DISKUZE K ČLÁNKU Formuli 1 schází zásadní ingredience. Řešení se dle Brawna ale dočkáme až v roce 2021

Úvodní velká cena sezóny ukázala, že to letos bude s předjížděním zřejmě ještě horší než loni. Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna to ale potrvá ještě několik let, než tento problém vyřeší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Formuli 1 schází zásadní ingredience. Řešení se dle Brawna ale dočkáme až v roce 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 27.03.2018 14:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 6 lidí) 27.03.2018 08:01
A co jako čekali se současnou aerodynamickou… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2018 08:11
ad poslední odstavec: Myslím, že ne. Mercedesy… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2018 12:05
:-) Halo je podle mne za hranou. Plný kryt bych… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Rock to pěkně napsal 01 Ještě bych více dbal na výběr tratí. Jsou tratě kde je zábava celkem zaručena 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Jinak jsem zasurfoval a máme tu info do Redbullu.
    V kvalifikačním režimu Renaultu prý chybí 30-55 koní, podotýkám na Mercedes. V race režimu je prý méně, bráno k číslu 30. To jest kdyby to bylo dejme tomu 20 koní, tak se vejdeme do 0,4- 0,5 vteřiny. A to lze dohnat, i předehnat na monopostu, ač jasně dle tratě. To možná lehce napovídá, že Mercedes bude šáskově až za RB.
    Z těchto čísel lze i vyčíst, když vezmu 10 koní rovná se cca 0,2 vteřiny, zajimavé věci, jak v kvaldě, tak v race módu. Nakonec zkuste.03 A napište co Vám vyšlo, směle do toho.11
    Kvalda režim Mercedesu je pro Renault letos nedostižný, to už je jasné. Ale v závodním režimu, kde bude muset bojovat jak proti Ferrari, tak proti RB, se můžeme dočkat zajimavých věcí. Pokrýt dva týmy nebude jednoduché. A pokud Bottas nepomůže....bude mela. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.224.XXX
      ad poslední odstavec:
      Myslím, že ne. Mercedesy budou za normálních okolností v první lajně, což je samo o sobě půlka vítězství. Konkurence bude v ideálním případě stejně, nebo skoro stejně rychlá, ale ona potřebuje být rychlejší. Navíc Ferrari a Red Bull budou k sobě mít blíž, než kdokoliv z nich k Mercedesu. Výsledek bude ten, že -i když by se Red Bullům a Ferrari mimořádně dařilo- Hamilton bude dojíždět celou sezónu nejčastěji někde v rozmezí 1-3 (s možnými občasnými úlety, ale to budou výjimky), zatímco Vettel a Verstappen v rozmezí 1-5... což dává na konci sezóny pohodlný rozdíl >50 bodů.

      Cēterum autem cēnseō, HALO esse dēlendam

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Tak jasně, ale máme tu vývoj..... a Renault něco přidá, Mercedes a Ferrari už jsou asi blízko stropu. Takže bych flintu do žita neházel. A taky, Mercedes nebude pořád spolehlivej a normální okolnosti taky nebudou pořad.Stačí 2 x vypadnout a je to tam....

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já si myslím že ten odstup Ferka od Red Bullu bude trošku větší, samozřejmě záleží na konfiguraci tratí. Určitě budou mít silně navrch na tratích typu Monza, horší to bude třeba v Monacu, kde se rozdíl ve výkonu motoru dost smazává. A jsi machr, napasovat tu pitomou obruč Haló na Kartágo, to by mě nikdy nenapadlo. 01 01 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          V race módu je rozdíl smazán,(v rámci šaska) tam může být RB před (s) Ferrari, jasně dle tratě. Ale to se uvidí....

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.224.XXX
          Je to legitimní způsob, jak na ten krám nadávat, i když k tomu zrovna není příležitost. A tahle věc si zaslouží, aby se na ni nadávalo imrvére. Možná by tam místo "halo" mělo být "aureola", ale do češtiny se to taky otrocky nepřekládá :-)

          Cēterum autem cēnseō, halo esse dēlendam

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Pod názvem aureola si představuji něco vznosného a tu pos.anou obruč bych tak určitě nenazval. 12

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Teď zbejvá už jen Aurora....... 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                37.188.224.XXX
                Jenže ti, co snad měli střelivo do jejích děl (a že 8 x 152 mm by nadělalo sakra rachot), si halo namontovali bez větších protestů.

                Cēterum autem cēnseō, halo esse dēlendam

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Bezpečnost jako taková je důležitá. Ono, zaprotestovat, pak nějaká drsná bouračka....na F1 lze kritizovat jiné věci, tohle je imho v pohodě.
                  Já si teď koupil airbag na motorku.....co myslíš že mě bylo řečeno.
                  Ty vo-le, zemři jako chlap. 12 No co by jsi jim na to řek...... 12

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.224.XXX
                    :-)

                    Halo je podle mne za hranou. Plný kryt bych akceptoval, protože má aerodynamické opodstatnění (otevřený kokpit je v honbě za rychlostí brutální anachronismus), ale halo je nesmysl hledající odpověď na otázku, která v F1 nepadla... no, možná od Sennovy smrti a to ještě kdoví jestli. Za celou dobu existence F1 by ta věc zachránila tak možná 3 životy (když budu optimista), ale dá se jenom spekulovat, kolik jiných by předčasně ukončila (protože 90% výhled prostě není 100% výhled). A NAVÍC je to hnusný.

                    Kalkulovaný riziko je součástí show a bez něj show není úplná. Ke sledování F1 vždycky patřil podvědomý (nebo i vědomý) obdiv k hrdinům, kteří mimo to, že umí moc, tak i cosi riskují. Aktuálně máme v F1 něco, co má v bojových sportech paralelu jako light contact kick box s chrániči. Záležitost v podstatě pro amatéry. A já chci koukat na full contact mma. Nemusí to být nutně jako v prvních UFC (no rules, no gloves, no time limit, no weight category), ale současný UFC už má pravidla vybalancovaný docela přijatelně. Pro profíky, elitu, nejlepší z nejlepších.

                    btw
                    Kdybys měl možnost volby jen mezi motorkou bez airbagu a třeba i bez ABS - a něčím, jako je BMW C1-E, co bys volil?

                    takže za mne i nadále
                    Halo esse dēlendam

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Tohle jsou od RB hezké úvahy, ale jde o to jak moc jsou pravdě blízké či vzdálené. Vzhledem k tomu že vím jak RB dlouhodobě kecá, těmto informacím nedávám téměř žádnou váhu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.224.XXX
    A co jako čekali se současnou aerodynamickou konfigurací F1? Na minulou sezónu rozšířili auta a zvětšili aerodynamický grip (a tedy obecně závislost na něm), a současně snížili zadní křídlo a tím zhoršili turbulence za autem, zvedli váhu atd atd. Teď to konstruktéři konečně pořádně zpracovali. Aktuální trend nižších rychlostí na rovinkách a vyšších rychlostí v zatáčkách spolu s jedinou ideální stopou je instantní zabiják předjíždění. Když už s jedinou ideální stopou bez klopených zatáček nic moc nenaděláme, tak alespoň můžeme ovlivnit ten zbytek: co největší rozdíl mezi rovinkou a zatáčkou, auta, co dokážou jet v zatáčkách těsně za sebou a piloty, co budou dělat chyby. Alespoň někteří.
    Řešení je banálně jednoduchý:
    - zmenšit aerodynamický grip
    - zmenšit mechanický grip
    - snížit váhu
    - učinit pohonné jednotky ještě silnější a méně ovladatelné
    - netrestat neúmyslné kontakty
    - a naopak důsledně trestat zavření stopy nebo vyvezení za vnější okraj zatáčky

    I když teda platí to, že v Austrálii se rekordy v předjíždění netrhaly nikdy, ale neděle už byl extrém.

    Cēterum autem cēnseō, HALO esse dēlendam

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • badys

      badys

      46.13.68.XXX
      Ano tak s tím přesně souhlasím , nejzajímavější závody co se týče mícháním pořadí byly většinou vždy závody za mokra . Z toho jasně i laikovi jako mně vychází , že jedině slabý aero i mechanický přítlak pomůže k většímu předjíždění.
      K tomu pekelně silný motor a hned se bude na co koukat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Byl bych opatrný, F1 je tak dokonalá, že eliminovat lze hodně věcí....tak jednoduché to fakt nebude, ač na papiře to může vypadat že je to ok.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Ještě štěstí že první v kalendáři není Monaco. To by ta Brawnova kritka byla ještě tvrší. 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    IMHO to bude v Australii takhle i v budoucnu.Je to prostě nepředjížděcí okruh.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Úplně s tebou nesouhlasím.
      Na tomto okruhu se sice špatně předjíždí, ale předjíždět se tam dá.
      Pokud změní filozofii monopostů tak aby byli schopni jezdit blízko za sebou, tak se bude trochu předjíždět i v Monaku.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama