DISKUZE K ČLÁNKU FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo
Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera potvrdila několik změn, které se týkají příští sezóny Formule 1. Co se mění?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
dannak
09:08 26.09.2017 212.149.48.XXX
Tak stezovat si, ze ve F1 zavodech vyhraje nejrychlesi auto, to je jako stezovat si, ze v atletice vyhraje nejrychlejsi bezec :D
Ale prave politikou snizovani poctu kusu, resp. prodluzovanim jejich zivotnosti, naprosto odpada faktor nahodnych odstoupeni favoritu. Ten, kdo chce bojovat o titul si podobna odpadnuti nemuze dovolit nejen kvuli ztrate bodu v jednom zavode, ale hlavne kvuli dopadum na vsechny dalsi zavody! A proto se za soucasne konstelace mensi tymy na bednu nemuzou dostat. Verim, ze kdyby tech motoru mohli pouzit vic, i mensi tymy by se nebali z tech motoru dostavat vic ykonu s rizikem, ze to obcas nevyjde, ale ze taky obcas dosahnou na lepsi umisteni. Z pohledu bodu to mozna kartama mozna moc nezamicha, ale mohli by byt vic videt a tedy prilakat sponzory. Pachtit se ve stredu pole s realnou vyhlidkou, ze vys to nejspis nikdy nepujde je demotivacni jak pro tymy, tak pro sponzory.
A dokud tohle FIA nepochopi, nepomuze ani svecenej benzin :/
Ale prave politikou snizovani poctu kusu, resp. prodluzovanim jejich zivotnosti, naprosto odpada faktor nahodnych odstoupeni favoritu. Ten, kdo chce bojovat o titul si podobna odpadnuti nemuze dovolit nejen kvuli ztrate bodu v jednom zavode, ale hlavne kvuli dopadum na vsechny dalsi zavody! A proto se za soucasne konstelace mensi tymy na bednu nemuzou dostat. Verim, ze kdyby tech motoru mohli pouzit vic, i mensi tymy by se nebali z tech motoru dostavat vic ykonu s rizikem, ze to obcas nevyjde, ale ze taky obcas dosahnou na lepsi umisteni. Z pohledu bodu to mozna kartama mozna moc nezamicha, ale mohli by byt vic videt a tedy prilakat sponzory. Pachtit se ve stredu pole s realnou vyhlidkou, ze vys to nejspis nikdy nepujde je demotivacni jak pro tymy, tak pro sponzory.
A dokud tohle FIA nepochopi, nepomuze ani svecenej benzin :/
Petr
12:33 25.09.2017 109.81.245.XXX
Jaký privátní test? K žádnému nedošlo! Strollové to v závěru min. týden Kubicovi zrušili - dali hned přesunout oba starší vozy do Austinu, přece nebudou Robertovi platit testování. Ty si vážně myslíš, že nějaký tým dá šanci jezdci, který je 7 let out, navíc se zraněním? To už Williams raději vezme Di Restu!
Mike17
10:23 24.09.2017 185.149.128.XXX
Jestli to někdo bude kupovat, bude se dívat na to co u RB kupuje. Tedy tým a jejich šasi. Kupující si dodavatele motoru může vybrat jiného. Takže cena asi bude podobná, s Hondou i Renaultem, protože kupovat bude pořád to samé.
A upřímně. jestli se tovární Renault zvedne, Bude jim i Mclarenu dodávat podřadné jednotky. Takže se sotva někdy dostanou na bednu. U Hondy budou č.1. A je jen otázka, jestli se Honda zvedne aspoň na úroveň Renualtu. Je celkem jisté, že se jim minimálně hodně přiblíží. Takže prodělat na tom RB těžko může a můžou jen poděkovat Mclarenu za trpělivý vývoj.
A upřímně. jestli se tovární Renault zvedne, Bude jim i Mclarenu dodávat podřadné jednotky. Takže se sotva někdy dostanou na bednu. U Hondy budou č.1. A je jen otázka, jestli se Honda zvedne aspoň na úroveň Renualtu. Je celkem jisté, že se jim minimálně hodně přiblíží. Takže prodělat na tom RB těžko může a můžou jen poděkovat Mclarenu za trpělivý vývoj.
myron
19:47 22.09.2017 95.173.192.XXX
V poslední době začínám mít neodbytný dojem, že se FIA z nějakého záhadného důvodu snaží F1 buď ve finále zrušit, nebo změnit na vytrvalostní závody (což je ve svém důsledku totéž).
V každém případě dochází k popření celé historie F1 ve jménu... čeho vlastně? Ekologie (spíše ekologistiky), nebo snad ekonomiky závodění (ale "bez peněz do hospody nelez")?
Prostě tomu nerozumím.
V každém případě dochází k popření celé historie F1 ve jménu... čeho vlastně? Ekologie (spíše ekologistiky), nebo snad ekonomiky závodění (ale "bez peněz do hospody nelez")?
Prostě tomu nerozumím.
Radon
17:49 22.09.2017 84.242.97.XXX
Nedávno se psalo, že vedení F1 chce Hondě pomoci v dohnání konkurence.
A hle tu máme ty kroky - sníží se počet komponent na sezonu, když už teď je Honda rekordmanem ve sbírání penalt za nespolehlivost...
A vím, že se sem stejně výrobci nehrnou, ale toto by mělo případně přilákat nové výrobce? To by museli být na hlavu padlí. Nebo Japonci...
Připadá to jen mně, nebo je to stupidní doopravdy?
A hle tu máme ty kroky - sníží se počet komponent na sezonu, když už teď je Honda rekordmanem ve sbírání penalt za nespolehlivost...
A vím, že se sem stejně výrobci nehrnou, ale toto by mělo případně přilákat nové výrobce? To by museli být na hlavu padlí. Nebo Japonci...
Připadá to jen mně, nebo je to stupidní doopravdy?
rock
16:07 22.09.2017 37.188.253.XXX
"...pokud nejaky motor v sezone odejde, bude ten dodatecny kus drazsi prave pro ty mensi tymy..."
Vůbec netuším, jak by mohly být sepsaný smlouvy mezi dodavatelem a odběratelem, ale uměl bych si představit, že tým zaplatí balíček motorů na sezónu a bude na dodavateli, aby na svoje náklady nahradil porouchanou jednotku.
Tím nechci říct, že to tak funguje, nevím to. Jenom konstatuji, že bych si uměl představit podobně formulovanou smlouvu.
btw myslím si, že výrobci pohonných jednotek odběratele v současné době opravdu dotují. Tedy že platba od zákazníků je do značné míry symbolická a ani zdaleka nepokryje náklady na vývoj a výrobu.
Vůbec netuším, jak by mohly být sepsaný smlouvy mezi dodavatelem a odběratelem, ale uměl bych si představit, že tým zaplatí balíček motorů na sezónu a bude na dodavateli, aby na svoje náklady nahradil porouchanou jednotku.
Tím nechci říct, že to tak funguje, nevím to. Jenom konstatuji, že bych si uměl představit podobně formulovanou smlouvu.
btw myslím si, že výrobci pohonných jednotek odběratele v současné době opravdu dotují. Tedy že platba od zákazníků je do značné míry symbolická a ani zdaleka nepokryje náklady na vývoj a výrobu.
jumpman
14:38 22.09.2017 178.255.168.XXX
však už zde i byl článek, kde vedoucí týmu připustil, že současné motory vyjdou dráž, než když měl tovární tým 3-4 motory na víkend. Tohle skutečně nemá s úsporou nic společného, protože pokud se takovéhle spolehlivosti má dosáhnout, tak ty motory musí natočit hrozné hodiny na stolicích. Myslím, že si trefil hřebíček na hlavičku, s tím, že to vypadá jako šité na míru mercedesu a to už od okamžiku přechodu na tyhle hybridy
uzivatel001639
13:22 22.09.2017 89.111.77.XXX
Tak nejde o zmátoření, ale o postupný vývoj. Kdyby nemuseli měnit v tomto roce koncepci, tak věřim že ani nebyly horší než Renault. Takhle velká a rychlá změna se musela na spolehlivosti podepsat, kor když je Honda v porovnání s ostatními v poli za poslední desetiletí stále nováček. Těším se na to, jestli někdy pokoří Mercedes než to, kdy pokoří Renault
Petr
12:58 22.09.2017 109.81.245.XXX
Zřejmě ano (plus by jel ještě předsezónní testy), ale to je vždy na posouzení FIA - v příloze pravidel to má definováno takto vágně. Můžu se mýlit, ale Kubica podle mě není ve hře o žádnou závodní sedačku v F1, v tomto případě to tedy nemá cenu řešit.
dannak
12:56 22.09.2017 212.149.48.XXX
Jedna takova filozoficka:
Skutecne dochazi k uspore penez tim, ze se snizi pocet kusu na sezonu, ale na druhou stranu to musi nutne prodrazit vyvoj, aby bylo dosazeno potrebne spolehlivosti ?
Mam z toho pocit, ze bud ty motorovy pravidla delaj na miru Mercedesu, nebo neumeji pocitat. Prece cena pro zakaznika se nesnizi tim, ze odeberu min kusu, kdyz naklady na vyvoj jsou v podstate konstantni a pokud dodavatel nebude chtit odberatele sponzorovat ze sveho. IMHO tedy jen naklady na vyvoj rozpusti do mensiho poctu kusu. Tedy jeden kus bude drazsi a pokud nejaky motor v sezone odejde, bude ten dodatecny kus drazsi prave pro ty mensi tymy, kterym tohle cele ma pomahat. Nebo to cele chapu spatne ?
Celkove se mi tohle dost prici a radsi uvidim, kdyz ty auta obcas nedojedou, protoze z toho zdimou co to da, ne, ze nedojedou, protoze i kdyz dojizdeli do konce "v poklidu", motor to po 10zavodech zabalil. Ze sprintu se stava marathon, na coz uz ale existuji jine a snad i lepsi serie.
Skutecne dochazi k uspore penez tim, ze se snizi pocet kusu na sezonu, ale na druhou stranu to musi nutne prodrazit vyvoj, aby bylo dosazeno potrebne spolehlivosti ?
Mam z toho pocit, ze bud ty motorovy pravidla delaj na miru Mercedesu, nebo neumeji pocitat. Prece cena pro zakaznika se nesnizi tim, ze odeberu min kusu, kdyz naklady na vyvoj jsou v podstate konstantni a pokud dodavatel nebude chtit odberatele sponzorovat ze sveho. IMHO tedy jen naklady na vyvoj rozpusti do mensiho poctu kusu. Tedy jeden kus bude drazsi a pokud nejaky motor v sezone odejde, bude ten dodatecny kus drazsi prave pro ty mensi tymy, kterym tohle cele ma pomahat. Nebo to cele chapu spatne ?
Celkove se mi tohle dost prici a radsi uvidim, kdyz ty auta obcas nedojedou, protoze z toho zdimou co to da, ne, ze nedojedou, protoze i kdyz dojizdeli do konce "v poklidu", motor to po 10zavodech zabalil. Ze sprintu se stava marathon, na coz uz ale existuji jine a snad i lepsi serie.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek