DISKUZE K ČLÁNKU Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?
Mark Gallagher, který šéfoval F1 divizi Cosworthu, pro F1news.cz uvádí důvody, proč britský nezávislý výrobce motorů může opravdu mít na to, aby bojoval se současnou špičkou v podobě Mercedesu a Ferrari. Také nás zajímalo, proč na sklonku své poslední epizody v F1 neměl špičkovou pověst.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovali 2 lidé)
21.07.2017 12:14
"Zaprvé, současné hybridy obrovsky popohnali… »
» uzivatel000792
(Hlasoval 1 člověk)
21.07.2017 14:48
On to podla mna celkom vhodne vysvetluje dalej v… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
rock
22:02 21.07.2017 82.117.159.XXX
Tak jezdil s nima hlavně Williams a skončil 6. (2010) a 9. (2011). Pak přešel na Renault - a skončil 8. (2012) a znovu 9. (2013). Jinak řečeno s Renaultem to Williamsům jezdilo hůř než s Cosworthem.
Až když přišla finanční injekce od Martini a hybridy od Mercedesu, nastalo zlepšení. Ale to už se srovnat nedá, to už byly úplně jiné motory.
Až když přišla finanční injekce od Martini a hybridy od Mercedesu, nastalo zlepšení. Ale to už se srovnat nedá, to už byly úplně jiné motory.
uzivatel001639
22:01 21.07.2017 37.188.146.XXX
Nevim, ale myslim si ze u Hondy take ted byli, kteri byly v F1 pred 10lety a ono ted nic. A co to je zavodni kultura a porozumneni zakaznikum? To jako Honda dela ted motory a kulturu zavodni nema? Ona nerozumi zakaznikum a nevi snad co chteji? Je to proste o motoru a zbytek se odviji od nej, bud se povede a je vse ok nebo motor stoji za ho.no a je jasne ze je to kulturou a neporozumnenim zakaznikovi Proste to chce spickovy vyvoj a zbytek jde ruku v ruce
rock
21:56 21.07.2017 82.117.159.XXX
To si děláš srandu, nebo fakt vůbec netušíš, o čem píšeš? Ten tvůj druhej odstavec měl znít
Za zmínku stojí, že v roce 2010 jezdil s PU Cosworthu například Lotus a skončil desátý, v roce 2011 přešel na Renault a skončil zase desátý, od r. 2012 se přejmenoval na Caterham, poháněl ho pořád Renault a skončil postupně 10., 11. a 11.
Lotus, který v letech 2012 a 2013 s PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK, byl úplně jiný tým, bývalý a budoucí tovární tým Renaultu.
Za zmínku stojí, že v roce 2010 jezdil s PU Cosworthu například Lotus a skončil desátý, v roce 2011 přešel na Renault a skončil zase desátý, od r. 2012 se přejmenoval na Caterham, poháněl ho pořád Renault a skončil postupně 10., 11. a 11.
Lotus, který v letech 2012 a 2013 s PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK, byl úplně jiný tým, bývalý a budoucí tovární tým Renaultu.
airwar1939
18:48 21.07.2017 185.15.111.XXX
Přesně tak, rozdíly byly malé díky umělému srovnávání výkonů a klíčové byly jiné faktory, například váha PU, spotřeba, a nebo třeba foukání PU.
Za zmínku stojí že v roce 2010 jezdil s PU Coswortu například Lotus a skončil desátý, v letech 2012 a 2013 s papírově horší PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK a dokázal dokonce vyhrát dvě VC.
Také argument že Cosworth vyvíjí PU pro jiné série není úplně relevantní, Formule 1 je svou technologickou a finanční náročností zcela někde jinde, což je vidět i na Hondě, která rovněž dělá PU i pro jiné série.
Určitě budu rád když ve Formuli 1 bude více výrobců PU, ale pokud v ní zůstanou automobilky se svým technologickým zázemím a finančníma možnostma, nejsou šance nezávislích výrobců PU vysoké. Jedině že by FIA chtěla opět uměle výkon PU dorovnávat, ale to jak víme vedlo k hrozbě odchodu automobilek z Formule 1, což by se asi nelíbilo majitelům Formule 1.
Za zmínku stojí že v roce 2010 jezdil s PU Coswortu například Lotus a skončil desátý, v letech 2012 a 2013 s papírově horší PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK a dokázal dokonce vyhrát dvě VC.
Také argument že Cosworth vyvíjí PU pro jiné série není úplně relevantní, Formule 1 je svou technologickou a finanční náročností zcela někde jinde, což je vidět i na Hondě, která rovněž dělá PU i pro jiné série.
Určitě budu rád když ve Formuli 1 bude více výrobců PU, ale pokud v ní zůstanou automobilky se svým technologickým zázemím a finančníma možnostma, nejsou šance nezávislích výrobců PU vysoké. Jedině že by FIA chtěla opět uměle výkon PU dorovnávat, ale to jak víme vedlo k hrozbě odchodu automobilek z Formule 1, což by se asi nelíbilo majitelům Formule 1.
jumpman
17:35 21.07.2017 178.255.168.XXX
tak hlavně s nima jezdil williams a jaké měl výsledky viděli všichni a jak dopadl po přechodu k mercedesu byla taky vidět. Cosworth měl problém hlavně s velikostí a žíznivostí svého motoru oproti konkurenci
Obecně rozdíly v době V8 byli malé hlavně z toho důvodu, že FIA dohlížela na vyrovnání výkonosti, kdežto teď dohlíží na zakonzervování výhody mercedesu oproti konkurenci
Obecně rozdíly v době V8 byli malé hlavně z toho důvodu, že FIA dohlížela na vyrovnání výkonosti, kdežto teď dohlíží na zakonzervování výhody mercedesu oproti konkurenci
airwar1939
16:55 21.07.2017 185.15.111.XXX
Tak především každý manager je především politik, a ti jak známo neříkají pravdu, ale to co se zrovna hodí. Za druhé si myslím,,že techničtí inženýři týmů Formule 1 jsou velice schopní lidé a z GPS dat které mají jsou schopni posoudit jak si který motor stojí. Tudíž pokud v roce 2010 měl ve své první sezoně Cosworth čtyři týmy, a po každé sezoně opustil tohoto výrobce jeden tým, a týmy které tým Cosworth zásoboval byly na chvostu pole, nehledal byxch v tom spiknutí týmů proti Coswortu, ale naopak jejich rozumné uvažování. A pokud jde o samotnou výkonnost, vzpomeň me si že v letech o kterých se bavíme, byl zmražen vývoj motorů, což logicky znevýhodňovalo automobilky proti nezávislým výrobcům motorů.
uzivatel000792
14:48 21.07.2017 206.123.17.XXX
On to podla mna celkom vhodne vysvetluje dalej v rozhovore
"A nakonec, na rozdíl od Hondy, Cosworth nepřišel o svou závodní kulturu ani hluboké porozumění požadavkům, které jsou kladeny na dodavatele motorů Formule 1. Vedoucí personál má v tomto oboru třicetileté zkušenosti. Proto nepodcení technické výzvy ani časovou náročnost."
"A nakonec, na rozdíl od Hondy, Cosworth nepřišel o svou závodní kulturu ani hluboké porozumění požadavkům, které jsou kladeny na dodavatele motorů Formule 1. Vedoucí personál má v tomto oboru třicetileté zkušenosti. Proto nepodcení technické výzvy ani časovou náročnost."
uzivatel001639
12:14 21.07.2017 89.111.73.XXX
"Zaprvé, současné hybridy obrovsky popohnali vývoj ICE (motoru s vnitřním spalováním), který představuje základní schopnost Cosworthu, obzvlášť v souvislosti s návrhem spalování, efektivitou a se současnými technologiemi. Pokud jde navíc o přeplňované motory, tak pochybuji, že existuje na světě jiné společnost s tak rozsáhlými odbornými znalostmi ze závodění."
Tady bych rekl, ze si trochu fandi. Je pravda, ze vsechny mozne souteze nesleduji, ale nejak se mi nezda, ze by zrovna Honda v porovnani s Cosworthem byla nejak pozadu v tom, ze by neumela navrhovat spalovani, efektivitu a nezvladala soucasne technologie a nebo ze by nemela obrovske zkusensoti z mnoha zavodnioch serii cehokoli. Proste tady to vidim na podobny optimismus co predvadela Honda v roce 2013/14 a vsichni vime jak to dopadlo. nerikam, ze se to nemusi Cosworthu povest, ale dokud neuvidim neuverim
Tady bych rekl, ze si trochu fandi. Je pravda, ze vsechny mozne souteze nesleduji, ale nejak se mi nezda, ze by zrovna Honda v porovnani s Cosworthem byla nejak pozadu v tom, ze by neumela navrhovat spalovani, efektivitu a nezvladala soucasne technologie a nebo ze by nemela obrovske zkusensoti z mnoha zavodnioch serii cehokoli. Proste tady to vidim na podobny optimismus co predvadela Honda v roce 2013/14 a vsichni vime jak to dopadlo. nerikam, ze se to nemusi Cosworthu povest, ale dokud neuvidim neuverim
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek