DISKUZE K ČLÁNKU Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?
Fernando Alonso si po svém rozhodnutí opustit Formuli 1 každý závod užívá jako oslavu, byť závodí s nekonkurenceschopným McLarenem. Co se mu nelíbí na současné Formuli 1 a kdy podle něj dojde k jejímu zlepšení?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
kubajs
21:18 15.10.2018 82.117.139.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
kakaa
20:17 15.10.2018 46.135.12.XXXKecy v kleci, f1 co je teď je ok. To chcete zase barichela s 5ti litrama paliva v nadrži aby vyhrál q a mohl brzdit všechny za sebou a darovat vítězství natankovanému šumimu? Nebo zase neměnit gumy v závodech, nebo aby tu jezdily o 10s na kolo pomalejší zjevy jako 2009? Pamatujete na trulliho vláček v alonsem opěvovaných dobách. Kdyby se letos ferko nezhroutilo samo do sebe, mohla to být jedna z nejlepších sezon za posledních 15let -
-
Situs
09:22 15.10.2018 85.70.164.XXXPěkně to shrnul Zkusím to brát jako on, a zbytek letošních závodů s ním si prostě užít. Ten chlap bude hodně chybět, ať už ho někdo žere nebo nesnáší, je obrovskou osobností a mě bude jeho jízda v F1 hodně scházet.
Co se týče "nápravy" F1, je to podle mě složitější než to vypadá a sláva jakou měla F1 je podle mě nenávratně pryč a nevrátí se to. Přijde mi skoro sci-fi aby dnešní mládež sledovala závod 2h a hltala kvalifikaci s tréningy a to vše okolo, nevidím tam moc příležitost aby je to připoutalo k tv, a těch důvodů je spousta jak na straně F1 tak na straně nového věku. Za mě, zavedeného fandu po 2 desetiletí, mohu říci že na mě doléhá oproti dřívějšku především absence pocitu něčeho výjimečného, tam kde jsem si dříve dokázal říci wow mám teď spíše rozpaky. Chyby jezdců nejsou trestány jak by měly být a ta sterilita a bezpečnost okruhů zašla daleko, všeho šetření je pro F1 špatné, s tím spojené penalizace jsou zlé, zvuk mi schází, jezdce již nevnímám jako hrdiny a je toho ještě více. Třeba je to ale normální a k určitému nasycení dochází neustále, vše je pomíjivé, bacha na to.-
Jirka_1
15:53 15.10.2018 217.30.64.XXXJe pravda, že od dob Schumachera a tehdejších možností, jak provést závodní strategii, kdy si dokonce vymysleli 4 zastávky v boxech, to dnes není. F1 se změnila v ekozávod, honí se litříky, přitom tisíce diváků propálí jen v kolonách před a po závodech tisícinásobky těchto hodnot.
F1 se stala tak drahá, že si ji prakticky nikdo nemůže dovolit provozovat. Proto je problém dostat do pole další stáj, na F1 se nedá vydělat, vyrobit nějaký zisk. Všechno je o dotacích a jen jakási pofidérní chuť závodit drží zavedené stáje v poli. Myslím, že F1 brzy skončí, Haase a spol. nemusí bavit vrážet peníze do něčeho, kde nemá naději na úspěch, vyhrát aspoň jednu nebo dvě VC za sezónu, nemluvě o titulu. Ale co, aspoň jsem zažil Sennu, Mansella, Schumiho, Alonsa... -
snebka
18:10 15.10.2018 185.151.252.XXXTak to asi záleží. Je mi přes 20 tak nevím jestli zapadám do kategorie mládež , ale já třeba osobně bych byl nejradši, kdyby každý závod měl limit oněch dvou hodin a ne třeba jen hodiny a čtvrt jako na Monze. Co se týče toho, že před 12 lety (Alonsův příklad) byly závody zajímavější. No já nevím. Mám to asi stejně jako Hamilton, který říkal, že jako dítě (a to je ještě o deset let starší) u závodů F1 bez problémů usínal. Sám si pak pamatuju na článek v časopise Speed z roku 2006, kde jeden z autorů psal, že F1 je tak akorát vhodná k po obědovému spánku . Tím nechci nijak hanovit zmíněné roky jen říkám, že se komentáře k F1 zase tak moc nezměnily-
odin
20:36 15.10.2018 77.240.103.XXXsnebko, tobě jedinému dávám za pravdu. Ty závody se zase tolik nezměnily. Změnilo se závodění. Což je podle mne rozdíl.
Já zažil prakticky celou "Zlatou éru sedmdesátých let" a i tehdá bylo dost nudných závodů. Ale bylo to o závodění, o emocích, o riziku. A tehdá i o sportu. Bohužel umírali při tom lidé.
A tak se toho chopili jistí lidé-zachránci. A ti z F1 udělali naprosto bezpečnou, ale sterilní soutěž, kterou povýšili na show, jež jim nesla obrovské zisky. Jen sport se z této rádobysoutěže jaksi vytratil.
A tak se stále již mnoho let řeší, kdo měl být kdy a jak penalizován za něco, co v sedmdesátých letech bylo penalizováno jaksi automaticky a bez komisařů.
A tak se tu "perou" příznivci sedmdesátek s příznivci osmdesátek, devadesátek, milénia i prvního desetiletí s druhým desetiletím v novém tisíciletí. I když nevím, kdo by mohl být příznivcem těch novodobých tradic?
Snad Vettelovci, či Hamiltonovci!? Ale stejně tak se dají aplikovat podobné principy obdivovatelů na minulá desetiletí. ( Schumacherovci, Sennovci, Prostovci....)
F1 je nejen sterilní, ale i inflační. Dříve totiž, bylo udělováno mnohem méně bodů za mnohem větší výkon i riziko, než dnes? Dřív nebyly žádné automaty, ani poloautomaty, stejně tak nebyly žádné elektronické berličky. A tak záleželo mnohem více na závodnickém umění pilotů. A to čím dál více proti proudu času.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek