K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

DISKUZE K ČLÁNKU

Renault si v honbě za vyšším výkonem zahrával s ohněm

Renault připouští, že s v honbě za zvyšováním výkonnosti v sezóně 2017 zahrával s ohněm, když jí dosahoval na úkor spolehlivosti. Podle Cyrila Abiteboula kvůli tomu přišel o páté místo v poháru konstruktérů a utrpěla tím i jeho reputace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault si v honbě za vyšším výkonem zahrával s ohněm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 05.01.2018 13:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» El_Senor (Hlasovali 3 lidé) 02.01.2018 08:46
Jedine v cem ma Cyril pravdu je, ze vykon byl na… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 02.01.2018 12:30
Pokud si dobře pamatuji, tak s vyšším výkonem,… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 02.01.2018 12:58
Přesně tak. 01 Píšeme přesně o tom samém 2… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Podle mě se některé věci na stolici zjistit nedají. Je to něco podobného jako tu před nstupem hybridů psali někteří, že testy budou v pohodě, všechno se odzkouší na stolici a pak přišly první testy a byla to doslova tragédie.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Tady šlo o něco jiného. My tady mluvíme o tom, že to prostě Renault riskl a přehnal to. A jsme tady pomalu za psance, protože někteří diskutující prostě neumí přiznat fakt, že by Renault mohl udělat chybu a jestli udělal, mělo by to zůstat tabu. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          To bych rád viděl, kdo tady tvrdí, že Renault je bezchybný?! Klidně mu osobně napíšu, že je magor, protože ač jsem jejich fanda, tak jen blb by mohl tvrdit, že měl letos Renault dobrou spolehlivost...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Případně dobrý výkon, pokud tu spolehlivost měl. 04 Ale nechme se překvapit. Třeba na tom přes zimu opravdu máknou. 04

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Přesně tak. 01 Píšeme přesně o tom samém 2 měsíce a 2 měsíce tu čtu, jak jsem jen Renault hater (vlastně bych měl být na ten titul hrdý ne?12). Jen je celkem sranda, jak si tu někteří nehateři nevšimli, že kouř v těch zkušebních módech nevycházel jen z STR. Ani si nevšimli, že ty úsporné módy použili v posledních dvou závodech a ne jen oni. A ještě berou jako samozřejmost, že mělo STR vyvinout nový systém chlazení na posledních pár závodů jen proto, aby si Renault otestoval něco, co stejně musel stáhnout. 12
      Jako fanoušek Mclarenu, bych se jen modlil, aby se Renault začal ke svým zákazníkům chovat jako ke svým zákazníkům.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Opět tu lžeš a říkaš polopravdy. 02

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Fakt? Co je lež?
          -Že se nekouřilo jen z STR? Podívej se do tabulek na to, kdo ze závodů kvůli poruše motoru odstoupil.
          -Že upustili od těch experimentálních módů? Přečti si prohlášení Abiteboula a opět se podívej do tabulek na odstupy v posledních 2 závodech.
          -Nebo že kritizovali chlazení STR, které bylo potřeba k experimentálním módům (v poslední třetině sezony) upravit? Přečti si tento článek.
          Co z toho je lež a co polopravda? 12

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            četl jsem ho.....jen to interpretuješ jinak než to bylo. STR mohlo jezdit a provozovat motor i v těch "jiných" méně agresivních módech.Oni věděli že musí chladit a zariskovali. RB chladil, nakonec ten motor nové specifikace vydržel.To že pak už neměli ND díly a nemohli riskovat VůBeC nic, jsi do toho zapoměl zahrnout.Vůbec nemůžeš vědět , zda ty nové specifikace by shořely.Jen se domníváš.Ano ty opotřebované, ty shořeli.Házíš to do jedné kupy. To v jakém módu provozuješ motor přeci STR, či RB mohlo ovlivnit.Nechtěli, chtěli bojovat.RB to uchladil.Ano, ty opotřebované měli problém, ty nešli v této nadomořské výšce v tomto módu provozovat, tam nastal kolpas.Posléze se stal opak, uškrtily všechno, aniž by museli, myslím ty nové specifikace. Nebyli žádné díly, už jeli jen na jistotu dojetí. Bohužel ty to pišeš v módu, jabka hrušky a přitom to není a rozhodně nebylo černo-bílé. Ano Renault dělal chyby, to je beze-sporu, ale není to tak jak ty píšeš.Vynecháváš důležité věci a kritizuješ plošně.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Ale ono STR provozovalo motor na méně agresivních módech. Možná sis nevšiml, ale z průměrného týmu se na konci stal suverénně nejhorší. A nemůžete to házet na jezdce. Ti nejeli jen poslední 2 závody. Každý nováček by se měl zlepšovat, ale u STR to šlo opačným směrem. V Brazílii poslední dva, v Abu Dhabi 17 a 20 v kvaldách. V předchozích závodech tak tragické výsledky neměli. Čím to? Nováčci se odmítli učit?
              STR dobře vědělo, že se chladit musí. A kupodivu chladili dobře, do doby, kdy Renault zvýšil výkon. A nějakým zázrakem přestal chladit i tovární renault s RB. Ono se stačí podívat na odstoupení v poslední třetině sezony a zjistíš, že většinu nedělají jezdci STR. A to bylo ještě v době, kdy si RB na nedostatek náhradních dílů nestěžoval. A nějak předpokládám, že tovární tým měl dílů dostatek a přesto Hulk pořád jen vylézal z kouřícího auta. Tedy ten experimentální mód nefungoval ani jinde. A pokud jsi článek pořádně četl, tak Renault to sám přiznává. Já píšu pouze přesně co sám Abiteboul. Zatímco já jsem hater, on má pravdu a přitom píšeme to samé. O čem to svědčí?
              Tady máš citaci:
              "Později v sezóně jsme si při odemykání nových výkonnostních módů trochu zahrávali s ohněm, což mělo dopad i na spolehlivost, a taký jsme měli problém s tím, že některé týmy se nedržely určitého měřítka pro chlazení," vysvětluje Abiteboul.

              Zdroj: [odkaz na stránku]

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Miku, Abiteboul lže a chrlí polopravdy! 12 Já mu už nevěřím, odteď budu přejímat vše jen od Adiho. Ten má narozdíl od tohodle samozvaného ředitele příznivější informace. 11

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Ty motory měly běžné opotřebení. Měly najeto relativně pár závodů, stejně jako motory Mercedesu a Ferrari. Je jedno, jestli to přepísknu tak nebo onak. Motor prostě musí vydržet 5 závodů. Příští rok 7. Mercedes s tím očividně problém mít nebude a na podle informací by měl mít přes 1000 koní. Jestli Renault není schopen provozovat cca 950 koní 3 závody po sobě, tak je příští rok čeká opravdu veliký problém.
              Mike v tom má naprostou pravdu. Renault je spolehlivý a nevýkonný. Nebo se dorovná výkonem, ale pak není schopen držet potřebný interval životnosti. Asi si nemusíme nalhávat, že kdyby na tuto taktiku přistoupilo Ferrari nebo Mercedes, že by tam ta relativní ztráta byla pořád stejná.
              O tom tady celou dobu mluvíme, ale s Adim to tady překrucujete. Teď to přizná Abiteboul a Mike pořád lže ... Tak já už fakt nevím. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                212.96.178.XXX
                Mercedes s tím úplně klidně problémy mít může (ne že bych to chtěl), protože Renault byl loni nejspolehlivější a kde byl letos?! (myslím roky 2016 a 2017). V F1 nikdy nic není jisté...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Ano v roce 2016 byl spolehlivý s velkým výkonovým deficitem. Letos nespolehlivý a výkon dotáhl. Aby zlepšili spolehlivost, zase šli s výkonem dolů. Přesně jak píše Abiteboul. Jen nevím, proč se tomu tak bráníte. Prostě kdyby Mercedes a Ferrari vyhnali výkon na hranici spolehlivosti, byl by tam pořád rozdíl, jako v posledních 2 závodech. Tedy daleko větší, než 25k. 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  To není, ale Mercedes má hodně solidní stabilizovaný výkon. Stejně tak Ferrari. Před Renaultem je hodně práce, aby jejich náskok stáhl. O tom momentálně není pochyb, ale může se jim povést menší zázrak a mohou se dostat blíž a ještě mít kýženou spolehlivost. Někdy se nějaké věci povedou na první dobrou a ušetří se tím měsíc brzdění motoru. To se určitě nedá vyloučit. Co se určitě vyloučit dá je to, že by se něco podobného mohlo povést přes zimu Hondě. Ale ta na to momentálně asi ani nemyslí. Mají po třech letech relativně volnou možnost celoročního testování. To by je mohlo napřesrok nakopnout k lepším zítřkům, ale po této zimě to určitě ještě nebude.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Hlavně když se z toho poučej a pochopí kde u koho byl problém a jak na něj. To že STR třeba nezvládlo navýšit doporučené chlazení je zajímavé, ale ostatní to v menší míře také neměli v pořádku, tak třeba je potřeba to chlazení ještě zlepšit, na tyto odpovědi musej přijít, a snad i už přišli. Nová sezona se blíží.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      On o tom mluví. Vyřešilo se chlazení, stejně se to rozsypalo. Prostě to risknuli, aby je nedocvakla Honda a ostatní neutekli o parník. Red Bull jim to určitě schválil. Po té mizerné první půlce sezóny titul odepsali, třetí místo v PK by dali i v konzervativním módu, tak zkusili alespoň zabojovat o vítězství. Za to palec nahoru, odvaha se cení.
      Akorát je hodně mimo blábolení o možném pátém místě továrny. Měli jet konzervu a ukázat se. Pravda je ale taková, že v konzerva módu by je trápil Williams s Haasem a dojížděli by sice pravidelně, ale za nimi. Skončili přesně tam, na co maximálně měli. I díky dárku od Toro Rosso. 04

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Ty nové specifikace se nerozsypaly. 11

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          No to rozhodně ne. Ten dým z vozů všech 3 stájí byl jen kouřová clona pro zmatení soupeřů. A fungovalo to perfektně. Sami jezdci těch vozů na to nalítli a dobrovolně z nich vylezli. 11

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Red Bullem

Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Valtteri Bottas v tréninku ve Francii

Mercedes potvrzuje i druhého jezdce, kdo bude v roce 2019 týmovým kolegou Hamiltona?

Fernando Alonso při fotbalovém utkání

Alonso v rádiu naříkal jako Neymar, ohodnotil Magnussen + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Británie

Leclerc by s přestupem k Ferrari neměl spěchat, myslí si Vettel

Čtyřnásobný mistr světa Lewis Hamilton

Mercedes se s Hamiltonem dohodl na prodloužení smlouvy o 2 roky. Kolik ho to bude stát?

Stoffel Vandoorne s otevřeným zadním křídlem svého McLarenu MCL33

Vandoorne věří, že toho dělá dost pro setrvání u McLarenu, Alonso očekává těžký víkend

Eric Boullier ve svém posledním závodu s McLarenem

Boullier padl u McLarenu jako obětní beránek neprávem, říká Coulthard

Ztráta Renaultu na špici se žel nemění

Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů

Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault musí řešit alternativu za Sainze, v budoucnu chce vychovávat vlastní talenty

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama