DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami

Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes společně se šéfy F1 a zástupci automobilek v Paříži řešila budoucnost pohonných jednotek, kterými budou monoposty vybaveny od roku 2021.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.11.2017 10:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» shazec (Hlasovali 4 lidé) 31.10.2017 23:42
Já vůbec nerozumím tomu proč řeší palivo a jeho… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 01.11.2017 09:13
Zrovna o tohle vůbec nejde... Chceš poučovat a… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 31.10.2017 18:16
Zprisnit vice nez dnes? To nezni moc zavodnicky,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Toho paliva by meli pustit vic, proti lonsku celkem padla maximalka 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • shazec

    shazec

    89.203.142.XXX
    Já vůbec nerozumím tomu proč řeší palivo a jeho spotřebu. To si hrajou rádoby na ekology? Cestují alespoň do 20 lokací na světě každý rok. Spotřeba paliva v závodě vůči vynaložené spotřebě paliva při přepravách po celý rok je naprosto minimální.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Přesně. 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      05

      Zamysli se, proč se asi řeší spotřeba paliva? A pokud tě nic nenapadne, tak doporučuji návrat do páté šesté třídy na hodiny fyziky a chemie.

      Palivo má v jednom litru určité množství energie, čím více paliva, tím více energie, tím více výkonu. Pokud nebude FIA omezovat spotřebu paliva na závod a kvalifikaci, jak jinak chceš efektivně ošetřit aby výkon motorů nerostl do absurdních hodnot? Myslíš že by konstruktérům při neomezené spotřebě paliva dělalo problém postavit vysokootáčkový motor, co bude mít výkon 1500-2000 koní?

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        95.82.135.XXX
        Zrovna o tohle vůbec nejde... Chceš poučovat a pak napíšeš takový nesmysl... Spotřeba se omezovala, aby výrobci zvyšovali co nejvíce účinnost svých motorů a F1 se tak mohla chlubit tím jak je zelená... O výkonu nepadlo ani slovo, nemluvě o tom, že tu je dalších x faktorů, které tomuhle zabraňují (Nádrž se musí vejít do šasi, zákaz tankování => Nárůst hmotnosti, motor musí vydržet x závodních víkendů atd. atd.)...

        PS: Vím, že Mercedes mnohdy startuje s méně paliva než pravidly stanovených 100kg. Je to pro ně nejspíš výhodnější než motor vytáčet na max. po delší dobu...

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor P.

          Libor P.

          89.190.61.XXX
          Ale taky to byl duvod, proto se taky neomezoval max, tlak turba a omezilo se to max. prutokem.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Chlapče chápu, že jsi škole moc nedal, ale to fakt není můj problém. 12

          Pokud máš 100 či 105 kg paliva, máš i přesně dané množství energie, které z toho můžeš získat, a tomu odpovídá dimenzace konstrukce motoru, pokud by jim teď umožnili spalovat 150 kg jako předchozí atmosféry, tak by ten motor musel být dimenzován výrazně silněji.

          To že tým nemusí každý závod jet s plným množstvím paliva je logické, jsou okruhy kde je větší průměrná spotřeba kde se jezdí víc na plný plyn, a pak jsou okruhy kde se na plný plin jezdí málo. A protože každý kg paliva méně umožní jet vozu rychleji, a tudíž na okruhu kde se jezdí s nižší spotřebou je nevýhoda nižší rychlosti bohatě zůročena rychlejším průjezdem zatáček.

          A jen pro srovnání, současné hybridní turbomotory mají výkon k 1000 koním, přičemž spalovák dělá tak 700-750 koní, zbytek jsou hybridní technologie. Když v roce 1985 byly turba na vrcholu, měl spalovák výkon 1000 koní v závodě a 1200-1500 v kvalifikaci... ale při spotřebě 180-220 litrů paliva na závod.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Vzhledem k tomu, že je omezený počet motorů na sezónu a v příštím roce zase jeden ubude, asi těžko by někdo byl schopen postavit motor s výkonem 2000 koní, který vydrží šest až sedm závodů.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    A výkon těch motorů? Pokud odstraní současné MGU-H budou jim muset přidat tak 30% paliva navíc, aby se dostali na podobné hodnoty jako dnes.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      212.149.48.XXX
      Dalsi vec je hmotnost celeho auta. Usetri se odparanim MGU-H tolik hmotnosti, aby to vykompenzovalo nejspis vetsi, a tedy tezsi, baterie ?
      A budou mit staje/jezdci tech motoru dost ? uz ty 4 na sezonu mi prijdou hranicni, pristi sezona se 3ks je krok fakt divnym smerem. Z pohledu nakladu chapu, ze ne kazdy si muze dovolit dat nekolik motoru na vikend, tak treba 1motor/2zavody. Zase delat z F1 socialni zalezitost me taky neprijde uplne fajn, se vsim espektem k tem stajim.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    178.255.168.XXX
    3000 otacek navic je hezke, ale co na to palivo? Je hezke, ze chteji porad neco zprisnovat, ale pokud pujdou otacky nahoru, tak spotreba pujde rovnez, pri tech 3000 tak o 20% nahoru a oni chteji palive jeste vice omezovat???
    Koukam ze to maji ve FIA zmaknuty, ma to hlavu a patu. Nakonec se dospeje k tomu, ze by se vyrobcum mohli klidne povoli V12, jenze cim by to krmili ??? 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • TarAg

      TarAg

      193.85.169.XXX
      Bude předepsáno, ře alespoň 20% každého okruhu budou muset mít otáčky nad 15.000. Aby ušetřili palivo, budou vypínat válce. Tím dosáhnou na vyšší otáčky při stejné spotřebě.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Vážení - je to jen nástřel, celý rok se ještě bude vymýšlet a pilovat. Takže bych se zatím zdržřel komentářů "jak by to mělo být" a počkáme na konec příštího roku. Do té doby je vše jen dohady, dohady a zase jen dohady.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Přidání otáček toho moc nezmění. Už teď mohou jít až do 15.000 a využívají rámec mezi 10-11.000 kvůli spotřebě. 07

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama