DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami
Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes společně se šéfy F1 a zástupci automobilek v Paříži řešila budoucnost pohonných jednotek, kterými budou monoposty vybaveny od roku 2021.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasoval 1 člověk)
31.10.2017 18:16
Zprisnit vice nez dnes? To nezni moc zavodnicky,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
10:50 04.11.2017 176.74.128.XXX
Postavit by to samozřejmě šlo, je to jen otázka dimenzace a nárustu váhy.
airwar1939
10:49 04.11.2017 176.74.128.XXX
Chlapče chápu, že jsi škole moc nedal, ale to fakt není můj problém.
Pokud máš 100 či 105 kg paliva, máš i přesně dané množství energie, které z toho můžeš získat, a tomu odpovídá dimenzace konstrukce motoru, pokud by jim teď umožnili spalovat 150 kg jako předchozí atmosféry, tak by ten motor musel být dimenzován výrazně silněji.
To že tým nemusí každý závod jet s plným množstvím paliva je logické, jsou okruhy kde je větší průměrná spotřeba kde se jezdí víc na plný plyn, a pak jsou okruhy kde se na plný plin jezdí málo. A protože každý kg paliva méně umožní jet vozu rychleji, a tudíž na okruhu kde se jezdí s nižší spotřebou je nevýhoda nižší rychlosti bohatě zůročena rychlejším průjezdem zatáček.
A jen pro srovnání, současné hybridní turbomotory mají výkon k 1000 koním, přičemž spalovák dělá tak 700-750 koní, zbytek jsou hybridní technologie. Když v roce 1985 byly turba na vrcholu, měl spalovák výkon 1000 koní v závodě a 1200-1500 v kvalifikaci... ale při spotřebě 180-220 litrů paliva na závod.
Pokud máš 100 či 105 kg paliva, máš i přesně dané množství energie, které z toho můžeš získat, a tomu odpovídá dimenzace konstrukce motoru, pokud by jim teď umožnili spalovat 150 kg jako předchozí atmosféry, tak by ten motor musel být dimenzován výrazně silněji.
To že tým nemusí každý závod jet s plným množstvím paliva je logické, jsou okruhy kde je větší průměrná spotřeba kde se jezdí víc na plný plyn, a pak jsou okruhy kde se na plný plin jezdí málo. A protože každý kg paliva méně umožní jet vozu rychleji, a tudíž na okruhu kde se jezdí s nižší spotřebou je nevýhoda nižší rychlosti bohatě zůročena rychlejším průjezdem zatáček.
A jen pro srovnání, současné hybridní turbomotory mají výkon k 1000 koním, přičemž spalovák dělá tak 700-750 koní, zbytek jsou hybridní technologie. Když v roce 1985 byly turba na vrcholu, měl spalovák výkon 1000 koní v závodě a 1200-1500 v kvalifikaci... ale při spotřebě 180-220 litrů paliva na závod.
jon
12:42 02.11.2017 194.228.59.XXX
Jak píše Petr. Ne přímo, ale pochybuji, že jim FIA zvětší nádrže a povolí o 30% víc paliva. Spíš to ještě půjde dolů a tím pádem ty motory pořád budou točit málo. Turbu nesedí příliš vysoké otáčky motoru a ani je nepotřebuje. Takže jsem osobně docela zvědavý, čemu pomohou tím, že zvednou limit otáček z 15.000 na 17.000. Trochu mi to přijde, jak když paralympijskému atletovi na vozíčku dovolí používat lepší tretry.
dannak
09:14 01.11.2017 212.149.48.XXX
Dalsi vec je hmotnost celeho auta. Usetri se odparanim MGU-H tolik hmotnosti, aby to vykompenzovalo nejspis vetsi, a tedy tezsi, baterie ?
A budou mit staje/jezdci tech motoru dost ? uz ty 4 na sezonu mi prijdou hranicni, pristi sezona se 3ks je krok fakt divnym smerem. Z pohledu nakladu chapu, ze ne kazdy si muze dovolit dat nekolik motoru na vikend, tak treba 1motor/2zavody. Zase delat z F1 socialni zalezitost me taky neprijde uplne fajn, se vsim espektem k tem stajim.
A budou mit staje/jezdci tech motoru dost ? uz ty 4 na sezonu mi prijdou hranicni, pristi sezona se 3ks je krok fakt divnym smerem. Z pohledu nakladu chapu, ze ne kazdy si muze dovolit dat nekolik motoru na vikend, tak treba 1motor/2zavody. Zase delat z F1 socialni zalezitost me taky neprijde uplne fajn, se vsim espektem k tem stajim.
Fanda.LH
09:13 01.11.2017 95.82.135.XXX
Zrovna o tohle vůbec nejde... Chceš poučovat a pak napíšeš takový nesmysl... Spotřeba se omezovala, aby výrobci zvyšovali co nejvíce účinnost svých motorů a F1 se tak mohla chlubit tím jak je zelená... O výkonu nepadlo ani slovo, nemluvě o tom, že tu je dalších x faktorů, které tomuhle zabraňují (Nádrž se musí vejít do šasi, zákaz tankování => Nárůst hmotnosti, motor musí vydržet x závodních víkendů atd. atd.)...
PS: Vím, že Mercedes mnohdy startuje s méně paliva než pravidly stanovených 100kg. Je to pro ně nejspíš výhodnější než motor vytáčet na max. po delší dobu...
PS: Vím, že Mercedes mnohdy startuje s méně paliva než pravidly stanovených 100kg. Je to pro ně nejspíš výhodnější než motor vytáčet na max. po delší dobu...
airwar1939
08:05 01.11.2017 176.74.128.XXXZamysli se, proč se asi řeší spotřeba paliva? A pokud tě nic nenapadne, tak doporučuji návrat do páté šesté třídy na hodiny fyziky a chemie.
Palivo má v jednom litru určité množství energie, čím více paliva, tím více energie, tím více výkonu. Pokud nebude FIA omezovat spotřebu paliva na závod a kvalifikaci, jak jinak chceš efektivně ošetřit aby výkon motorů nerostl do absurdních hodnot? Myslíš že by konstruktérům při neomezené spotřebě paliva dělalo problém postavit vysokootáčkový motor, co bude mít výkon 1500-2000 koní?
shazec
23:42 31.10.2017 89.203.142.XXX
Já vůbec nerozumím tomu proč řeší palivo a jeho spotřebu. To si hrajou rádoby na ekology? Cestují alespoň do 20 lokací na světě každý rok. Spotřeba paliva v závodě vůči vynaložené spotřebě paliva při přepravách po celý rok je naprosto minimální.
airwar1939
21:24 31.10.2017 176.74.128.XXX
A výkon těch motorů? Pokud odstraní současné MGU-H budou jim muset přidat tak 30% paliva navíc, aby se dostali na podobné hodnoty jako dnes.
uzivatel001639
19:50 31.10.2017 178.255.168.XXX
3000 otacek navic je hezke, ale co na to palivo? Je hezke, ze chteji porad neco zprisnovat, ale pokud pujdou otacky nahoru, tak spotreba pujde rovnez, pri tech 3000 tak o 20% nahoru a oni chteji palive jeste vice omezovat???
Koukam ze to maji ve FIA zmaknuty, ma to hlavu a patu. Nakonec se dospeje k tomu, ze by se vyrobcum mohli klidne povoli V12, jenze cim by to krmili ???
Koukam ze to maji ve FIA zmaknuty, ma to hlavu a patu. Nakonec se dospeje k tomu, ze by se vyrobcum mohli klidne povoli V12, jenze cim by to krmili ???
uzivatel001639
18:16 31.10.2017 178.255.168.XXX
Zprisnit vice nez dnes? To nezni moc zavodnicky, nezni to moc jako ze ma jit cykon nahoru? Moc jsem tomu ze se zbavi MGU-H neveril a ono to pujde. Vypada to, ze id roku 2021 je sance, ze do F1 vstoupi i bekdo dalsi, uvidime.
Jinak v bode 9. je preklep - pravidla pro pravidla. Asi melo jit o pravidla pro paliva
Jinak v bode 9. je preklep - pravidla pro pravidla. Asi melo jit o pravidla pro paliva
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek