DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd
Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí změny v pravidlech, která budou platit pro příští ročník Formule 1. Nesouhlasí se snižováním počtu motorů ani s narůstající hmotností vozu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel001890
13:04 14.11.2017 213.226.251.XXX
A co takhle - kdo ojede své motory, tak už dál nemůže jet?
Pro výobce - třeba takový Renault by to bylo super - vyrobili by každému tři motory a konec ... bylo by to úsporné a spravedlivé - v posledním závodě by mohl vyhrát i ten nejslabší - pokud by býval celou dobu šetřil motor - bylo by to o celoroční strategii ... prostě paráda a úspory
To jen příklad jsou další možnosti - dát palivo na celou sezónu, pneumatiky, ... prostě duch doby velí šetřit
... nebo že by ne? ... Místo modelek by mohli na roštu stát studenti - což by bylo navíc korektnější a méně hulvátské ... a tak dále a tak dále
Pro výobce - třeba takový Renault by to bylo super - vyrobili by každému tři motory a konec ... bylo by to úsporné a spravedlivé - v posledním závodě by mohl vyhrát i ten nejslabší - pokud by býval celou dobu šetřil motor - bylo by to o celoroční strategii ... prostě paráda a úspory
To jen příklad jsou další možnosti - dát palivo na celou sezónu, pneumatiky, ... prostě duch doby velí šetřit
... nebo že by ne? ... Místo modelek by mohli na roštu stát studenti - což by bylo navíc korektnější a méně hulvátské ... a tak dále a tak dále
mi88ki
13:04 14.11.2017 165.72.200.XXX
A kolik z toho bylo předjetí, kdy se soupeř alespoň snažil bránit a nebyl objet na rovince, případně nesnažil se dobelhat na rozcupovaných gumách do boxů a přitom spíš uhýbal soupeřům?
Pak se totiž nejedná o počet předjetí ale počet objetí.
Všimněte si v grafu propadu počtu objetí poté co se týmy naučili šetřit pneumatiky.
Největší nárůst ale nastal v roce 2011, díky nástupu DRS. Samozřejmě nemalí vliv v tom měli nové pneumatiky Pirelli. Zajímalo by mne, zda jsou v grafu započítány situace, kde jezdec na protržené gumě se snaží dojet do boxu, tedy situace, která byla vcelku běžná především po vstupu jediného dodavatele pneumatik v roce 2011, kde taky graf nabyl svého maxima. Za mě, graf, spíše kopíruje kvalitu gum a DRS, než nějaké tankování.
Např. počet předjíždění v roce 2015 je na úrovni počátku 90. let a to se tankovalo a přitom nikdo neměl kouzelné tlačítko s DRS.
Prostě kvantitou kvalitu nenahradíš
Pak se totiž nejedná o počet předjetí ale počet objetí.
Všimněte si v grafu propadu počtu objetí poté co se týmy naučili šetřit pneumatiky.
Největší nárůst ale nastal v roce 2011, díky nástupu DRS. Samozřejmě nemalí vliv v tom měli nové pneumatiky Pirelli. Zajímalo by mne, zda jsou v grafu započítány situace, kde jezdec na protržené gumě se snaží dojet do boxu, tedy situace, která byla vcelku běžná především po vstupu jediného dodavatele pneumatik v roce 2011, kde taky graf nabyl svého maxima. Za mě, graf, spíše kopíruje kvalitu gum a DRS, než nějaké tankování.
Např. počet předjíždění v roce 2015 je na úrovni počátku 90. let a to se tankovalo a přitom nikdo neměl kouzelné tlačítko s DRS.
Prostě kvantitou kvalitu nenahradíš
Petr
12:42 14.11.2017 109.81.245.XXX
Přijde ti, že tehdy byla aerodynamika propracovanější? Podívej se třeba, jak se za těch deset let změnila přední křídla.. dnes je jízda za druhým vozem kvůli sofistikovanější aerodynamice ještě náročnější než kdysi. Návrat tankování by v tomto směru každopádně nikterak nepomohl, naopak by to zhoršilo mnoho dalších věcí.
Jinak co brání pilotům si pro závod odložit 5 super-měkkých směsí (a natankovat 105 kg místo 85 kg paliva) a odjet ho naplno? Nebo dvě nejtvrdší směsi a odjet ho naplno s jedinou zastávkou? Wehrlein teď třeba GP Brazílie zvládl na jedné sadě gum 69 kol (přes 97 % závodu). Gumy už šetřit nemusí. Pirelli už tu tvrdou na závody nevozí, protože jí nikdo nechce používat - je moc trvanlivá. A povinný počet zastávek - všichni budou stavět ve stejném kole, vzal bys tu rozmanitost strategií a zhoršil předjíždění - na dráze by se nepotkávaly pneumatiky s tak rozdílným stářím (počtem kol).
Co se týče předjíždění, nějaké omezení či zjednodušení aerodynamiky by tomu pomohlo, jen týmy jsou dost vynalézavé, takže bych chtěl vidět ta pravidla. Podle mě ale na tom F1 s podívanou momentálně není tak špatně, jen je třeba snížit odstupy mezi špičkou (Mercedes, Ferrari, Red Bull) a zbytkem pole, aby byly závody vyrovnanější.
Jinak co brání pilotům si pro závod odložit 5 super-měkkých směsí (a natankovat 105 kg místo 85 kg paliva) a odjet ho naplno? Nebo dvě nejtvrdší směsi a odjet ho naplno s jedinou zastávkou? Wehrlein teď třeba GP Brazílie zvládl na jedné sadě gum 69 kol (přes 97 % závodu). Gumy už šetřit nemusí. Pirelli už tu tvrdou na závody nevozí, protože jí nikdo nechce používat - je moc trvanlivá. A povinný počet zastávek - všichni budou stavět ve stejném kole, vzal bys tu rozmanitost strategií a zhoršil předjíždění - na dráze by se nepotkávaly pneumatiky s tak rozdílným stářím (počtem kol).
Co se týče předjíždění, nějaké omezení či zjednodušení aerodynamiky by tomu pomohlo, jen týmy jsou dost vynalézavé, takže bych chtěl vidět ta pravidla. Podle mě ale na tom F1 s podívanou momentálně není tak špatně, jen je třeba snížit odstupy mezi špičkou (Mercedes, Ferrari, Red Bull) a zbytkem pole, aby byly závody vyrovnanější.
uzivatel001810
12:30 14.11.2017 185.47.220.XXX
Dávno měly být k dispozici pneumatiky co vydrží celý závod, motory na každý víkend nové klidně V12, dále zákaz komunikace boxy-pilot, aby konečně jen pilot rozhodoval.
mi88ki
12:20 14.11.2017 165.72.200.XXX
Jenže ta éra, kdy se těžce předjíždělo, byla způsobená aerodynamikou a nikoliv možností tankování. Navíc ani nepředpokládám, že by se tankování vrátilo. Jen uvádím, že díky zákazu tankování, je každá zastávka navíc strategickou sebevraždou, což nutí jezdce jezdit především s ohledem na opotřebení a téměř za každou cenu se vyvarovat zastávce navíc.
Dalším důvodem pro více objíždějících manévrů bylo, že Pirelli dostalo za úkol, vytvořit gumy, které nic nevydrží a některé týmy se s tím trápili víc než jiní. Hlavně ze začátku této změny, jezdcům nakonec nezbylo nic jiného než si zajet pro nové gumy nebo se nechat objíždět. V neposlední řadě se na tom posléze podílelo DRS. Bohužel, s nárůstem efektivity aerodynamiky především po loňské změně se zde vrátil ve větší míře problém držet se soupeře v zatáčkách. A nebýt možnosti DRS tak je situace s předjížděním ještě horší než na počátku tisíciletí. Nicméně, je naivní si myslet, že problém se odstranil se zákazem tankování, spíš opak je pravdou. A to hlavně díky faktu, že zastávka navíc zredukovala možnost jízdy s lehčím vozem než konkurence a jen samotná změna gum nevyváží ztracený čas v boxech.
Např. to jak v Interlagosu zdolával Hamilton jednoho soupeře za druhým se nijak zvlášť neliší od podobného závodu v roce 2006, kde jezdec v dominantním voze se musel stejně probíjet polem a to i bez DRS. Což bylo zapříčiněno i tím, že situace při jízdě v úplavu nebyla tak kritická jako dnes.
Já osobně bych uvítal ryzí závodění, kdy rozdíl tvoří v umění jezdit na hraně po celou dobu závodu na rozdíl od současné situace, kdy jezdec musí v závodě jezdit s ohledem na co nejmenší počet zastávek, prakticky, vždy na jednu. Ale i kdyby se jezdilo na čtyři zastávky, z důvodu, že jezdcům déle nevydrží gumy, tak to na věci nic nezmění. Já to cítím tak, že jezdci by měli mít možnost jezdit na plno a ne dle výdrže gum. Proto jsem pro zvednutí povinného počtu zastávek, bez snížení výdrže pneumatik. To je podle mě správné řešení. A co se týče předjíždění, tam je hlavně potřeba výrazně omezit aerodynamický přítlak.
Dalším důvodem pro více objíždějících manévrů bylo, že Pirelli dostalo za úkol, vytvořit gumy, které nic nevydrží a některé týmy se s tím trápili víc než jiní. Hlavně ze začátku této změny, jezdcům nakonec nezbylo nic jiného než si zajet pro nové gumy nebo se nechat objíždět. V neposlední řadě se na tom posléze podílelo DRS. Bohužel, s nárůstem efektivity aerodynamiky především po loňské změně se zde vrátil ve větší míře problém držet se soupeře v zatáčkách. A nebýt možnosti DRS tak je situace s předjížděním ještě horší než na počátku tisíciletí. Nicméně, je naivní si myslet, že problém se odstranil se zákazem tankování, spíš opak je pravdou. A to hlavně díky faktu, že zastávka navíc zredukovala možnost jízdy s lehčím vozem než konkurence a jen samotná změna gum nevyváží ztracený čas v boxech.
Např. to jak v Interlagosu zdolával Hamilton jednoho soupeře za druhým se nijak zvlášť neliší od podobného závodu v roce 2006, kde jezdec v dominantním voze se musel stejně probíjet polem a to i bez DRS. Což bylo zapříčiněno i tím, že situace při jízdě v úplavu nebyla tak kritická jako dnes.
Já osobně bych uvítal ryzí závodění, kdy rozdíl tvoří v umění jezdit na hraně po celou dobu závodu na rozdíl od současné situace, kdy jezdec musí v závodě jezdit s ohledem na co nejmenší počet zastávek, prakticky, vždy na jednu. Ale i kdyby se jezdilo na čtyři zastávky, z důvodu, že jezdcům déle nevydrží gumy, tak to na věci nic nezmění. Já to cítím tak, že jezdci by měli mít možnost jezdit na plno a ne dle výdrže gum. Proto jsem pro zvednutí povinného počtu zastávek, bez snížení výdrže pneumatik. To je podle mě správné řešení. A co se týče předjíždění, tam je hlavně potřeba výrazně omezit aerodynamický přítlak.
Pepan
11:27 14.11.2017 89.24.157.XXX
Byla by sranda, kdyby to tak na protest udělaly všechny týmy. Dovedeš si představit tu prču že všechny vozy startují z boxů? To by byla pořádná facka soudruhům z FIA. Škoda že se týmy takto nemohou domluvit, protože i tam vládne politikaření.
Petr
10:23 14.11.2017 109.81.245.XXX
Poslední éra tankování vedla k těm nejnudnějším závodům v historii F1. Mezi roky 1994 - 2009 docházelo k nejmenšímu počtu předjížděcích manévrů - ty se za celou GP daly počítat na prstech jedné ruky. Všechny týmy strategie s tankováním měly zmáknuté. Všichni dělali stejné věci, zastávky se odehrávaly ve stejných kolech. Díky kvalitě simulacím bylo jednoduché odhadnout, kdy k tomu dojde. Strategie byla jediná.
Jeho zavedení by neřešilo žádný ze současných problémů (jízda v závěsu v zatáčkách atd.). Jízdy naplno po celý závod by stejně byly utopií kvůli nutnosti šetřit ostatní věci (motory, pneumatiky) a kromě toho by si vyšších rychlostí fanoušci na okruhu ani u TV neměli šanci povšimnout.
Tankování nebylo zrušeno jen tak, byly k tomu další podstatné důvody: vyšší riziko při zastávkách pro mechaniky i jezdce, vyšší náklady (vybavení, přeprava), přišli bychom o super-rychlé zastávky,
Zrušení tankování přispělo ke zvýšení počtu předjížděcích manévrů a k pestřejším strategiím, funguje podseknutí apod. Týmy provedly vlastní analýzu po letošním průzkumu Autosportu a zjistily, že by to mělo škodlivý dopad na podívanou, předjíždění i náklady. Takže vzpomeňte, jaké to s ním to závodění bylo, a rychle zase na dotankovávání raději zapomeňte. Osobně doufám, že se v F1 už nikdy neobjeví.
Jeho zavedení by neřešilo žádný ze současných problémů (jízda v závěsu v zatáčkách atd.). Jízdy naplno po celý závod by stejně byly utopií kvůli nutnosti šetřit ostatní věci (motory, pneumatiky) a kromě toho by si vyšších rychlostí fanoušci na okruhu ani u TV neměli šanci povšimnout.
Tankování nebylo zrušeno jen tak, byly k tomu další podstatné důvody: vyšší riziko při zastávkách pro mechaniky i jezdce, vyšší náklady (vybavení, přeprava), přišli bychom o super-rychlé zastávky,
Zrušení tankování přispělo ke zvýšení počtu předjížděcích manévrů a k pestřejším strategiím, funguje podseknutí apod. Týmy provedly vlastní analýzu po letošním průzkumu Autosportu a zjistily, že by to mělo škodlivý dopad na podívanou, předjíždění i náklady. Takže vzpomeňte, jaké to s ním to závodění bylo, a rychle zase na dotankovávání raději zapomeňte. Osobně doufám, že se v F1 už nikdy neobjeví.
mi88ki
10:12 14.11.2017 165.72.200.XXX
Počet "objíždění" stoupnul, ale pochybuji, že to má něco společného se zákazem tankování. Spíš bych to viděl na DRS. Zákaz tankování totiž způsobil akorát to, že v jednu chvíli jsou na trati vozy s téměř shodnou vahou oproti stavu, kdy tomu tak nebylo. Jestli v tom vidíš nějaký přínos, tak máš na to právo ale jinak je to naprostá hloupost.
A k čemu ti je, že někdo atakuje čas kvalifikace ? No, i z důvodu spotřeby tomu tak být nyní nemůže. Ale pokud ti vyhovuje, že vítěz po závodě napíše, že si celý závod hlídal opotřebení a druhý za ním, že se nemohl přiblížit blíže, neboť by si odepsal přední gumy, tak si to užij. Ale já chci vidět víc než tohle.
Ano v předjíždění byl větší problém než je mu dnes, z druhé strany se to dnes ani moc předjížděním nazývat nemůže, neboť se většinou jedná o objíždění.
A to jen v případě, kdy se potká silný vůz ze slabým, neboť jinak se moc blízko a dlouho za vozem v zatáčkách držet nedá. Zřejmě patříš k těm komu se líbí, když jezdec jezdí za vozem s bezpečným odstupem s vědomím, že musí na těch gumách dojet do cíle a žádná jiná alternativa nepřichází v úvahu. Hlavně když je vepředu Hamilton, viď ?
A k čemu ti je, že někdo atakuje čas kvalifikace ? No, i z důvodu spotřeby tomu tak být nyní nemůže. Ale pokud ti vyhovuje, že vítěz po závodě napíše, že si celý závod hlídal opotřebení a druhý za ním, že se nemohl přiblížit blíže, neboť by si odepsal přední gumy, tak si to užij. Ale já chci vidět víc než tohle.
Ano v předjíždění byl větší problém než je mu dnes, z druhé strany se to dnes ani moc předjížděním nazývat nemůže, neboť se většinou jedná o objíždění.
A to jen v případě, kdy se potká silný vůz ze slabým, neboť jinak se moc blízko a dlouho za vozem v zatáčkách držet nedá. Zřejmě patříš k těm komu se líbí, když jezdec jezdí za vozem s bezpečným odstupem s vědomím, že musí na těch gumách dojet do cíle a žádná jiná alternativa nepřichází v úvahu. Hlavně když je vepředu Hamilton, viď ?
Fanda.LH
09:49 14.11.2017 95.82.135.XXX
Zákaz tankování jednoznačně závodění prospěl. Po jeho zavedení stoupl počet předjížděcích manévru a zastávky v boxech jsou atraktivnější / rychlejší... Takže za mě velký nesouhlas... K čemu mi je, když někdo atakuje čas kvalifikace, když to při závodě vypadá jako při kvalifikaci ?
mi88ki
09:34 14.11.2017 165.72.200.XXX
Málo kdo si to možná uvědomuje, ale tu nutnost šetření způsobuje krom omezeného počtu komponent především zákaz tankování.
Zastávka v boxech se tak stala jen nutností nikoli strategickým prvkem a každá zastávka navíc je v drtivé většině velmi nevýhodná. Všichni raději pojedou pomaleji s minimem zastávek, než aby na to tlačili a museli do boxu častěji. Tím, že jezdci ztratili výhodu lehčího vozu na dráze při alternativní strategii s více zastávkami, je v reálu to samé, jako by zastávka trvala dvakrát déle, než tomu bylo v dobách, kdy se smělo dotankovat. Aby se začalo jezdit více agresivně, tak by se muselo buď povolit dotankování, čemuž nevěřím, nebo by se ztráta času v boxech musela pohybovat do nějakých 15 sec., což by znamenalo, zkrátit délku omezené rychlosti na nezbytné minimum a zvýšit rychlost v boxech, čemuž taky moc nevěřím. Třetí a možná nejrozumnější možnost je zavést povinné tři zastávky v boxech. Tím, že by museli do boxu častěji všichni, tak by se zastávka nestala ztrátou. A více zastávek by znamenalo jediné, nikdo by nemusel šetřit gumy, aby vydrželi do cíle a tak by na to mohli tlačit alespoň z tohoto hlediska. Určitě by to ještě více ukázalo, kdo umí jezdit v kvalifikačním tempu většinu závodu, neboť ten kdo by to tak dělal nyní, ten by se strategicky odrovnal. A tak se výkonnost jezdců uměle srovnává, neboť jezdci ani nemohou jet úplně naplno a to i přesto, že formule letos relativně zrychlili.
Pořád jsou časy v závodě daleko pomalejší než v kvalifikaci. Když někdo shodou okolností musí v poslední části závodu do boxů, tak ten většinou lehce zajede nejrychlejší kolo závodu a to i přesto, že je pořád o pět sekund pomalejší než v kvalifikaci. A takhle to funguje v F1 od dob zákazu tankování a když k tomu ještě uměle v určité doby přidali gumy, které měly minimální životnost, tak to bylo ještě horší.
Pamatuji si doby, kdy jezdci v závodě atakovali časy z kvalifikace, jeli na hranicích možností vozu. A proč ? Protože nemuseli šetřit motor, gumy musely vydržet jen jeden kratší stint a jeli s lehkým vozem.
Z toho důvodu, také např. Schumi ztratil ve své druhé kariéře své kouzlo, neboť on vynikal svým umem jezdit na limitu po celý čas závodu, což bylo od dob zákazu dotankování přímo nežádoucí, navíc na gumách do kterých se nesmělo trochu opřít.
Zastávka v boxech se tak stala jen nutností nikoli strategickým prvkem a každá zastávka navíc je v drtivé většině velmi nevýhodná. Všichni raději pojedou pomaleji s minimem zastávek, než aby na to tlačili a museli do boxu častěji. Tím, že jezdci ztratili výhodu lehčího vozu na dráze při alternativní strategii s více zastávkami, je v reálu to samé, jako by zastávka trvala dvakrát déle, než tomu bylo v dobách, kdy se smělo dotankovat. Aby se začalo jezdit více agresivně, tak by se muselo buď povolit dotankování, čemuž nevěřím, nebo by se ztráta času v boxech musela pohybovat do nějakých 15 sec., což by znamenalo, zkrátit délku omezené rychlosti na nezbytné minimum a zvýšit rychlost v boxech, čemuž taky moc nevěřím. Třetí a možná nejrozumnější možnost je zavést povinné tři zastávky v boxech. Tím, že by museli do boxu častěji všichni, tak by se zastávka nestala ztrátou. A více zastávek by znamenalo jediné, nikdo by nemusel šetřit gumy, aby vydrželi do cíle a tak by na to mohli tlačit alespoň z tohoto hlediska. Určitě by to ještě více ukázalo, kdo umí jezdit v kvalifikačním tempu většinu závodu, neboť ten kdo by to tak dělal nyní, ten by se strategicky odrovnal. A tak se výkonnost jezdců uměle srovnává, neboť jezdci ani nemohou jet úplně naplno a to i přesto, že formule letos relativně zrychlili.
Pořád jsou časy v závodě daleko pomalejší než v kvalifikaci. Když někdo shodou okolností musí v poslední části závodu do boxů, tak ten většinou lehce zajede nejrychlejší kolo závodu a to i přesto, že je pořád o pět sekund pomalejší než v kvalifikaci. A takhle to funguje v F1 od dob zákazu tankování a když k tomu ještě uměle v určité doby přidali gumy, které měly minimální životnost, tak to bylo ještě horší.
Pamatuji si doby, kdy jezdci v závodě atakovali časy z kvalifikace, jeli na hranicích možností vozu. A proč ? Protože nemuseli šetřit motor, gumy musely vydržet jen jeden kratší stint a jeli s lehkým vozem.
Z toho důvodu, také např. Schumi ztratil ve své druhé kariéře své kouzlo, neboť on vynikal svým umem jezdit na limitu po celý čas závodu, což bylo od dob zákazu dotankování přímo nežádoucí, navíc na gumách do kterých se nesmělo trochu opřít.
Pepan
09:26 14.11.2017 89.24.157.XXX
Plně s Lewisem souhlasím. Každé kilo navíc se projeví na jízdních vlastnostech. A co se týče počtu PJ. Čím menší počet, tím větší náklady na vývoj takových jednotek. V důsledku to šetření může znamenat že týmy celkově za motory v příštím roce zaplatí více než letos. Trochu mi to tak připomíná ono komunistické - plán splníme ať to stojí co to stojí.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek