DISKUZE K ČLÁNKU Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?

Mark Gallagher, který šéfoval F1 divizi Cosworthu, pro F1news.cz uvádí důvody, proč britský nezávislý výrobce motorů může opravdu mít na to, aby bojoval se současnou špičkou v podobě Mercedesu a Ferrari. Také nás zajímalo, proč na sklonku své poslední epizody v F1 neměl špičkovou pověst.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 21.07.2017 22:07 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    185.15.111.XXX
    Tak především každý manager je především politik, a ti jak známo neříkají pravdu, ale to co se zrovna hodí. Za druhé si myslím,,že techničtí inženýři týmů Formule 1 jsou velice schopní lidé a z GPS dat které mají jsou schopni posoudit jak si který motor stojí. Tudíž pokud v roce 2010 měl ve své první sezoně Cosworth čtyři týmy, a po každé sezoně opustil tohoto výrobce jeden tým, a týmy které tým Cosworth zásoboval byly na chvostu pole, nehledal byxch v tom spiknutí týmů proti Coswortu, ale naopak jejich rozumné uvažování. A pokud jde o samotnou výkonnost, vzpomeň me si že v letech o kterých se bavíme, byl zmražen vývoj motorů, což logicky znevýhodňovalo automobilky proti nezávislým výrobcům motorů.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      tak hlavně s nima jezdil williams a jaké měl výsledky viděli všichni a jak dopadl po přechodu k mercedesu byla taky vidět. Cosworth měl problém hlavně s velikostí a žíznivostí svého motoru oproti konkurenci
      Obecně rozdíly v době V8 byli malé hlavně z toho důvodu, že FIA dohlížela na vyrovnání výkonosti, kdežto teď dohlíží na zakonzervování výhody mercedesu oproti konkurenci

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        185.15.111.XXX
        Přesně tak, rozdíly byly malé díky umělému srovnávání výkonů a klíčové byly jiné faktory, například váha PU, spotřeba, a nebo třeba foukání PU.

        Za zmínku stojí že v roce 2010 jezdil s PU Coswortu například Lotus a skončil desátý, v letech 2012 a 2013 s papírově horší PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK a dokázal dokonce vyhrát dvě VC.

        Také argument že Cosworth vyvíjí PU pro jiné série není úplně relevantní, Formule 1 je svou technologickou a finanční náročností zcela někde jinde, což je vidět i na Hondě, která rovněž dělá PU i pro jiné série.

        Určitě budu rád když ve Formuli 1 bude více výrobců PU, ale pokud v ní zůstanou automobilky se svým technologickým zázemím a finančníma možnostma, nejsou šance nezávislích výrobců PU vysoké. Jedině že by FIA chtěla opět uměle výkon PU dorovnávat, ale to jak víme vedlo k hrozbě odchodu automobilek z Formule 1, což by se asi nelíbilo majitelům Formule 1.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          82.117.159.XXX
          To si děláš srandu, nebo fakt vůbec netušíš, o čem píšeš? Ten tvůj druhej odstavec měl znít

          Za zmínku stojí, že v roce 2010 jezdil s PU Cosworthu například Lotus a skončil desátý, v roce 2011 přešel na Renault a skončil zase desátý, od r. 2012 se přejmenoval na Caterham, poháněl ho pořád Renault a skončil postupně 10., 11. a 11.
          Lotus, který v letech 2012 a 2013 s PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK, byl úplně jiný tým, bývalý a budoucí tovární tým Renaultu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Tak jezdil s nima hlavně Williams a skončil 6. (2010) a 9. (2011). Pak přešel na Renault - a skončil 8. (2012) a znovu 9. (2013). Jinak řečeno s Renaultem to Williamsům jezdilo hůř než s Cosworthem.
        Až když přišla finanční injekce od Martini a hybridy od Mercedesu, nastalo zlepšení. Ale to už se srovnat nedá, to už byly úplně jiné motory.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama