DISKUZE K ČLÁNKU Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy
Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel002008
12:56 27.03.2017 109.81.208.XXXZávody jsou od toho, aby se závodilo a né aby se jezdilo do kola.Ten kdo nekouká jen na F1 a sleduje motorky nebo jiné okruhové závody F2,WTCC,INDY a jiné ,tak jasně ví, že tam jsou situace kde vztávají vlasy z adrenalinu. F1 sleduji už přez 20 let a musím říci ,že je to nudné až na pár okruhů. A stejně se vždy podívám jestli se něco nezměnilo k lepšímu a pořád doufám. -
Michal Š.
11:51 27.03.2017 194.228.13.XXXO předjíždění starost opravdu nemám, jsou okruhy kde to půjde hůř a okruhy kde to půjde líp. Spíš je mi zle z DRS a dříve i ze záměrně rychle odcházejíchích pneu. Teď se může aspoň za někým držet a pokusit se i třeba víckrát než si odepsat gumy po jednom pokusu jako tomu bylo donedávna. Mimochodem, pro ty terý jsou závdoy F1 nuda... proč se na to teda díváte?-
Loqenc
12:34 27.03.2017 77.240.177.XXXTeď to zas bude totální uspávačka jako před několika lety. Po prvních boxech bude jasno. Druhé boxy nebudou, protože pneu vydrží víc. A navíc tím, že pojedou na jednu zastávku budou muset šetřit gumy, takže pojedou opět opatrně. Jak včera, když nejezdili nic moc rychle a ke konci např. Kimi zajel nejrychlejší kolo a pak zase nic moc rychlost. -
rock
12:49 27.03.2017 37.188.138.XXXProtože
1.proti loňsku nuda skokově vzrostla (a bojím se, že trend je daný) teprve včera
2.kdybych se nedíval, tak bych nemohl konstatovat, že to byla nuda. Podle tvé logiky bys nikdy nemohl narazit na negativní hodnocení čehokoliv. To je divný, ne?
3.protože setrvačnost dlouholetého sledování je velká a po jednom závodě to nezabalím. Ani po jedné sezóně
4.protože jsem si kvůli F1 zaplatil příslušný programový balíček, tak to přece nenechám propadnout, že
-
-
Adi
11:01 27.03.2017 176.74.140.XXXKdyž se podíváte jak vypadají auta nyní a jak vypadali do roku 2009, je jasné, že předjíždění ubyde, protože na začátku tohoto milénia byla auta velmi rychlá a aerodynamicky velmi pokročilá. Ano, používaly se jiné pohonné jednotky, ale nebyly výkonější než nyní, byly pouze hlučnější. Dost lidí si na tuto éru pamatuje jako na super závody, skvělé souboje. Já si pamatuju mnoho opravdu velmi nudných závodů. Truliho jako brzdu i o 1,5s rychlejších aut, Schumiho, který po startu pláchl a taky si pamatuju, že na Mercedes se sázelo, kolik kol vydrží než odejde :) Časy se mění, dnes je Formule o mnoho techničtější, má složitější pravidla, složitější motory, vývoj se přesunul z dráhy do kanceláří. Jestli někdo čekal, že takto aerodynamicky koncipovaný monopost bude trhat na městském okruhu rekordy v počtu předjetí, tak se asi zbláznil. Počkejme na Čínu, Bahrain nebo Kanadu, jestli tam bude ukrtná nuda, je něco špatně, ale v to já nevěřím. Myslím si, že po letech konečně uvidíme opravdové souboje a né sterilní objíždění v DRS zónách. Momentální F1 je sexy, zní dobře a sezóna snad bude zajímavá a vyrovnaná! :)-
rock
11:12 27.03.2017 37.188.138.XXXHmm. Druhý auto má v zatáčkách větší potíže udržet se prvního? Tak to by se mohlo stát, že na klasických okruzích s větším zastoupením středně rychlých a rychlých zatáček to zhoršení bude ještě zřetelnější. První pojede jak po kolejích a pronásledovatel nebude mít přítlak a bude mu to plavat.-
-
-
-
Petr
12:41 27.03.2017 109.81.245.XXXTo sis vzal špatný příklad. Pominu to, že srovnáváš s nejpomalejším vozem na roštu, důležité je to, že Alonso měl poškozené auto (začalo to předním levým brzdovým kanálkem hned v úvodu, což během závodu vedlo k poškození podlahy a nakonec k odstoupení), navíc musel se svou Hondou mnohem více šetřit palivo než Ocon poháněný Mercedesem. Tento příklad tedy spíše dokládá opačnou věc - předjíždí se mnohem hůře. A propo, kolik kilometrových rovinek v kalendáři máme?-
Adi
12:50 27.03.2017 176.74.140.XXXNo, shodneme se, že být rovinka v Melbourne delší, tak Ocon ani Hulk by neměli problém Alonsa udolat podstatně dříve. Myslím, že i souboj Kvyat vs Perez na konci (kde se bavíme dle dosavadních ukazatelů o dvou porovnatelných balících) by taky např v Číně mohl vypadat jinak. Musím znovu zopakovat, asi nikdo nečekal, že tyto monoposty budou trhat rekordy v předjíždění. Dal bych pilotům šanci ukázat, co dovedou alespoň ještě dva, tři závody, poté bych případně přistoupil k berličkám v podobě delších DRS zón, případně extrémnější volby pneumatik. Zatím jsem optimista a věřím, že úprava pravidel tímto směrem nebude nutná.-
Petr
15:25 27.03.2017 109.81.245.XXXDobrá, zapmněl jsem ještě na chybu Alonsa v posledním sektoru, která jim ho umožnila předjet - jinak by si škrtli až poté, co zmizel v boxech. Jinak jak dlouhá by podle tebe ta rovinka měla být?
A abys to nepochopil špatně, podle mě předjíždění není nemožné - v příštím závodě to bude zase o něco lepší. Ale já jsem se nenudil ani tentokrát, hodně mě bavil i tento závod v Melbourne (nejen díky tomu, že vyhrál někdo jiný než Hamilton).-
jumpman
18:43 27.03.2017 92.62.237.XXXjá si osobně myslím, že piloti jsou už tak zvyklí na to, že mají k dispozici DRS a že když zatlačí, tak se jim z pneu stane bláto, že mají strach se o něco vůbec pokusit. Až si skutečně zvyknou na chování monopostů v závodním režimu, tak se dočkáme i odvážnějších manévrů a bude to předjetí, které bude vybojované, nebude to objetí soupeře, který se nemá možnost bránit. V albert parku se vždycky předjíždělo ztěžka a letošek to jenom potvrdil
-
-
-
-
-
-
Mike17
12:17 27.03.2017 93.99.87.XXXKromě jedné "maličkosti" co ti napsal Petr, by bylo dobré se podívat, kolik bylo "objetí" v DRS zóně a kolik bylo předjetí ostatních. Pokud si to dobře pamatuji, to druhé bylo mnohem častější. A to často pouze díky tomu, že se v DRS zóně pilot dostal k vozu před sebou.-
-
Mike17
13:33 27.03.2017 93.99.87.XXXNo myslím si (nebo pro mne je to zcela zřejmé), že DRS bude mít menší vliv. Zatáčky vyjíždí s větším odstupem, takže mají víc co dohánět.
Takže proti loňsku: Když loni někdo někoho pouze objel na rovince, dnes bude rád, když ho dostane na brzdy. Když někdo loni někoho dostal na konci až na brzdy, případně to dokončil v zatáčce, letos ho prostě nepředjede, protože do zatáčky vjede kus za ním.
Tady zlepšení nečekám a už vůbec ne zvýšení počtu objetí (pokud neprodlouží zóny). Jak bylo vidět včera, objetí se můžeme dočkat jedině u předjíždění nejpomalejšího vozu pole a ještě bude muset být poškozené, aby to klaplo.-
-
Mike17
09:43 28.03.2017 93.99.87.XXXTo máš jistě pravdu. Ale aby nějaký manévr vůbec mohli zkusit, musí se dostat aspoň vedle soupeře. Což bude asi ten největší problém. Nikoho nepřejedeš tak, že do zatáčky přijedeš za ním a během zatáčky ho začneš předjíždět. To pak narážíš na ten problém se ztrátou přítlaku díky vozu před tebou. Tedy pokud dotyčný nemá poruchu nebo se nejede na vodě.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek