DISKUZE K ČLÁNKU Prohlášení po závěrečném závodě: Vettel uznává, že Hamilton byl letos lepší
Sezóna 2017 je historií. V posledním závodě zvítězil Valtteri Bottas. Jak hodnotí závěrečný závod roku v Abú Zabí jednotliví piloti a představitelé týmů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Prohlášení po závěrečném závodě: Vettel uznává, že Hamilton byl letos lepší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000173
13:46 27.11.2017 78.102.36.XXXKimmi to řekl tak jak to je,sakra co to je za závodění ve formuli1 když se musí podle pravidel šetřit benzín. Svět se v prd.l obrací to není královna motorsportu ale šaškárna, a na tom by se značka jako Ferrari neměla podílet!!!!! -
-
Jindrich K.
21:27 26.11.2017 89.103.114.XXXNo možná byl Stroll bojovnější, ale ten kdo bodoval byl Massa . Jinak vzhledem k (ne)kvalitám letošního Williamsu to byl normální výkon. Pokud Williams bude pokračovat v sestupném trendu tak příští rok budou bojovat se Sauberem ...-
Pepan
22:08 26.11.2017 89.24.157.XXXMassa 43 bodů, S(troll) 40 bodů. A to po jednom závodě mladík nad veteránem vedl. To nevypadá na převahu ostříleného kozáka, který by měl svého mladšího kolegu zaučovat a vést tým v ladění závodního vozu. Přitom jsem měl kdysi Massu hodně rád. Fakt uměl a obdivoval jsem jeho styl. Ale po zranění už to není ten samý člověk a z nostalgie se v F1 žít nedá. Mylím si že až se mladý Lance ještě trochu více otrká, bude mít konzistentní výkony po celou sezónu.-
Jindrich K.
06:36 27.11.2017 89.103.114.XXXTo je všechno fakt, ale minimálně 15 bodů získal po neskutečný haluzi, kdy se k bodům dostal jako slepej k houslím. On měl 3-4 závody kde ne díky rychlosti, ale štěstí zajel výsledek a zbytek sezony obvykle koukal na zadní křídla soupeřů z uctivé vzdálenosti. Trošku jako Maldonado. Když si to sedlo dokázal i vyhrát. Jinak byl spíš neviditelnej pokud zrovna nejel demoliční derby. Je možný, že kdyby Williams dokázal postavit hodně dobrý auto a měl týmovýho kolegu, který mu pomůže se najít, že to bude jak říkáš, ale obávám se, že příští Williams bude opět větší plečka a týmový kolega bude v buď jasně rychlejší nebo platič co bude rád, že dojede do cíle.-
-
rock
09:13 27.11.2017 37.188.148.XXXDoplním kolegu Jindricha K.: nechce se mi to hledat, ale jestli se nepletu, tak v tom Baku Massa odstoupil bez vlastního zavinění z pozice, ze které měl reálnou šanci na 12. vítězství kariéry. Stroll byl většinu sezóny úplná mrtvola, skoro polovinu svých bodů získal po haluzi v jednom závodě (a i v něm nebyl lepší než Massa) a víc než body o jejich výkonnosti vypovídá celosezónní porovnání v závodech, které dokončili oba (10:4 pro Massu).
Něco naznačí i výsledky kvalifikací: Massa průměrně 10.4 (11x v TOP10), Stroll průměrně 14.9 (3x v TOP10). Kvalifikační souboj 17:2 pro Massu.
Důchodce vymazal kluka, který ho vytlačil z týmu. Nastávají černé časy pro Williams.-
jon
10:12 27.11.2017 194.228.59.XXXPravdu díš. Massa před odstoupením byl o pozici před Strollem a asi by se nenechal tak snadno vyškolit po restartu. Jinak celou dobu předtím jel o cca 0,3-0,5s na kolo rychleji než Stroll, takže by nejspíš byl schopen držet s Riccim krok. Víceméně pokud by neměl jiný problém, nejspíš by bojoval s Riccim o první místo, druhé by si pohlídal. Stroll o něj přišel před cílovou čarou.-
Pepan
10:43 27.11.2017 89.24.157.XXXKritizujete kluka, který má v F1 odjetých 20 závodů a porovnáváte ho s matadorem, který je v této disciplině od roku 2002. Massa měl S(troll)a doslova vyžehlit podobným způsobem jako Sainz Kvjata. Je jasné že Lance ještě nemá zažité určité mechanismy a pořád se učí na rozdíl od Felipeho. Přes to dvakrát v sezóně dojel Massa za začínajícím kolegou. A opakuji že včerejším výkonem S(troll) dokázal že se učí a postupuje nahoru. Rozhodně bych ho neodepisoval.-
jon
14:41 27.11.2017 194.228.59.XXXPepane, rychlost na jedno kolo se v průběhu kariéry až o tolik nelepší.
Každý z těch kluků má při vstupu do F1 nakroužíno na okruzích tolik kilometrů, že to běžný člověk nenajede za celý život autem po běžných komunikacích. Jen pro představu - v motokárách se natestuje cca 10-15 tisíc kol ročně. Délka okruhu je většinou kolem kilometru. K tomu najedou ještě 2 tisíce kol na závodech. Takže to není tak, že by se do F1 někdo chodil něco učit, oni už to dávno umí. Jen se sbírají zkušenosti a fyzicky se s tou zátěží srovnává tělo. Massa ho letos jasně předčil, jen měl víc smůly, toť celé. -
rock
16:06 27.11.2017 37.188.148.XXXPodle mýho vnímání Massa Strolla přejel naprosto srovnatelně s Sainzovou převahou nad Kvjatem. Body nejsou všechno.
Netvrdím, že to Stroll třeba jednou nezvládne. Za rok, za dva, za tři. Třeba. Zatím se přizpůsobil v každé z nižších kategorií, i když ne hned. Ale tvrdím, že zatím nedosahuje Massovy úrovně ani jen vzdáleně.-
Pepan
18:07 27.11.2017 89.24.157.XXXTo není jenom o rychlosti na kolo. To je o zkušenostech, o orientaci ve skrumáži po startu a podobně. když si porovnáš Ricciarda s Verstappenem, tak Max na kvaldy celkem slušně vede. Má i rychlost na kolo lepší, ale když se podíváš do tabulky, Ricci jej celkem slušně převálcoval. Prostě se v F1 vyskytuje déle a jeho zkušenosti mu zajistily méně karambolů a tím i větší bodový příděl. Kromě toho nejde srovnávat ježdění v motokáře s efjedničkou. Když do sebe drcnou dvě motokáry po startu, nic se neděje a jede se dále. Když do sebe drcnou dvě formule, obvykle lítají karbony, někdy je i proříznutá guma nebo auto okamžitě na odpis. A tohle se nejde naučit během pár závodů. To jsou zkušenosti, které ten kluk musí nabrat. Massa měl na to 15 let. A to mám celou dobu na mysli. Auta jsou rychlejší než cokoliv jiného, co dříve Lance řídil a prostě se musí otrkat. Ale i když pořád není konzistentní, za ten nedělní závod se stydět nemusí.-
rock
19:41 27.11.2017 82.117.159.XXXJá myslím, že zrovna konkrétně za nedělní závod se naopak stydět musí. Všechny ty problémy, který ho potkaly, byly jenom jeho chyba. Nezvládnutá práce s pneumatikami, probrždění, jezdecké chyby, poškození auta. To auto nemělo žádnej technickej problém, vyjma elementu mezi volantem a sedačkou, kvůli kterýmu bylo druhý -stejný- auto nevím, o minutu / 8 míst rychlejší. Jeden povedenej manévr to nespasí. Chápu, co chceš říct, ale já tam ten potenciál v dohledné době nevidím. Stroll na konci sezóny nechápal, co má dělat s autem úplně stejně zoufale jak na začátku. Podle mne ho mohl Massa klidně ještě nejmíň jednu sezónu v pohodě ztrapňovat coby hobby driver těsně před důchododem - a prostě nevěřím, že by tomu Stroll dokázal zabránit.
Ricciardo vs Verstappen je jiná situace. Tam každej z těch dvou dokázal něco nabídnout; Verstappen -asi- víc surovýho talentu, Ricciardo víc přehledu. Suma sumárum to zatím vychází líp pro Ricciarda. Ale tam se to muže otočit kdykoliv, klidně mohlo i letos, klidně může příští rok.-
Pepan
08:25 28.11.2017 89.24.157.XXXNa Lancovi se evidentně neshodneme, ale Maxe Ti podepíšu sakumprásk. Na něm je vidět že je talent, akorát se potřebuje trochu zklidnit. Škoda že se upsal u Red Bullu na tak dlouhou dobu. nemyslím si že v roce 2018 budou konkurenceschopní a Hondastory bude mít další kapitolu nekonečného příběhu. A Massa měl jít do důchodu už loni. Jeho zisk bodů v sezónách má klesající tendenci a nevěřím že za to může pouze auto. Mám pocit že Felipe to zabalil a zbytek sezóny už jenom odkroužil. Ale takového pilota žádný tým nepotřebuje.
-
-
-
-
-
-
-
Jindrich K.
17:43 27.11.2017 91.229.253.XXXJe štěstí a štěstí. Jako třeba to díky němuž získal Kimi svůj titul a pak to díky němuž získal Tiago Monteiro 3. místo v GP USA 2005. V prvním případě dělal Kimi vše proto aby v té pozici byl, kdežto v druhém případě to byl dar z nebes. A u Strolla je to podobné, celou sezonu se motá na chvostu pole, pak se z pár aut zakouří, létají nějaké třísky a bum najednou není 15., ale 5. Ani neví jak. Na body to je podobné, ale upřímně na body podobně jsou i piloti McLarenu, ale tam je prostě vidět, že Vandoorne nejede na haluze, ale talent má. Stroll má možná nějaký talent, ale upřímně, není moc vidět. Williamsu už chybí jen Honda k dokonání katastrofy.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek