DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami

Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes společně se šéfy F1 a zástupci automobilek v Paříži řešila budoucnost pohonných jednotek, kterými budou monoposty vybaveny od roku 2021.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.11.2017 10:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» shazec (Hlasovali 4 lidé) 31.10.2017 23:42
Já vůbec nerozumím tomu proč řeší palivo a jeho… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 01.11.2017 09:13
Zrovna o tohle vůbec nejde... Chceš poučovat a… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 31.10.2017 18:16
Zprisnit vice nez dnes? To nezni moc zavodnicky,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Postavit by to samozřejmě šlo, je to jen otázka dimenzace a nárustu váhy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Chlapče chápu, že jsi škole moc nedal, ale to fakt není můj problém. 12

Pokud máš 100 či 105 kg paliva, máš i přesně dané množství energie, které z toho můžeš získat, a tomu odpovídá dimenzace konstrukce motoru, pokud by jim teď umožnili spalovat 150 kg jako předchozí atmosféry, tak by ten motor musel být dimenzován výrazně silněji.

To že tým nemusí každý závod jet s plným množstvím paliva je logické, jsou okruhy kde je větší průměrná spotřeba kde se jezdí víc na plný plyn, a pak jsou okruhy kde se na plný plin jezdí málo. A protože každý kg paliva méně umožní jet vozu rychleji, a tudíž na okruhu kde se jezdí s nižší spotřebou je nevýhoda nižší rychlosti bohatě zůročena rychlejším průjezdem zatáček.

A jen pro srovnání, současné hybridní turbomotory mají výkon k 1000 koním, přičemž spalovák dělá tak 700-750 koní, zbytek jsou hybridní technologie. Když v roce 1985 byly turba na vrcholu, měl spalovák výkon 1000 koní v závodě a 1200-1500 v kvalifikaci... ale při spotřebě 180-220 litrů paliva na závod.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Toho paliva by meli pustit vic, proti lonsku celkem padla maximalka 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
A hlavne co turbolag? Ten bude jak prase 05 to si stihnou vypit kafe 17

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Ale taky to byl duvod, proto se taky neomezoval max, tlak turba a omezilo se to max. prutokem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Jak píše Petr. Ne přímo, ale pochybuji, že jim FIA zvětší nádrže a povolí o 30% víc paliva. Spíš to ještě půjde dolů a tím pádem ty motory pořád budou točit málo. Turbu nesedí příliš vysoké otáčky motoru a ani je nepotřebuje. Takže jsem osobně docela zvědavý, čemu pomohou tím, že zvednou limit otáček z 15.000 na 17.000. Trochu mi to přijde, jak když paralympijskému atletovi na vozíčku dovolí používat lepší tretry.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Vzhledem k tomu, že je omezený počet motorů na sezónu a v příštím roce zase jeden ubude, asi těžko by někdo byl schopen postavit motor s výkonem 2000 koní, který vydrží šest až sedm závodů.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
TarAg

TarAg

193.85.169.XXX
Bude předepsáno, ře alespoň 20% každého okruhu budou muset mít otáčky nad 15.000. Aby ušetřili palivo, budou vypínat válce. Tím dosáhnou na vyšší otáčky při stejné spotřebě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

212.149.48.XXX
Dalsi vec je hmotnost celeho auta. Usetri se odparanim MGU-H tolik hmotnosti, aby to vykompenzovalo nejspis vetsi, a tedy tezsi, baterie ?
A budou mit staje/jezdci tech motoru dost ? uz ty 4 na sezonu mi prijdou hranicni, pristi sezona se 3ks je krok fakt divnym smerem. Z pohledu nakladu chapu, ze ne kazdy si muze dovolit dat nekolik motoru na vikend, tak treba 1motor/2zavody. Zase delat z F1 socialni zalezitost me taky neprijde uplne fajn, se vsim espektem k tem stajim.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Zrovna o tohle vůbec nejde... Chceš poučovat a pak napíšeš takový nesmysl... Spotřeba se omezovala, aby výrobci zvyšovali co nejvíce účinnost svých motorů a F1 se tak mohla chlubit tím jak je zelená... O výkonu nepadlo ani slovo, nemluvě o tom, že tu je dalších x faktorů, které tomuhle zabraňují (Nádrž se musí vejít do šasi, zákaz tankování => Nárůst hmotnosti, motor musí vydržet x závodních víkendů atd. atd.)...

PS: Vím, že Mercedes mnohdy startuje s méně paliva než pravidly stanovených 100kg. Je to pro ně nejspíš výhodnější než motor vytáčet na max. po delší dobu...

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
05

Zamysli se, proč se asi řeší spotřeba paliva? A pokud tě nic nenapadne, tak doporučuji návrat do páté šesté třídy na hodiny fyziky a chemie.

Palivo má v jednom litru určité množství energie, čím více paliva, tím více energie, tím více výkonu. Pokud nebude FIA omezovat spotřebu paliva na závod a kvalifikaci, jak jinak chceš efektivně ošetřit aby výkon motorů nerostl do absurdních hodnot? Myslíš že by konstruktérům při neomezené spotřebě paliva dělalo problém postavit vysokootáčkový motor, co bude mít výkon 1500-2000 koní?

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Přesně. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
shazec

shazec

89.203.142.XXX
Já vůbec nerozumím tomu proč řeší palivo a jeho spotřebu. To si hrajou rádoby na ekology? Cestují alespoň do 20 lokací na světě každý rok. Spotřeba paliva v závodě vůči vynaložené spotřebě paliva při přepravách po celý rok je naprosto minimální.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
A výkon těch motorů? Pokud odstraní současné MGU-H budou jim muset přidat tak 30% paliva navíc, aby se dostali na podobné hodnoty jako dnes.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Ne. Celý jeden, ale i s předsezónními testy. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
3000 otacek navic je hezke, ale co na to palivo? Je hezke, ze chteji porad neco zprisnovat, ale pokud pujdou otacky nahoru, tak spotreba pujde rovnez, pri tech 3000 tak o 20% nahoru a oni chteji palive jeste vice omezovat???
Koukam ze to maji ve FIA zmaknuty, ma to hlavu a patu. Nakonec se dospeje k tomu, ze by se vyrobcum mohli klidne povoli V12, jenze cim by to krmili ??? 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000887

uzivatel000887

82.113.121.XXX
jo jo, 0,8 na sezonu

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Vážení - je to jen nástřel, celý rok se ještě bude vymýšlet a pilovat. Takže bych se zatím zdržřel komentářů "jak by to mělo být" a počkáme na konec příštího roku. Do té doby je vše jen dohady, dohady a zase jen dohady.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
Zprisnit vice nez dnes? To nezni moc zavodnicky, nezni to moc jako ze ma jit cykon nahoru? Moc jsem tomu ze se zbavi MGU-H neveril a ono to pujde. Vypada to, ze id roku 2021 je sance, ze do F1 vstoupi i bekdo dalsi, uvidime.

Jinak v bode 9. je preklep - pravidla pro pravidla. Asi melo jit o pravidla pro paliva

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
A FIA jim sníží počet motorů. Bude jeden na celou sezónu. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama