DISKUZE K ČLÁNKU Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Lepší pochopení pro závodní kulturu ve Formuli 1 - to je jeden z hlavních směrů, ve kterém Honda potřebuje zlepšit svoji pokleslou prezentaci v F1. Takový názor sdílí závodní ředitel stáje McLaren Eric Boullier

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 23.03.2017 13:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 22.03.2017 15:58
Honda by měla rady tohoto typu od McLarenu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Nemyslím si že by problém byl v tom že by Honda nechápala Formuli 1, možná ji nechápe, ale to není podstatné. Podstatné je že za tři roky nedokázala poskládat natolik kvalitní technický tým který by vyvinul spolehlivou a výkonnou PU. Vzhledem k rychlosti vývojů motorů obecně (viz. konkurence) je už teď celkem jasné že letos ztratí sezónu laděním spolehlivosti a hledáním nějakého výkonu. Když k tomu připočtu šasi Mclarenu, jež výkonností padá cca. do středu pole, žádné super vyhlídky pro jezdce McLarenu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Problem spolehlivosti bych resil az kdyz se ukaze jednotka nespolehliva. Jestli se jednotka sypala, protoze bylo spatne nastavene zapalovani, vibrace od mapovani atd., tak to neni problem spolehlivosti komponentu, ale nastaveni jednotky. S vysokou pravdepodobnosti by vibrace rozsypaly i ostatni jendotky.
      Vykon jednotka mit bude na urovni Renaultu, ten zatim take neprokazal nic uzasneho. Pokud tedy vykonove bude mozne jendotku Hondy porovnat s Renaultem tak udelala Honda velky pokrok. Honda pred testy tvrdila ze se dostala na uroven stareho Mercedesu, tam by mel byt i Renault. Vyjadreni tovarniho Renaultu nejsou nijak optimisticka. Takze pak by Honda odvedla velmi dobrou praci. Pokud motor testovali vyrazne vice nez v roce 2015 a to asi testovali tak by mel byt spolehlivy a vykony az se vychytaji musky. Honda uvadela na dynamometru vyrazny vykonovy pokrok. U nove jednotky bude jiste i mnohem vetsi potencial na pokrok do budoucna. Je velmi tenka linie mezi dobre odvedenou praci a propadakem.
      Jinak to ze Honda chape nebo nechape F1 je docela zasadni. Tym ma Honda smaozrejme kvalitni, motorar je to vyborny a zazemi rovnez vyborne. Akorat to chce prebrat tu kulturu, rychlost, ktera asi Honda zavisi na umisteni tovarny atd.
      Uvidime po par zavodech, 3-5, jak na tom jaky motorar bude. Zatim osobne hodnotim praci Ferrari jako nejlepsi, Mercedes odvedl svuj standard a Renault zase svuj standard. Samozrejme neni standard jako standard, U Renultu jsem cekal vice, ze se vice dotahne. Zatim to spise u RB vypada, ze na Ferrari dost ztratil. Jsem zvedav, jak se ukaze Porovnani Wiliams vs RB. Honda zatim neukazala nic co se da hodnotit, jestli to bude dobre odvedena prace, tak by meli byt pred Renaultem a jestli standard budou zase nekde okolo Renaultu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Jde vidět, že bys to Hondě a McLarenu moc přál, věrně se jich zastáváš. 03 Já bych jim to taky moc přál. Na druhou stranu to, co popisuješ v úvodu svého příspěvku, se musí řešit v lednu na stolici a ne v březnu na dráze. A McLaren s Hondou veškeré testovací stolice mají. Problém navíc není jen s vibracemi, ale i s nadměrnou teplotou v oblasti ventilů (ten je podle mě ještě vážnější).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Já myslím že to jestli má problém motor Honda z vibracemi, teplotou v oblasti ventilů či něco jiného je podružná věc, protože to je jen důsledek stavu věci.

          Výkonnostní a spolehlivostní rozdíl mezi Mercedesem, Renaultem a Ferrari byl relativně malý, takže se dá říct, že všechny tři automobilky mají schopné inženýry. Odstup Hondy ať už z hlediska výkonu (100-150 koní) či z hlediska spolehlivosti (1 motor na 1-2 závody) je tak zásadní, že pokud nedošlo u Hondy k zásadní personální změně (což nedošlo) nelze čekat nějaký zásadní skokový posun.

          Já si rozhodně nemyslím že lidé u hondy jsou hloupí, ale v oblasti závodních motorů mají zjevně minimum zkušeností a učí se za pochodu... a protože není reálné že by Honda nějak zásadně personálně posílila odborníky z venčí (ono těch skutečně schopných odborníků moc není), tak ten proces učení může být dlouhý, a je otázkou zda dojde ke zdárnému konci dřív, než managementu Hondy dojde trpělivost.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.77.XXX
            Kdyz si predstavime, ze Mercedes zacal delat na novem motoru o nekolik let drive rekneme 3-4, tak je jasne ze meli dost velky naskok. No a kdyz vezmeme, ze Honda nemela zazemi a zacala od piky, tak se naskok konkurence jeste zvetsuje. Nevim ted presne, ale jestli si dobre pamatuji, tak Honda oznamila vstup do F1 snad 1,5 roku pred sezonou 2016 a to predpokladam nemeli vubec tym ani predstavu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Vibrace samotneho motoru se uvadelo ze byly OK, aspon Hasegawa rikal, ze nic na stolici takove problemy nevideli. Tomu bych veril, protoze Hasegawovo prohlaseni bylo pred zacatkem testu optimisteicke a on zbytecne optimisticky neni. To jestli vibruje motor v aute neni problem Hondy, ale tymu jako celku, tady se asi musi domluvit oba, protoze jde o to kdo to bude platit. tohle by si asi mel osefovat McL.
          Jestli je problem s ventily jsem neslysel. Asi vis vic nez mi, ale prijde mi divne, ze by takove problemy meli mit. Vzdyt ten motor preci museli testovat a museli toto hned odhalit. Jestli maji ted nejak extra chudou smes paliva a nasledkem toho jsou vysoko teploty bude asi problem, ale vyresit by to melo jit, ale asi bude zase otazka zvysene spotreby a nemoznosti jet treba cely zavod na 100%. Nevis nahodou jestli uz Honda pouziva to predkomurkove zapalovani od letosni sezony nebo jak se to jmenuje HCCI 03 To by take mohlo byt pricinou, preci jen by to byla zasadni novinka, kterou Honda teprve nasadila.
          Jinak mas pravdu, ze jim preji, hlavne aby nemeli problem s dojetim. Verim, ze vyvoj dopredu pujde, ale chce to cas. Doufam, ze McL vydrzi u Hondy aspon jeste pristi rok, zajimal by me pokrok s timto novym motorem.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Jedna věc je fikce, druhá je realita. Honda řeší spolehlivost své pohonné jednotky už cca. 2,5 roky, stejně tak 2,5 roku řeší problém s výkonností své jednotky.

        Pokud b udeme argumentovat tím že současná Pu je nová a má jinou filozofii, tak je třeba si říct na rovinu, že všichni výrobci nasadili nová PU a ty mají jinou filozofii než předchozí PU. Ferrari zjevně navýšilo výkon, Renault rovněž, a Mercedes měl údajně nalézt až 70 koní (které zastím nedokážeplně využít).

        A když připustíme, že všichni změnili PU a že všichni s tím mají trochu problém, tak o skutečné výkonnosti nic nevíme. Tedy kromě toho že PU Hondy mělo v testech o cca. 150 koní méně než PU konkurence. jasně něco bylo dáno tím že měli omezený výkon, ale to údajně Renault, Ferrari a Mercedes rovněž.

        Já obvykle bývám přesným prorokem, když se Honda rozhodla vstoupit do Formule 1 v roce 2015, tak jsem prorokoval že budou mít problémy a že budou čtvrtým vzadu... ale ruku na srdce, očekával jsem sice nižší výkonnost ale slušnou spolehlivost, rozsah "katastrofy" zaskočil i mě, a dodnes ho nedokážu pochopit. A protože současné PU projektovali z 95% stejní lidé jako jednotky za poslední 2-3 roky, tak opravdu nevidím důvod k optimismu, protože prostě nění kde brát..

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Je rozdil jednotku upravit, coz se deje u stejne koncepce nebo predelat koncepci, kde se ti muzou objevit nove problemy treba s tesnenim atd. To ze mas jinou koncepci muze znamenat, ze zacinam od nuly. Mercedes ladi, koukne a upravi detaily. To je dle meho velky rozdil.

          To ze nekdo najde pri ladeni nekolik desitek koni je jasne. To same se predpoklada a uvadela i Honda. Mluvila dle dat na stolici, ale nelze to porovnavat s omezynm vykonem pri testech.

          To s jakym vykonem testovala Honda je zcela bezpredmetne. S cim souhlasim, ze nevime kam jednotlivy vyrobci pokrocili. Zatim bych rekl, ze nejvetsi pokrok udelal Ferrari. Mercedes zatim dle testu na tech 70 koni navic nevypada. Jsem zvedav i n Renault.

          Ono nevim jestli neni kde brat. Jaky vykon mel Mercedes ve 2015? Jaky mel vykon Renault ve 2015? Jaky vykon mela Honda v prvni rok 2016? Jedine co byl problem byla spolehlivost o tom zadna, ale vykonove bych u Hondy vlivem jejiho pozdniho vstupu do F1, problem nevidel az tak zasadni. Honda vlivem pozdniho vstupu musi vse vyvijet se spozdenim nekolika let.
          Tady se da klidne rici ,ze nejhorsi praci odvedl Renault za ty leta.

          Jestli se nepletu tak trovna tady kolega PH uvadel nekdy na konci lonskeho roku, ze celkovy vykon Hondy byl cca o chlup vyssi nez Renaultu a kdyz tedy vezmeme v uvahu jeji nekolikalety pozdni vstup do F1 a teprve budovani tymu od zakladu, da se rici ze v porovnani s Renaultem odvedlu velmi dobrou praci. Jake mel problemy Renault se spalovakem v RB??? a to uz ty motory dela bezprestavek mrte let 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Honda by měla rady tohoto typu od McLarenu akceptovat, možná jim není po chuti měnit metodiku jejich práce, ale musí si uvědomit že McLaren ví co F1 potřebuje. Pokud chce Honda v F1 uspět jen "po svém", tak jim sice tleskám za odvahu, ale ať jdou do toho s vlastním továrenským týmem Hondy a ten možnej úspěch či výsměch si užívaj sami.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      178.255.168.XXX
      Je fakt, ze Honda vrazila do vstupu spoustu penez. Je fakt, ze dalsi jeste asi bude muset. Jenze tady uz asi Honda premysli a mysli si ze to zvladnou sami se svymi stavajicimi zdroji. To asi muze byt chyba a muze to mit vliv na vysledek, kor kdy bude mit k reseni pristuo jako u automobilove produkce, kde ji cas moc netlaci. Takze zakladna v Japonsku a pristup jak u aut nemusi nest ten spravny rychly progres. Je otazka na jak dlouho to Honda v F1 vidi, dle toho by k tomu meli pristoupit. Zatim to nevypada, ze by zamysleli dlouho setrvat, coz je videt i dle vysledku i dle pristupu a moznych investic.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Podle mě setrvat chtějí, a chtějí uspět. Peněz do toho vráží dost, ale ten přístup maj prostě jiný, a McLaren jim sice říkal co to chce, ale nevyžadoval to, nechal jim možnost ukázat se. Teď už ale ne, teď už mi přijde že McLaren bude přitvrzovat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        212.24.138.XXX
        ono je to v článku celkem dobře popsáno - u běžných aut jsou mezi představením nového modelu na nějakém veletrhu, a dodávkou zákazníkům měsíce, a pokud se projekt o pár týdnů opozdí, nic se neděje. Pokud se o několik týdnů popzdí motor pro WRC, nikdo si ani pořádně nevšimne, že první 2 závody sezony odjedete s loňským. Pokud se o pár týdnů opozdí motor pro F1, je z toho totální katastrofa - která mimochodem blokuje i vývoj šasi.
        A jak říká Boulier, tady nejde o peníze.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mac_

      Mac_

      89.24.109.XXX
      To jsi shrnul výstižně, mluvíš mi z duše. Plácat se v tomhle třetí rok po sobě, to s*r* i mě jako fanouška 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama