DISKUZE K ČLÁNKU Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje, že rozhovory s Ferrari o jeho budoucnosti ve Formuli 1 budou zahrnovat kontroverzní právo vetovat změny pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 24.01.2018 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 22.01.2018 10:56
V tom případě, ať právo veta mají všichni. Nikde… »
» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 22.01.2018 11:35
To by mne zajímalo co Ferrari s Mercedesem platí,… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 22.01.2018 11:02
Chápu tvé vidění světa,ale pokud to Ferrari chce… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jon

jon

194.228.59.XXX
Bernie totiž věděl, že automobilky tam přinesou technologii a mají velká ega na to, aby tam pustili dost svých zdrojů na to, aby si v F1 mohly poměřit pindíky.
Aby to prošlo ve správních radách, jistil si vše různými "exkluzivními" bonusy, čímž přihříval ona ega. A dával tím motivaci ostatním automobilkám, aby též usilovaly o historický status.
A díky tomu nikdo neřešil, kolik si z balíku zisků stáhl promotér. Liberty a FIA teď šťourají do věcí, které se jsou pochopitelné, ale mohou opravdu přinést katastrofický scénář a Liberty z toho vyjde v červených číslech. Pokud si tedy budou chtít udržet punc špičky motorsportu díky technologii, ne historii.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Taky si nemyslím, že by teďka odešli. Mercedes možná jo, ten postupem let asi přejde na formuli E, ale ferrari ne.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Jako vyloženě souhlas týmů nepotřebuje, týmy maj také myslím 6 hlasů, jde o to že tam sám o sobě nikdo nic nesvede - ani týmy, ani FIA, teda až na tu bezpečnost, jako je Haloo 17

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Píšeš:V okamžiku, kdy se rozhodne něco prosadit FIA, tak nepotřebuje vůbec žádný souhlas od týmů

Ale to je okud se nepletu jen a jen v rámci bezpečnosti. Jinak NE.
A i tak má Ferrari veto.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Oni neodejdou, ale i kdyby, tak další automobilky, pokud to bude značně levnější by určitě přišli.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Nechtěl, to byl příklad že RB by to nemohlo vetovat, narozdíl od Ferrari.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Kolik dají na vývoj je jejich věc.Vždy je potřeba brát, kolik to stojí i ty druhé, viz Renault, Mercedes, Honda atd. Pak celkově kolik vydělají ale dlouhodobě.Ale pozor ne tak, kolik vybrali za motory, ale kolik si v F1 vydělali celkově.To že Ferrari utratí třeba 2x více než ostatní a mají stejné vysledky se všeobecně ví.Je to ale o tom, že oni chtějí, než že musí.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Uvědom si jediné, jde o peníze. Pišeš v emocích.Ferrari má nad F1 velkou moc a oni ji chtějí eliminovat.Ferrari značku F1 nevlastní, koukni na to z pohledu majitele, ten to chce jinak a o to tu jde.Věř že se dohodnou a Ferrari v hodně věcech ustoupí. Vím že Ferrari nepotřebuje jezdit F1, to nepotřebuje třeba ani Mclaren, ale oni z toho těží, z reklamy a až na vyjimky jsou v zisku, spousta lidí a nejen vně tymů má praci. Točí se v tom strašné peníze.Zapomeň na to, že by Ferrari chtělo přijít o prezentaci v F1, kterou má doteď neskutečně zaplacenou, jsou v zisku. Ta prezentace "zdarma" se nedá ani finančně vyčíslit, protože nejde jednoduše vyčíslit.A jasně, neplatí to jen pro Ferrari, i další z toho tyjí a to to včetně těch, co se jen učastní a nemají výsledky.Všichni se navzájem potřebují.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Co nastane, když odejde ferrari a mercedes? No bude dominovat RDB s Mcl, a asi i Rencek a zbytek pole bude těmto týmům blíže. Takže ono kdo ví, jestli by to náhodou F1 neprospělo. A místo Mercedesu a Ferrari by se objevili další ne úplně chudé týmy.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Principielně je to špatně. nejde přeci o to , komu fandíš. A je to i forma nátlaku, možnost to udělat, mít možnost veta.
Ber v potaz, že Bernie si povětšinou u Ferrari vše předjednal a když to neprošlo ani to nezkoušel.To samé FIA. Věz že těch vet, (bylo to "tajné" )by bylo hodně.
Kdyby ten šampionát vlastnilo Ferrari , neřeknu ani popel.Oni se ho ale jen účastní.Mohou ale nemusí, oni si ale přes "veto" diktují, či diktovali. Měli možnost, tak jí využily, to bylo legální.Nelze zpětně kritizovat, byla to dohoda.
Mclaren sem netahej, ty jen udělali co mohli a dle pravidel a to s tím nesouvisí.To je zcela na jinou diskuzi.

Tady přeci nejde o to, se teď opírat do Ferrari a šlapat po nich. Prostě nastala doba, kdy majitel už nechce jít cestou jako šel Bernie E. Chce to udělat po svém, oni jsou majiteli této značky dali za to velké peníze , takže budou rozhodovat.
Ferrari a samozřejmě i další nemusí souhlasit a mohou účast v F1 ukončit a nebo se dohodnout jinak.A buď se dohodnou a nebo nedohodnou. To je celé.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Už ani v komentáři se člověk nemůže překlepnout... :)
Nevím, kde jsi to vyčetl, to je asi jedno, seriózní médium to nebylo, tak naposledy: ten historický bonus dostává jen Ferrari. Kdysi jsem tady zveřejňoval, kdo kolik a jaké tam jsou sloupce, kdo v nich je a jaký je systém dělení peněz. Concordská dohoda sice není veřejná, ale je podepsána s týmy a jejich zástupci o ní už několikrát promluvili.
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
FIA má ve strategické skupině pokud se nepletu 6 hlasů, to jim samo o sobě určitě nestačí a není to většina kterou pro schválení potřebuje, tak jaký co to plácám? Ferrari bylo proti a bylo ve strategické skupině v menšině, proto využilo veto. Bylo to v jejich prospěch. Jinak nepodsouvej mi co je a není v pořádku, podle mě tyhle motory pro F1 vůbec nejsou v pořádku a jejich zavedení do sportu vnímám jako velmi nešťastné a velice špatně zvládnuté. Já zájem Ferrari to vetovat chápu, to nic nemění na tom že tu má jeden tým takovou moc a já jsem proti, snad na to můžu mít svůj pohled ne?
Jinak ke snížením cen PU nakonec došlo především pod hrozbou zavedení alternativního motoru, pozor na to.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.77.XXX
Jenže za tuhle situaci může pouze FIA. Pokud pravidla zůstanou stabilní, tak se ostatní týmy dotáhnou velice rychle. Dominance mercedesu je nepřirozená především z toho důvodu, že mu FIA aktivně fixovala jejich výhodu a v podstatě bránila ostatním v jejich dostižení

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.77.XXX
ferrari to financuje ze zisku továrny. Kdyby měli zaplatit čistě z týmového rozpočtu za motory částku co dali na vývoj tak jsou v těžkém prodělku. Jenže motorář se do toho jejich účetnictví nepočítá

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.77.XXX
máš tam překlep
ferrari dostává unikátní bonus, ale co jsem četl, tak podobný bonus mají další 3 týmy, menší ale mají. A výkonostní je dle další tabulky. Pokud vím, tak konkord je tajný, takže se to na veřejnost úplně nedostane, ale co jsem četl, tak red bull dostal 50 mega (v podstatě za to, že podepsali první novou smlouvu) a takových věcí je tam podle mě víc, ale všem je trnem v oku jen ferrari...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.77.XXX
nevím kde jsi vyčetl, že píši aby zakládali vlastní šampionát! Píšu pouze to, že než se účastnit frašky co z toho chce liberty, tak ať odejdou.
Ty si pořád myslíš, že ferrari ke svému přežití potřebuje jezdit nějaké závody monopostů, jenže tak to už dlouho není. Ferrari má na dlouhé roky vyprodanou svoji produkci, může si vybírat komu auto prodá a komu nikoliv. Od smrti starého pána a od doby co je vlastní FIAT už nejsou jen scuderií, která pro financování svojich závodních aktivit je nucena prodávat auta. Dnes je malou exkluzivní automobilkou a závodí spíš ze setrvačnosti. Kde jezdí ostatní výrobci supersportů? V podstatě nikde, občas se zjeví v le mans, ale jinak se spíš brání srovnání svojich schopností na závodní dráze a stejně prodávají. Proč myslíš, že je ferrari nuceno vynakládat velké finance jen proto, aby dělali jméno cirkusu jménem F1? Teď už ferrari neřídí srdcař, ale nějak trouba ve svetru, kterému jde jen o peníze a pokud by ferrari mělo být kvůli závodění v červených číslech tak to s klidným svědomím pošle do kopru! A já říkám, udělějte to!

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.77.XXX
A jak by potom vypadalo jednání ohledně pravidel??? Podívej se na morálnost mcl, který se neštítí neseriozně zablokovat pravidla, jen aby mohl získat výhodu. Umíš si představit, jak by to dopadlo, kdyby kterýkoliv tým mohl kdykoliv vetovat cokoliv?
Opakovaně říkám, dej sem příklad, kdy ferrari POUŽILO veto jen ve svůj prospěch! Já o takovém případu nevím. Neříkám, že se to stát nemohlo, ale každé použití práva veta co, se psalo, tak došlo ve shodě s dalšími týmy (nikoliv 100% týmů ale nebylo to jen ferrari) a jasně bylo to i ku prospěchu ferrari ale především to bylo pro dobro F1. A upřímně, já si vybavuju jenom dva případy, kdy skutečně sáhli k tomu, aby něco vetovali, za celých 40 let to není mnoho. Pokud se podívám do historie, tak je zde mnohem víc týmů, které jen pro svůj vlastní prospěch byli schopné blokovat mnohem víc změn než ferrari udělalo se svým vetem

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.77.XXX
Newey chtěl jít do FIA? To slyším prvně. Kde jsi k této informaci přišel???

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.77.XXX
uvědom si co plácáš. V okamžiku, kdy se rozhodne něco prosadit FIA, tak nepotřebuje vůbec žádný souhlas od týmů, když to udělá do konce května. Tohle podporoval obecně red bull a ostatní týmy, co nemusí vyvíjet motor, pouze si ho kupují, naopak výrobci byli proti, tak ferrari využilo práva veta, ale stejně došlo k dohodě o snížení ceny, jen to nedošlo do stádia, kdy by výrobci byli nuceni dotovat závodění dalších soukromých subjektů, což Tobě přijde naprosto v pořádku. Nezachovali se tak, jako mcl, který se po celou dobu tvářil jak hrozně chce zachovat ploutev a když se to mělo po 3 měsících (kdy to všichni brali za hotovou věc) tak se jako jediní postaví proti. Tomu říkám svinstvo a jednání hodné pouze mcl

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Jak nesouhlasil nikdo? Návrh prošel procesem schvalování a většina byla pro, proto to Ferrari vetovalo jinak by přece nemělo co vetovat.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama