DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO
Jak hodnotí Toro Rosso první jízdy s pohonnou jednotkou Hondy během natáčecího dne v italském Misanu?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001639
14:33 23.02.2018 89.111.77.XXXJinak to jak pristupuje McL k dodavateli motoru naznacuje i nove prispevky a clanky zdejak chce mit McL vliv na vyvoj motoru Renault. Nedokazu si predstvit, ze nechali Hondu lezet ladem, at si vyviji jak potrebuje, kdyz uz chteji zacit pomalu tlacit Renault tem kam budou potrebovat. Vyhoda Renaultuje vlastni tym, takze je treba se drzet a nepustit si McL moc k telu. -
uzivatel001639
14:22 23.02.2018 89.111.73.XXXTak z tovarny v Sakure lezou celkem zajimave informace. Honda se pro stup do F1 rozhodla nekde na prelomu 2012/2013 a na vyvoj motoru mela cca 1,5 roku. Standardne je to cca 4-5 let. Ze snad v tovarne pocitali ze budou dodavat od sezony 2017 a kdyz se dozvedeli ze budou dodavat od roku 2015 byli celkem sokovani.
Dalsi informace je hodne dulezita a potvrzuje se, ze McL Hondu tlacil asi do vseho. McLaren nastavil parametry pro celkový balik. Pritom vzdy se to delalo obracene, nejdrive motor potom auto. V tak kratkem case a tak tezky minimalisticky koncept Hond anemohla dat dohromady. To ze to Honda okopcila pro rok 2017 podle Mercedesu je take asi nesmysl. Honda uz pro vstup 2015 mela pripraveny 4 koncepty motoru, mezi kterymi byl i ten Mercedesu ve dvou variantach.
Jinak vibrace otoru v roce 2017 byly asi zpusobeny rozdelenim MGU-H, s cimz snad mel mit problemy i Mercedes, jenze ten ten motor vyvijel standardni dlouho dobu a tento problem do nasazeni stacil vyresit.
Honda si uz v roce 2016 zacla uvedomovat do ceho se nechala natlacit a uz videla ztratu 15, roku, kterou tentco chybny koncept zpusobil.
Zacinam si vice a vice myslet, ze rozchod je pro Hondu nakonec to nejlepsi. Auto se u konkurence stavi tak jak ma a nikdo jim do toho nekeca.
Treba se nakonec zase dozvime jak to bylo s tou olejovou vanou loni. Ze by to nakonec byly nejake upravy na sasi McL a ona se ta vana, aby se tam motor vubec vesel do sasi musela narychlo predelavat.
No vypada to ze McL tlacil Hondu neustale kam potreboval a cekal zazraky do tri dnu. Vse hralo proti Honde, protoze byla mimo F1 a McL ji to jeste vyrazne ztizil. -
uzivatel001639
12:33 23.02.2018 89.111.73.XXXGRAHAMe, on ten vykon jde ruku v ruce hodne s tou spotrebou. Toto si myslim, ze Honda zacne posouvat hodne dopredu. Honda proste zacinala s vyvojem spalovani a teprve ted se dostava vyvoj tam kam bylo potreba. Mercedes to sve spalovani take nevymyslel pres zimu, take mu to trvalo cca ty 3 roky. To byla chyba Hondy, ze vypadla z F1.
Je fakt, ze pokud Renault delal na tomto motoru dva roky, tak by mel mit letos ve spolehlivosti vyhodu o tom zadna. Na zacatku sezony by mel mit i vykonovou vyhodu. Tady McL neudelal asi chybu a mel by od zacatku sezony proste jet naplno, zadny vyvoj. Pokud se povede v druhe polovine nasadit to co Honda planuje bude pravdepodobne vykon hodne podobny, neli cca stejny a uz by to melo byt o dost zajimavejsi. Porad si ale myslim, ze by mel mit Renault vyhodu ve spolehlivosti.
Otazka pro me ale je, co roky 2019,2020. Ten rok 2019 muze byt nakonec zlomovi, jak jsem si myslel. Ale to je hodne daleko. Tady bych rekl, ze ma vyhodu RB, tedy pokud plati to, ze si bude moci vybirat od koho bude brat motory. Muze se rozhodnout dle toho co u obou uvidi i ve vyvoji, uvidi tempo vyvoje atd. A Renault ikdyz nema s RB asi dobre vztahy, tak preci jen je to reklama, preci jen ma Renault auto na konkurenceschopnem miste nez tam nekam dostane to svoje nebo McL. -
GRAHAM
11:06 23.02.2018 77.236.218.XXXNe Petře, pro všechny. :-) Já to dal jen do poměru s tím, že Honda nebyla schopná, či pak nechtěla posouvat motor na konci sezóny a motor fungoval jen na konci,ač výkon nic moc. Ona přeci ta účinnost motoru je taky hodně o mapovaní motoru. tam vždycky na začátku sezóny "tápali". Ten zvuk při testech, i hluchej poznal že tam něco nehraje.
Jinak Honda už to dokupy dát musí, ostudy bylo dost. Ale pozor, není to jen o výkonu, ale i spotřebě a hlavně spolehlivosti.Uvidíme, třeba Honda příjemně překvapí, i ji v tom fandím, mám doma Hondy dvě. :-) Moc tomu ale jako celkovému balíčku nevěřím. Pokud se to Hondě povede, jedině dobře, aspoň Renault bude pod tlakem a bude do motoru značně více investovat.
-
-
uzivatel001639
09:09 23.02.2018 89.111.73.XXXGrahame, ac to tak nevypada a spousta lidi bude mluvit o tom, jestli vubec dali uz dohromady slibovanou jednotky 4.0, tak na predvadecim dnu mela byt v aute snad specifikace 1.1 v konzervativnim rezimu. Je tedy otazka co to umi, jak bude spolehliva na plny vykon.
Jinak ale snad prej maji vyvojari Hondy usmevy na tvari. Vyvinuli snad nejaky novy spalovaci proces, ktery by mel prinest uz slusny vykon a na stolii maji dalsi specifikace motoru. Snad by meli mit ve vyvoji dva motory, asi s ruznym spalovanim, nevim, a u jednoho prej maji uzz vykon pres 950koni. Takze to vypada, ze to co Honda slibovala McL se snad stava skutecnosti. Po letni prestavce ma prijit upgrade a motor by asi uz mel byt ten co je ted ve vyvoji a mel o by mu chybet par desitek do 1000koni. Takze to jak tady kazdy litoval TR bylo asi predcasne. TR tak snad bude mit tovarni podporu a jeste k tomu asi za rozumny peniz a jeste k tomu vlastne slusnou a mozna i hodne slusnou nahradu. Kdyz si predstavime ze to ma TR nasmlouvany na 3 roky, tak na tom vlastne asi i vyhralo. Ale nepredbihejme, pockejme az se to potvrdi na trati. Ale zatim po tech 3 letech kdy nadseni upadalo, tak mam ted pocit noveho startu a to nadseni a ocekavani je tam jako v roce 2015.
Uz jsem tomu moc na konci roku neveril, ale proste ten vyvoj a tym chce nejaky ten rok a o tech 3 letech se proste mluvi -
GRAHAM
07:16 23.02.2018 77.236.218.XXXTak myslel jsem to tak, že oni vlastně nový motor nemají, jen vylepšenou specifikaci PJ 2017. Vždyť jim to ještě v září skoro nefungovalo.... ale čo bolo, to bolo a není podstatné jestli je to nové a staré, ale jak to pojede a jak to bude spolehlivé. -
uzivatel001639
20:37 22.02.2018 178.255.168.XXXGraham jinak chapu, jak to myslis s tim " to nemohla Honda stihnout"
Ty vychazis z toho, jak tu Petr v lete rikal, ze Honda jeste nezacla s motorem pro letosek. Ty vychazis z toho ze Renault vyvijel letosni motor 2 roky. Proste vychazis ze zkusenosti ze spatneho tymu. Predstav si ze Honda loni pripravila uplne novy koncept motoru pres zimu, asi na nem zacli delat v lete. Takze letosni motor uz byla asi vcelku pohoda. Na me to zatim pusobi jasne. Pokud Honda stihne u druheho tu upravu spalovaci casti, a zvedne vykon o dalsich 20-30koni o kterych se mluvi, tak bude na urovni Renaultu, protoze ten jejih motor za 3 mesice tezko pokroci nekam, kam nepokrocil za 2 roky. To tempo vyvoje bude proste nabirat na rychlosti a RB to take uvidi a nebude mit problem. Rovnez je take zajimave, ze Honda je tam kde je, pritom snad pripravila teprve pro letosek uz snad schopne spalovani, coz by melo prinest vykon a snizeni spotreby. Take snad jeste Honda nema kompresni pomer 18:1, takze po jeho zavedeni by se mela rovnez dale priblizit Mercedesu a rovnez vstrikovaci tlaky nema takove, jako Mercedes. Proste toho ma relativne jeste dost na vyvoj, ale rovnez ma pred sebou prisun dlasich koniku, takze to je dobra zprava. Takze Honda se uci a motor pujde nahoru o tom neni pochyb. Letos jsem fakt zvedav, jak na tom budou na konci sezony. Maji volne ruce, narozdil od spoluprace s McL. -
uzivatel001639
20:23 22.02.2018 178.255.168.XXXGraham, psal jsem, ze se mluvi o tom, ze spalovak je novy, ne prepracovany, rovnez MGU-H.
Uz snad loni meli vyvinutou tu specifikaci 4.0, ale rikali, ze by se muselo neco dlouho vyrabet snad 4 tydny, nevim. Pak by snad mel motor vetsi hlavu a neveslo by se to pod stavajici kapotaz, takze se na to asi vyprdli, kor kdyz vedeli, ze uz s McL dale pokracovat nebudou.
Snad se ukaze, ze Honda nakonec nebyla s vyvojem tak pozadu jak jsme byly neustale informovani cely rok a jejich tempo budenakonec lepsi nez u konkurence. Zatim to vypada, ze i ty povidacky o tom, ze jsou pozadu s motorem pro letosek take asi nebyly pravdive. -
Mike17
19:49 22.02.2018 185.149.130.XXXAdi 14:54 22.02.2018
Tal proč to nenakalibrovali stejně jako v Japonsku, Malajsii, USA či Singapuru??? GP Mexika byla specifická nadmořskou výškou. Nedává smysl, aby upravovali výkon jen kvůli jedné abnormální GP. Ony ty poruchy v Mexiku nebyly ojedinělé a předchozí GP vykazovaly jejich motory podobnou poruchovost. Tedy úprava výkonu nebyla kvůli Mexiku, ale kvůli brutální poruchovosti během 5-ti velkých cen.
Takže je velká otázka, jestli brát za reálnou sílu Renaultu oněch 5 velkých cen s velkou poruchovostí, nebo zbytek sezony s poruchovostí blížící se normálu. A v těch posledních 2 velkých cenách výkon RB (i ostatních) odpovídal výkonům ve zbytku sezony. Dokonce byl mírně lepší. -
GRAHAM
16:38 22.02.2018 77.236.218.XXX2Petr : Ano, ok, beru na vědomí, ona diskuze byla o tom , zda to je nový motor pro rok 2018 s posunem výkonu a nebo pouze nová specifikace, to jest "vylepšení " motoru z roku 2017. Vím slovíčkařím a není to podstatné, důležité je a bude jak to pojede a bude spolehlivé. On slovní "benchmark" co je, "znamena" nový motor, je dosti široký. :-) Díky za informaci. -
Adi
14:54 22.02.2018 81.19.11.XXXMiku, všichni dobře víme, že poslední 2 závody nejsou ukázkou reálné síly Renaultu a kdybys někdy moje příspěvky četl dobř, tak jsem to opakovaně zmiňoval, že díky chybě v kalibraci na GP Mexico museli uškrtit výkon, takže pro tebe speciálně ještě jednou: Renault nesnížil výkon pro to, že mu nevyšla živostnost, ale proto, že špatně nakalibroval motor na jednu GP, ano je to chyba a ano, díky tomu vypadá R v r 2017 jako skoro tak poruchový jako H. Jenže do GP Maxica byly komponenty R MGU-H a K na polovině, respektive 1/4 použití těch od H. Takže se RB logicky propadl za F. Všem je to jasný, jen ty na tom stavíš svoji obhajobu jakýchsi desetinek, které sem sázíš jak se ti hodí. Já nic nepotřebuji věštit. Jen na rozdíl od tebe uvažuji logicky. -
airwar1939
14:44 22.02.2018 176.74.141.XXXTo jumpman: když chybí argumenty, uchylují se hlupáci k invektivám. Pravidla Formule 1 jsou jedna věc, druh ávšak je interní fungování automobilky, a nikdo nemůže zakázat automobilce aby si pro svůj sportovní vůz nevyvinula V6 motor s turbem a MGU-H + MGU-K a na něm ladila a testovala v reálném provozu na autodromu. Jen tak mimochodem, v roce 2017 do sériové produkce takový vůz vyvinul Mercedes.
A Honda stejěn tak mohla vyvíjet a testovat ve sportovním voze V6 s turbem, stejně tak mohla testovat rekuperacio energie z brzd, vyvýjet a testovat předkomůrkové spalování a podobně. To vše jde přece využít i v civilním provozu. -
Mike17
14:42 22.02.2018 185.149.130.XXXGRAHAM 14:01 22.02.2018
Taky to netvrdím. Jen se ztratila 0,5s na kolo na dvou různých průměrných okruzích. Šasi zůstalo stejné, piloti zůstali stejní a Renault prohlásil, že z experimentálních módů museli stáhnout výkon. Tak jsem si z toho odvodil, že důvodem bude úbytek výkonu. A 0,5s je dost na to, aby to bylo 5k a málo na to, aby to bylo 50k. Tak jsem si spočítal, že by to mohlo být tak 15-30k. Jo, dá se tomu říkat trojčlenka. Nevím, co je na tom špatně. Chápu, že pak nesedí 80k=1s, ale nevěřím tomu, že ztratili 40k.
Amus udělal také měření na základě zrychlení. Určitě není přesné, ale také zhruba odpovídá výkonům na dráze. Pořád mi to připadá lepší, než brát čísla z předsezonních a propagačních keců, kde se musí lovit potencionální sponzoři.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek