DISKUZE K ČLÁNKU Do McLarenu se vrací Pat Fry, povede vývoj vozu pro sezónu 2019
Bývalý šéfinženýr McLarenu Pat Fry se vrací do Wokingu, kde má posílit tamější technický tým zabývající se vývojem monopostu pro sezónu 2019.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Do McLarenu se vrací Pat Fry, povede vývoj vozu pro sezónu 2019
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 2 lidé)
04.09.2018 14:00
Ten motor není natolik jiný, protože to by úplně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
airwar1939
15:29 04.09.2018 176.74.141.XXXTak vývoj vozu do značné míry povedou inženýři, Pat Fry tam bude na to aby celý vývoj byl maximálně koordinován a směřoval k cíli.
-
-
-
-
-
-
Situs
13:06 04.09.2018 85.70.164.XXXSnad přijde. Hlavní neduhy snad s novým autem budou napraveny, já doufám že s továrním Renaultem budem držet krok. Koukni na závodní rychlost, ona není od nich moc vzdálená. Je to o pochopení proč se trápí v tom tunelu a proč se šasi s Renaultem tak nepovedlo, a něco letos jistě už zjistili.-
-
airwar1939
14:00 04.09.2018 176.74.141.XXXTen motor není natolik jiný, protože to by úplně stejně dopadlo i TR, a to se nestalo. On být ani jiný nemůže, hodně parametrů je dáno pravidly (počet váloců, objem, jejich rozevření, atd. Takže všichny motory si ve výsledku prostorově a váhově musí být podobné. Krom toho to, že nefunguje aero a dochází k odtrhávání proudění vzduchu nemůže být motorem, aero oproti loňsku dle tvrzení McLarenu bylo změněno jen minimálně.
Prostě celý problém je v tom že McLaren v roce 2017 tak trochu kecal, když dobře projel část okruhu, bylo to šasim, když ji projel špatně, balo to motorem..., faktem je že odstup McLarenu se po přechodu na motor Renault na špičku nesnížil. V posledních závodech je mezisezonní zlepšení McLarenu v rozmezí 2-4 desetin sekundy.-
Limbi
14:15 04.09.2018 147.228.70.XXXJak se to vezme někde byl článek o porovnání motorů Renault a Honda a vyšlo z toho, že Renault v zadní části vozu zabírá podstatně více místa, čímž asi naboural řešení zadní části vozu McLarenu. Honda je tam úspornější, takže naopak TR tam nemuselo dělat takové zásahy. dle mého McLarenu nefunguje hlavně zadní část a potom samozřejmě hapruje efektivita aera, kdy mají v poměru přítlak/odpor moc vysoký odpor pro dosažení určitého přítlaku, čímž nemají tak vysokou max rychlost.-
airwar1939
14:35 04.09.2018 176.74.141.XXXTahle výhody platila hlavně u první generace Hondy, kdy byl motor znatelně menší a doplácel na to výkonem, a to se bavíme o letech 2015 a 2016. Když porovnám fotografie zadní části McLarenu z roku 2017 a 2018, tak tam žádný markantní rozdíl nevidím.
Pokud jde o velký odpor vozu a nízkou maximální rychlost, připomínám, že úplně stejně se McLaren trápil i v letech 2015-2017 s motorem Honda, ale i v letech 2013 a 2014, kdy ho poháněl Mercedes... takže tohle je dlouhodobý problém šasi McLarenu.
Dále zde máme ono skvělé fungování šasi v loňském roce. Faktem je, že loni šasi na některých okruzích fungovalo dobře, a také je faktem, že v závodním režimu fungoval McLaren lépe než v kvalifikaci. Podobně je to ale i letos, i letos třeba v Barceloně šasi fungovalo velmi dobře, zvláště pak v třetím sektoru, který je o šasi nikoli o motoru. A i letos je McLaren v závodním režimu obvykle konkurenceschopnější. Problém je, že o skutečné výkonnosti šasi v letech 2015 a 2017 nemáme relevantní informace, protože nebylo adekvátní srovnání.-
Limbi
16:43 04.09.2018 147.228.209.XXXČetl jsem ten článek letos to znamená že platil pro srovnání aktuálních PJ. Nevím jak tam nemůžeš vidět rozdíl když mají kompletně jiné zavěšení kol. To vidí snad každý.
V letech 2013 a 2014 se McLaren netrápil s maximální rychlostí ale s trakcí a pomalým průjezdem v zatáčkách. Auto v posledních sezónách doplácelo na svou "novost" a bylo hodně nervózní. To co je trochu zachraňovalo byla právě síla motoru, která jim pomáhala,a by se dokázali na rovinkách bránit. Tudíž je to přesně opačný problém, než měl McLaren s Hondou. Tam dokázal být v zatáčkách jedním z nejrychlejších, ale chyběl výkon. Letos jak Honda, tak FIA chválili vývoj Hondy, že udělali od loňska velký pokrok jak ve výkonu, tak spolehlivosti.
Přijde mi to od tebe jako hejt McLarenu, ale celkově jim auto pod Hondou fungovalo nejlépe na tratích, které nejsou náročné na výkon, ale na šasi, takže už to je nějaký ukazatel problému.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek