DISKUZE K ČLÁNKU ANALÝZA: Hledá se 5 sekund. Jak je to se zrychlením letošních vozů F1?
Fanoušci F1 se občas ptají, kde je to letošní kýžené zrychlení nových monopostů. Hledají ho ve srovnáních s časy z loňské sezóny a docházejí k mylným závěrům. Dnes se ve spolupráci s Mercedesem podíváme na to, jak je to s oněmi pěti sekundami a o kolik letos monoposty skutečně zrychlily?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: ANALÝZA: Hledá se 5 sekund. Jak je to se zrychlením letošních vozů F1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
virtual
16:11 10.05.2017 193.165.236.XXXMusím říct, že to, že zrychlení není přesně slibovaných 5 vteřin mi vůbec nevadí a snahu o větší atraktivitu oceňuju. Nicméně neusnout na vavřínech, pořád je dost co zlepšovat, namátkou zvuk motoru, schopnost těsné jízdy za soupeřem, výdrž pneumatik atd.-
Fanda.LH
16:30 10.05.2017 213.175.51.XXXPovedla se jim jen jedna věc... A to, že vozy vypadají lépe... Každá radikální změna pravidel změnila rozložení sil... A to, že je to vyrovnanější mezi Ferrari a Mercedesem není zásluha pravidel... Klidně mohl dominovat někdo jiný nebo to mohl být stále Mercedes... Ale závody jsou teď horší, vždyť se prakticky nedá předjíždět... A týmy tomu přizpůsobují strategie => Kolegové se budou pouštět, do boxů v okamžiku, kdy nehrozí, že vyjedu za někým jiným...
-
-
rock
16:00 10.05.2017 82.117.159.XXX"...Pravidla byla poprvé v historii napsána tak, aby došlo ke zvýšení jejich výkonnosti, nikoliv k jejich zpomalení či ke zvýšení bezpečnosti..."
Odkud se vlastně vylouplo tohle tvrzení? Dyť to není pravda, ani vzdáleně. Vím přinejmenším o dvou velkých změnách v pravidlech, který šly čistě po zvýšení rychlosti:
1966 1.5 l atm. -> 3.0 l atm. (+1.5 l přepl.)
1987 3.0 l atm. -> 3.5 l atm. (turba nechávám stranou) -
-
-
Fanda.LH
16:23 10.05.2017 213.175.51.XXXJsem rád, že reaguješ... Psal jsem ti příklady srovnání 2015 a 2016 v jiné diskuzi...
Španělsko 2015 PP NR 1:24.681 2016 PP LH 1:22.000
Japonsko 2015 PP NR 1:32.584 2016 PP NR 1:30.647
Britanie 2015 PP LH 1:32.248 2016 PP LH 1:29.287
Tady máš příklady meziročního zrychlení, je to okolo 2 sec... Tedy cca to co má za cíl zrychlení 2017 x 2016...
-
-
-
Situs
17:12 10.05.2017 85.70.164.XXXZ pohledů jezdců asi ano, z pohledů estetiky jak píšeš ano, z pohledu rychlosti ano, i když se možná čekalo ještě více, z pohledu předjíždění - no ono je to hodně o změně pneumatik, kde se jezdí na jednu zastávku, ještě bych si počkal, doufám že ještě přijde pořádnej dlouhej souboj kolo na kolo. Bottas s Vettelem nebyl posledně od toho tak daleko, já myslím že se ještě dočkáme pěknejch soubojů.-
Fanda.LH
18:39 10.05.2017 37.188.142.XXXPohled jezdců není důležitý... Potřebujeme je dostat pod tlak, aby dělali chyby... Současné vozy to nedokážou, spíš naopak... Předjíždění je zabité... Jasně když se jezdec ze špičky propadne na chvost, tak se něco uděje, ale jinak nic... Co se týče jízdy v závěsu, tak ta je dost problematická... Bottas měl před Vettelem po většinu závodu pohodlný náskok, pak mu odešly gumy a snad se mohlo něco stát, ale nestalo... Za celý závod tak nebyl jedinný korektní předjížděcí manévr a všichni kroužili v rozestupech... Ham v jednu chvíli dotahoval KR a pak to vzdal s tím, že raděj pošetří motor... Uvidíme kdo další k tomu bude takto přistupovat... 2014, 2015 jsme viděli několik tvrdých soubojů táhnoucích se mnoho kol... Brazilie 2014 a marná snaha LH předje NR... Manévr nevyšel, ale bojovali v těsném závěsu téměř celý závod... O tom se nám dnes ani nezdá...-
jumpman
19:30 10.05.2017 92.62.237.XXXjako tvoje názory jsou dost k smíchu. Jakej souboj u mercedesu? Myslíš tu standartní TR aby jim moc nesáhla FIA do pravidel? Nebo objetí nešťastníka pomocí DRS? Nebo objetí jiného nešťastníka, jelikož měl o dvě kola starší gumy? Tomu říkaš souboj?????????
Ne souboj znamená, že oba piloti musí něco předvést, ne jen čekat na opotřebení materiálu a doufat že soupeři to přestane jet dřív...
-
-
-
-
Petr
21:43 10.05.2017 78.157.167.XXXAno, s tím svým zkresleným srovnáním jsi tady už jednou přispěl a myslím, že jsme na to reagoval (popř. někdo z mnoha našich erudovaných čtenářů). Zajímalo by mě, proč jsi do toho svého srovnání nezahrnul také Čínu, Belgii, Brazílii nebo Rakousko? Průměrné zrychlení 2016 vs. 2015 dělalo 1,6 sekundy!
Navíc opomíjíš jeden důležitý fakt: změnu pneumatikových pravidel. Byly zavedeny tři směsi, jedna o stupeň měkčí, takže si dále odečti sekundu, kolik ti z těch tvých 2 sekund zbyde, hmm? Docela bída, viď? Sezóna 2016 nenaznačila nic, co nám tady popisuješ - spíše naopak: bez výraznější změny pravidel by to nešlo!
A jinak se podívej znovu na úvod článku: cíl nebyl zrychlení 2017 x 2016, ale 2015 x 2017! Počkej si na tento víkend či na Spa.. Zkrátka hodnoť po sezóně. Ještě bych tě chtěl upozornit, že letos jsou směsi podstatně (o stupeň až dva) tvrdší než loni - dle tvého stylu argumentace proto očekávám, že si další 1,5 sekundy přičteš.-
Fanda.LH
22:14 10.05.2017 194.228.79.XXXAby bylo jasno, tak si tě vážím Petře a respektuji tvé příspěvky... Takže jestli tě štvou mé názory a postoje, tak tě ujišťuji, že mám zájem o diskuzi...
S pneu máš jistě pravdu. Byly měkčí... Ale bylo nutné je více šetřit ?? Nebo vyžadovaly kratší stinty... ? Mám pocit, že ne, ale ověřené to nemám... Takže pokud tomu tak nebylo, tak nevidím důvod si cokoli přičítat... Byly to zkrátka rychlejší gumy...
Okruhy jsem vybral zcela záměrně... Vybral jsem okruhy, kde jsou rychlé zatáčky, tedy ty okruhy, kde by se měla projevit nejvíce pravidla 2017... Takže očekáváme zrychlení 5 sec ve Španělsku, takže tj zrychlení za 2 roky 5 sec. tak jsem chtěl dokázat, že loni vozy zrychlily o 2 sec bez razantní změny...
Já se nechci přít o to, zda jsou současné vozy rychlejší... Mně vadí, způsob jakým toho bylo dosaženo => Udělal se velký krok zpět tzn. do dob před sezónou 2009, kdy se situace ohledně předjíždění razantně zlepšila... Větší přítlak, trvanlivější gumy = totální smrt závodění na trati... Ještě ať přidají tankování a poslední může zhasnout... To i ti největší snílci tady přestanou závody sledovat...
Byl bych jednoznačně za pokračování loňských pravidel a zrychlení bych hledal v odlehčení vozů, navyšováním výkonu motorů, zvyšováním přilnavosti pneu...
Jak jsem psal... V Barceloně očekávám závod bez předjíždění, vždy to tam bylo hodně těžké a teď to bude znovu prakticky nemožné... A proč vlastně ?? Kvůli zrychlení vůči roku 2015 ?-
Petr
22:57 10.05.2017 78.157.167.XXXK pneu: v kvalifikaci v Barceloně měkkou směs určitě něbylo nutné šetřit. Jde o špičkovou výkonnost, o jasnou výhodu v čase na kolo, kterou oproti středně-tvrdé nabídla (cca 1 sekunda na kolo).
Okruhy jsi vybral zcela záměrně, ale podle mě z jiného důvodu - tam, kde jsi našel největší rozdíly v časech kvalifikace 2015 vs. 2016, to asi nebyla náhoda. Nebo chceš říct, že taková Čína, Rakousko nebo Brazílie nemají rychlé zatáčky? Nebo Spa - že nejsou citlivé na aerodynamiku?
Nechápu, proč ti zrychlení vozů a úbytek předjížděcích manévrů vadí, ale proti gustu žádný dišputát. Tebou navrhovaná cesta zvyšovaním přilnavosti gum je špatná - to by závodění zhoršilo. Podívej se, jaká je to zábava, když prší - cestou by naopak bylo snižování přilnavosti.
Předjíždění je letos o něco méně, ale je náročnější, piloti si ho musí vybojovat, nestačí už zmáčknout čudlík. Souboje jsou vyrovnané, na čele 2 týmy, probíhá rychlý vývoj, v každém závodě zajímavé novinky... Připouštím, že pro některé lidi, kteří F1 sledují povrchně, to může být nuda, je t věc názoru. Mě například bavilo i Rusko.-
Fanda.LH
08:13 11.05.2017 37.188.177.XXXTo povrchně sis mohl odpustit...
Vybral jsem okruhy, které považuji za měřítko výkonnosti a řekl bych, že jsou tak vnímány odbornou veřejností, fakt jsem neporovnával všechny kvalifikace 15 16...
Na to zda měkčí pneu 16 měly dopady na závodní tempo jsi neodpověděl... Chtěl jsem tím naznačit, že tvrdost a opotřebení spolu nemusí jít ruku v ruce... Tak proč ji řešit ?
Moje cesta je špatná... Ano nej. závody jsou na mokru... Ale jak chápat rozpor... Když na jednu stranu se ti líbí změny pro letošní sezónu, kde se přilnavost pneu má postarat o 40% zrychlení a tím, že moje cesta je špatná, když její součástí je větší přilnavost pneu... Bez radikální změny aero je to špatná cesta ? Zatímco s ní je to v pohodě ?
Ze své zkušenosti vím, že čím lepší / více info máš, tím je to zajímavější... Umím si představit, že lidi s informacemi znejvyšších míst mohli být napjatí zda Bottasovi pneu vydrží nebo ne... Spoustu zajímavých informací nám sem dodáváš a za to ti dík, ale mohl by ses vrátit trochu na zem, cose týče hodnocení ostatních jakožto povrchních diváků...
Já oceñuji, že spolu bojují 2 týmy, ale zatím je to jen boj na dálku... V soubojích kolo na kolo je nevidíme a nevidíme v nich ani střed pole-
Petr
13:47 11.05.2017 109.81.245.XXXNikde tě neoznačuji za povrchního diváka, ten závěr jsem myslel obecně, ale pokud jsi to vztáhl na sebe, tak s tím žel nic nenadělám. Kdybych létal někde v oblacích, tak ti tady neodpovídám. A žel zbytečně mrhám svým časem, když si článek ani pořádně nepřečteš a omíláš si stále ty své nesmysly - meziročně (2015 vs 2016) k žádnému razantnímu zvýšení rychlosti vozů nedošlo.
Okruhy sis vybral dle sebe, víme proč. Pokud mi to chceš vyvrátit, tak jaká "odborná veřejnost" a kde cituje zrovna ty čtyři? Cožpak mezi ta nejlepší měřítka nepatří třeba to Spa? Ale chápu, proč se ti nehodí do krámu.
Tvrdost a opotřebení spolu souvisí, nevím, kde jsi přišel na opak. Bavíme se tady o časech pole position, tak proč do toho pleteš závodní tempo? A 40 % zrychlení dělají pneumatiky? Přitom stačilo kouknout do článku. Pokud tě F1 nudí, tak se na ní nedívej - škoda tvého času a zbytečně si tady pak vyléváš svou frustraci. A k těm tvým závěrečným emotikonům, kterými jsi mě odměnil - příště si dám tedy větší pozor, na koho budu reagovat.-
Fanda.LH
14:34 11.05.2017 194.228.208.XXXEmotikony jsem věnoval současné F1...
Spa jsem si nevybral z několika důvodů... První z nich je, že je to nejdelší okruh, dále ho považuji za okruh rychlostní, spíše bych ho srovnával s Monzou a ne s Barcelonou... Jaká odborná veřejnost... Samotnou Barcelónu máš v článku, Silverstone a Japonsko jsou k ní přirovnávány... Za tu dobu co to sleduju, to zmiňují komentátoři, píše se tak o nich v článcích atd. Zas tak moc na tom, že se zrychlilo netrvám...
Tvrdost a opotřebení spolu souvisí, ale tak jednoduché to jistě nebude... Jak si vysvětlit srovnání Pirelli x Bridgestone... 2010 x 2011... V roce 2010 byly gumy nezničitelné a 2011 pravý opak... Chceš tvrdit, že to je celé o tvrdosti ?? Že Bridge byly diamantové gumy, navzdory tomu, že byly rychlejší ? Jasně vozy 2011, byly těžší než ty 2010, ale zase měly KERS a pomalejší byly neúměrně nárustu hmostnosti..
Ano F1 už pomalu nesledují... Více o ní čtu, než se na ní dívám, je to smutné, ale je to tak... ... Byly doby, kdy jsem sledoval i tréninky. To skončilo, když jsem začal chodit do práce... Po roce 2012 jsem přestal sledovat kvalifikace, protože první půlku sezóny absolutně nebyly relevantní... A od roku 2014 sleduji závody méně a měně... Letos jsem viděl Čínu a Rusko... Zbytek jen v sestřihu... Zkrátka chuť sledovat, se pozvolna vytrácí... Za mě top sezóny 2010, 2012... S hybridy přišla důstojnější max. rychlost, ale Mercedes skončil na čele sám s velkým odstupem... Přesto si stojím za tím, že to bylo lepší než dnes a souboje LH s NR byly napínavé a když ne ty, tak za nimi se bojovalo slušně... Dnes je to katastrofa a těžko se s tím smiřuji, však F1 sleduji cca 23 let...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek