DISKUZE K ČLÁNKU Honda díky Illienovi dosahuje ve vývoji motorů pokrok, ztěžuje tím rozhodování McLarenu
McLaren stále není rozhodnutý, kterým směrem se v oblasti motorů příští rok vydá. Situaci nepomáhá ani vývoj Hondy, která má dosahovat po příchodu Maria Illiena slušných pokroků.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda díky Illienovi dosahuje ve vývoji motorů pokrok, ztěžuje tím rozhodování McLarenu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001639
13:26 23.08.2017 89.111.77.XXXZda se to jenom mne, ze je zde najednou Hondy plno? Plno informaci o budoucim vyvoji a o pokroku. Tak snad aspon neco bude pravda, a vyvoji se bude darit aspon z 1/3 dle techto clanku. Kdyby jeli takovymto tempem informaci az do jara, to by museli byt snad pred Mercedesem-
Limbi
13:46 23.08.2017 147.228.70.XXXJá bych řekl, že teď teprve pocítili tlak a konečně se přiblížili tempu ostatních. Vědí, že McLaren je jejich poslední (reálná) možnost na udržení se v F1 a vědí, že sliby už nestačí a začali konečně makat. Mám jen strach, jestli to ty lidi v Sakuře nezabije protože na takovou práci v tempu a pod tlakem japonci moc zvyklí nejsou :D Ale doufám, že to přinese ovoce. Protože pokud nemá McLaren možnost jít k Mercedesu, tak pro mě je nemyslitelné je vidět s motorem od Ferrari (ať by se jmenoval alfa, nebo beta) a to stejné Renault, který neřeší návrat na vrchol (alespoň v současném rozpoložení). Moc se mi líbí, že by třeba Cosworth udělal "základní" návrh motoru a třeba velké týmy by si udělali divize na vývoj těchto motorů a každý by si ho upravil dle sebe. Najednou by se do hry dostalo víc velkých hráčů, než jen automobilky. týmy jako Red Bull, McLaren a možná i Williams na to mají a je to reálnější cesta jak zvýšit konkurenci v F1. Mercedes mě zklamal. Jako dodavatel jednotek odmítnou tým protože se ho bojí, je celkem ubohé. Proto aktuálně asi vidím budoucnost McLarenu u Hondy ale nepotvrdil bych to dokud to nebude vyloženě nutné. Tenhle stav Hondu evidentně žene dopředu a McLaren z toho může jen získat.-
airwar1939
14:05 23.08.2017 10.151.145.XXXTím Mercedesem který Vás zklamal, myslíte ten Mercedes který byl před čtyřmi lety pro McLaren málo dobrej, a s kterým nemohli vyhrávat?-
Limbi
14:17 23.08.2017 147.228.70.XXXAno přesně ten. Navíc tím co jste napsal jste to prakticky potvrdil. Spojení McLaren-Mercedes fungovalo víc než dobře od 90-tých let. V roce 2013 přišel úpadek McLarenu po stránce aerodynamiky a mechaniky vozu (nepředstavoval tudíž žádné nebezpečí pro Mercedes, který kraloval). Začali se objevovat spekulace, že Mercedes nedodává stejné motory (podporu) jakou samo využívá. S tím tvrzením přišel myslím Williams,který si na to stěžoval. To stejné věděl i McLaren, proto Denis dotáhl kontkrakt s Hondou, což byla v té době jediná šance jak si udržet šanci na výhry a nespadnout pod automobilky. Bohužel to nevyšlo, ale šasi McLarnu se znatelně zlepšilo, což je vidět i dnes. Hodně pomohl příchod Petera Prodromoua, který aerodynamiku McLarenu vrátil mezi nejlepší. Mercedes se aktuálně bojí a to zejména proto, že McLaren je po stránce vozu možná lepší než oni.-
Iscarian
16:13 23.08.2017 89.177.215.XXXDocela jsem se pobavil. McLaren zcela jistě lepší vůz než Mercedes nemá. Je sice pravdou, že po letech má McLaren dobré šasi, ale pochybuji, že ho má lepší než tři nejlepší týmy. Mercedes vede PK a nebude to jen motorem, tím netvrdím, že má nejlepší šasi a aero, podle mě první tři týmy na tom budou co se týče šasi a aera podobně. Navíc McLaren se rozhodl sám pod vedením Dennise odejít od Mercedesu k Hondě. Jejich rozhodnutí a jejich zodpovědnost. A Mercedes nemá povinnost McLarenu dodávat motory. McLaren dodavatele má, tak co.-
Limbi
17:19 23.08.2017 147.228.209.XXXTak je mi jasné, že někdo kdo má jako ikonu znak mercedesu se pobaví nad čímkoli co směřuje k tomu, že mercedes není vůz králů, ale Mercedes dle mého je opravdu nejlepší akorát v motoru. RedBull vede v aeru a dle mého výsledky McLarenu, který má ztrátu kolem 150 koní na motoru mluví jasně ve prospěch velmi kvalitního šasi. Nebo jak lze odůvodnit, že i při takové ztrátě jezdí tak jak jezdí. K předjíždění potřebují pouze lepší motor, který nemají, ale když mají čerství vzduch, tak v závodě jezdí časy blízko špičky.-
uzivatel001639
18:34 23.08.2017 178.255.168.XXXNo zas neprehanej. Ztrata Hondy cca 100 koni a ztrata sekundu az pomalu tri na kolo dle okruhu si myslim, ze je adekvatni dobremu sasi, ale ne zazracnemu. Nakonec to muze byt i trochu jinak. Ferrari ma nejlepsi sasi a to je asi bez debat a ostatni 3 cca stejne, kazdemu muze sedet jiny okruh Ferrari je na spici, jak motor a sasi a u ostatnich rozhoduje vykon motoru.-
Limbi
10:07 24.08.2017 147.228.70.XXXJá netvrdím, že je mclaren nejlepší v šasi, ale myslím, že ho má na úrovni mercedesu. Například v Baku (rychlostní okruh) byl Alonso 6 nejrychlejší v závodě. V Maďarsku (technický okruh, kde je aero a celkově vůz nejdůležitější byl nejrychlejší). Vím, že Mercedes tam ztrácel z důvodu dlouhého rozvoru (stejně jako v monaku), ale i tak si myslím, že pokud chceme ze hry vyřadit co nejvíc výkon motoru a zaměřit se na stránku vozu, tak maďarsko je možná nejvíce vypovídající. O kvalifikacích nemluvím, tam záleží na těch kvalifikačních módech a to je něco co v závodě nelze dlouhodobě využít. Ale závodní rychlost má McLaren na to co má pod kapotou dost slušnou.
-
-
Iscarian
19:33 23.08.2017 89.177.215.XXXVšak taky, pokuď by sis přečetl pozorně můj předchozí příspěvek, tak bys věděl, že netvrdím, že má Mercedes nejlepší šasi a aero, ale že nepochybně bude mezi prvními třemi. Bude dost záležet kde se pojede. Ferrari letos např. bude svým motorem výkonnostně celkem blízko Mercedesu, takže pak už rozhodují detaily.
A ano mám tam ikonu Mercedesu, nic nebrání aby sis tam dal nějakou ikonu McLarenu (předpokládám, že jsi fan McLarenu). Tedy celkem zbytečná poznámka od tebe, nicméně jsem něco takového čekal.
-
-
Situs
17:45 23.08.2017 85.70.164.XXXTěžko odhadovat jak přesně si šasi McLarenu vede, ale myslím si že i kdybych vzal ten horší scénář tak na TOP vozy opravdu nebude ztrácet moc. No bez stejného motoru to jde jen velmi těžko porovnávat. Já si myslím že kdyby Honda dodala o 100 koníků více (předpokládaná ztráta na Mercedes) , mohli by klidně v Maďarsku i vyhrát, ale to je jen teorie.
-
-
-
-
-
-
uzivatel001639
14:50 23.08.2017 89.111.73.XXX
Nemel bys nejaky odhady vykonu motoru treba Mercedesu od roku 2014?
Zajimalo by nas porovnani, kam se Honda dostala se svym letosnim navrhem motoru. Spise to bude zajimave u konce roku, protoze prozatim ladi jen spolehlivost, ale clanek by to jiste byl pekny
-
-
-
Limbi
12:50 23.08.2017 147.228.70.XXXSouhlas. Test jednoválce je určitě důležitý pro předběžné hodnocení dobrá účinnost na válci/špatná účinnost na válci. dál se z toho dají vysát data pro FEM analýzu a ostatní typy analýz, kterými se naláduje výpočetní stanice a potom už má vznikat (nejprve v PC) model celého motoru, který se následně na dynamometru testuje prakticky mnohonásobně déle, než jednoválcový model. Takže určitě model jednoválce ANO, ale jak říkáš je to vstupenka k otevření výoje a neměl by na tom ten vývoj stát.-
uzivatel001639
12:56 23.08.2017 89.111.77.XXXTen vyvoj spalovaku na nem ale stoji a to u kazdeho vyrobce. Na tom dynamometru se uz resi zivotnost a sparvne naladeni softu, kdy se vse finalizuje.
Asi nejvetsi problem bych videl v tom, ze pokud vyviji to HCCI zapalovani, kdy se musi resit teploty valcu kvuli vzniceni smesi a samozapali atd. Kdy proste to ovlivnovani valcu mezi sebou je asi dost problem. Tady to vypada, ze asi na jednom valci to rozchodili OK(chlubili se velkym pokrokem), vse zregulovali dle podminek, ale 6 valec uz je dost mozna problem na delsi vyvoj(asi stale ve vyvoji). Coz jak vsichni vime ostatni delali mnohem dele a meli vetsi cas vse si odzkusovat. Do roku 2019 uz ale vse jiste poladi a v roce 2019 budou na spici Sam Hasegawa rika, ze to zapalovani chce proste delsi vyvoj. Renault to zapalovani nasadil take az buhvi kdy a nikdo z nas nevi, od kdy na nem delal, klidne uz mohl zacit za dob atmo motoru xx let zpet, tak jako Mercedes ci Ferrari.-
-
uzivatel001639
13:16 23.08.2017 89.111.77.XXXChce to proste cas a vyvoj. Problem Hondy je zatim jediny a to je cas. Vem si ty zetony, ktere je hodne, hodne zpomalili a jeste k tomu byl prvni navrh Hondy hodne optimisticky. Proste i dnes nevime ceho jsou schopni. Je ale fakt, ze pozdni vstup oproti ostatnim je znat. Jelikoz jejich vyvoj nebezel jako u osatnich jsou pozadu. Nejvetsi otazaka tedy je jak rychle pujdou nahoru. Pokud je nekdo nakopne a to zapalovani jim pomuze urychlit, asi nebude problem dohnat konkurenci, jinak to asi nejaky rok, dva, tri potrva.-
Limbi
13:36 23.08.2017 147.228.70.XXXJá si nemyslím, že je žetony brzdili. Osobně si myslím, že se jim hodili jako omluva, proč nenasazují vylešení. Jako klad vidím to, že konečně připustili nějakou externí spolupráci. To si myslím, že je může posunout vpřed mnohem rychleji. Co se týká času tak je jasné, že měli určitý deficit. Na druhou stranu 3 roky jsou v F1 jako v běžném životě třeba 10 let. Vše tam letí strašně rychle a nedá se čekat, na někoho 6-7 let až se naučí technologii. Nehledě na to, že se zas budou měnit pravidla. Honda bych řekl, velmi podcenila náročnost technologie a šla tam s kompletně nezkušeným týmem lidí, kteří obecně o motorech něco vědí, ale určitě né o této konkrétní hybridní technologii. To je prostě znát. Tuhle myšlenku už řeklo několik celkem znalých lidí z okolí F1 a já s ní plně souhlasím. Abych to zkrátil. Myslím, že Honda se zlepší. Jestli dost to zůstává ve hvězdách, včetně toho zda se dokáže dotáhnout do změny pravidel v 2021(?). Další věcí ale je, že by se nezpochybnitelně zlepšovala rychleji a akuálním problémům se vyhla, pokud by už na začátku naslouchala McLarenu a přizvali externí pomoc. Takže já osobně si myslím, že času měla Honda dost, ale jejich rozhodnutí stála za aktuálním stavem. Ono stačí zamyšlení, jestli by vůbec aktuální motor Hondy dosahoval alespoň na první motor mercedesu z roku 2014. Já si myslím, že výkonově by pořád nedosahoval takové úrovně, i když ztráta by byla samozřejmě menší než nyní.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek