DISKUZE K ČLÁNKU Rozpočtový strop by se ve Formuli 1 mohl objevit již za dva roky

Příští týden by se měla sejít strategická skupina, aby probrala téma motorů po roce 2020. Na pořadu dne by měl být i rozpočtový strop, který by se dle německých médií mohl v F1 objevit již v roce 2019.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozpočtový strop by se ve Formuli 1 mohl objevit již za dva roky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 08.11.2017 12:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 05.11.2017 09:01
jenže indy je serie identických aut, takže to… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 05.11.2017 09:04
rozpočtový strop je nesmysl. Proč by měli trestat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • fifo

    fifo

    95.105.196.XXX
    ja by som to potreboval vysvetlit. Medak, Ferrari, Renault, Honda to su vsetko megakorporacie. Ako tam chcu zabranit crossfundingu ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    89.24.50.XXX
    150 mega (euro nebo dolarů, to je fuk) + motory (dalších 20) + pneu by pořád byl několikanásobek toho, co je v jakékoliv jiné formulové sérii.

    IndyCar se ještě nedávno pohybovala okolo 10 mil. dolarů na auto se vším všudy - ale jen u nejbohatších týmů. To nejchudší to zvládli za třetinu.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      jenže indy je serie identických aut, takže to postaví jedna firma a týmy to nakoupí a jejich invece spočívá pouze v nastavení. Takových serií je v evropě mrak...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.142.102.XXX
        Jsem si toho vědom. Ale i těch 150 mil. by byl desetinásobek toho, co je jinde. Ať mi nikdo netvrdí, že by s takovým stropem nešlo za vhodných pravidel mít formule o těch požadovaných 10 % rychlejší než F2 nebo Indy, a to i se stavbou vlastního šasi.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tak tohle u Ferrari neprojde, to se vsadím.Ty budou kvičet jak podsvinče.Peníze jsou poslední výhoda, kterou mají.Vzhledem k tomu, že ani tu povětšinou nejsou schopni využít k titulům, tak lze jen konstatovat, že těch více peněz jsou schopni využít k tomu, aby byli konkurenceschopní, ne však nejlepší.Pokud by totiž měli stejně peněz jako ostatní, měli by problémy. Bude to hodně tuhý boj o to, co je pro F1 spravné a co ne.Srovnat ale možnosti, by do budoucna bylo logické.Prostě rozumný strop, vyjmout z toho motory a bude.Je ale jasné, že strop nemůže být nastaven tak, že ho každý dosáhne, to by nefungovalo.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      89.24.50.XXX
      Obrovský potíže by měly všechny bohatý týmy. Naposledy si tím prošel Williams, když přišel o BMW a z polotovárního týmu byli najednou sokromníci s polovičním rozpočtem. Počet zaměstnanců a vůbec struktura týmu jim ale zůstala nastavená na větší budget a trvalo několik let, než se s tím vyrovnali.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        rozpočtový strop je nesmysl. Proč by měli trestat někoho, kdo je schopný v marketingovém směru? Je to opět pouze komunistický manifest, který má vytlačit ty méně schopné nahoru. Místo takovýchto nesmyslů by se spíš měli starat o to, aby i ty týmy spodku pole byly schopné přežít, tzn postavit požadované auto s menšími náklady a toho je nejednodušší dosáhnout stabilitou pravidel...
        pokud totiž budou stabilní pravidla, tak se i ty silné týmy dostanou na strop, sice rychleji než ty chudé, ale potom už nebudeou mít náskok 1s na druhého a pole bude vyrovnanější i bez umělých trestů

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          82.142.102.XXX
          Pokud dokážou lepší schopností v marketingovém směru zajistit rozhodující výhodu -a to v dlouhodobém výhledu dokážou- tak to nejsou závody konstruktérů a už vůbec ne pilotů, ale je to souboj kur**. Vyhraje ten, kdo se dokáže nejlíp prodat.

          btw Myslel jsem si taky, že existuje nějaký výkonnostní strop, o který se bohaté týmy zarazí, ale už tomu nevěřím. Možná po sto letech se zakonzervovanými pravidly, ale ani tím si nejsem jistý. Do té doby najdou bohatší vždycky nějaký způsob, jak svoje peníze přetavit ve výhodu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Taky si myslím že rozpočtové stropy jsou pitomost. Každý tým, který se snaží dostat do F1, by si měl udělat analýzu, kolik potřebuje na to, aby začal vítězit. Problém je v tom, že oni si spočtou minimální náklady postačitelné na udržení v seriálu a pak se čilí, že nevyhrávají. Že je to úplně jiný level financí, by jim mělo dojít hned na začátku a na až po více sezónách, kdy vymetají chvost pelotonu. Je zajímavé,že strop financí se prosazuje jen v nejsledovanější motoristické disciplíně. Proč se finanční stropy nezavedou třeba ve fotbale, tenise, golfu nebo cyklistice? Protože je to komunistická pitomost. Proč třeba týmy na Tour de France neprosazují finanční strop? Přitom je jasné že ty nejbohatší týmy si koupí nejlepší jezdce a nechají postavit nejlepší kola. Nebo ve fotbale, kde se za špičkového fotbalistu vyfičí doslova miliardy. Proč tam týmy z konce tabulky neprosazují tu pitomost? Přitom je jasné, že s malým rozpočtem neseženou kvalitní hráče a na pohár pro vítěze se můžou koukat akorát z povzdálí.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.171.XXX
            Třeba v NHL docela dobře funguje rozpočtový strop na platy hráčů a když jsi zmínil silniční cyklistiku, tak tam se uvažuje o stejným principu jak v tom NHL.

            Pokud se chceš bavit o sportu -jakémkoliv druhu- tak bys měl hledat způsob, jak zajistit rovné podmínky na startu. Jednotný vybavení by po sportovní stránce bylo zdaleka nejlepší, ale OK, k F1 patří i ta konstruktérská část. Pak vidím jako nejlepší způsob vyrovnat zdroje. Jinak je to to, co jsem napsal dřív: souboj bankovních kont, který by zúčastnění mohli efektivněji vyřešit v kanceláři s doutníkem a 18y koňakem.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    85.239.64.XXX
    Koukám, že se válčí na všech frontách - že už ani neni poznat co je jen pohrůžka a licitace a co reálná představa

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama