DISKUZE K ČLÁNKU Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?
Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt prohlásil, že hybridní pravidla zašla ve své složitosti trochu daleko, proto bude třeba udělat krok zpět.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
22:40 23.05.2018 176.74.141.XXXBohužel MGU-H je nejgeniálnější věc která se v dějinách F1 a spalovacích motorů v oblasti vývoje motorů objevila a pomohla turbo motory dovést na 100% funkční úroveň. Jejich odstraněním příjde turbo motor o svou dokonalost a opět se vrátí logické neduhy této koncepce. A to nemluvím o tom, že sníží účinnost PU o nějakých 18-20%. To nejde nijak nahradit a myšlenka že budeme opět spalovat o 50 litrů více paliva je padlá na hlavu.-
-
airwar1939
07:35 24.05.2018 176.74.141.XXXTo je fyzika, účinnost je poměr mezi přejatou a vydanou energií na praci. Spalovací atmosferický či přeplňovaný motor má účinnost 30%. MGU-K je schopno díky energie při brždění přidat motoru cca. 2%, MGU-H díky energii získané z horkých výfukových plynů přidává motoru cca. 18-20%, účinnost současných hybridních PU je 51-52%. To vše jsou obecně prezentovaná čísla.
Tudíž odstranění MGU-H sníží výkon PU někam k 32%, a pokud budou chtít získat více výkonu, musí spalovat o cca. 50% více benzínu než nyní, protože z brždění už moc energie navíc nebude.
Přitom pokud jde o energii z horkých plynů, je stále prostor zvyšovat efektivitu PU.-
-
airwar1939
08:53 24.05.2018 176.74.141.XXXTakže podle tebe by přeplňovaný motor s účinností 30% měl jen o nějakých 50 koní méně výkonu než současné "bestie".
A účinnost V8 z 30% na 51% procent současných hybridů stoupla tedy jak?-
-
dannak
11:52 24.05.2018 212.149.48.XXXNejsem si ted jist, jestli Andy v tom clanku uvadel, z jakeho zakladu je tech 5% mysleno. Ja tedy tise predpokladam celkovou tepelnou ucinnost, tzn. napr. z puvodnich 45% bez MGUH na 50% s nim. A pokud je to tak, znamena to, ze odstranenim MGUH klesne ucinnost relativne o 10% (5/50).
To rozhodne neni zanedbatelne. IMO Fakt, ze ne kazdej to umi udelat z toho dela to zajimave na F1, super spickovou technologii.-
airwar1939
11:57 24.05.2018 176.74.141.XXXPokud by motor bez MGU-H ale s MGU-K měl 45%, a motor bez těchto věcí má lehce přes 30 %, tak se obávám, že účinnost MGU-K které běří jen 10-15 sekund za jedno kolo by byla na hranici jevu který je definován názvem perpetum-mobile.
-
-
airwar1939
11:55 24.05.2018 176.74.141.XXXKdybych chtěl být ironický, tak napíši že podobný zdroj, ale z McLarenu , tvrdil něco podobného o kvalitě šasi McLarenu, a ukázal se nepravdivý.
Ale vážně. Atmosferický motor v dvoutaktním provedení je schopen nějakých 20% účinnosti, v čtyřtaktní nějakých 30%, pokud budeš přeplňovat a půjdeš na maximální možnou hranici navýšení vzduchu pro lepší hoření, což má i svá negativa, tak se dostaneš účinností na 32-33%. Pokud mají současné motory účinnost přes 50%, tak se o těch rozdílových cca. 18% musí dělit rekuperační systémy. MGU-K a MGU-K bývají na snímcích motorů stejně veliké (například u Renaultu), což z logiky věci znamená že pokud běží mají stejný nebo velice podobný výkon.
MGU-K se roztáčí pouze při brždění, má převod do rychla aby kladlo odpor a pomohlo brždění a běží reálně 10-15% času na jeden okruh, MGU-H je roztáčeno proudem horkých spalin, otáčky generátoru jsou v řádu desetitisíců a běží bez přestávky po dobu celého okruhu (jen kolísají při brždění). Tudíž pokud MGU-H běží řádově delší dobu než MGU-K, musí dodávat i řádově víc energie (to je jednoduchá rovnice pro žáka druhého stupně ZŠ).
Nebo logicky jinak, pokud měla předchozí PU s MGU-K při 160 kg paliva na závod výkon kolem 800 koní, a současné PU s MGU-K a MGU-H má při 95 kg paliva výkon kolem 950 koní, co se asi primárně podepsalo na nárustu účinnosti PU?
Když to převedu do rovnice pro pátou třídu tak mě výjde úspora paliva 40% a zisk na účinnosti 20%. To fakt tu účinnost o 20% zvedlo z 15% MGU-K?-
Petr
14:12 24.05.2018 109.81.245.XXXTak ironický být můžeš a psát si můžeš, co chceš. Nevím, proč sem taháš nějaký zdroj z McLarenu - s kterým jsi navíc taky vedle, protože loni šasi McLarenu ke špičce patřilo, jak prokázala data. To letošní je něco jiného, někteří to z určitých důvodů rádi (záměrně či z hlouposti) zaměňují.
Čísla máš taky špatně, ale to zas tak nevadí. Uváděl jsem výrok Cowella, který hybridním motorům v F1 rozumím lépe než ty či já. Rozebíralo se to na páteční tiskové konferenci v Barceloně. Může záměrně mlžit a pár procent ubrat, ale:
MGU-H "řádově více energie" nepřidává (o tom se na té tiskovce taky hovořilo). Pak pleteš jablka s hruškami: množství paliva (kg) na závod nemá vliv na okamžitý výkon. A za těch 5 let došlo k pokroku i v dalších oblastech, nejen u MGU-H - to samo o sobě rozhodně 15 %, jak se snažíš naznačit, nedělá. A opět - nikde netvrdím, že MGU-K zvýšilo účinnost o 15 %. Převody do "rovnic pro pátou třídu" mi přijdou zbytečné. Pokud chceš, více najdeš v mých starších článcích, kde jsem to rozebíral, tady se tomu už věnovat nebudu.
-
-
-
-
-
-
tom11
11:47 23.05.2018 193.86.205.XXXvšechno je to dousečné.
jednak už finance na vývoj byly vynaloženy a ten, kdo to umí, tak tomu to výborně funguje. kvalitu závodění to nijak nezhoršuje, spíše naopak - tohle hovoří ve prospěch MGU-H
praktická nemožnost získat nového dodavatele motorů je vlastně jediná věc, která hovoří proti.
pokud někdo namítne, že motory bez MGU-H budou levnější, tak úplně pravdu mít nemusí. budou se vyvíjet nová řešení a pochybuji, že ty nové motory budou nějak výrazně levnější - myslím o tolik, aby to "ospravedlnilo" odstranění této dnes standardní součásti. navíc F1 vždy byla výběrovou organizací a mí oblíbení "garážisti" vždy byli nadšenci, kteří se snažili jít s klackem na tanky ( jak se teď úspěšně připomíná v jiném sportu ). to ovšem není dnes v F1 téměř možné. hlavním důvodem ale rozhodně není MGU-H.-
-
tom11
12:10 23.05.2018 193.86.205.XXXvždyť jo. ten režim je přesně ten jediný důvod pro změnu. složitost je vyřešena - jen to prostě neumí udělat každý. trvanlivost je dnes srovnatelná s ostatními součástmi pohonné jednotky. takže to také důvod není. "jen" to, že nový zájemce ( tuplem po tom, jak je na tom Honda ) se prostě do pelotonu F1 nepřidá je jediný důvod. já se jen ptám - je ten důvod dostatečný pro to aby tuto změnu ospravedlnil? a pokud ano - přijdou noví výrobci motorů a potažmo nové týmy?-
GRAHAM
12:19 23.05.2018 77.236.218.XXXPravě ta trvanlivost je drahá a možná vice, než si dokažeme představit.
Oni nemusí přijít hned, ale když třeba Ra M řekne dost, bude možnost že někdo "levně" zainvestuje.Chytí se přiležitosti. Bude dosažitelná, za rozumný peniz atd...Do tohoto by nikdo nešel. Proč taky....-
daaviid23
12:28 23.05.2018 91.245.26.XXXJenže ty nechápeš jednu věc. Když odstraníš jednu "drahou" součástku, tak se nestane to, že výrobci sníží svůj rozpočet na vývoj o tolik co stála ta součástka. Najdou si jinou součástku, do které ty peníze vlijou. Tohle částečně řeší omezená cena pro zákazníky za motory, nicméně to není řešení na 100% -
tom11
12:42 23.05.2018 193.86.205.XXXjj, v tom jsme plně ve shodě. jen je otázkou, zda je to pro F1 potřeba a zda je to dobře....
je fakt, že nyní jsou 4 výrobci a ti teď mají velmi výhodnou vyjednávací pozici. kdyby se ve svých požadavcích spojili, mohli by FIA ( F1 ) "vydírat". podle mě ale mají tak rozdílné zájmy, že jejich spojení proti FIA nehrozí. historicky jsme tu měli éru i s menším množstvím motorářů. pravda Cosworth byl nezávislý výrobce, ale byl ve své době spolu s Ferrari prakticky jedinou volbou. a taky to fungovalo.
-
-
-
airwar1939
08:47 24.05.2018 176.74.141.XXXAni v jednom argumentu nemáš pravdu, historie jasně ukázala, že jakákoli cenová náročnost, složitost či nízká trvanlivost nového výrobku jde v krátkém čase zvrátit v zisk. Příkladem může být třeba souboj CRT televizor s nastupujícími LCD, filmových fotoaparátů s fotoaparáty digitálními, telefonů statických s mobilními atd. Nové technologie byly vždy v době zrodu dražší, složitější a méně trvanlivé, a přesto staré technologie záhy odešli na propadliště dějin.
Faktem je že vozy vybavené předchozími V10, V8 či turby s osmdesátých let by s dnešními motory neměly šanci se měřit.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek