DISKUZE K ČLÁNKU Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Šéf Renault Cyril Abiteboul uvedl, že to je pro ně hořké, když musí v závěru sezóny obětovat výkon svých motorů kvůli tomu, aby zajistili jejich spolehlivost. Poruchy se v posledních závodech množí a francouzský výrobce bojuje s nedostatkem nových náhradních dílů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 23.11.2017 15:10 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    Výkon tam je, už se stačí jen dotknout na Mercedes. Ale kluci, je nutné zapracovat na spolehlivosti hlavně MGU-H! Ostatní je tak nějak cajk.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Výkon tam je, pokud ostatní jedou údržbu. V Brazílii měl Lewis nový motor a sám řekl, že nemusel nic šetřit a měl to puštěné naplno. Ten rozdíl tam byl pořád o parník a i když to měl puštěné naplno, tak v tom nezarachtalo a nemusel otravovat hasiče. 03

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Takhle to nebylo, on byl vybízen že může jet naplno (motorově) ,ale on ne vždy chtěl....odmítal to přehánět.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        81.19.11.XXX
        Jo a k čemu bylo Mercedesu jet naplno v Mexiku? K ničemu, nedali Renault RB ani když měli konzervativní mód... Sakra, tady nějak ta tvoje teorie o výkonu nějak naráží. Kdybych byl stejný demagog, tak na základě GP Mexika musím věřit, že výkon Renaultu je o parník jinde, když vyhráli na 2 motorových tratích za poslední 2 měsíce... Ale já nemám za potřebí mlit nesmysly. Zajímavý je, jak se tady vy Renault hateri slezete vždy když je možnost kynout si... Po GP Mexika a Malajsie ste byli kde, abyste mohli nakydat slabému Mercedesu?!


        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Proč vyhráli v Malajsii a Mexiku? Má to dva důvody. jednak RB vylepšil šasi, jednak Renault přidal výkon. Bohužel na úkor spolehlivosti. Vždyť o tom tady máš článek. Pokud já jsem demagog, co Abiteboul? Vždyť tvůj guru říká to samé co já? 12
          V Brazílii to zase vrátili zpět a co se stalo? Maxík dostal zase skoro půl kola. Prostě se Renault přiblížit výkonově dokáže, ale pilot si pak musí hodit mincí, jestli mu to pomůže, nebo se bude dívat na závod z boxů. 12

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Ehm, kolikátý motor měl nasazený Valteri? A potřeboval Lewis riskovat, když si pouze pokrýval Vettela? Navíc měl docela zásadně poškozený difuzor.
          Srovnávat Renault a Mercedes v Mexiku je zbytečné.
          Mercedes letos ani v jediném voze ze šesti (stejně jako jich má Renault) nepotřeboval víc komponent, než bylo předepsáno. Monoposty jejich zákazníků porazil jediný zákaznický tým. Nechali za sebou 2 tovární týmy (ano McLaren považuji též za tovární tým Hondy) a všechny ostatní zákaznické týmy. Mercedes vyhrál oba tituly.
          Oproti tomu Renault - vyhrát dokázal pouze díky Red Bullu. V Baku hodně šťastnou náhodou, v Malajsii díky umu RB, v Mexiku by to mohlo být víc vyrovnané, ale Mercedes neměl zájem závodit za každou cenu. Valteri na jisté dvojce dával Lewisovi veliký komfort po tom bodychecku od Vettela.
          Jinak na 3 vítězství potřeboval RB 6 motorů pro Ricciho i Maxe. Navíc se u RB právoplatně trochu obávají, aby vůbec dojeli celý víkend v Abu Dhabí. Toro Rosso má 7 a 5 motorů. Továrna 5 a 5. To není o žádné demagogii, Renault je prostě daleko pořád stejně.
          Po Mexiku se řešilo to, jestli chování Vettela po startu bylo legitimní a ano, výkonnost RB mě tam trochu překvapila. Trochu proto, že jsem si vědom jejich kvality šasí, kdy mají neuvěřitelnou trakci i když jedou bez přítlaku.
          Můj postoj není v tom, že bych byl hater Renaultu, ale v tom, že mi jejich chování přijde stejně trapné, jako Hondy. Na jednu stranu nejsem příznivce rétoriky RB vůči ním, ale na druhou stranu říct platícím zákazníkům před koncem sezóny - sorry, díly nejsou a letos už nebudou ... To si může dovolit možná tak Honda a ani ta to nedělá ...
          Jen ještě taková poznámka, když mi tady rýpeš do Mercedesu ... Na jaké pozici dojel tovární Mercedes v Mexiku a Malajsii? Já jen jestli máme stejné měřítko pro pojem slabý. 04 Kdyby dokázal být kdokoli z jezdců celou sezónu takový slaboch, tak si zajistí titul mezi jezdci a s mírnou pomocí svého stájového kolegy 3. místo v PK. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Myslím že se lehce výkonově dotahuje.Ono je to možná o tom, že oni ten výkon stejný mají(mimo kvalda módu), ale nemohou ho prozatím použít.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Stabilizovaný výkon při spolehlivosti nejde s teoretickým výkonem srovnávat.
              Já si umím u motokárového motoru sám nahnat několik koní sáhnutím na šroubek karburátoru, ale do jednoho kola bude zadřený motor.
              Jinými slovy, kdyby Mercedes a Ferrari jeli stejný hokus pokus, tak tam zase bude 80 koní díra. Co jejich motory umí je hodně dobře vidět v kvalifikaci. Náhlé zrychlení o 3-4 desetiny oproti RB téměř určitě nebude rozdíl 25 koní. Závodní mapy budou trochu jiné, ale v případě nouze tam prostě umí poslat solidní porci výkonu navíc aniž by to zamávalo se spolehlivostí.
              Realita je taková, že Renault je rok před Hondou a rok za Ferrari a Mercedesem. A příští rok začne ještě větší sranda, až budou pouze 3 motory. Jak se zdá, i Ferrari se přes zimu hodně zapotí a ti už mají cestu dorovnání výkonu za sebou.
              Mercedes si ještě minimálně 2 roky podrží výhodu. Všechny neduhy motoru vychytal v roce 2014, kdy si mohli dovolit, co chtěli. Když potřebovali, nebyl problém celému poli nakládat 2s na kolo, takže si mohli dovolit testovat i během závodního režimu. Jen museli pohlídat, aby Lewis nebo Nico nezlobili.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                212.96.178.XXX
                No nejsi Renault hater, jen nevidíš skutečný výkon Renault PJ, pze nechceš. Mercedes je historicky oproti Renaultu v F1 dost bída. Konečně se oba výrobci střetávají a věz, že dříve než později bude souboj o titul M vs R za asistence F a až pak RB...

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Já bych ho tam rád viděl, ale on tam není stabilně. Myslíš, že Ferrari a Mercedes tam neumí nacpat o 100 koní víc a nechat ten motor rozsypat během 2 závodů?
                  Jinak co se týká srovnání Renaultu a Mercedesu. Řekněme, že co do počtu startů má Mercedes co dohánět. Jinak je to dle statistik takto:

                  Mercedes
                  Startů: 167
                  Vítězství: 75
                  PP: 87
                  Nejrychlejších kol: 55
                  Titul jezdců: 6
                  Titul konstruktérů: 4

                  Renault
                  Startů: 343
                  Vítězství: 35
                  PP: 51
                  Nejrychlejších kol: 31
                  Titul jezdců: 2
                  Titul konstruktérů: 2

                  Red Bull Racing
                  Startů: 244
                  Vítězství: 55
                  PP: 58
                  Nejrychlejších kol: 54
                  Titul jezdců: 4
                  Titul konstruktérů: 4

                  Jen pro srovnání jsem tam přidal i Red Bull, který řeší vše, kromě motoru. Mercedes je statisticky jinde oproti oběma. Jediné, v čem kulhá je počet startů, ale tam bych si dovolil tvrdit, že to celé ještě zvedá samotnou úspěšnost týmu. Red Bull v tomhle jako soukromý tým má nevýhodu, ale Renault se za sebe vždy prezentoval jako továrna. Možná nebyla řeč o úspěšnosti týmu, tak ať tu nejsem za demagoga - o jaké bídě byla řeč? 03
                  Jinak samozřejmě budu rád, pokud se Renault zvedne a přidá se ke špičce. Jen si nemyslím, že to bude za stávajících pravidel. Red Bull je cca 1 rok před nimi, co se týká výkonnosti šasí a jsou pořád minimálně 1 rok za Ferrari a Mercedesem. Výkon, který Renault momentálně zavádí mají obě zmíněné automobilky už dlouhou dobu odbržděný a stabilizovaný. To je holý fakt.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama