DISKUZE K ČLÁNKU Boullier u McLarenu končí, ke kormidlu se dostávají De Ferran a Stella
McLaren dnes oznámil rezignaci svého závodního ředitele Erica Boulliera. Stáj na závodních okruzích nedosahuje očekávané výkonnosti. K jakým dalším personálním změnám u týmu dochází?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Boullier u McLarenu končí, ke kormidlu se dostávají De Ferran a Stella
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovalo 7 lidí)
05.07.2018 14:42
Konecne dobra zprava. Uz se zacina blyzkat na… »
» uzivatel001639
(Hlasovalo 7 lidí)
05.07.2018 14:57
Vysoke cile? A jake cile si mel tedy McL stanovit… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
22:07 05.07.2018 176.74.141.XXXNa základě vývoje letošní sezony jsem u McLarenu zemětřesení očekával, a podle mě bude tohle jen špička ledovce, těch lidí co odejde bude mnohem víc. Jen si nejsem jist jak pomůže rozdrobení řízení firmy z jednoho mezi tři lidi. Co mám zkušenosti, tohle botnání počtu "ředitelů" nikdy k ničemu nevedlo, dát někomu funkci ještě dobré rozhodnutí neudělá. A u McLarenu bude muset projít restrukturalizací celé konstrukční oddělení, a nevím zda tam mají někoho, kdo by tomu dal řád.-
Mansell_fan
22:34 05.07.2018 37.188.154.XXXJde to vlastně přesně proti tomu co nedávno kritizoval John Barnard, tedy že McLarenu chybí pyramidová struktura která tam tak úspěšně fungovala za Dennise, prostě ten velký šéf který má poslední slovo. Místo toho budou šéfové tři.
-
-
daaviid23
17:11 05.07.2018 91.245.26.XXXVypadá to i na změnu vyjadřování.
Zak definitivně potopil pohádku o nejlepším loňském šasi a dál řekl, že návrat mezi špičku potrvá nejspíš několik let.
Za mě osobně je tenhle způsob mnohem lepší neź ty předchozí řeči odtržené od reality. Za tohle palec nahoru a hodně štěstí v návratu na vrchol-
Situs
17:58 05.07.2018 217.31.62.XXXVíš jak, tenhle "restart" jim právě umožnila rezignace Boulliera. Opadnutí tlaku, získání času, snížení cílů, přijmout zklamání za realitu a jít dál. Tahle změna není změna která udělá auto lepším, rozhodně ne prioritně a už vůbec ne krátkodobě, tahle změna je únik z mediální slepé uličky kam se McLaren díky nenaplněným očekávání dostal, a která začala být už těžko udržitelná. Rozebírat čokoládovou aféru jako hlavní téma tiskovky bylo pro McLaren mediálně už velmi špatné.
..... jinak teď jsem si nějaké prohlášení Zaka přečetl, ty 2 u bratrů, rozhodně dobrý mediální restart a přístup. A že nevzdávají boj o 4 příčku mě potěšilo-
uzivatel001639
21:31 05.07.2018 37.188.187.XXXTen boj o 4., 5., 6., 7., jak rikal Zak je hezky, ale hlavne ze dodal vsechny pozice. Boj o 4. pricku je hezky, ale Renault nedavno rikal, jak je uz vcelku v klidu na 4. pozici a ze se muzou venovat pomalu pristimu roku. Nejde jen o slova Renaultu, ale i to co k tomu Renault vede a to je jakou ma jdo rychlost a jak boduje a bidoval treba za posledni 3, 4, 5 zavodu. Vsechny tymy jako Haas, Renault, FI za tyto zavodu slusne bodovali a pravdepodobne bodovat budou. McL bude rad, kdyz udrzi 5. misto Ferrari a Mercedes maji slusny motory a jejich zskaznici toho budou dobre vyuzivat. Jestli McL viditelne nezabere bude z toho 6., 7. misto. Ve stavajicim stavu by Zak o 4. miste mic mlubit nemel. To je nad jejich sily.
-
-
-
-
uzivatel001639
14:57 05.07.2018 37.188.228.XXXVysoke cile? A jake cile si mel tedy McL stanovit? Mit rychlejsi auto nez STR, ktere jede s opovrhovanou Hondou? S STR, ktere ma malý rozpočet a pres zimu predelavali oproti McL komplet auto, to znamena zasadne i predni cast auta i s nosem? Vzdyt McL dnes s Alonsem a to je sakra dobry jezdec ve kvalde nestaci ani na takovyto tym a to je sakra spatne. Takze to neni o vysokych cilech ale o neplneni uz tech nejnizsich cilu, coz vlastne ani nemohou byt cile, ale mela byt povinost. Povinost byla bojovat s tovarnim Renaultem a ne se ve kvalde nechavat porazet od STR.
Dalsi chyba je, ze chybi u McL i pokora. Meli vyjednavat dele o motoru a vyzebrat Mercedes. S Renaultem to na bedny vypada pouze nahodne a to jiste neni cilem.
Chce to zasadni rez, postavit tym od zakladu, zmenit motor a pujde to. Takze pockejme na rok 2021 a uvidime kam se pohnou se sasim s tymem a doufejme i s lepsim motorem. -
uzivatel001639
14:42 05.07.2018 37.188.228.XXXKonecne dobra zprava. Uz se zacina blyzkat na lepsi casy. Jeste vyndat ty konstruktéry, kteri nevi jak dal a mohlo by se to pohnout.
Je treba si nic nenalhavat o vysokych cilech a nekam se pohnout. Jake pak vysoke cile, vzdyt se neustale ohaneli nejlepsim sasim a vysledky jsou bidne uz peknou radku let. Jak rika legendarni konstrukter Barnard, s Hondou se jim darilo svalovat vse na Hondu. Za vse mohla Honda, ale podivejme se na rok 2014 a dominantni Mercedes. Uz tehdy to nefungovalo. Letos s Renaultem opet bida. Sice bodove pokrok, ale to by byly s Hondou letos na tom podobne. Body se hlavne povedly diky nemohoucnosti TOP3. Ted po par zavodech, kdy meli pokrocit ve vyvoji a zacit tlacit na TOP3 tak nestihaji ve kvalde mimo Williamsu nikoho. -
SergioPÉREZ
13:12 05.07.2018 78.108.149.XXXJedině "spolupráce" s Mercedesem a lidmi: Witmarsh, Pérez, Noris by zaručily úspěch, bedny a Titul,.
-
tom11
08:26 05.07.2018 193.86.205.XXXVezmu to z úplně jiné stránky. Pokud se nepletu, tak Boullier je poměrně "dobrým zdrojem" některých zdejších exkluzívních informací. Z tohohle hlediska je jeho odchod pro nás, jako čtenáře, ztrátou. Pokud to ale McL pomůže, bude tato ztráta ziskem. Možná teď i bude moci něco zajímavého "pustit" když už není na palubě. Navíc věřím, že Boullier zanedlouho bude opět v zajímavé pozici se spoustou informací a něco málo zbyde i na nás-
api
10:19 05.07.2018 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
Kevin
21:05 04.07.2018 80.250.30.XXXNevím co přesně je problém McLarenu, asi od každého něco, ale ryba většinou smrdí od hlavy. Myslím, že když je v týmu moc šéfů, o to víc je pak politiky a míň se táhne za jeden provaz. Mclaren je na šikmé ploše už delší dobu a nemůžou za to řadoví inženýři, že by snad najednou zhloupli. Můžou za to v prvé řadě manažérské neúspěchy, přešlapy, jak tomu kdo chce říkat. Vícero šéfu teoreticky může fungovat, ale vždy tam musí být nějaká pevná ruka, vůdce, aby to udržel na uzdě. Denis to s Hondou uspěchal (chyba), ale ten cíl byl správný, koukal se směrem dopředu. Nebyl mi úplně sympatický přístupem k lidem, ale zase věděl co chtěl dosáhnout a proč. S jeho odchodem se asi zhroutia ta soudržnost roztroušených kompetencí mezi mnoho lidí. Nebo přinejmenším ty zkušenosti, jak se v určitých situacích chovat, jakým zůsobem překonávat problémy, jak správně řícit lidi apod. Ano, ta epizoda s Hondou byla bídná co se výsledků týče, taky lidi v týmu z toho byli deptaní, ale všichni tak nějak věděli co mají dělat. Teď mi to příjde spíš jako zmar a anarchie. Struktura vedení by se asi měla zeštíhlet a dosadit tam někoho, kdo bude zase tím kapitánem, který to bude mít kompletně pod palcem, tak jak to zastával tehdá Denis. Kdo bude mít tu odpovědnost, znalosti a kdo si vezme těžká manažerská rozhodnutí na svoje bedra. Ve Ferrari taky fungoval takový alibizmus, viz. například hádky mezi vedoucím vývoje motorů a aerodinamiky, netáhli za jeden provaz a jen se hádali, kdo může za slabý závodní výkon auta jako celku. Snad to nebude k smíchu, ale možná že ten prodavač Fiatů Marchione zase nebude takový břídil jak se o něm často mluvilo. I on je trochu takový Denis, nebál se vyhazovat ty nejvyšší šéfy a zároveň dal příležitost jiným. Pokud je v týmu politika a šéfové prostě neumožní inženýrům přinést plný potenciál jejich mozků z vůdodu sentimentu,minulých zásluh a spousty jiných důvodů, tak prostě nikdy tolik výkonnosti nevytáhnout z prostředků, které mají k dispozici. Závěrem chci říct, že si myslím, že Bulier asi nebude ten, jehož výrazným přičiněním se Mclaren dostal tam kde je, asi to není špatný manager, ale nejspíš nebyl vůbec u zdroje problémů a nemohl ho nijak ovlivnit. Chtělo by to zase nějak silnou výraznou osobnost, pana direktora, méně šéfů a víc pravomocí a odpovědnosti pro ty, kteří to dostanou na starosti. Když se pak něco nebude dařit, bude jasnější, kde toho zakopaného psa hledaat.-
Pepan
21:24 04.07.2018 89.24.157.XXXAsi máš pravdu. Teď je jenom otázka, zda Boullier věděl, co s týmem udělat a majoritní vlastníci mu házeli klacky pod nohy, nebo nevěděl a odchod byl reakcí na zoufalství, že neví kudy kam. A s tím Marchionem, to Ti podepíšu do detailu. Ty hádky mezi odděleními motorářů a podvozkáři, kdy Ferrari pomalu padalo tabulkou, to nebylo zrovna potěšující. Pak přišel manažer od cigaret a naráz Ferrari bojuje s Mercedesem o první šprycli.-
Kevin
21:58 04.07.2018 80.250.30.XXXMarchione vyhodil Alissona a všichni se tukali na čelo. Alisson je rozhodně jeden z nejlepší a má svoje metody práce. Myslím si, že si toho bral na sebe až moc, za Montezemola prakticky pracoval úplně na všem, velkej dříč. Ale pak mu zemřela manželka a on kvůli dětem už nejezdil na každý závod a už neměl tolik času trávit v továrně. Byl odejit a já si i myslím, že kdyby býval zůstal, tak by to prostě nebylo ono. Stejně tak Marchione hrábnul do dluholetého šéfa vývoje motorů a dnes se nezdá, že by to byla chyba, teď už se mluví minimálně o srovnatelném motoru s Mercedesem. Marchione si jde za svým, přesně víc co chce a nebojí se svoje plány realizovat. Někteří šéfové prostě koukají trochu dál a spřádají velké plány, když se vezme úspěch Denise a jeho týmu Mclaren, tak to bylo díky jeho umu jako managera. Věděl jaký chce piloty, konstruktéry, motory, prostě měl vize. Hodna byl taky správnej byť ukvapený tah, ale po bitvě je každý generál. S tím Boulierem, on už ukázal že špatnej manager není, vždycky ale záleží kolik toh ze své přidělené pozice může ovlivnit. Jako manager měl určitě názory na to, jak situaci řešit, ale podle mně neměl rozhodovací pravomoce tam, kde asi Mclaren trápí achilova pata. Někde tu byl článek o nedotknutelných členech téhle stáje, ti asi mají zastání u akcionářů. Pokud tam sedí nějaká "žába na prameni" a ty ze své pozice na ni nemůžeš šáhnout, tak to lepší nebude. Je to jen můj názor, myslím si, že Boulier byl ze své pozice prakticky bezmocný něco výrazně měnit tam, kde to Mclarenu nešlape. Se divím, že se vůbec nesklonuje jméno hlavního vedoucího přes konstrukci auta a aerodinamika, kterýho tak draze přetáhli. Musím říct, že mě Prodromou vůbec nepřesvědčil, třeba fantasticky pracoval jako pravá ruka Adriana a perfektně se staral o Adrianem vytýčený záležitosti, ale jako "kapitán" je asi na míle Adrianovi vzdálený.... O těchle lidech se nemluví vůbec a přitom ti jsou tak nějak u zdroje. Podle mě je teď na Zakovi aby identifikoval problém a začal činit kroky k jeho řešení. Aby zjistilli, máme problém s CFD, máme problém s tunelem, nebo jestli třeba není problém v tom, že aerodynamik není zase takovej kádr a skřípe to tam. Třeba je Prodroumou schopný, ale zase to neumí se svýma podřízenýma, kdo ví. Každopádně si myslím, že ty problémy byly mimo Boulierův rybník...-
Ferda
22:11 04.07.2018 46.47.176.XXXlotus byl ve své podstatě nový tým, který se teprve formoval. Čerstvý a tvárný jako plastelína, kdežto Mekáč je proti vykopávači hrobů stará masa a tvrdá jako kost. Těžko jej formovat když zaměstnanci moc dobře vědí že se nejedná o prospěch týmu, ale o mocenský boj. V takovém případě žádná loutka proti skalnímu davu obstát nemůže.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek