DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn si přeje, aby Ferrari ve špičkové sérii motorsportu zůstalo, není ale ochotný se plně podřídit diktátu italské stáje.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
18:04 14.12.2017 77.236.218.XXXFerrari neodejde z F1, to jsou jen vyjednávací kecy. Za prvé, co by dělali s těmi zaměstnanci a se všemi těmi věcmi kolem F1 ? To by museli zrušit a kapři si rybník nevypustí.
Vůbec zde neberete v potaz, kdyby dejme tomu a to je zcela nepravděpodobné, všuchni 3 odešli, je tu dalších X možností kde sehnat motory , případně další automobilky. Jakmile by byl levnější a jednodušší motor, věřte že by se výrobci jen hrnuli. Takže Ferrari kolovrátek je úsměvný, dělaly to tak vždy. ´Jen teď mají kapku silnějšího protivníka. Eklák vždy Ferrari uplatil a zbytek musel držet "pusu".....nakonec to i Eklák přiznal. takže bych byl ohledně tohoto fakt v klidu, nikdo jen tak neodejde.Holt řvou, protože jakmile bude možnost levných motorů, přijde konkurence a to oni nechtějí.Dělat levně monopost tyhle tými neumějí.Díky minulému nastavení peněz, měli F1 pod kontrolou a teď se bojí. Mohli by být lehce nahraditelní a to nechtějí dopustit.Vždy si mohli diktovat a teď se bojí že to skončilo.A to nemluvím jen o Ferrari, ale i o těch ostatních...takovej Oligopol.-
jumpman
19:42 14.12.2017 178.255.168.XXXvýrobci by se jen hrnuli, já se smíchy asi neudržím nad tvojím "nadhledem"
Pokud by neodešli všichni motoráři, tak stejně bude potencionální záemce o vstup v obrovské technologické nevýhodě a všichni si to uvědomují, proto do F1 nikdo nechce a pokud by odešli všichni současní výrobci a udělali si z toho hundai series tak by se na to asi dívalo "spoustu" lidí-
GRAHAM
20:54 14.12.2017 77.236.218.XXXTak za prvé, všichni neodejdou a pokud by F1 zlevnila a zjednodušila motory, tak logicky se nějaká automobilka najde co se bude chtít zviditelnit a využít odchodu...Mercedesu nebo Renaultu.A udělat nějaký dobrý 8valec či 10válec bez elektriky by nebyl problém a bylo by to levné.Nakonec pro jiné automobilky by neměl býtz problém dodávat motory. Věřím třeba že i Mercedes až odejde, tak motory bude dělat dál.
A klidně se směj....smích prodlužuje život.-
Pepan
21:28 14.12.2017 89.24.157.XXXProblém je v tom, že když se co pár let mění pravidla, poškozuje to výrobce. Na jedné straně je tlak na co nejlepvnější motory, na druhé straně se co pár rokůů změní pravidla, takže automobilky mají málo času na zhodnocení svých investic do technologií. Pokud se chceme bavit o sportu za co nejmenší peníze, tak z toho udělejmě něco jako Formuli Škoda a bude to. Sice to bude ryzí motoristický sport, ale na okraji zájmu diváků. A pokud nesouhlasíš, tak si zkus porovnat, kolik lidí sleduje třeba Formuli Renault a kolik F1. Akolik z nich třeba zná poslední vítěze. Hamiltona zná každé malé dítě a i ti, kteří F1 nesledují, vědí, že to vyhrál,. A jsme u jádra problému. F1 je v prvné řadě kolotoč peněz a show, o sport jde snad až na třetím místě. -
jumpman
15:21 16.12.2017 178.255.168.XXXjako tvoje názory mě fakt baví. Brawn prohlásil, že atmosféra bez rekuperace již není na pořadu dne, takže možnost, že vyženou současné automobilky s vizí, že se vrátí k motoru, který ani neuvažovali, že by se použil, aby dostali alespoň nějaké motory, to mi přijde jako vážně úchylná myšlenka.
A myslet si, že si bude liberty poroučet a ferrari s mercedesm jim to budou platit a je to tak správně, to může taky napadnout jenom čecháčka.
Pokud chtějí, aby automobilky daly další milardu eur do vývoje další naprosto nesmyslné jednotky a ještě jim budou diktovat, za kolik to můžou prodávat dál, to je fakt na hlavu. Proč by jim to měli tyhle automobilky dál dělat???? Máš nějakej rozumnej důvod? A neplácej nesmysly s nějakou propagací zadarmo, protože miliarda mi jako zadarmo nepřijde
-
-
Roman K.
07:46 19.12.2017 80.78.146.XXXNormalně by je propustily a jeste by vydelali miliardy eur.F1 pro ferrari neni vyhra, neustali tlak na vítězství ktere neprichazí ani v tymech ani v jezdcích a dlouho nebude.Bmw Toyota Lotus a jine tymy taky odesly.Bmw usetrilo odchodem 6,30 mld eur.ročně.
-
-
jon
15:02 14.12.2017 194.228.59.XXXJe hezké, že Ross se snaží momentálně kopat za Liberty, ale sám moc dobře ví, co odchod Ferrari může způsobit. Ať se to Liberty líbí nebo ne, mají 3 roky na to, aby zaujmuli automobilky a pochopili, že Ferrari, Mercedes, Renault i Honda mohou bez F1 bez problémů žít dál. Opačně to bude trochu problém. Přeci jen spousta sponzorů se do F1 tlačí právě kvůli prestiži nejrychlejší disciplíny. A když vezmeme v potaz, že i Honda má problém udělat pořádný motor, ve vší účtě pak chci vidět, kdo to zvládne lépe a bude mít zájem toto dotovat. Ve finále to dopadne tak, že se opravdu pojedou dva šampionáty, kde v jednom pojedou uřvané V8 od Cosworthu v šasí soukromníků, kde budou sdílet půlku dílů, aby to nebylo tak nákladné a paralelní soutěž, kde pojedou automobilky se špičkovou technikou, nejlepšími piloty a peníze z toho všeho si rozdělí mezi sebe. Pokud tedy budou nadále jevit zájem se něčím podobným prezentovat.-
Pepan
15:23 14.12.2017 89.24.157.XXXTen odchod by pro Liberty nebyl trochui problém, ale hodně problém. Většina diváků se rekrutuje z příznivců Ferrari, Mercedesu a Renaultu. Představme si, že odchod těchto tří značek by způsobil že polovina jejich příznivců by se na formuli jedna přestala dívat. Další věc je ztráta dodavatelů motorů. I kdyby Honda nafoukla své kapacity. z F1 by se stal peloton plouživých a odpadajících monopostů, které by moc diváků nezaujaly a tím pádem by následoval další pokles sledovanosti.Pokles diváků by navíc znamenal ztrátu spousty sponzorů, což by určtě znamenalo i odliv částu nejlepších pilotů. Takže z F1 by se během krátké doby stala provinční záležitost zajímající malou skupinku sentimentálních fandů, kteří by u závodů vzdychali a vzpomínali na krásné staré časy.-
rock
16:09 14.12.2017 37.188.228.XXXV podstatě přesně to samý se kdysi říkalo, když se v r. 1996 IRL odtrhla od CART. CART měla všechno: hvězdy mezi jezdci i týmy, zájem velkých motorářů, smlouvy s fakt dobrými okruhy i ovály, peníze, vizi, ambice.
IRL měla jen tradice, jméno (slovo Indy v názvu) a 500 mil v Indianapolis.
CART během nějakých 12 let zkrachovala, IRL žije doteď.
Podle mne se vůbec nedá předpokládat, jak by se situace mohla vyvinout...-
Pepan
16:55 14.12.2017 89.24.157.XXXBer to pragmaticky. Automobilky moc na F1 závislé nejsou, naopak je to horší. A prodeje vozů určitě nepodporuje vítězství v šampionátu. To by Ferrari za dob Schummachera mělo ty největší prodeje. Opak je pravdou. Dneska prodávají skoro dvakrát tolik vozů a přitom v šampionátu naposledy zvítězili s Rakkonenem. Určitě by se dokázaly úspěšně prezentovat i v jiných sériích, ale i kdyby F1 přežila ten odchod tří motorářů, nejsem si jistý že na týmy ala Haas, Sauber a podobně byla moc velké návštěvnost. A Ferrari jasně říká - jsme tým s nejdelší tradicí, vlastně na nás chodí nejvíce lidí, tak chceme za to benefit. A to je v pořádku, protože tahle "sportovní disciplina" je v prvé řadě byznys.-
GRAHAM
19:17 14.12.2017 77.236.218.XXXAle no tak....kde máš bussines, že se zdarma prezentuješ a ještě vyděláš? V F1 to tak funguje.Ano jsou vyjimky , ale to je o neumětelství.Většina se účastní, protože vydělá, vědí že nevyhrají.Dělají za velký peníze křoví.
Ferrari kdysi čekalo na titul 21 let, přesto vydělávalo.
Pepane, když už něco pišeš, tak to musí mít hlavu a patu a to ohledně Ferrari prodejů rozhodně neplatí.Ferrari mělo skoro vždy vyprodáno, oni teď prodají více, protože se rozhodli více Ferrari vyrobit. Prodali bych jich ještě mnohem více, ale smůla, nebudou-nechtějí jich více vyrobit.To je celé.
Těm vepředu vyhovuje, že F1 drahá, mají pak jistotu že budou vpředu.Nový koncept se jim proto nehodí do krámu.Mají možnost investovat tolik peněz, že tomu povětšinou nelze konkurovat.(včetně lidský zdrojů a mozků) Tyto týmy nebudou umět z ničeho nic dělat monopost a vývoj za polovinu.Továrny a tým mají nastaven jinak.Rázem by mohli být nekonkurenceschopní, bez jakých-koli výhod.Teď to doženou penězi, koupí si skoro kohokoliv....a v budoucnu, jedni z mnoha.Proto to nechtějí dopustit, jim zcela vyhovuje, tak jak to je. Bude hodně velká pranice o vliv....teď mají tyto tými F1 pod kontrolou, mohou si i kapku diktovat, jakmile se ale změní parametry a budou "lehce" nahraditelní, jsou v pasti.Teď ještě mohou hrozit "jinou" serií, pak už ne.....-
jon
20:59 14.12.2017 194.228.59.XXXZdarma to opravdu není. Provoz stáje je jedna věc, ale všechny automobilky už utopili přes miliardu eur za počáteční vývoj motorů a každý rok je stojí cca dalších 200 milionů eur jejich vývoj. Ty "drobné", které dávají navíc na provoz stáje oproti ostatním většinou pokryjí sponzoři.
A je jasné, že žádná z těch automobilek pak není zvědavá na to, že tam přijde promotér, který jim udělá čáru přes rozpočet a začne dělat patky. To pak automobilky ty motory stáhnou a nechají to na Liberty, ať motory sežene. Liberty poptá motor podle stávajících regulí FIA, dostane cenovou nabídku od nezávislého motoráře a rovnou vyhlásí bankrot.
Podívej se na to i z jiné stránky. Mercedes stanovil v roce 2014 laťku. Ferrari to stálo jmění, ale dotáhlo se a teď do toho těžce sype i Renault, páč tam má tovární stáj a pochybuji, že představenstvo Renaultu schválilo návrat do F1 s vizí boje o šesté místo v PK. Takže pokud do toho Liberty šlápne, zůstane jim tam Honda + nezávislé týmy a to dost možná bez Red Bullu a Toro Rosso, páč Dietrich toho možná také rovnou využije a nazdar. Vesměs tam zůstane jen McLaren a sbor zoufalců. Navíc s motory Honda, které si budou moc dovolit uškrtit výkon a začít být spolehlivé. Fanoušci ve finále vyhrají, protože budou mít dvě špičkové série po sobě.
Jinak ta Tvá vize o tom, že automobilky budou někdy vzadu. Nikdo nedonutí automobilky dát plný motorový balík zákazníkům. Dají jim rok starou techniku, základní mapu a jeď si. Chtěl jsi levně, tak pojedeš pomalu. Ony si najdou způsob, jak si pohlídat nadvládu. Jen to pak bude totální fraška. -
Pepan
21:04 14.12.2017 89.24.157.XXXKdyž to je takový super byznys, kde se zdarma prezentuješ a ještě vyděláš, tak proč tedy tolik týmů a i velkých z F1 odešlo? Nepočítám Manor a podobné trpaslíky, ale proč odešla Toyota, BMW nebo Jaguar, což nejsou zrovna piditýmy? Že by je to lehké vydělávání peněz a prezentování zadarmo přestalo bavit?
-
-
-
jon
21:02 14.12.2017 194.228.59.XXXNaprostý souhlas. Liberty zatím nechce být za blbce, ale moc silnou pozici do vyjednávání jim nedávám. Pokud automobilky odejdou a udělají svoji sérii, tak F1 brzy pojde. Nikdo to nebude chtít dotovat a pokud bude lepší soutěž někde jinde, tak tam ani nikdo s ambicemi nebude chtít působit.-
jumpman
15:32 16.12.2017 178.255.168.XXXale oni nemusí zakládat žádnou další serii, mercedes pokukuje po formuli E, ferrari se může angažovat v le mans nebo taky přejít do formule E, těch možností je dneska spoustu a odchodem těchto značek půjde prestige formule 1 do kopru a tím pádem i přijmy liberty, takže by si to měli dobře spočítat, jestli se jim vyplatí spoléhat na to, že ferrari opět pouze blafuje...
... ale tentokrát bohužel dává odchod poměrně hodně smysl a svetříčkář jde hlavně po penězích a formule 1 stojí fiat dost poměz, které by si jinak mohlo stáhnout z ferrari na dividendě...-
jon
15:37 17.12.2017 194.228.59.XXXFormule E je jen malá příprava na budoucí směr, kterým se to možná jednou vydá. Ferrari a Mercedes ještě určitě nějakou dobu pojedou hybridy. Takže pro ně stále dává smysl se prezentovat v podobné sérii. A klidně to může být F1, jen tohle myškování možná přijde Liberty dráž, než si mysleli. Také to může dopadnout tak, že Ferrari a Mercedes budou po roce 2020 pokračovat s technikou, kterou spoluurčí FIA s Liberty, ale nepodepíší novou konkordskou dohodu a své motory si nechají jen pro sebe a případné své "věrné". Pro ostatní bude muset zajistit motory Liberty a na to při vší úctě asi nebudou mít. Protože pořád tam budou týmy chtít ještě vydělat a budou dále očekávat, že dostanou konkurenceschopný motor za zlomek ceny návrhu a vývoje. A na to mají prachy a upotřebení opravdu jen velké automobilky.
Protože jestli je pravda to, co se říká, tak jen Mercedes už za V6 dal někde mezi 1-1,5 miliardy dolarů. Předpokládám, že Ferrari +-stejně a pochybuji, že Renault je tam, kde je s poloviční investicí. Honda to měla celé ještě dražší o několik desítek milionů, které dávala McLarenu formou sponzoringu.
Ve finále tedy jediný, kdo na tom může ztratit téměř vše je Liberty. Kromě značky F1, vlastnictví několika okruhů a historických statistik toho nemá moc co nabídnout. Nic, co by si automobilky neudělali po záštitou FIA sami.
A jak píšeš, prestiž Formule 1 je v těch značkách a špičkových technologiích. Liberty si možná mylně myslí, že teď víc frčí Careyho knír, ale bohužel ... -
rock
08:35 18.12.2017 37.188.176.XXXTěch možností je minimum.
- Formula E je v plenkách. Možná se časem vyvine, ale kdo ví, jak dlouho to bude trvat. Zatím je příliš pomalá, takže nemůže na velký okruhy, byla by tam ztracená. Na městský okruhy se zase nevmáčkne tolik diváků jak na autodrom. V kamerách jsou všechny okruhy stejný; betonový svodidla, ploty, ostrý zatáčky. Může se měnit destinace, ale stejně to bude sterilní. Navíc FE -i přes hype okolo ní- nikoho moc nezajímá, sledovanost stoupá pomaleji, než se původně doufalo, sponzoři s tím budou mít problém. Formula E je zatím konkurence tak možná pro DTM a bude trvat roky, než -a jestli vůbec- vyroste
- Le Mans je jednorázový. Ostatní závody mají ve srovnání s F1 naprosto minimální sledovanost a navíc jsou dlouhý. Už teď jdou řeči o tom, že 1.5-2 h F1 je nudně dlouhý, co potom šestihodinovky, na který se jezdí v WEC? Dál, LMP1 není o nic levnější než F1 (akorát teda má tu nižší sledovanost za stejný peníze), LMP2 je jednotná konstrukce a aktuální GT jsou prostě jenom GT. Je to víkendová kratochvíle gentlemanů a ne vrcholový motorsport, ve srovnání s formulemi je to rychlostí o ničem. Automobilky by musely FIU přesvědčit o zrušení nebo utlumení LMP a zavedení něčeho, jako byla v 2.pol. 90. let GT1 (který teda ve své konečné fázi nebylo o moc levnější než LMP) - a hlavně překopat strukturu GT závodění na větší množství kratších závodů.
Jediná šance by byla založit nový seriál od nuly. A už vidím, jak by se tam konkurence hnala, když by místo dnešní, relativně nezávislé organizace. šampionát vlastnilo konsorcium Ferrari - Mercedes.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek