DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?
Velvyslanec Renault Alan Prost uvádí, proč budou hrát na trhu s jezdci před rokem 2019 klíčovou roli a proč je pro ně smlouva na dodávku pohonných jednotek McLarenu rizikem. Zajímavé bude sledovat také situaci u Red Bullu, který si pomalu musí hledat nového motorového partnera.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
09:31 21.09.2017 89.24.157.XXXMyslím si že riziko "tunelování" know how Red Bullem se bude snažzit Renault omezit tím, že inovace motoru nebude Red Bullu poskytovat. Red Bull tak bude v podobné situaci jako McLaren před odchodem k Hondě. Mercedes jim taky inovace nedával. Článek mi jinak potvrdil to, co si myslím už delší dobu a sice snahu Mateschitze o vycouvání z F1. Bylo to vidět i na předloňském odchodu od Renaultu a nakonec s prosíkem organizovaný návrat k téže značce.-
odin
19:57 21.09.2017 77.240.103.XXXVidíš? A to bylo keců, jak si budou vyrábět motory sami, když od Renaultu nedostanou vítězný motor. Mnozí zdejší odborníci jim to věřili, nebo alespoň uvěřit chtěli. A za 3? roky pomýšlí na odchod z F1.
Já tyhle Benettony a Red Bully moc rád nemám. Protože si tam jdou jen přihřát svoji polívčičku. Nalejí do toho spoustu peněz, čímž pomůžou zlikvidovat menší stáje. Získají pár úspěchů a pak se spakují a "po nás potopa"...
Když srovnáš počet stájí v sedmdesátých letech, osmdesátých, devadesátých a po roce 2000, tak se ten počet stále snižuje. Neříkám, že je to jen vinou takových, jako je Red Bull. Ale přispívají k tomu. Samozřejmě spolu s nenasytným Berniem, který tlačil ceny za účast v sezóně stále výše a výše.-
Pepan
20:32 21.09.2017 89.24.157.XXXAni tu V8 neuplácáš na koleně. Současnou generaci motorů zvládnou tak leda fabriky, což je špatně. Strašně to omezuje šíři nabídky pro týmy. Asi by další generace motorů Pro F1 měla být jednodušší, aby se rozšířilo startovní pole a byla větší konkurence. Uvidíme, co vyvede nový majitel F1, protože Bernie to vedl poslední dobou akorát do kopru. Ty jeho nápady s obráceným pořadím a umělým pršením při závodě byly akorát na palici.-
odin
21:14 21.09.2017 77.240.103.XXXV8 si mohl dovolit téměř kdokoliv. A pochybuju, že to ten "kdokoliv" plácal na koleně.
Jen v motorech to není. Technický pokrok je obrovský a díky němu vznikaly a vznikají rozdíly a dominance všech týmů. Proto se každou chvíli mění pravidla, vymýšlí se nejrůznější překážky a neuvěřitelné technologie.
Současná F1 je atraktivní. Ale jen pro úzce zaujaté odborníky v oblasti nejmodernějších technologií. Už to není o závodění, a už vůbec ne, o umění pilotů, když jim musí inženýři radit z boxů, co mají vlastně dělat. Tým, který získá po změně pravidel náskok si svoji dominanci udrží až do nové rozsáhlejší změny pravidel. A když se náhodou někomu podaří přiblížit k dominantnímu, pak se mu v zájmu "dramatičnosti a sledovanosti" přehlíží podvody, prasárny a jiné nekalosti. Což opět k dobrému jménu F1 nepřispívá.
Nedivím se, že upadá zájem běžných fanoušků.
Vkládal jsem do nových majitelů velká očekávání. Ale soudě podle úrovně přenosů. Jsem zklamán. Je to ještě horší, než za Bernieho.-
Pepan
07:43 22.09.2017 89.24.157.XXXS tím plácáním na koleně, jsem to trochu přehnal, ale chtěl jsem ukázat na fakt, že jednodušší motor vyrobí větší počet výrobců, zatímco současné kompllikované zařízení je akorát pro fabriky. A máš pravdu v tom, že lidi moc nezajímá, co se skrývá pod kapotou. Oni chtějí atraktivní závody, kde jsou souboje kolo na kolo, chtějí hřmící motory, které diváka ohlušují a nechtějí vláček kroužičů, kde se předjíždí za pomoci nejrůznějších udělátek nebo přes boxy a už vůbec není atraktivní závodní vůz, který šeptá jako by měl rakovinu hrtanu.-
odin
11:55 23.09.2017 46.135.9.XXXAle jo, v tom se shodneme. Současná pravidla prakticky umožňují "bojovat" o titul jen továrním týmům. A to se ještě musí té továrně povést pohonná jednotka hned napoprvé. Protože pak trvá min. 3-4 roky, než se tomu dominantnímu zmenší prostor pro vylepšování natolik, že jej lze dohnat a možná i předehnat. Ale to už má FIA naplánovanou další velkou změnu pravidel. A všichni se soustřeďují na dobu po změně, protože vidí šanci napakovat se tituly i penězi. A zase se všechno opakuje. Jeden dominuje, sbírá úspěchy a ostatní ho jakoby stíhají, ale dostihnout nemůžou.
V době V8 byla možnost za "přijatelné" peníze koupit motor, se kterým mohl vyhrát titul "kdokoliv". Výrobce byl nezávislý a prodával stejné motory každému (neměl zájem někoho upřednostňovat).
Dnes vlivem přílišných zásahů do pravidel, která stejně ti mocnější nerespektují, prakticky nelze udržet vyrovnanou sezónu. I když letos to tak nevypadá. Ale já jsem přesvědčen, že "vyrovnanost" je dána právě tím, že Vettelovi prochází to, co by jiným neprošlo. Jinak by už neměl šanci mnohem dřív.
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek