DISKUZE K ČLÁNKU Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?

Honda se do F1 vrátila v roce 2015, o rok později, než vstoupila v platnost nová pravidla pro motory. S čím vším se ve svém vývoji potýkala a proč letos zvolila zcela nové řešení pohonné jednotky, to přibližuje šéf jejího projektu Jusuke Hasegawa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 24.07.2017 16:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 22.07.2017 12:36
a nebo taky proto, že honda vyvíjí bez pomoci mcl… »
» Pepan (Hlasoval 1 člověk) 22.07.2017 07:10
Hasegawa nám sáhodlouze vysvětlil, proč mají… »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 22.07.2017 08:58
Protože to na rozdíl od Hondy umí... :-) »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    Když mají tak zásadní problém s rozdílem mezi stolicí a autem, tak proč ten motor nezkoušejí v nějakém autě? 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Protože jsou zakízané testy mimo předepsaná období.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        to samozřejmě vím. ale oni by přeci netestovali ten motor. vyvíjeli by nové superauto, které by mělo motor shodný s motorem z F1. vždyť přece proto se ( mimo jiné ) chtěly automobilky tyhle motory, aby se přiblížily běžné produkci a poznatky z F1 se daly aplikovat na civilní auťáky. pokud se pokouším něco ze současné F1 zavést do své produkce, tak mi to přeci nemůže nikdo zakázat. nebo ano 03?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          Toto se už na jiných fórech probéíralo - problém je v tom, že jiné auto nevytvoří stejné podmínky, jako klasický monopost F1, navíc konceptu Zero. A jakmile strčí PJ pro F1 do podobné konstrukce, jakou má monopost, je zle... Jestli by jim naplácali na zadeček nebo diskvalifikovali z ročníku nevím, ale prostě si to nikdo netroufne.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002457

    uzivatel002457

    86.61.199.XXX
    Je to popsané docela podrobně ,ale vlastně je napsáno ,že nevěděli do čeho jdou .To mě docela na takové firmě překvapuje ....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Díky za tenhle článek! Je dobré dát si to, co se stalo do souvislostí a částečně pochopit, oč jde!
    Tím neříkám, že chápu jejich přístup, ale asi opravdu na ně moc tlačil McL. Asi. Podle mě... Jen nechápu (pořád), proč ze začátku neobšlehli koncept těch lepších, nepochopili souvislosti při sbírání alespoň nějakých úspěchů a pak nevyvinuli bombastic motor. Tohle (promiňte) zesměšňování sebe i týmu je jaksi nedůstojné.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Obšlehnout nic nešlo, jelikož McLaren přišel s koncepcí zero, tedy všechno vzadu co nejmenší, museli vymyslet svoje řešení. Problém nastal v momentě, kdy se všechno nacpalo do malého prostoru v autě, kde docházelo k přehřívání kvůli nacpání všech dílů velmi blízko sebe. Koncept Zero byl reálný pro osmiválce bez hybridních systémů, ale pro hybridy to byla slepá cesta.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        a poradcem při vývoji byl jistý Jaroslav Cimrmann, známý průkopník slepých uliček 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002691

    uzivatel002691

    79.98.157.XXX
    Problém Japonců je v tom, že se bojí cokoli rozhodnout a pořad jen jednají a jednají.
    Pracoval jsem v japonské firmě a ten jejich strach byl až komický.
    Klasický český přístup "Tak něco zkusíme a třeba to vyjde" jim zvedal všechny vlasy.na hlavě.
    Ani segerovku jsem neuměl správně ohnout dle japonského standartu :)

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      To mi povídej... :-) Jednou jsem byl ve slavném Denso v Liberci kvůli dávkování těch sraček na výměníky proti bakteriím. Zjistil jsem jen špatně namontované díly atd., tak jsem to srovnal do latě a dávkování začalo běžet. Japonci nechápali, že přijel kdosi v montérkách a veni vidi vici... :-) Ale předávák podepsali a fakturu zaplatili... :-)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.128.XXX
    Moc pěkný článek. Člověk pak líp chápe, proč se jim moc nedaří.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002202

    uzivatel002202

    185.14.233.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Ale je to změna po těch obvyklých pohádkách začínajících - a sedmero horami, lesy a moři.......

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Ano teď to zní jako nikdy nekončící noční můra. 05 Trable McLarenu budou zjevně pokračovat, dokud to bude Hondu bavit se takto trápit ve světě Formule 1.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Hasegawa nám sáhodlouze vysvětlil, proč mají problémy. Jenže stejné problémy museli řešit i u Renaultu, Ferrari a Mercedesu. Tak proč jim se to podařilo a Honda je zase jako poslední?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Protože to na rozdíl od Hondy umí... :-)

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        01 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        a nebo taky proto, že honda vyvíjí bez pomoci mcl a nakonec se diví, co vzejde z toho, když motor namontují do neodpovídajícího auta...

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        37.188.142.XXX
        Nejvetsi rozdil vidim ve vypadku z F1, kdyby tu byli i pred 10 lety nemeli by ty problemy. Chce to cas a kdyz to nekdo uchvata, tak proste nema vse odzkousene. Honda oba koncepty vyvijela krstkou dobu. Jak rikal Hasegawa, motor chce tak rok vyvijet a kdyz vezmeme, ze tacli v kvetnu, tak na zacstku roku to proste nemohlo chodit jako u ostatnich. Ferrari loni melo take problemy s vibracema a to zapalovani ostatni vyvijeli o poznani dlouho. Proste jsme cekali zazraky, ale ani Honda je neumi, uvidime za 2, 3 roky a pak muzem hodnotit

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          já sem zvědavej na ten sauber příští rok, myslím, že problémy co maj s mcl nebudou na pořadu dne...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama