DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Sauberu se obává nastávajícího "nepořádku" v F1
V září roku 2017 odešel technický odborník Marcin Budkowski ze služeb FIA k Renaultu, před měsícem zase bezpečnostní delegát Laurent Mekies opustil svůj post a skončil ve stáji Ferrari. Tyto odchody se pochopitelně nesetkaly vždy s kladným přijetím.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf Sauberu se obává nastávajícího "nepořádku" v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
12:34 05.04.2018 85.70.164.XXXMožná to někdo z nějakého důvodu omlouvá, ale podle mě to Vasseur vystihl zcela přesně a je to zahrávání s nedůvěrou mezi týmy a FIA, což bude mít nezdravé dopady na jejich fungování. Vůbec si nedovedu představit že bych s někým od FIA po tomhle řešil detaily nějaké své vychytávky. Tohle si prostě FIA musí nějakým způsobem vyřešit, protože se opět jen ukázalo že týmy se můžou mezi sebou džentlmensky domluvit na čem chtěj, ale některé týmy to dodrží jen dokud se jich to nebude týkat-
manson
17:00 05.04.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
manson
19:53 05.04.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
jumpman
20:30 05.04.2018 178.255.168.XXXu situse je jinej problém, mcl nenapadlo nikoho z FIA angažovat, ale renault a hlavně ferrari ano, takže je třeba vést svatou válku za "gentlemanské" dohody mezi týmy (přitom ferrari mělo podle všeho toho svého FIAka podepsaného v podstatě ve stejné době jako renault, jenom o tom nemluvilo) ale "gentlemanské" dohody ohledně žraločí ploutve dodržovat není třeba, protože podraz od mcl není podraz, nýbrž chytrý tah...-
manson
21:31 05.04.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
-
jumpman
08:24 06.04.2018 178.255.168.XXXjako sorry, ale obavy tohoto vedoucího týmu by skončili v okamžiku, kdy by se jim povedlo získat někoho zajímavého z FIA. Uvědom si, že vývoj F1 funguje velice rychle a živelně. Pokud přijde někdo s půlroku starými informacemi, tak už je to jako by nepřišel s ničím. Možná tomu renaultu bude schopen ten budkowski dát směr ve vývoji motoru, pokud se teda ztratili, ale obavy o vynešení důvěrných informací jsou po půlroce skutečně pasé, to je stejně buď FIA zamítnuto nebo dávno na autě a konkurence to může okukovat on-line.
Výhodou zaměstnání někoho z FIA je spíš přinesení náhledu na pravidla ze strany FIA a lepších možnostech najití mezery, než o tom, že by získali informace o konstrukci soupeře.-
Situs
08:48 06.04.2018 85.70.164.XXXKdyž to vidíte tak že vlastně o nic nejde tak nechápu proč má třeba Mercedes ty roční nucené dovolené, proč ostatní tak brblaj, proč Ferrari navrhovalo dokonce 3 roky pro klíčové zaměstnance FIA, proč uzavřeli tu džentlmenskou dohodu na rok, proč slyšíme to co slyšíme na toto téma od Hornera, Boulliera, Vasseura, atd. Mě ty obavy přijdou všechny velmi pochopitelné a argumentačně velmi silné, aby FIA ochránila informace od týmů déle než 3 měsíce. Shledávám to opravdu jako nutnost. Vlastně nechápu jak to někdo může bagatelizovat jako vy, ale pokud si myslíte že prostě čtvrt či půl roku stará informace o vychytávce či cokoliv zajímavého o jiných týmech za nic, pak se asi hodně musíte podivovat co že je to kolem toho za zbytečný humbuk.-
jumpman
10:20 06.04.2018 178.255.168.XXXjde o to, že něco takového nelze vynutit. Kdo platí toho zaměstnance, když je v mezidobí? Tři měsíce je skutečně málo, ale uvědom si, kolik toho reálně ten zaměstnanec FIA může přinést aktuálního ve své hlavě? Pokud by byl 3 měsíce mimo, tak nápad, který některý tým přednese se bude pravděpodobně dostávat právě na trať, takže ano, v tomto případě může výrazně pomoci s pochopením a urychlit vývoj, ale po půl roce, to už je spíš o filozifii konceptu auta, nikoliv o vychytávce. Vliv to může mít u motoru, protože tam jsou ty změny pomalejší a renaultu určitě může pomoci i s půlroku starýmy znalostmi.
A ruku na srdce, pokud chceme vidět více vyrovnanou F1, sdílení informací je nejrychlejší cesta, jak toho dosáhnout. A děje se to i nyní, jelikož dochází k přesunům mezi týmy a klíčoví zaměstnanci mají určitě víc informací než jedinec z FIA. Problém je pouze ta důvěra v FIA, ale pochybuju, že týmy sdělují všechny nápady rovnou FIA. Minimálně si vzpomenu na systém zavěšení mercedesu, kdy obcházeli pravidla, ale systém který používali nazvali jinak a řekli že se neúčastní práce zavěšení a FIA jim to "žrala" víc než půlku sezony a prošetřila to až na několikeré upozornění od ostatních týmů, takže si nemyslím, že FIA je všeználek co ví o všech vozech všechno a jakmile přejde jeden zaměstanec tak vyzradí kompletní výkresovou dokumentaci celého pole, toď můj názor
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek