se zaklínat slovem pravidla...

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zix.

Zix.

78.102.247.XXX
Kdyby byl Ocon rychlejší, tak ho v pohodě předjel. Evidetně nebyl a proto byl maximálně na úrovni Verstappena. Nebo co měl jako Max dělat? Zastavit, zdržet se kvůli jezdci který byl trochu mimo? I kdyby ho náhodou předjel, tak by ho stejně Max hned dojel a správně ho mohl v pohodě předjet na modrou vlajku - pokud ne, tak je rovnou můžou zrušit.
A to nemluvím o nepsaným pravidlu, že jezdci o kolo zpátky nezdržujou a neohrožujou jezdce se kterýma nebojujou o pozici. Nedivím se Maxovi, že tohle nečekal.

Je dobře, že Ocon mizí z F1, kdyby nebylo rozhodnuto o titulu, tak ho mohl docela slušně ovlivnit - což by se mělo taky brát v úvahu, hlavně když je předposlední závod.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak jste si hoši naběhly jak na vidle....ale co už, nikdo není neomylný. 03

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Konečně někdo rozumnej. 11 01 Taky jsem to hledal... Juras a Airvér alias TOM... tady dělají rozbory, elektronická tužka ještě chybí a teď si jim rozbil bábovičku. Pravidla maj kluci načtený.12
Nemám obavu že to budou zase rozporovat, takže přijde kejhání... .. 14

+ 1 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
O té diskuzi jsem taktéž četl, a jen to dokumentuje jakou proměnou Lewis během kariery prošel a jak se z extrémně rychlého ale mnohdy hloupě chovajícího jezdce stal pětinásobný mistr světa, který krom rychlosti dokáže používat hlavu.

Jasně to dokládá právě porovnání závěru VC USA letos, kde Lewis, i když měl v závěru vůz na vítězství, zbytečně neryskoval a při pokusu o předjetí Maxe si počínal maximálně obezřetně, a mezi včerejším incidentem, kdy se Max nevyrovnal s tím, že by byl předjet pomalým, o kolo zpět jedoucím jezdcem, a vlastní hloupostí ztratil vyhraný závod.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Všichni se oháníte pravidly, ale nevěřím, že je někdo četl... Co mě zaráží je, že zdá se spousta lidí neuvažuje logicky => Nechápe, že žádný jezdec nemůže být trestán pro nic a za nic... Jednoduchá otázka, proč nikdo neprotestuje ?

Ocon formálně žádné pravidlo neporušil... Potrestali ho neprávem ? Ne... Protože on nebyl potrestán, za to, že se Verstapena pokusil předjet, ale za tu kolizi...

A když dojde ke kolizi, tak komisaři rozhodují o tom, kdo je viníkem a následně jak ho potrestají... Existují nějaké zvyklosti jak jezdit, závodit, ale přesně popsat se to nedá a taky by to byl nesmysl... Situací, které můžou nastat je nekonečně mnoho...

A pak je skutečně možné, že Charlie např. řekne: "Samozřejmě očekáváte, že to udělá bezpečně. Ale k věci: myslím si, že by to mělo být provedeno čistě a absolutně bez boje.". Je to v pravidlech? Ne. V pravidlech je, že komisaři rozhodují o viníkovi kolize a jeho potrestání tečka...

38) INCIDENTS DURING THE RACE
38.1 The race director may report any on-track incident or suspected breach of these Sporting
Regulations or the Code (an “Incident”) to the stewards. After review it shall be at the
discretion of the stewards to decide whether or not to proceed with an investigation.
The stewards may also investigate an Incident noted by themselves.
38.2 a) It shall be at the discretion of the stewards to decide if any driver involved in an Incident
should be penalised.
Unless it is clear to the stewards that a driver was wholly or predominantly to blame for
an Incident no penalty will be imposed.


+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama