DISKUZE K ČLÁNKU Podle Hornera je třeba úplně změnit přístup k hranicím dráhy. Jaké má návrhy?

Christian Horner nesouhlasil s potrestáním Maxe Verstappena, který ke konci Velké ceny Spojených států předjel v souboji o pódium vnitřkem 17. zatáčky Kimiho Räikkönena. Podle něj by FIA měla úplně změnit svůj přístup k přejíždění bílých čar vymezujících trať.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Podle Hornera je třeba úplně změnit přístup k hranicím dráhy. Jaké má návrhy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 25.10.2017 09:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 24.10.2017 09:58
Někde jsem četl že Charlie řekl že trest… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 24.10.2017 09:50
Já s Hornerem souhlasím. Je jasné že to říká… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 24.10.2017 09:29
Pane Hornere, to co píšu, platí pro všechny… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    S Hornerem v tomto naprosto souhlasím, FIA by si měla ujasnit co přesně chce, a pak podle toho jednat.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Podle mě FIA chce mít především moc a mít schopnost okecat si co potřebuje a jak potřebuje. Jo a ještě se chce chránit za každou cenu, především v otázce bezpečnosti. Je to tvrdé, vím, ale tak mi připadá. Jen pindy o vzorových videích - kartotéka nebo jak to tvrdili atd atd, ale já od nich žádnej transparentní přístup k incidentům nevidím, jen to vždy okecat a trochu ohnout dle výsledku.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Já s Hornerem také souhlasím. Tak hlavně, aby tyto názory Hornerovi vydržely.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidro

    pidro

    88.100.206.XXX
    Metr za bílou čárou půlmetrovou vrstvu kačírku a bude po dohadech.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.232.XXX
    Souhlasím s Hornerem. Ale cokoliv z těch tří možností by bylo jednoduché, transparentní a proveditelné řešení - a tudíž to nemá šanci projít. V F1 ne.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    není to tak časté, ale v tomhle s Hornerem ( a koukám, že i s kolegy níže ) naprosto souhlasím. přijde mi, že snad občas čte zdejší diskuse.
    můj názor na FIA, která je spíše komickou, než servisní organizací je dlouhodobě neměnný a nedělním představením mě v mém smýšlení o nich jen utvrdili. ty fotky u článku říkají vše. vyvrací i nesmysl o tom, že výhodu při předjíždění získal za celý závod jen jeden jezdec a dokonce není pravda, že si jako jediný trať zkrátil. prostě pouze účelové lži.
    osobně bych byl opravdu pro to, aby za obrubníkem byl štěrk, tráva..... prostě cokoli, co jezdce zpomalí a co mu nedovolí beztrestně porušovat pravidla. vím, že někdo ( především Mike03 ) bude žehrat na bezpečnost, ale prostě musí jezdit tak, aby se na trať vešli. to je celé. Pepanova poznámka o Monaku mě fakt dostala 11 ale je to přesně tak.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Invertèbre Syntexis

      Invertèbre Syntexis

      185.75.139.XXX
      to, že je F1 již delší dobu zatížena nekonzistentním rozhodováním, jsem si zvykl. přece na to byly stížnosti už dřív a tak se přešlo na to, že se jezdcům dají širší mantinely pro vzájemné souboje a pokud to není jednoznačně vina jednoho či druhého, tak se trestat nebude. Na druhou stranu už je také dobře a dlouho zažité to, co říkal RAI ohledně toho, že "všichni známe limity tratě" - komisaři jasně říkají, kde se smí vyjet, aniž by za to hrozil postih, a kde nikoli; týmy to svým jezdcům ještě rozžvejkaj' a několikrát zopakují. Na každé trati je to samozřejmě jinak, může se to měnit i rok od roku. Mě to nepřijde jako úplně špatně, když se řekne, že tady a tady je vyjetí ok, byť se zbytek trati nespecifikuje, protože platí vyšší pravidlo, tj. limity tratě v podobě bílých čar. No a když to někdo přežene tam, kde se nesmí, pak je právě na komisařích, aby řekli, zda tím jezdec získal výhodu, nebo ne - což je stejně luxusní, že to vůbec posuzují a že ho hned nepenalizují za vyjetí mimo; což si taky vzpomínám, že mě v nějaké kvaldě namíchlo, že někdo vyjel mimo trať, ale nebyl potrestán, protože údajně nezískal výhodu, ale na stejném místě za stejnou věc pak padly tresty zas pro někoho jiného, asi na základě údajů z rychlosti aut, to už nevím

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        O.K. jezdci před závodem vědí, kde pravidla platí a kde ne. to je sice hezké, ale pro koho se závody jezdí? pro jezdce nebo pro diváky? názory se mohou různit, ale já zastávám ten, že by se mělo jezdit pro diváky. a ti ví ( z odpuštěním ) velký kulový. takže nakresleme na ten asfalt tu trať tak, aby tomu všichni rozuměli. Můžeme-li ji někde hranici posunout, tak překresleme čáry klidně až za obrubníky a ne, že za ty lajny budeme nechávat jezdce beztrestně jezdit. to je prostě špatně. když už jsme v diskusi pod Paddockem u toho fotbalu, tak to je jako kdyby aut neplatil od půlky na každou stranu deset metrů a pak už ano. hráči by o tom před zápasem věděli a diváci ne. prostě paskvil.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Někde jsem četl že Charlie řekl že trest Verstappen dostal proto že na rozdíl od ostatních si trať zkrátil, ne prodloužil. No je to sice logické ale kde je pro to nějaké pravidlo? Myslel jsem že jde o to aby opuštěním tratě nezískal výhodu, teď ho najednou výhoda nezajímá a zajímá ho zkrácení tratě? Příště to třeba otočí a budou ho zajímat jen rychlosti kde na vnějšku tím získáte? Prostě jak se vyspí ? Já nebráním Verstappena, dostal pentli dle pravidel, ale přístup FIA k té problematice limitů tratě mi vadí.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Koukám že Tě někdo nemá rád, tak jsem Ti to srovnal. 01

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Díky 04 Škoda že spíše nenapíše alespoň proč nesouhlasí, sice bych se asi nedal jak se znám ale alespoň bych nad tím pouvažoval a kdo ví, třeba své smýšlení o tom časem poupravil.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Vidíš a to já jsem držka nevymáchaná a když nesouhlasím, klidně to napíšu. Řekl bych to i přímo do očí, ale to tady zatím interfernet neumožňuje.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Jestli to takto Charlie opravdu vysvětlil, tak už je asi fakt senilní. Obecný sportovní řád automotoklubů vždy hovoří o jízdě mimo trať, pokud jede jezdec za bílými čarami a jury by měla posoudit, zda k tomu byl donucen nebo nebylo jiného zbytí. K účelu předjíždění vnitřkem si prostě musím hlídat alespoň 1 kolo na trati. Ideálně obě. Tohle se práská i v motokárách, když má dnes každý Gopro.
      Sice to jako fanouška zamrzí, ale tohle pravidlo má opravdu smysl. Pokud si to každý bude ohýbat, tak se začne cutovat i tam, kde to není žádoucí.
      To pravidlo bylo použito správně, je správné, že exisuje, ale FIA zase ukázala, jak blbci dokážou způsobit rozhořčení tím, že toto pravidlo neumí vysvětlit a asi očekávají, že si každý čte sportovní předpis pro F1.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • vojtano

      vojtano

      88.102.102.XXX
      Souhlasím s tebou i Hornerem. V tomto případě, zdá se, panuje shoda u všech, co nejsou členy FIA. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Já s Hornerem souhlasím. Je jasné že to říká především až teď a stojí za svým jezdcem, ale mě libovůle komisařů v tomto také velice vadí. Je třeba si uvědomit že FIA jim vzala trávu a štěrk a nahradila asfaltem, což se přiznám prostě nechápu. Bezpečnostní důvod mi opravdu nemůže stačit když jsou povoleny třeba městské tratě kde ta zeď je. Absenci přirozených zábran či překážek vnímám jako obrovskou škodu, nahradit to individuálním posuzováním komisařů kteří něco trestat budou a něco ne, a jinde zase nic a jinde zase všechno a jinde jen někoho, to se mi prostě nelíbí. Když už teda tam ten asfalt musí být a nemůže tam být ani nějakej ten bochánek tak trestat všechny. Je to škoda, ale alespoň to bude transparentní a člověk si může říci lepší pro něj trest než skončit ve zdi. Jsem pro štěrk, ale co mám dělat 17

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Ta nekonzistence rozhodování mi taky vadí. To se tu ale probírá už delší dobu. Mě zaráží, jak Kimi říká, že je vedení upotorňuje, kde se dá jezdit více zeširoka a kde ne. Vždyť ta trať je jednou vytýčena a její okraje by se měly dodržovat. To je ale v prvé řadě problém FIA, která neumí a nechce jednoznačně rozhodnout. Sice se můžu utěšovat že díky rozhodnutí komisařů Kimi tu bednu nakonec získal, ale problém je někde jinde. Problém je v tom, že přesnost pravidel a rozhodování komisařů stojí za ho.no.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Když vidím třeba předjetí Ricciho na Bottase, Stoffela na Magnussena, všichni vlítnou do první zatáčky vytlačej toho druhého i s lítáním karbonu a projde to, tam to třeba vypadá že ta bílá čára opravdu neoznačuje konec dráhy, pak jsme z toho zmateni.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    85.239.64.XXX
    No asi jedině tedy vyhloubit škarpy a vysadit topoly ... aby to bylo fair 11

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jarda

    Jarda

    192.168.90.XXX
    Dodržování pravidel je problém asi všech lidí. Stačí se podívat na silnice. Každý si jezdí jak chce. Pravidla přece neomezí jejich mega ego. Policie občas někoho chytí a potrestá. Málo ... Na závodní dráze totéž. Policajt nechytne všechny, ale stěna ano :-)

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama