DISKUZE K ČLÁNKU Honda zlepšuje spolehlivost a snižuje vibrace, výkonnější motor stále v nedohlednu

Honda vyzdvihuje drobné pokroky, kterých s McLarenem dosahuje ve spolehlivosti své pohonné jednotky. I když se původně hovořilo o horizontu dvou měsíců, tak datum představení nové, výkonnější verze ještě nestanovila.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda zlepšuje spolehlivost a snižuje vibrace, výkonnější motor stále v nedohlednu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 13.04.2017 19:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 10.04.2017 11:52
Je pravda, že celková efektivita PU je… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 11.04.2017 08:08
Ano to by bylo nejlepší řešení, ale vývoj motoru… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 11.04.2017 12:06
A co je na tom letsonim tak spatneho??? Ten… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX

    Honda přešla do konceptu se kterým mají ostatní výrobci už tříleté zkušenosti a to prosím s vícero týmy, kdežto Hondu používá pouze Mekáč.
    I pro mírně slaboduché musí být jasné v jak těžké nevýhodě Honda je.
    Jestli si někdo namlouvá že Honda má šanci ostatní výrobce dohnat dobře mu tak.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Já souhlasím s názorem, že by měli teda překopat tu jednotku komplet a zaměřit se na výkonný základ, na němž pak budou stavět a ne záplatovat a záplatovat. Takhle dělí síly (zbytečně) na záplaty starého a vývoj nového a nemá to smysl.
    Vždyť i v té minimalizaci už všichni McL doběhli, takže tuhle výhodu už taky zahodili...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Ano to by bylo nejlepší řešení, ale vývoj motoru není lehká záležitost a Honda bude v ideálním případě konkurenceschopná tak za dva roky, v sezoně 2019. Ale protože na ně McLaren tlačí, tak se to holt snaží tím záplatováním urychlit... což k ničemu dobrému nepovede, jak jsme konečně viděli poslední dva roky.

      Honda je prostě v začarovaném kruhu, jediným rozumným řešením je, že se dohodně se Sauberem, a McLaren si najde jiného dodavatele, pak by zmizel tlak na Hondu, a měli by čas na pořádnou práci.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Ale na konci loňské sezóny už ta Honda tolik neztrácela. Co se dočasně vrátit k tomuto loňskému modelu a hned začít vyvíjet nový byť až na příští sezónu? Na bednu to letos sice určitě nebude, ale pořád lepší než ten letošní šmejd.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          A co je na tom letsonim tak spatneho???
          Ten letosni ma na rozdil od toho lonskeho lepsi koncepci.
          Ten letosni motor ma urcite stejny vykon +/- jako ten lonsky a je tu jeste dost prostoru pro narust na rozdil od toho lonskeho.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Honda Vibrator - Low Power Edition :-)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    při těch řečech, že přes všechno špatné, je potřeba hledat pozitiva se mi vždycky vybaví: "řekněme tady ta hezká 4-. to je taková první vlaštovka..." ale já tady zatím nevidím žádnou 4- ale úplně čistou 5 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Četl jsem že maj připraveno již na tyhle testy v Bahrajnu nějaké řešení jejich potíží. No u Hondy se stále dokola opakuje především že nic nevíme, a dokud neuvidíme, nevěřme 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    To ze je novy motor v nedohlednu je docela zklamani. Z pocatku to vypadalo, ze to snad brzy pochopi a realizuji nejaka napravna opatreni a bude to v Evrope nasazeno. Ted zacinam mit obavy, kdy se tak vubec stane. Stane se tak vubec letos???
    Co je pro me tedy dost zajimave, je kde se Alik dokaze pohybovat s touto jednotkou.
    Renault ztraci na Mercedes 40 koni a kolik Honda? Dle max rychlosti, by to dle meho mela byt cca 2x tolik, takze 80koni??? Jsou nejaka "ofiko" cisla?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.41.XXX
      Už je to tu znovu. Neposuzujte prosím výkon dle maximální rychlosti je to nesmysl! Pokud by se testovaly motory ve stejném voze, který má stejné nastavení ok, ale takhle to prostě nejde.

      To že je Honda slibotechna už víme nějakou dobu, takže já nasazení motoru očekávám až v průběhu léta ne-li po létě. Dle mého je celkový koncept špatně (což tady přiznávají) a to prostě nejde napravit v řádu dvou měsíců. Boudou tam cpát záplaty, ale tím podle mě nedokážou dostat víc jak 10-20 koní. Honda naprosto pohořela a co hůř podle mě sami nevědí co s tí. Je to jak u doktora má se léčit příčina ne příznak a tady to vypadá jako že příčinou je prostě celkově vadný koncept.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Ja si nemyslim, ze koncept je spatne. Dnes je to o detailech, takze uvidime. jestli budou motor zasadne predelavat, i to se muze stat, tak jen proto, ze budou muset predelat detail, ale kvuli treba prostoru bude potreba udelat treba i jiny uhel mezi valci nebo tak neco. Ale ze by byl motor totalne mimo si nemyslim.
        Dle meho je nejvetsi problem v case, ktery Honda nema. Maka do posledni chvile, protoze musi stahnout velkou ztratu. Po kruckach se ji do toho nechce a dle meho ani McL nechce nic takoveho slyset. Si predstav, ze by Honda prisla s navrhem na rok 2017 vam dame jistych 30 koni nahoru a dalsi motor zase az za 6 mesicu, az vsechno dostatecne overime. To se spise domluvi na tom, ze budou vyvijet do posledni chvile, s tim ze testy budou stihat jen taktak, ale je tu vidina 80 -100 koni 03 a protoze je to risk, muze se stat, ze bude problem a na zacatku to chodit proste nebude ani o tech 30 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.209.XXX
          Ty mi občas zníš naivně jak dítě o vánocích. To co jsi popsal (třeba ten úhel mezi válci a podobně) je přesně to co jsem řekl. Vadný koncept. Jakmile se mění něco takového strhne to lavinu změn. Motor je komplexní stroj, kde každý parametr hraje roli a ovlivňuje více proměnných. Věřit, že hodna letos udělá upgrade o velikosti 80- 100 koní? Takové dedukce tu slyším už 3 rok a zatím jsem nic takového neviděl. Buď trochu realista a vycházej z faktů. Pokud Honda postavila letos tohle, znamená to, že si z předchozích dvou let odnesla velmi zkreslenou představu o fungování těchto typů motorů. Koneckonců sami přiznávají, že tohle nečekali, což by tě mělo děsit, protože pokud očekávali, že dělají něco co bude na špici, tak to ukazuje jak málo toho vědí.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.77.XXX
            Ty mi prijdes ze nerozumis psanemu textu. Vadny koncept byl v roce 2015, kdy proste bylo spatne umisteni komponentu a neumoznovalo to zvetsovat komponenty nebo je dobre chladit, protoze vse bylo mamackano strasne u sebe. Jestli ted potrebuji nekde o chlup vice mista, protoze treba nejaka soucastka nebo komora je mensi, tak to neni vadny koncept. Tady kazdy zvani o spatnem konceptu, pritom ani nevi co tim vlastne mysli, nevi nebo ani nema predstavu co by mela Honda zmenit vylepsit. Je se tu proste placne maji spatny koncept. Takovy nesmysl muzu psat i o Renaultu, ten ma take spatny koncept, protoze je stale stejne pozadu.
            Popravde ani dnes jeste nevime jakou koncepci dnes motor Hondy ma. Akorat si kazdy mysli, ze postavili to same co ma Mercedes. Takze spatny koncept??? Jestli Honda rika, ze ji to na jednom valci chodilo hodne dobre, vykon byl, tak jak to muze byt spatny koncept?
            Tech 80 koni si myslim, ze by klidne mohli dat. Pokud jsou ted na urovni lonska, tak 80 koni neni zadny zazrak a ani nesplnitelna hodnota. 80-100 koni se cca kazdy rok vykon zvetsoval, tak proc by to ted nemela dat Honda pres zimu???

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.209.XXX
              Já myslím, že psanému slovu rozumím a s koncepty se v práci setkávám neustále jako konstruktér. To o čem mluvíš je koncept uspořádání PJ a ten může být ok. Dále se dělá koncept spalovacího motoru atd atd. Pokud někdo vyvíjí nový motor je jasné, že může postupovat cestou Hondy a testovat to na jednom válci. Jenže to je teprve začátek a ne že Honda udělá ctrl+c a 6x to zkopíruje a máme nejvýkonnější motor. Písty jsou přesazeny a je hodně důležité i jak spolupracují. Ten motor potom díky různému časování výbuchů vytváří kmity a může vzniknout rezonance. Vlastní frekvence (čehokoli, nejen motoru) se má pohybovat mimo kritické (provozní) podmínky, což tady jsou třeba pásma otáček. Pokud tohle Honda testovala až měsíc před testy, tak to opravdu nechápu. S tím totiž pak souvisí nejen to že třeba upraví přesazení válců (protože tím můžou rapidně snížit výkon), ale taky to, že se musí třeba upravit kompletně blok motoru a tohle všechno vytvoří naprosto jiné zatížení na komponenty, kterým se můžou měnit rozměry a tím se změní prakticky kompletně celý motor až na pár šroubků. Pokud by to byla drobnost, tak myslím, že Honda už by úpravy měla provedeny.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Je pravda, že celková efektivita PU je důležitější než špičkový výkon, po kterém se všichni pídí. Nikde nenajdeš žádný "ofiko" seznam, kolik kdo má koní - to jsou prostě velmi důvěrné věci, o kterých týmy s médii nemluví (musí je ale sdělovat FIA). Honda je v pytli, žádná výkonnostní zlepšení zatím. Ztrácí více, než udáváš.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Je mi jasne, ze ofiko cisla nejsou, ale takove ta "ofiko" cisla lidi co jsou tomu nejblize, co maji nejake info a co se tak nejak rika 03
        Take se mi zda, ze Honda musi ztracet vice, protoze i tech 40 koni Renaultu se mi zda honde optimistickych? Videl bych to spise na takovych 50-70koni u Renualtu a takovych 100-120koni u Hondy.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama