DISKUZE K ČLÁNKU FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera potvrdila několik změn, které se týkají příští sezóny Formule 1. Co se mění?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 26.09.2017 09:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» myron (Hlasovali 4 lidé) 22.09.2017 19:47
V poslední době začínám mít neodbytný dojem, že… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 22.09.2017 09:56
Takže už jen něco přes 3 měsíce než se FIA a Red… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 22.09.2017 09:59
No FIA jim právě Hondu přicvakne, pokud neseženou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

dannak

dannak

212.149.48.XXX
Tak stezovat si, ze ve F1 zavodech vyhraje nejrychlesi auto, to je jako stezovat si, ze v atletice vyhraje nejrychlejsi bezec :D
Ale prave politikou snizovani poctu kusu, resp. prodluzovanim jejich zivotnosti, naprosto odpada faktor nahodnych odstoupeni favoritu. Ten, kdo chce bojovat o titul si podobna odpadnuti nemuze dovolit nejen kvuli ztrate bodu v jednom zavode, ale hlavne kvuli dopadum na vsechny dalsi zavody! A proto se za soucasne konstelace mensi tymy na bednu nemuzou dostat. Verim, ze kdyby tech motoru mohli pouzit vic, i mensi tymy by se nebali z tech motoru dostavat vic ykonu s rizikem, ze to obcas nevyjde, ale ze taky obcas dosahnou na lepsi umisteni. Z pohledu bodu to mozna kartama mozna moc nezamicha, ale mohli by byt vic videt a tedy prilakat sponzory. Pachtit se ve stredu pole s realnou vyhlidkou, ze vys to nejspis nikdy nepujde je demotivacni jak pro tymy, tak pro sponzory.
A dokud tohle FIA nepochopi, nepomuze ani svecenej benzin :/

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Jaký privátní test? K žádnému nedošlo! Strollové to v závěru min. týden Kubicovi zrušili - dali hned přesunout oba starší vozy do Austinu, přece nebudou Robertovi platit testování. Ty si vážně myslíš, že nějaký tým dá šanci jezdci, který je 7 let out, navíc se zraněním? To už Williams raději vezme Di Restu!

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
A proč by tady nemohl slušně vyjadřovat své názory? K čemu to fórum je? Tak je prosím nečti, když ti vadí, resp. na ně tak nereaguj, navíc bez jediného argumentu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Sleduj co chceš, hlavně tady nepiš ty svoje moudra o zázračných zlepšeních, nedá se to fakt číst a hlavně to nemá logiku, je to jenom tvoje chtění. 13

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Jestli to někdo bude kupovat, bude se dívat na to co u RB kupuje. Tedy tým a jejich šasi. Kupující si dodavatele motoru může vybrat jiného. Takže cena asi bude podobná, s Hondou i Renaultem, protože kupovat bude pořád to samé.
A upřímně. jestli se tovární Renault zvedne, Bude jim i Mclarenu dodávat podřadné jednotky. Takže se sotva někdy dostanou na bednu. U Hondy budou č.1. A je jen otázka, jestli se Honda zvedne aspoň na úroveň Renualtu. Je celkem jisté, že se jim minimálně hodně přiblíží. Takže prodělat na tom RB těžko může a můžou jen poděkovat Mclarenu za trpělivý vývoj. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
FIA se prostřednictvím F1 snaží dělat ekologickou agitku.
Ve svém okolí často slyším takové řeči, že obecně jsou závody nudné, vyhraje stejně nejrychlejší auto ap. Pěknou pověst si ta naše formule vybudovala. 15

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Takže ten privátní test Williamsu s Kubicou je proto, aby mu udělali radost?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
myron

myron

95.173.192.XXX
V poslední době začínám mít neodbytný dojem, že se FIA z nějakého záhadného důvodu snaží F1 buď ve finále zrušit, nebo změnit na vytrvalostní závody (což je ve svém důsledku totéž).
V každém případě dochází k popření celé historie F1 ve jménu... čeho vlastně? Ekologie (spíše ekologistiky), nebo snad ekonomiky závodění (ale "bez peněz do hospody nelez")?
Prostě tomu nerozumím.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Žíly mu to bude trhat, protože pokud auta budou stát v boxech více se prohánět na dráze, potenciální zákazník bude ochoten zaplatit méně než za tým s vozy, které v cíli atakují stupně vítězů.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Nedávno se psalo, že vedení F1 chce Hondě pomoci v dohnání konkurence.
A hle tu máme ty kroky - sníží se počet komponent na sezonu, když už teď je Honda rekordmanem ve sbírání penalt za nespolehlivost...
A vím, že se sem stejně výrobci nehrnou, ale toto by mělo případně přilákat nové výrobce? To by museli být na hlavu padlí. Nebo Japonci...
Připadá to jen mně, nebo je to stupidní doopravdy?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.253.XXX
"...pokud nejaky motor v sezone odejde, bude ten dodatecny kus drazsi prave pro ty mensi tymy..."

Vůbec netuším, jak by mohly být sepsaný smlouvy mezi dodavatelem a odběratelem, ale uměl bych si představit, že tým zaplatí balíček motorů na sezónu a bude na dodavateli, aby na svoje náklady nahradil porouchanou jednotku.
Tím nechci říct, že to tak funguje, nevím to. Jenom konstatuji, že bych si uměl představit podobně formulovanou smlouvu.

btw myslím si, že výrobci pohonných jednotek odběratele v současné době opravdu dotují. Tedy že platba od zákazníků je do značné míry symbolická a ani zdaleka nepokryje náklady na vývoj a výrobu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Ale bude, věř tomu 13

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
však už zde i byl článek, kde vedoucí týmu připustil, že současné motory vyjdou dráž, než když měl tovární tým 3-4 motory na víkend. Tohle skutečně nemá s úsporou nic společného, protože pokud se takovéhle spolehlivosti má dosáhnout, tak ty motory musí natočit hrozné hodiny na stolicích. Myslím, že si trefil hřebíček na hlavičku, s tím, že to vypadá jako šité na míru mercedesu a to už od okamžiku přechodu na tyhle hybridy

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Hodně štěstí, ale stejně to nebude stačit 13

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Tak nejde o zmátoření, ale o postupný vývoj. Kdyby nemuseli měnit v tomto roce koncepci, tak věřim že ani nebyly horší než Renault. Takhle velká a rychlá změna se musela na spolehlivosti podepsat, kor když je Honda v porovnání s ostatními v poli za poslední desetiletí stále nováček. Těším se na to, jestli někdy pokoří Mercedes než to, kdy pokoří Renault 03 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Mám stejný názor. 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Já myslím, že moc vyvádět nebude. Už jen ta změna, že za šmejd nebude muset platit nejvyšší cenu, ale dokonce zaplaceno dostane, je pozitivní. A titul nebude ani s jedním z nich. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
No řekl bych, že jo. Ale ne moc. Když se Mateschitz chce týmu výhledově sbavit, žíly mu to asi netrhá. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Zřejmě ano (plus by jel ještě předsezónní testy), ale to je vždy na posouzení FIA - v příloze pravidel to má definováno takto vágně. Můžu se mýlit, ale Kubica podle mě není ve hře o žádnou závodní sedačku v F1, v tomto případě to tedy nemá cenu řešit.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

212.149.48.XXX
Jedna takova filozoficka:
Skutecne dochazi k uspore penez tim, ze se snizi pocet kusu na sezonu, ale na druhou stranu to musi nutne prodrazit vyvoj, aby bylo dosazeno potrebne spolehlivosti ?
Mam z toho pocit, ze bud ty motorovy pravidla delaj na miru Mercedesu, nebo neumeji pocitat. Prece cena pro zakaznika se nesnizi tim, ze odeberu min kusu, kdyz naklady na vyvoj jsou v podstate konstantni a pokud dodavatel nebude chtit odberatele sponzorovat ze sveho. IMHO tedy jen naklady na vyvoj rozpusti do mensiho poctu kusu. Tedy jeden kus bude drazsi a pokud nejaky motor v sezone odejde, bude ten dodatecny kus drazsi prave pro ty mensi tymy, kterym tohle cele ma pomahat. Nebo to cele chapu spatne ?
Celkove se mi tohle dost prici a radsi uvidim, kdyz ty auta obcas nedojedou, protoze z toho zdimou co to da, ne, ze nedojedou, protoze i kdyz dojizdeli do konce "v poklidu", motor to po 10zavodech zabalil. Ze sprintu se stava marathon, na coz uz ale existuji jine a snad i lepsi serie.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama