DISKUZE K ČLÁNKU "S Hamiltonovým autem by vyhrál kterýkoliv špičkový jezdec," myslí si Verstappen
Max Verstappen se domnívá, že za pátý titul mistra světa vděčí Lewis Hamilton především svému Mercedesu. S takovým autem by podle něj titul vyhrál kterýkoliv lepší pilot.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "S Hamiltonovým autem by vyhrál kterýkoliv špičkový jezdec," myslí si Verstappen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
11:20 02.11.2018 178.255.168.XXXty si myslíš, že mercedes neměl vítěze určeného? Naivko. Možná první 2-3 závody jim nechali volnou ruku, ale jinak to měli pevně režiji týmu. Podívej se na první hamiltonův titul s mercedesem - první kolize a najednou rosbergovi přestalo jet auto... náhoda? Nemyslím...-
Adi
14:16 02.11.2018 81.19.11.XXXTo je Jumpmane čistá spekulace a konspirace. Jen k tomu řeknu, že ani na Brodway by nevymysleli takové představení, kdy odlítavají kusy auta týmových kolegů, to je prostě příliš velký risk. GP Rakouska a Abu Dhabí nemělo nic společného s nějakou režií, to neměl Merceds pod kontrolou ani náhodou a je bláhové si myslet, že byl Rosbergovi titul darovaný. Jednoduše nebyl, protože si ho celkem dost tvrdě vybojoval.
-
-
-
-
-
airwar1939
08:49 02.11.2018 176.74.141.XXXU Benettonu se jelo na Schumachera a Benetton minimálně v roce 1995 podváděl. U Ferrari to trvalo pět let, opět se jelo na Schumachera, opět to bylo technicky na hraně, plus pneu na míru od Bridgestone (jen ty pneu mohli dělat sekundu na kolo). To se pak lehko vyhrávají tituly a poráží konkurence... v letech 2010-2012 kdy už se na Schumachera nejelo a Mercedes neměl dominantní auto prohrál Schumacher třikrát po sobě i s "průměrným" Rosbergem.-
jumpman
11:27 02.11.2018 178.255.168.XXXale jdi ty... benetton si vezme mladíčka a jede pouze na něj.... už sem se takhle dlouho nezasmál... já ty sezony viděl, schumacherovi sem nic dobrého nepřál, ale co dokázal s průměrným autem, to nedal nikdo další. O nějakých podvodech se plácá pořád, ale pokud jejich auto vyhovělo pravidlům, tak se žádný podvod nekonal, pouze čecháčci mají mindrák...
Schumacher neměl takový talent jako senna, alonso a pár dalších, ale měl neuvěřitelnou píli a pracovitost. On s tím týmem odtestoval šílenou spoustu kilometrů a vypiplal si to auto přesně tak jak mu vyhovovalo, včetně těch pneumatik na míru. Dokázal si říct co chce a dostal to. Měl by sis připustit, že po jeho návratu k mercedesu se jela naprosto odlišná F1 - spousta standartizace, zákaz testů a to bylšumákův problém. Jakým způsobem on využíval auto, tak během jednoho kola odrovnal zadní hadráky od pirelli a pak už logicky neměl výkon. Zkus občas zapojit mozek, než začneš kydat hnůj...-
odin
08:50 03.11.2018 77.240.103.XXXjumpmane na tvých názorech mi vadí, že z Schumachera děláš konstruktéra, manažera, stratéga, pilota a v neposlední řadě i šéfa vývoje pneumatik i šéfa "kádrového oddělení" a to jsi ještě zapomněl na svačináře. Jeho úspěchy glorifikuješ a přisuzuješ pouze jemu.
Zatímco u Hamiltona, Vettela, Senny, Prosta a ostatních vidíš vždy nějakou tu vadu na kráse jejich titulů.
Tak především, Schumacher požíval výhod týmové režie v případě VŠECH svých titulů. Nevím proč ti to u něho nevadí a u ostatních to považuješ za vadu na kráse?
Stejně jako některé mistry světa i Schumachera dotlačila FIA a komisaři k některým jeho titulům.
Stejně tak jako většina pilotů si umí říci, co jim vyhovuje, uměl to i Schumacher. Nevím, co je na tom výjmečného. Snad jen finance, a tím pádem i možnosti, které mělo Ferrari, na rozdíl od jiných. (Ostatně, když přišel Schumi do Mercedesu, bylo jasně vidět jaké jsou jeho, tebou glorifikované, schopnosti. A to měl Mergl srovnatelné finanční možnosti s Ferrari). Zadní pneu byl všeobecný problém Mercedesu. Nikoliv jen v rukou Schumachera. Vždyť to řešili i zakázaným testováním, mnohem později.
A že byl Benetton 94 nelegální a používal minimálně půl sezóny zakázanou kontrolu trakce je fakt. Že FIA váhala s prošetřením je také fakt a že když už konečně na vyšetřování došlo, byl "hardware" odmontován a našli pouze software, je také fakt. A já se ptám, proč by někdo používal v nejvyspělejší automobilové technologii zbytečně software, který může způsobit problémy?
Benetton 95 používal nelegální palivo. A opět FIA váhala s prošetřováním.
To ty si uvědom, že Schumacher jezdil v prostředí, kdy se podvodům nepředcházelo, ale jenon se (s nevolí) prošetřovaly iks měsíců po. Pro dokreslení připomenu, že šéfem Benettonu byl jistý Flávio Briattore.
Já s tebou souhlasím jen v tom, že Schumacher byl velmi pracovitý pilot, že patřil ke špičce a že podruhé vstoupil do zcela jiné F1.
Ale své tituly má díky týmové režii, díky dominantnímu autu, díky "shovívavosti" (a to je velmi slabé slovo) komisařů a FIA. Tedy díky všem těm skutečnostem, které ti u ostatních tebou uváděných mistrů světa, tak vadí.-
jon
16:41 03.11.2018 90.176.154.XXXNaprostý souhlas. Snad jen dodám, že druhá Schumiho kariéra byla též ovlivněna jeho věkem. Přeci jen F1 není liga seniorů a na simulátor se "přes noc" špatně zvyká. I když i tak mám pochybnosti, že by mu tělo dovolilo testovat takové nálože, jako měl ve zvyku v dobách své slávy. Nikdo nemládneme ...-
odin
19:47 03.11.2018 77.240.103.XXXCo se týče jeho věku, tak podle mne to byl jeden z problémů (nikoliv jediný). A myslím si, že kdyby měl dominantní auto, bojoval by stejně o titul věk-nevěk. Možná by ten boj byl jen s týmovým kolegou, a možná by díky TR žádný boj nenastal...
Podle mne ho mnohem více zradily jiné změny. Jednu jsi uvedl, "na simulátor se přes noc špatně zvyká", dále jiný přístup komisařů k jeho kolizím. V jeho druhé kariéře byl trestán za mnohem menší prohřešky, zatímco před návratem mu prošla i evidentní likvidace svého soupeře o titul. V Mercedesu poprvé nebyl na trati zvýhodňován na úkor svého kolegy, atd. atd.
Jinak ještě poznámka k jumpmanovi. Vadí mi kult osobnosti, kterým byl Schumi glorifikován na přelomu tisíciletí. A jak je vidět někteří "v tom jedou" i po takové době. Vždyť stejně tak by se daly tvrdit o Hamiltonovi podobné nesmysly. Nebyl to snad Hamilton, kdo Mercedes pozvedl na mistrovskou úroveň? Nebyl to Hamilton, kdo získal po takové době Mercedesu opět titul? Nebyl to Hamilton, kdo z Mercedesu udělal dominantní auto?
NÉ NEBYL!!! Stejně jako Schumacher nebyl ten který "opět probudil a pozvedl Ferrari".
Naštěstí Ecclestone už není u moci, aby takové fámy v zájmu větších zisků živil, novináře to nenapadne a fans Lewise na takové nesmysly nepřistupují.-
jon
20:03 03.11.2018 90.176.154.XXXSamozřejmě souhlas i se zbytkem.
Schumi měl ve své době výhodu neomezeného testování a byl hodně komplexní na dráze i mimo ní. On sám se dokonce vyjadřoval, že kvůli tomu, co nakroužil v testech a během kariéry už nebyl někdy od roku 2003 (pokud si dobře vzpomínám) schopen držet volant tak zarputile, jak činil do té doby. On nikdy neměl talent super rychlosti jako měl Ayrton, Mika nebo teď třeba Lewis. Ale dokázal být hodně komplexní v jiných ohledech. Každopádně jak se říká na soutěžích, rychlost neokecáš a holt tomu prostě někdy dával za hranu a tělo si pamatovalo.
Možná bych si tedy dovolil trochu rozporovat, že by v dominantním autě bojoval o titul i v druhé kariéře. Ta rychlost už tam vůbec nebyla. A Nico mu hodně na féra vyložil karty, jaký odstup na špičku má. Což se později ukázalo, když Schumiho vystřídal Lewis. Nico byl určitě nadprůměrně rychlý, ale Lewis to byl schopen ještě povýšit. Asi by to mohlo dopadnout vedle Peréze nebo nějaké podobné lopaty, i když dost možná i tito by mu to neulehčili. A samozřejmě Ricciho, Maxe, Lewise, Vettela, Kimiho, Ocona, Alonsa a asi i Bottase musel uklidit do Sauberů, STR, McLarenů a Williamsů. A ve Ferrari by museli jet Eriksson se Strollem nebo Sirotkinem.-
odin
21:35 04.11.2018 77.240.103.XXXJone baví mne tvůj nadhled se kterým diskutuješ.
Ale F1 je především o autech. Pilot má s výkonností pramálo společného. Proto se všichni piloti snaží dostat do TOP týmů. Jedině tam mají šanci porazit svého kolegu a stát se mistrem světa. A i v této hře záleží na týmu a lidech v něm, koho z pilotů určí, být tím vyvoleným.
Myslím si, že v případě Schumachera a Mercedesu, by bylo zcela jasné, kdo z dvojice Nico-Michael by byl tím vyvoleným, v připadě dominance. A nejspíše by s tím nic neudělalo ani Nicovo "cukání se". Jenže situace byla jiná a Mergl byl rád za "jakékoliv" body. Proto také o ně musel Schumi bojovat i se svým týmovým kolegou.
Aby sis nemyslel, že se chci "hádat za každou cenu", tak věz, že uznávám argument "věk" a ještě přidávám argument "uspokojení z sedmi titulů", čímž chci říci, že ten hlad po osmém titulu už nebyl takový, jako po prvním. Ale já si opravdu myslím, že v dominantním autě by Schumi slavil osmý titul stejně hladce, jako ten sedmý. Nica by Mergl uklidil. Schumi by stejně po titulu skončil a Nico by byl preferován následující sezónu.
Ale, je to jen "kdyby", které zde tak nesnáším. Tak že se nebudu zlobit, když mi to omlátíš o hubu.-
jon
14:26 05.11.2018 90.176.154.XXXDěkuji za kompliment. Abych nezůstal nic dlužen, s Tebou se také vždy prima diskutuje na úrovni. Jak jsi kdysi trefně poznamenal, je fajn diskutovat jako fanda F1, ne jako zaujatý fanda jedince v F1.
Je pravda, že by asi našli způsob, jak Nica "uklidit", ale jde o to, jak by to udělali. To by mu museli tankovat plnou nádrž v kvaldě a závodní mapu mu dát s deficitem 100 koní.
Je pravda, že v roce 2014 ta situace byla brutální. Když Mercedes pustil do aut plný výkon, který byl na hraně s ohledem na životnost, tak to v závodě umělo ujíždět o 2 sekundy na kolo zbytku světa. Tam by se ta Schumiho půl sekunda ztratila. V roce 2015 by už ale byl dost pod tlakem. Tam už si Mercedes držel nadvládu jen díky špičkovým pilotům. Ale souhlas, Schumi by udělal v roce 2014 titul a šel by. I když, kdo ví. V roce 2012 skončil právě proto, aby si dál nekazil kredit svoji výkonností, byť se to zaobalovalo všelijak. V čem se určitě shodneme je to, že kdyby Mercedes už tehdy dominoval a Schumi zase sklízel vítězství a pódia, pochybuji, že by se pakoval.
Jen bych trochu nakousl to uspokojení ze sedmi titulů. Do jisté míry ano, ale bylo vidět, že v té druhé kariéře do toho šel jakoby předchozí úspěchy dal do vedlejšího kumbálu. Snad jen "kamarádství" s Vettelem na trati tomu dávalo trochu vzpomenout, ale jinak to byl ten starý známý Schumi s rudou před očima. Pod což se určitě podepíše minimálně Barrichello.-
odin
21:10 06.11.2018 77.240.103.XXXTo nebyl kompliment, ale fakt. Protože jsem to nemyslel, jen s ohledem na naši diskuzi, ale i na tvé diskuze, kterých se neúčastním a jen je čtu. V drtivé většině tvé názory mají hlavu i patu a ještě jsou jaksi "nad věcí". Což obdivuji, protože já to ve většině případů neumím. Když se snažím být nad věcí, zní mi to po přečtení arogantně avětšinou to přepisuji.
Co se týče Schumiho. Už před jeho prvními závody druhé kariéry jsem psal nesoudným fans, že Rosberga bude porážet, jen v případě, když tým Nica spoutá dvojitým řetězem. Tak to je můj koment k tvému druhému odstavci. Ale dovedu si představit, že by Mergl měl dominantní auto, stajně jako Ferrari a tým jel na Schumiho. Ostatně mnohdy to v F1 tak chodí, že se komerční zájem preferuje nad skutečné rozložení sil. Prostě podle mého byl jediný důvod, proč Rosberg mohl Schumiho porážet, výkonnost auta. Kdyby měli auto dominantní, pak by Mergl nikdy nedovolil Nicovi končit před Schumacherem aby ho obíral o další tituly.
A konec Schumiho? No nejspíše by tříletou smlouvu dodržel a pak by byla řada na Nicovi. Tak jsem to myslel.
Uspokojení ze sedmi titulů? Podle mne už to nebyl ten zarputilý Schumi. Už tomu nedával sto procent. Když jej předjeli soupeři o kolo, zajel do garáže a skončil. To by v první kariéře s jedním, dvěma tituly neudělal, když jěště věděl, že potřebují sbírat data. Starý Schumi to byl jen, když viděl naději na slušný výsledek, čili jen v pár závodech. Jo a souboj s Barikem alá Senna Prost v Portugalsku dal na chvilku vzpomenout na Schumiho kousky v jeho první kariéře.-
jon
22:39 06.11.2018 90.176.154.XXXJá někdy něco také přepíšu. Někdy umím jít s rýpnutím trochu za hranu a hodně lidí zde tyto fórky neumí rozdýchat. Ale jako v životě, snažím se vždy začít kritikou ve svých řadách, pak teprve koukám kolem. Ale je pravda, že pokud šlo třeba o McLaren v posledních cca třech letech, moc se to nedalo. Ale co odešel ten šantala, rapidně se to zlepšilo, tak už jsem je tak nějak vzal do jarních testů na milost.
Co se týká Schumiho, vidíme to úplně stejně. Já ho budu vždy uznávat jako pilota, který dokázal do F1 přinést neuvěřitelnou komplexnost a svým způsobem i jistou formu harmonie do Ferrari. Samozřejmě nelze pominout vliv Brawna, Byrna a Todta. Sešla se tam neuvěřitelná parta, která s těmi zdroji dokázala neskutečný úspěch.
To mi ale nikdy nedá zapomenout na:
- Adelaide 1994
- ta samá prasárna v Jerezu 1997
- pokus o boxerský souboj ve Spa 1998 po tom, co to do Couldharda zbytečně nahulil
- Rakousko 2000, kdy zbytečně ohrozil zbytek pole jízdou ve vraku
- kvalda v Monaku 2006
- a konečně i Tebou zmíněné Maďarsko 2010, kdy se trochu zapomněl v dávných dobách, kdy se podobné prasárny tolerovaly
Ale na druhou stranu, to Adelaide mělo na srážky aspirantů na titul nějakou auru. A vzhledem k tomu, že Alain a Ayrton patří k mým velikým dětským idolům, ten rok 94 mu zase nemohu tolik zazlívat.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
13:07 02.11.2018 178.255.168.XXXať se ti to líbí nebo ne, pravdou to je. Ferrari stálo o schumachera a ten si dal za podmínku k přestupu že bude kecat do personální politiky konstruktérské sekce, takže kromě todta si zbytek tebou jmenovanejch lidí dovedl v průběhu sezony 96 z benettonu do ferrari a ti lidi přešli kvůli němu.
V mercedesu nic nedokázal, protože F1 mu už neumožnila pracovat stylem, kterej jemu vyhovoval a navíc ta mladá generace pilotů už jela míru nasazení, kterou do F1 donesl on... nevím co k tomu víc dodat.
Když se podívaš na vettela, tak ten by bez dominantního vozu a podpory týmu nezajel asi nic a hamilton? Když nemá vše v ideální konstelaci, tak se sesype jak domeček z karet
-
-
Duncan66
16:34 02.11.2018 89.29.32.XXX2008 nebyl Mcl zadne dominantni auto.
A Era ve Ferrarri nebyla jen diky Schumimu, ale diky mnoha dalsim lidem, kteri na dominanci meli vetsi podil, nez Schumi a taky diky protekci, kterou rudi meli napr. u vyrobce pneu a diky penezum, takze mohli najezdit behem sezony stovky tisic testovacich kilometru. Schumi je jen drobny kousek cele skladacky, rozhodne to nebyl hlavni faktor. -
odin
19:09 04.11.2018 77.240.103.XXXNevím, kdo ti dal šest plusů???
Dokážeš tvrdit, že RedBull je hódně průměrnej tým současnosti?
Já, jak je nemám zrovna v lásce, tak bych o nich něco podobného neřekl.
Představ si, že Benetton byl v roce 1990 (před vstupem Schumiho ) celkově třetí z deseti, tedy podobné umístění s RB současnosti. Když k nim Schumi přestoupil 1991, tak s ním skončili na čtvrtém místě z dvanácti a 1992 byli zase třetí z třinácti.
Promiň, ale šíříš tu bludy. Tohle nejsou výsledky těžce průměrného týmu, ani řed vstupem Schumiho, ani po vstupu. Ten tým byl na vzestupu, moc dobře si to pamatuji. A podobné to bylo s Ferrari. Před Schumim byli třetí. Žádná tužka. Dominovaly týmy s motory Renault Benetton a Williams. Po přestupu k Ferrari dominoval Williams s Renckem pod kapotou a Ferrari se posunulo na druhé místo před Benetton s Renckem a průměrnou dvojicí pilotů Berger, Alesi. Tehdá rozdíl dělaly i motory a Renault byl velmi dobrý, než jej vystřídal Mercedes pod kapotou McLarenu a když se stal Mergl poruchovým vystřídalo jej Ferrari.Vždy to bylo o autě, a až pak o pilotovi.
A ještě poznámka. Kdyby jsou chyby. Těžko vědět co by bylo, kdyby si nezlámal nohu. Ale je nezpochybnitelné, že si nohu zlomil jen a jen díky své chybě. Tak nevím o čem tu spekuluješ? Já na to koukám spektrem 70-tých let a tam každá chyba byla nějak potrestána (někdy i smrtí pilota).
-
-
-
Adi
20:08 01.11.2018 83.240.61.XXXTřeba rok 1988, tam musel vyloženě Senna ukázat to nejlepší s tím nedominantnim McLarenem. Nebo rok 1989, to byl McLaren Honda taky bez dominance... konec ironie. Napsal si hroznou hloupost, promiň Každý titul má váhu! A i když mas jen jednoho soupeře, je slastný pocit ho porazit... Nico Rosberg by ti o tom mohl povídat ;) -
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek