DISKUZE K ČLÁNKU Do McLarenu se vrací Pat Fry, povede vývoj vozu pro sezónu 2019

Bývalý šéfinženýr McLarenu Pat Fry se vrací do Wokingu, kde má posílit tamější technický tým zabývající se vývojem monopostu pro sezónu 2019.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Do McLarenu se vrací Pat Fry, povede vývoj vozu pro sezónu 2019

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 05.09.2018 07:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 04.09.2018 14:00
Ten motor není natolik jiný, protože to by úplně… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 04.09.2018 21:27
Víme. Od zatáčky č. 7 a 8 v prvním kole mu… »
» Mac_ (Hlasoval 1 člověk) 05.09.2018 07:54
No vždyť to je do boxů jedna zatáčka... »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Radovan Č.

    Radovan Č.

    85.132.138.XXX
    Nevíte někdo, co bylo příčinou Alonsova odstoupení?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Povede vývoj vozu na 2019? Neběží náhodou už tenhle vývoj?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Běží a povede ho.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        No napadla mě taková myšlenka, že dosazovat šéfy do "rozjetého vlaku" není asi ideální, nicméně momentálně to ale asi může být u Mclarenu jen lepší.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Tak vývoj vozu do značné míry povedou inženýři, Pat Fry tam bude na to aby celý vývoj byl maximálně koordinován a směřoval k cíli.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Posilu jednoznačně vítáme 11 Hlavně to chce zbavit se těch problémů s tunelem aby čísla z něj korespondovala s realitou, pak se rozjede vývoj jak má.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Tak nějaký posun by v roce 2019 mohl nastat. Ten monopost po předělání na motor Renault stojí opravdu za starou bačkoru. 05

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Snad přijde. Hlavní neduhy snad s novým autem budou napraveny, já doufám že s továrním Renaultem budem držet krok. Koukni na závodní rychlost, ona není od nich moc vzdálená. Je to o pochopení proč se trápí v tom tunelu a proč se šasi s Renaultem tak nepovedlo, a něco letos jistě už zjistili.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Osobně odhaduji, že ten motor je natolik jiný, že jim to rozhodilo skoro všechno Aerem počinaje, těžiště, zadní náprava.....A to nejde spravit hned.
          Šásko 2017 vs 2018 je nebe a dudy.... 05

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Taky bych řekl.
            Snad přijdou na nápravu, a to se hlavně projeví na autě na další sezónu.
            Letošní kára je ztracená, tak hlavně aby si Lando pořádně natestoval.
            Nebylo by špatné ho zkusit dost do závodu F1 ještě letos.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Ten motor není natolik jiný, protože to by úplně stejně dopadlo i TR, a to se nestalo. On být ani jiný nemůže, hodně parametrů je dáno pravidly (počet váloců, objem, jejich rozevření, atd. Takže všichny motory si ve výsledku prostorově a váhově musí být podobné. Krom toho to, že nefunguje aero a dochází k odtrhávání proudění vzduchu nemůže být motorem, aero oproti loňsku dle tvrzení McLarenu bylo změněno jen minimálně.

            Prostě celý problém je v tom že McLaren v roce 2017 tak trochu kecal, když dobře projel část okruhu, bylo to šasim, když ji projel špatně, balo to motorem..., faktem je že odstup McLarenu se po přechodu na motor Renault na špičku nesnížil. V posledních závodech je mezisezonní zlepšení McLarenu v rozmezí 2-4 desetin sekundy.

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.70.XXX
              Jak se to vezme někde byl článek o porovnání motorů Renault a Honda a vyšlo z toho, že Renault v zadní části vozu zabírá podstatně více místa, čímž asi naboural řešení zadní části vozu McLarenu. Honda je tam úspornější, takže naopak TR tam nemuselo dělat takové zásahy. dle mého McLarenu nefunguje hlavně zadní část a potom samozřejmě hapruje efektivita aera, kdy mají v poměru přítlak/odpor moc vysoký odpor pro dosažení určitého přítlaku, čímž nemají tak vysokou max rychlost.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                Tahle výhody platila hlavně u první generace Hondy, kdy byl motor znatelně menší a doplácel na to výkonem, a to se bavíme o letech 2015 a 2016. Když porovnám fotografie zadní části McLarenu z roku 2017 a 2018, tak tam žádný markantní rozdíl nevidím.

                Pokud jde o velký odpor vozu a nízkou maximální rychlost, připomínám, že úplně stejně se McLaren trápil i v letech 2015-2017 s motorem Honda, ale i v letech 2013 a 2014, kdy ho poháněl Mercedes... takže tohle je dlouhodobý problém šasi McLarenu.

                Dále zde máme ono skvělé fungování šasi v loňském roce. Faktem je, že loni šasi na některých okruzích fungovalo dobře, a také je faktem, že v závodním režimu fungoval McLaren lépe než v kvalifikaci. Podobně je to ale i letos, i letos třeba v Barceloně šasi fungovalo velmi dobře, zvláště pak v třetím sektoru, který je o šasi nikoli o motoru. A i letos je McLaren v závodním režimu obvykle konkurenceschopnější. Problém je, že o skutečné výkonnosti šasi v letech 2015 a 2017 nemáme relevantní informace, protože nebylo adekvátní srovnání.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Limbi

                  Limbi

                  147.228.209.XXX
                  Četl jsem ten článek letos to znamená že platil pro srovnání aktuálních PJ. Nevím jak tam nemůžeš vidět rozdíl když mají kompletně jiné zavěšení kol. To vidí snad každý.

                  V letech 2013 a 2014 se McLaren netrápil s maximální rychlostí ale s trakcí a pomalým průjezdem v zatáčkách. Auto v posledních sezónách doplácelo na svou "novost" a bylo hodně nervózní. To co je trochu zachraňovalo byla právě síla motoru, která jim pomáhala,a by se dokázali na rovinkách bránit. Tudíž je to přesně opačný problém, než měl McLaren s Hondou. Tam dokázal být v zatáčkách jedním z nejrychlejších, ale chyběl výkon. Letos jak Honda, tak FIA chválili vývoj Hondy, že udělali od loňska velký pokrok jak ve výkonu, tak spolehlivosti.

                  Přijde mi to od tebe jako hejt McLarenu, ale celkově jim auto pod Hondou fungovalo nejlépe na tratích, které nejsou náročné na výkon, ale na šasi, takže už to je nějaký ukazatel problému.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama