DISKUZE K ČLÁNKU Ross Brawn se obává, že se naprostá dominance Mercedesu v příštím roce vrátí
Současný šéf pro motorsport F1 a bývalý šéf Mercedesu Ross Brawn se obává, že Stříbrné šípy budou v následující sezóně opět dominovat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ross Brawn se obává, že se naprostá dominance Mercedesu v příštím roce vrátí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rogi
09:30 08.12.2017 176.74.148.XXXHlavně měl MB v minulé sezóně nejvýkonnější a nejspolehlivější motor. Na příští sezónu FIA jeden motor ubrala, takže všichni půjdou kvůli spolehlivosti s výkonem dolů. Dá se čekat, že nejmenší ztrátu zaznamená MBa tím se nůžky opět rozevřou... Díky FIA. Škoda, že ty obavy neměl dřív! -
uzivatel002928
16:36 07.12.2017 212.79.110.XXXV první řadě nesmíme zapomínat na to, jak k dotažení Ferrari na Mercedes došlo. V lednu 2017 byl vznesen dotaz na legálnost několik let používaného zavěšení kol Mercedesu a toto řešení bylo zakázáno. [odkaz na stránku] Mercedes už měl auto s tímto zavěšením postavené a uškodilo mu jeho odstranění z už hotového auta.
Když bude Mercedes dělat auto od začátku bez tohoto systému zavěšení, tak bude jistě silnější než minulou sezonu. -
-
jon
14:23 07.12.2017 194.228.59.XXXDovolím si lehce nesouhlasit s délkou té dominance. Ferrari mělo hodně silný balík mezi roky 1999-2004.
Ale jinak souhlas. Bylo by fajn, kdyby to bylo alespoň jako letos.
A kdyby se cirkusákům podařilo udělat slibný motor, tak by to mohl být také dobrý příslib. Ale tomuhle moc nevěřím.-
Mike17
14:52 07.12.2017 185.149.130.XXXDovolím si lehce nesouhlasit také. 1999 titul Mclaren tedy dominance Ferrari ani omylem, 2000 řekněme sporné (ale 18b není brutální rozdíl, odpovídá tak letošku), 2001 bezesporu, 2002 taktéž, 2003 boj do poslední chvíle, rozdíl 2b, 2004 rozhodně dominantní.
Tedy je na tom Mercedes stejně, jen na rozdíl od Ferrari v kuse bez přerušení. Pokud budeš rovnávat počty vítězství v sezonách, pak už vychází Ferrari jako spolek neschopných amatérů. Že by za 3 sezony nevyhráli pouze 8 závodů, o tom se jim ani nesnilo.-
airwar1939
19:05 07.12.2017 176.74.128.XXXNechci se hádat, ale v roce 1999 získalo titul Ferrari, sice jen o čtyři body, ale vyhrálo Ferrari. Pak už to bylo jednoznačnější:
2000: +18 bodů
2001: +77 bodů
2002: +129 bodů
2003: +14 bodů
2004: +143 bodů
Jinak příští rok také očekávám silnější a suverénější Mercedes. -
jon
00:09 08.12.2017 194.228.59.XXXJá ten 1999 beru tak, že titul nakonec o 2 body prohrál pejsek Eddie. Nebudeme si nalhávat, že by to MSC nedal. Holt si vybral smůlu a Mika to měl tehdy výrazně lehčí.
Spíš jsem to bral v rámci délky té dominance Ferrari. Je jasné, že Mercedes teď předvádí úplně jinou jízdu. To bych ani omylem nezpochybňoval.
Sice je pravda, že tomu hodně pomáhají cirkusáci. Přeci jen dali Mercedesu náskok zadarmo a Adrian se pak může rozkrájet, ale prd platné. Ferrari je impotentní už od roku 2006 a mám pochyby, zda do dalších větších změn vůbec stihne být seriozním soupeřem až do konce sezóny. Takže ona ta dominance je hodně dána tím, že jedni hledají 10 let ztracené brýle a druzí se dali na pyrotechniku.-
Mike17
10:15 08.12.2017 185.149.130.XXXPro oba:
Je to jen o výkladu pojmu dominantní. Osobně si pod tím pojmem nepředstavuji sezonu, kdy tým vyhraje titul týmů o 4b a nezíská titul jezdců. Ano, v roce 1999 mělo možná Ferrari lepší auto a Schumi by ten titul získal, kdyby.... Ale sezona byla napínavá do posledního závodu a s titulem jezdců (pro mne je napínavý jen tento titul, titul týmů prostě vezmu na vědomí, ale z křesla mne nezvedá) pro Mclaren.Tedy se podle mne o dominanci Ferrari nedá mluvit. Podobně v roce 2003, ikdyž tam titul jezdců Ferrari nakonec uhrálo a v týmech vyhrálo o 14 bodů.
Pro mne je hranice dominance někde kolem této sezony. Lewis získal titul 3 závody před koncem, ale už to nebylo doslova válcování konkurence. Ale jo, pokud chci tvrdit, že je to 4-tá dominantní sezona, musím uznat i rok 2000.-
airwar1939
03:02 09.12.2017 176.74.128.XXXJá dominanci nijak neřešil, jen jsem upozorňoval a tvou chybou ohledně titulu v roce 1999, a na fakt že jich tehdy získalo Ferrari šest v řadě. -
jon
01:26 10.12.2017 194.228.59.XXXV tomto ohledu je ta dominance hodně veliká, to máš recht. Ale jak jsem psal předtím, je to hodně dáno tím, že Ferrari prostě pořád nemá úplně drive a Red Bull je v loji s tím, co si vozí uvnitř. A pochybuji, že příští rok bude lépe. Mercedes už pneumatiky vychytal, zkrátí rozvor a bude zase po srandě ...
-
-
-
-
-
-
Situs
09:31 07.12.2017 85.70.164.XXXTy obavy jsou opodstatněné, Mercedes na tuto sezonu nebyl připraven nejlépe, a to se nejspíše nebude opakovat. No uvidíme, pokud by Mercedes opět dominoval, pak nás obzvláště ochraňujte, protože mezi Hamiltonem a Bottasem to nevypadá ani zdaleka na vzrušující bitvu.-
Pepan
10:17 07.12.2017 89.24.157.XXXŘekněme si na rovinu - Ferrari se podle mě pořád hledá, takže občas v příští sezóně zazáří, ale na takovou dominanci jako za dob Schummachera to nevypadá, Red Bull, bude mít asi občas problémy s více poruchovým motorem Tag Heuer a ostatní týmy jsou minimálně o jeden level níž. Takže v příští sezóně bude Mercedes makat hlavně na tom, aby Bottasovi zajistil druhé místo.-
jumpman
10:55 07.12.2017 178.255.168.XXXco nastínil brawn je poměrně hororový scénář, ale nemyslím, že ferrari úplně odpadne, jejich síla většinou byla v postupném vývoji, takže si nemyslím, že budou příští sezonu horší než byli letos. Navíc mercedes se nechal slyšet, že jejich koncept vozu se dostal ha hranici svých možností, takže ho chtějí kompletně předělat a tam je mnohem větší riziko, že se něco nepovede. Red bull určitě taky vystrčí drápky takže bych tu sezonu takhle dopředu úplně nezahazoval-
jon
14:28 07.12.2017 194.228.59.XXXNezapomeň, že Brawn je v tomhle docela hodně povolaná osoba. Sám obě stáje řídil a moc dobře zná i lidi, o kterých my neslyšíme. Mercedes s tou šasí letos trochu zahaproval a určitě už mají dost dlouho na prkně návrh, který bude v tomto ohledu daleko lepší.
Jinak ve vší úctě ke stájím, ale kecy typu (maximální potenciál, soupeři jsou blíž, než se zdá apod.) bych bral hodně s rezervou. Nikdo ze špičky nechce nijak odkrývat karty, tak budou mít podobné řeči pořád. Jejich pravdivost si ale stejně ověříme až na konci března příštího roku.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek