DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Haasu se Grosjeana zastává: "Snažil se jen uhnout, havárie mohla být ještě horší"
Romain Grosjean způsobil krátce po startu Velké ceny Španělska kolizi, při níž vyřadil další dva vozy. Místo brzdy sešlápl plyn, vytvořil kouřovou clonu, a překřížil dráhu Nicovi Hülkenbergovi a Pierrovi Gaslymu. Jeho šéf Günther Steiner se ho i přes hloupý manévr zastává.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf Haasu se Grosjeana zastává: "Snažil se jen uhnout, havárie mohla být ještě horší"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pikaso
15:29 16.05.2018 62.240.164.XXXZávod jsem neviděl, ale tohle jsem si našel a pustil a musím říci, že jsem asi koukal na zcela něco jiného než většina z vás. (většina proto, protože jsem neměl náladu číst vše a nevím zda tu někdo neměl "normální" objektivní názor) Jednoduše se tedy zeptám. Za co FIA (a skoro vy všichni) právě zde trestá RG ???? To je přeci trapnost nad trapnost. Byl to zcela obyčejný závodní incident, který měl bohužel obrovské následky, ale za co vlastně RG trestají - te ??? A abych jenom nerejpal vysvětlím svůj pohled.
V Barceloně je zcela nový povrch. Tak pitomý i podle vyjádření jezdců a podle chování aut v trénincích a kvaldě (což jsem viděl), že udržet auto na trati bylo dost těžké, i když byl každý pilot sám na trati.
No a jestli tedy nejsem slepej, tak prvotním činitelem celé hávárie, nebyl RG, ale KM. Ten dostal smyk první, ale protože byl na středu dráhy, ještě to vykormidloval, ale svým smykem se zádí řítil na RG. RG byl bohužel na skoro nepogumovaném vnějšku a chtěl zabránit kolizi mezi týmový parťáky a tak korigoval pohyb tím, že na chvilku pustil auto rovně, tedy ještě více ze zatáčky a na její špinavou část. Tam bohužel při akceleraci dostal smyk a bylo hotovo. To, že se to snažil ukorigovat plynem není nic nepochopitelného, prostě to chtěl zachránit, ale shodou okolností z toho vzniklo to co vzniklo. Nikdo z nás neví co by se stalo, kdyby to nezkusil možná by ten kolotoč byl ještě větší a sestřelil by i někoho dalšího. Každopádně jsem osobně přesvědčen, že pokud je něco závodní incident, tak to bylo právě zde. Mimochodem, např. FA při reakci na tuto událost dostal rovněž smyk, protože to prostě v Barceloně letos neobvykle klouže. Celé to bylo smutné a pro NH a PG tragické, ale to se občas stává. FA taky mohl dojet lépe, kdyby nemusel kvůli té nehodě ubrat a propadnout se asi na 13 místo.
Jednoduše bych toto hodnotil jako závodní incident a NH a PG bych umožnil vyměnit beztrestně součástky. Hlavně tedy NH, ten jí dostat na zadek a tam to poškození mohlo klidně vzniknout.
Skoro se divím, že tu někdo nenavrhnul, že NH a PG mohli uhnout do trávy, to je totiž to jediné nesmyslné co jsem v té části reakcí, kterou jsem přečetl nenašel.
Jediné co asi opravdu nemusel byl ten druhej plyn, když byl kolmo na trať, tam by nejspíš skončil sám zadkem v bariéře a měl po závodě jenom on, ale jak jsem psal je to pochopitelné. Má slušné auto a chce výsledky tak to zkusil jinak, ale na penaltu to podle mě není.
-
Duncan66
13:22 17.05.2018 194.228.76.XXXVzdyt tam byla tuna dymu diky RG a proto mnozi ani nevideli co se vlastne deje a kde je pripadny problem. Stejne tak uhnout v te 250 kilometrove rychlosti na travu na vnejsek ti udajne prijde jako normalni a spravne reseni tech, ktere RG smetl, ale neprijde ti normalni, ze RG mel svuj vuz dostat pod kontrolu mimo trat, kde se nachazel a prijde ti zcela normalni, ze delal donuty uprostred trati ve chvili, kdy kolem nej projizdela vetsina startovniho pole. opravdu zajimavy a "objektivni" pohled na vec-
Pikaso
01:35 19.05.2018 62.240.164.XXXTrošku nechápu, kde tam píšu to co tu máš ty a vkládáš mi to do úst. Tak např. ti co byli smeteni, jeli po vnitřku a ven neměli kam uhnout, protože tráva tam je na vnitřku a ne na vnějšku. Tak pokud to bylo "špatně" napsáno, dám za tyto podle mě zcela jasně napsané věty vysvětlivky. Vložím ti jí sem HALÓ to byl SARKASMUS a myslím, že je to čitelné, ale asi jsi měl něco pod kůží když jsi to četl a nepochopil.
Tak speciálně pro tebe a asi i jona. Nepsal jsem nic o tom, že je normální pálit gumy uprostřed trati a startovního pole dvě zatáčky po startu, psal jsem jenom, ŽE HO (rg) CHÁPU. Je v těžké situaci a prostě se špatně rozhodl. No a to je podle mě závodní incident. Když RG šlápl na plyn, byl totiž již zcela kolmo na trať a do středu startovního pole by zajel tak jako tak. Prostě to jenom špatně vyhodnotil, osobně bych taky nečekal, že po přidání plynu pojede formule najednou rovně, tak jak se stalo, očekával bych, že vlastně n místě dokončí plynule smyk a možná se i otočí do směru jízdy. Kdyby to dopadlo takhle, tak by pravděpodobně v té rychlosti sestřelil FA a StV a možná i SP, ale to už jsou dohady. Takže nejprve pořádně čti.
A mimochodem, NH i PG to i přes tu trávu zkusili, ale stejně jim to bylo prd platný.
-
-
-
-
jon
17:59 25.05.2018 194.228.59.XXXAno, bylo to nezvyklé. Ale bylo to nezvyklé proto, že se Grosjean pokusil o nemožné. Monopost F1 není driftovací speciál. Tento manévr lze udělat se stojícím monopostem, ne v rychlosti, ve které to zkoušel on. V tu chvíli už se do toho vkládá i nemalý aerodynamický přítlak, který opět výrazně mění chování monopostu oproti soutěžním vozům.
Ve zkratce. V F1 není nikdo jiný takový idiot, aby to zkoušel. Proto to bylo nezvyklé. Ale hloupost nikdy nemůže dostat zastání. Ta nehoda byla možná ještě hloupější, než to co provedl ve Spa 2012. Tam to mělo šílené důsledky jen kvůli tomu, že se ten karambol šířil z vně startovního pole. Podobné důsledky mohla mít klidně nehoda Lewise a Nica v Barceloně v roce 2016. Jen se to stalo dvěma vpředu a ostatní na to měli šanci reagovat.
-
-
-
-
Jaromir83
10:08 16.05.2018 87.249.129.XXXjn, KMagovi to před GRO v T3 uklouzlo. OT: KMag ye rychley, ale občas se chová dost divně na dráze, někdy to je až na hraně, vloni s Massou Singap T6 to byly milimetry, letos za hranou, Baku zavření při výjezdu z poslední zatáčky z posledního kinku, Barcel trenink blokování Šá Leclerca před T1 -
-
Duncan66
13:06 15.05.2018 89.29.32.XXXOn je rychly, ale v porovnani s ostatnimi ma neskutecne nebezpecna prvni kola a procento kolizi v prvnim kole ma radove vyssi, nez bude prumer celeho startovniho pole. Jako by v nem ten startovni adrenalin pumpoval mnohem vice, nez v ostatnich.
-
-
Situs
11:22 15.05.2018 85.70.164.XXXSteiner se svých jezdců v médiích vždy bude zastávat, na jejich veřejnou kritiku tu jsou jiní, je to celkem pochopitelné, a co si řeknou za zavřenými dveřmi to už nevíme. No nic to nemění na tom že to zvrtal, vzal sebou i jiná auta a přišel trest, finito. Grosjean HAASu letos zatím nepřivezl ani bod, a neklid v jeho hlavě se nabaluje, a je to vidět. Tohle možná jen tak u Grosjeana neskončí.-
-
-
Duncan66
11:56 15.05.2018 89.29.32.XXXano a nejen v monaku. A to ze s temi tresty za motory a prevodovku nesouhlasis nic nemeni na tom, ze Grosjean mohl svoji eskapadou dalsim pilotum znicit casti motoru a ti potom v prubehu sezony za extra cast dostanou treba 20 mist na startu. A on vyfasoval trest 3 mista. To je opravdu velky trest v porovnani s tim, co napachal.-
Situs
13:13 15.05.2018 85.70.164.XXXTo já bych třeba dal Magnussenovi alespoň +3 místa na startu, za jeho manévry v Baku na Gaslyho, ten si z toho neodnesl dál vůbec nic. Nechci se zastávat Gro více než je zdrávo, však jsem psal že to zvrtal a doplatili na to i ostatní, pokud by mu distanc pomohl, pak sám by to asi nakonec uvítal.
-
-
-
-
-
Duncan66
11:12 15.05.2018 89.29.32.XXX"Musíte trochu riskovat, on to udělal a nevyšlo to." - vzdyt on sam Grosjeana usvedcuje z toho, ze aby neztratil pozice, tak se rozhodl pro zcela sobecky a riskantni manevr, ktery zpusobil vaznou kolizi, ikdyz mohl kolizi hned nekolikrat zabranit, stacilo se jenom drzet vlevo mimo trat. Grosjean a cely Haas timto u me ma -
rock
11:09 15.05.2018 37.188.232.XXXJá vlastně nevím, co se Grosjeanovi vytýká. Že se snažil udržet na trati a nezkoušel jet do kačírku (což by v téhle zatáčce asi znamenalo ránu do bariéry)? To je přece samozřejmý, každej by se snažil udržet auto, dokud existuje sebemenší naděje, že se to chytne.
A že pak protočil zadní kola místo toho, aby to nechal stát na prostředku? To si asi odpustit mohl, ale v okamžiku, kdy je pilot v hodinách, se blbě hledá nejlepší varianta. Zkoušel holt udržet auto v pohybu, aby dokončil plynulý donut a pokračoval v závodě s co nejmenší ztrátou...
Je spousta jiných manévrů, za který bych piloty trestal. Na neúmyslnou postartovní kolizi bych se fakt koukal shovívavěji.-
Duncan66
13:04 15.05.2018 89.29.32.XXXA jinak to ze se chtel vratit na trat ve chvili, kdy mel za sebou dalsich deset aut by se dalo brat jako umyslna kolize, protoze jak jinak to brat? To je to same jako vzit pistoli na plny Vaclavak, zavrit oci a zacit strilet a potom tvrdit, ze jsi nikoho nechtel trefit, vzdyt jsi mel zavrene oci a nevidel jsi kam strilis. Myslim, ze bys to takhle neukecal.
A se podivej na Alonsa, ktery byl jeste vice na vnejsku a bez problemu tam projel a zaradil se do zavodu. Uplne stejne to mel udelat Grosjean, ale on nechtel ubrat plyn a proto to cele vzniklo, takze je jediny vinik a nebyla to situace, ktere on sam nemohl zabranit, naopak svym chybnym, ale hlavne sobeckym jednanim ji celou zpusobil. A proto by mel dostat poradny flastr.
-
Pepan
10:51 15.05.2018 83.208.30.XXXHavárie mohla být horší, ale je docela možné, že kdyby zastavil uprostřed trati, ostatní auta by jej objela a nebyly by žádné škody. Na "kdyby" se ale v závodění nehraje. Udělal neskutečnou pitomost, měl být za ni exemplárně potrestán. A nechápu, proč sem tahají Grosjeanovu nehodu z Baku. Je obecně známý jev, že pokud jedou auta za SC, vychladnou pneumatiky a díky nižší rychlosti je vůz na trati mnohem méně ovladatelný kvůli nízkému přítlaku. Baku bych proto Grosjeanovi vůbec nevyčítal, tu pitomost ze Španělska ano.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek