DISKUZE K ČLÁNKU Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting vyjádřil svůj názor na kolizi o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona s průběžným lídrem Velké ceny Brazílie Maxem Verstappenem. Podle něj byl manévr pilota Force Indie zcela nepřijatelný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 75, poslední 19.11.2018 17:42 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Zix.

    Zix.

    78.102.247.XXX
    Kdyby byl Ocon rychlejší, tak ho v pohodě předjel. Evidetně nebyl a proto byl maximálně na úrovni Verstappena. Nebo co měl jako Max dělat? Zastavit, zdržet se kvůli jezdci který byl trochu mimo? I kdyby ho náhodou předjel, tak by ho stejně Max hned dojel a správně ho mohl v pohodě předjet na modrou vlajku - pokud ne, tak je rovnou můžou zrušit.
    A to nemluvím o nepsaným pravidlu, že jezdci o kolo zpátky nezdržujou a neohrožujou jezdce se kterýma nebojujou o pozici. Nedivím se Maxovi, že tohle nečekal.

    Je dobře, že Ocon mizí z F1, kdyby nebylo rozhodnuto o titulu, tak ho mohl docela slušně ovlivnit - což by se mělo taky brát v úvahu, hlavně když je předposlední závod.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      A to nemluvím o nepsaným pravidlu, že jezdci o kolo zpátky nezdržujou a neohrožujou jezdce se kterýma nebojujou o pozici. Nedivím se Maxovi, že tohle nečekal.

      01

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      188.92.14.XXX
      1. Ocon byl rychlejší cca o 1s/kolo, už dvě kola před tím incidentem, protože měl nové pneumatiky. Z toho samého důvodu by ho Max nepředjel. Ocon by mu normálně v pohodě odjel.
      2. Max to nemusel zavírat, toť vše. Mohl ho prostě nechat projet. Naopak by se, za v tu chvíli rychlejšího Ocona, mohl na následující rovince zavěsit a něco dokonce získat.
      3. Lewis to vystihl naprosto přesně, byl to Max, kdo mohl ztratit. Pokud nepochopí, že jsou situace, kdy nemusí za každou cenu vyhrát, tak titul nezíská. Teď to byl Ocon, příště to může být někdo úplně jíný. Paradoxem je, že je to Verstappen, kdo naopak většinou ohrožuje ostatní jezdce.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mr.B

        Mr.B

        188.92.14.XXX
        On Ocon nějak Maxe zdržoval? 12 12 12 To snad ne...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        46.234.161.XXX
        Krásně napsané. Jen bych upřesnil "že jsou situace, kdy nemusí za každou cenu vyhrát", v této situaci dokonce nešlo o vítězství jako takové, ale jen o to že by ho předjel kluk o kolo zpět. To jak už na rovince najel obrannou stopu a jak ho sprostě zavřel v druhé zatáčce jasně svědčí, že to nepřenesl přes své ego. Že by protože Ocon?

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Když se bojuje o pozici zpomaluje to. To nevíš? 13

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mr.B

            Mr.B

            188.92.14.XXX
            To máš samozřejmě pravdu. Pak je to ale další důvod k otázce, proč s ním Max bojoval? Proč už na rovince najel do defenzivní stopy a následně ho zavřel?

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Max to nečekal: A proč tedy na konci rovinky šel do defenzivní stopy, a proč brzdil až na poslední chvíli? Právě podle toho očekávám, že o tom, že je předjížděn věděl, jinak by do první zatáčky najížděl jinak.

        Mě se to rozhodnutí komisařů příčí, protože si myslím že to podělal Max. Ale spravedlnost nakonec zapracovala, Ocon sice dostal dle mě nesmyslný trest, ale stejně by asi víc než bod neurval, takže pro něj žádná tragedie. Max sice formálně za to žádný trest nedostal, ale podělal si vlastní blbostí závod, a připravil se o celkem jisté vítězství. Doufám že si jich takto podělá víc, "chytrej" je na to dost.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.225.72.XXX
          Už to, že by mu uhýbal, tak by ztratil čas. Samotný souboj mu určitě taky čas vzal. A kde je psáno, že by mu Ocon definitivně ujel? Dost možná, by Ocon taky musel zvolnit, aby si nezničil gumy a Max by jezdil v úplavu a pak je otázka jak by Ocon případně reagoval na modrou vlajku. nesmíme zapomínat, že Ocon za normálních okolností je o dvě sekundy pomalejší než TOP6 a to by se taky mohlo promítnout. on mohl být Max pomalejší taky z důvodu, že při souboji s Hamiltonem spotřeboval více paliva a potřeboval trochu šetřit a na rovince, byl pak Ocon s nesmyslným DRS výrazně rychlejší. Pak ale měl předjet Maxe už na rovince a ne na brzdy a následně bojovat o ideální stopu.
          Další trapárnou je, že jezdec okolo zpět má k dispozici DRS, aby s ním mohl útočit na jezdce s výrazně lepší aktuální pozicí a hlavně v jiném kole. To je snad vtip?

          Všeobecně se mi nelíbí, když jezdci jako Max, Magnussen i jiní, při obraně zavírají zatáčky, jako by vedle nikdo nebyl, přestože jsou třeba jen o metr vepředu, což byl i tento případ. Ale prostě souboj mezi jezdci, kteří jsou každý v jiném kole není soubojem o pozici v závodě a v tom vidím zásadní rozdíl, což hodně lidí tady nebere v potaz a soudí jezdce, jako by proti sobě v tu chvíli závodili dva jezdci v rovnoprávným postavení.
          Odvolávají se na to, že striktně v pravidlech nic takého není, ale pokud bychom to brali striktně dle pravidel, tak okamžitě po předjetí Maxe by měl dle pravidel Ocon uvolnit Maxovi cestu, protože by byl v bezprostřední blízkosti Maxe a jako jezdec s nižším počtem odjetých kol, je to jeho povinností. 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama